Wat luister je nu?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Yep, dat album van Tycho wel geluisterd. Zal het nog eens wat meer luisteren.

En natuurlijk Mobb Deep met hun meesterwerk The Infamous. Luister niet veel hip hop de laatste tijd, maar dat was altijd 1 van m'n favorieten.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
@Mindless

het is allemaal zo gladjes. Trance en tranceachtig is bij echt van voor 2000 en eigenlijk liefst van voor 1995.

luister eens hiernaar, een juweeltje uit vervlogen tijden:

Werd in de jaren 90 in zowat elke Belgische discotheek gedraaid dit genre,
met name , de extreme in afliggem,
wat een ruige gangstertent was dat !

Toen ik nog onder pep reed naar mijn werk vroeger, was dit soort muziek wel de gangbare norm , ja !
Lekker knallen in de auto, en het betere bochtenwerk !
Stout in feite, jeugdzondes:smilingimp:

De reacties eronder spreken voor zich op youtube, de beste progressive werd de maandag nacht gedraaid in de extreme, zeer apart publiek !:flushed::astonished:

In 1995 Extreme opened his doors on monday night with regular DJ Phi Phi who was already known for his monday sets at the old Boccaccio in Destelbergen. Extreme on mondays shorty became famous al over the benelux for the deep and trancy music. Year after year the music on monday became more progressive, artist such as John Digweed, Danny Howells, Cass, Anthony Pappa and Michel Dehey all played at the legendary monday club in Affligem.

Laatst bewerkt:

lysergic bink

Bewuste gebruiker
@acht.zes
https://www.mixcloud.com/joost-belsack/phi-phi-danny-howells-extreme-on-mondays-14-02-2000/

danny howells zul je zeker kennen, dit is 1 ! van de betere progressive sets , van de twee legendes back 2 back !
Kippevel set !!!!
Op die maandagen kwam je geen kat nuchter tegen !

Vanaf rond de 14 min komt ie lekker op dreef, dan ga je gelijk het gaspedaal wat harder induwen ook merkte ik!

ps zo klinken ze tegenwoordig, nog steeds vet vind ik... deze monday gemist wegens ...een reisje die ik geboekt had , jammer...
https://soundcloud.com/dj-phi-phi/phi-phi-cafe-danvers-extreme-on-mondays-party-20-07-2015-mp3

Laatst bewerkt:

lysergic bink

Bewuste gebruiker

Nu is vrijwel elke grote club en afterclub gesloten.
Tegenwoordig zitten de oude dope fiends op fora te mijmeren over vroeger :hearteyes:
Commerciële massa festivals zijn nu ''hip'' , zucht :disrelieved:

PS een ouderwetse harde knaller die laatste set !
Hard trance !
Begin jij ook spontaan pillebekken te trekken??? Als je die oude knallers hoord?
Kaakschaatsen !
Kinnebakrotaties !

Laatst bewerkt:

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Die oude trance vind ik ook wel aardig. Ik vind "uplifting trance" vooral enorm goed, maar het grootste probleem is dat het erg goed zoeken is. Ik ben abonnee van diverse labels die iedere week zo'n 30 nieuwe tracks uitbrengen waarvan ik er dan maar 3 echt leuk vind, het andere is allemaal hetzelfde, niet speciaal en saai.

Maar als er dan zo'n gevoelige bij zit als deze dan vind ik dat me suf zoeken naar iets moois, dan echt wel weer waard.

Of deze:

Zo knap aan deze vind ik dat ultiem sneue deuntje dat erin zit, wat steeds vrolijker lijkt te worden. Definitie van "uplifting" wat mij betreft. "Na regen komt zonneschijn, exact zoals in dit nummer" ofzo. Dat haal ik eruit.:hearteyes:

En, vele nummers van Arisen Flame:

En RAM:

...:hearteyes:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Eigenlijk alles van die Alex H is een enorme aanrader. Ik ben best wel weggeblazen door dit genre eigenlijk. Dacht dat het allemaal wat hetzelfde was met zo'n simpele herhalende beat en een melodietje erover, dus heb het house genre sinds de jaren 90 niet meer echt aandacht gegeven. Maar progressive house blijkt awesome te zijn. Heel veel gelaagde nummers met veel bezieling. Het gejengel herken ik eigenlijk niet hier, terwijl ik veel muziek toch vaak wel gejengel vind. Er zit zoveel opbouw (vandaar progressive... :wink: ) in deze muziek dat het mijn aandacht makkelijk vasthoudt en ik steeds diepere lagen hoor waardoor het me niet verveeld. Kan niet wachten om het op te zetten tijdens een LSD trip om het echt diep te verkennen.
Kwestie van smaak denk ik zo, ik vind persoonlijk juist liquid dnb allemaal op elkaar lijken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Kwestie van smaak denk ik zo, ik vind persoonlijk juist liquid dnb allemaal op elkaar lijken.
Het ging niet over liquid dnb, maar progressive house.

