Wat zijn nou precies visuals?

Nibiru

Bewuste gebruiker
Yoo :stoned:

Wat zijn nou precies visuals?
Hallicunaties, of die kleuren die zoveel mooier worden?

Ikzelf zie bijvoorbeeld patronen in witte muren, meubels die ademen, kleuren die stralen.

Of zijn er mensen die echt dingen zien die er niet zijn?
Zoals entiteiten, of beestjes enz enz..

Dat vroeg ik me af ^^

-De visuele effecten manifesteren zich zowel met open ogen ("OEV" of "Open Eye Visuals") als met gesloten ogen ("Closed Eye Visuals"). Met open ogen merkt de gebruiker een opvallend sterkere patroonherkenning, ook op plaatsen waar er geen patroon aanwezig is, zoals willekeurige decoratie op een tegel. Licht en kleur worden intenser en heel normale objecten worden plots veel interessanter. Een wandeling in het bos kan een compleet nieuwe ervaring opleveren doordat de gebruiker elk klein detail opmerkt en er veel aandacht aan besteedt.
Bij gesloten ogen kunnen er abstracte patronen in verscheidene kleuren worden waargenomen, alsook concrete beelden die als het ware uit het geheugen worden opgevist, zoals cartoonfiguren. Er is soms ook een sterk gevoel van eenheid met het universum of eenheid met de natuur, alsook met de levende wezens rondom zich.
(wikipedia)
-Jij ziet patronen in witte muren, meubels die ademen, kleuren die stralen.
Dat zijn inderdaad visuals,die ik ook ervaar.
Beestjes of dingen die er niet zijn,heb ik nog niet ervaren.misschien gebeurt dat wel bij een heel sterke dosis.

Ontopic

Experimenterende gebruiker
Ik zie wel soms figuren in 2D, dus bijvoorbeeld mensen geprojecteerd op vloeren, in bomen of op muren.
Deze zijn vaak cartoon achtig, maar soms lijken ze net echt.

L

Lid 6909

Gast
die figuren zie ik ook altijd

lijkt wel het filmpje flashback op de muur;d

Kees Klapkaak

Bewuste gebruiker
Ik zie altijd;

-MC escher achtige patronen
-Draaiende fractals die zich tot in oneindigheid ontleden
-Spiralen
-Bij een grote vlakten (buiten) kleuren die als het ware vanuit een bepaalt punt over de set heen vloeien
-Pulserde kleuren in het gras
-Onleesbare tekst, chinese tekens
-Patronen die rechtstraaks uit de kunst van de maya's/inca's wegkomen
-Vage goud-achtige neon kleuren waarbij ik me altijd trippend afvraag of die ook nuchter eigenlijk wel bestaan
-Mensen worden een beetje een karikatuur van zichzelf (heftig vervormd gezicht, kleine karakter trekjes komen heel overdreven over :P )

Dikke pret dus! :hearteyes:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Inderdaad dit bovenstaande, die gekke tekens die je niet kan lezen.
Een trip genoot laatst zei: Ik zie overal tekst staan, maar ik kan het niet lezen.

En die goude gloed die kees beschrijft, ik heb altijd dat als ik bijvoorbeeld in het bos trip dat de bomen constant vloeiende regenboog kleuren bevatten en soms die goude gloed die dan heel even de hele boom over neemt en vervolgens weer verdwijnt.

Ook lukt het me in mijn laatste trip om zegmaar het beeld wat je voor je hebt om dat vast te zetten, en er dan doorheen de gaan met je hand, dat je rimpels krijgt als in het water. Een vloei bare foto. Een maat van me noemde dat het liquify effect. Heb hier nog niks over gelezen, iemand bekend mee?

Ontopic

Experimenterende gebruiker
Ik heb wel soms dat ik kan tekenen in de lucht, net alsof je een sterretje heel snel beweegt.
Gezichten die een karikatuur worden heb ik ook vaak.

azgaza

Badass junkie
Ik zie vaak fractal achtige patronen in alle kleuren van de regenboog, alles dat normaal stilstaat beweegt met een bepaald ritme en op een bepaalde manier. Gezichten worden inderdaad snel karikaturen en als de dosis omhoog gaat worden ze steeds vreemder en onherkenbaarder. Ook zie ik in de patronen vaak gezichten, handen, katten hoofden, soms schedels en andere dingen. Soms als ik één ding zie zie ik het daarna even kort overal, heftigere visuals houden in dat mensen die ik zie lopen soms verdwijnen in de visuals en misschien wel helemaal nooit bestaan hebben, dat de fractals alles overnemen en dan vaak in het centrum er van (het deel waar ik naar staar) komen er (vaak 2D) concrete beelden door heen.

Bovenaan