En van beide genres vind ik dat er veel middelmatigheid is, maar ook erg getalenteerde producers die veel diepgang in hun muziek stoppen. Maar dat zit hem dan vooral in de details, aangezien liquid dnb (en progressive house trouwens ook) oppervlakkig gezien veel op elkaar lijkt door gebruik van zelfde beats/ritme.

En kwestie van smaak, tja dat geldt altijd wel.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

Dit komt behoorlijk in de richting van muziek waar ik echt lekker op kan gaan op een festival. Goed stampen en wat meer uptempo maar geen hardstyle. Hoe heet dit (sub)genre van Techno?
Weet iemand nog het antwoord? Welk (sub)genre is dit in de techno?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dus zo heet het subgenre? Als iemand vraagt welke style ik goed vind snappen ze t als ik zeg drum code?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@De Dunne

ik snap het in ieder geval niet, hoor nu voor t eerst de term 'drum code'

Tja, al die verschillende stijlen. Vroeger had je nog geen hokjes en werd er heel divers gedraaid. En nu blijven de DJ's meestal angstvallig binnen hun subgenre en krijg je dus veel saaiere live-sets met van allemaal hetzelfde. En dat vind ik dan toch een beetje jammer.

Dus zo heet het subgenre? Als iemand vraagt welke style ik goed vind snappen ze t als ik zeg drum code?

Haha yep :laughing:. Dunnetjes houdt van drumcode techno. Heb er ook nog nooit van gehoord, maar ben een beetje gaan zoeken en het is een label, en vindt zijn oorsprong in Scandinavië. Nu zijn ze blijkbaar zo populair dat men het een eigen subgenre heeft gegeven. Als je het wat breder zou willen definiëren zou ik gewoon zeggen dat je van techno, of tech house houdt.

''Drumcode Records is a Swedish techno label managed by Adam Beyer. The label was founded in 1996 and has enjoyed a streak of success in its releases, talent scouting, radio efforts, and general international label camaraderie ever since. Its roots are in its native Scandinavia, originally only housing Swedish producers, but in the label's history it has since branched out to working with those whose sound fit the profile, rather than whose nationality aligns best.''

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Haha yep :laughing:. Dunnetjes houdt van drumcode techno. Ik ben een beetje gaan zoeken en het is een label, en vindt zijn oorsprong in Scandinavië. Nu zijn ze blijkbaar zo populair dat men het een eigen subgenre heeft gegeven.

''Drumcode Records is a Swedish techno label managed by Adam Beyer. The label was founded in 1996 and has enjoyed a streak of success in its releases, talent scouting, radio efforts, and general international label camaraderie ever since. Its roots are in its native Scandinavia, originally only housing Swedish producers, but in the label's history it has since branched out to working with those whose sound fit the profile, rather than whose nationality aligns best.''
Ahaa! Dat verklaard het een beetje. En idd, Adam Beyer is goed. Heb m wel live zien draaien op een festival.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@De Dunne

ik snap het in ieder geval niet, hoor nu voor t eerst de term 'drum code'

Tja, al die verschillende stijlen. Vroeger had je nog geen hokjes en werd er heel divers gedraaid. En nu blijven de DJ's meestal angstvallig binnen hun subgenre en krijg je dus veel saaiere live-sets met van allemaal hetzelfde. En dat vind ik dan toch een beetje jammer.
Drum code is al een poosje te horen. Er zijn zelfs drum code festivals nu. Ik zit te denken om eens naar een drum code festival te gaan. Ik wist alleen niet of het nou een genre naam was of wat anders.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Maar ik ga ook al 4-8 naar de gay pride toe. Dus moet ff kijken qua financiën. 2 feestjes in 1 maand wordt lastig.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Haha zo bedoel je.

Maar je moet het ook hard draaien he. Zacht begint het allemaal op elkaar te lijken. :wink:

Nee er zit ook wel waarheid in dat het veel op elkaar lijkt. Daarom raak ik dnb na een tijdje steeds een beetje zat. Maar er zitten vind ik uitzonderingen tussen welke echt wat nieuws brengen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Haha zo bedoel je.

Maar je moet het ook hard draaien he. Zacht begint het allemaal op elkaar te lijken. :wink:

Nee er zit ook wel waarheid in dat het veel op elkaar lijkt. Daarom raak ik dnb na een tijdje steeds een beetje zat. Maar er zitten vind ik uitzonderingen tussen welke echt wat nieuws brengen.
Nou ik zou zelfs zover willen gaan dat het vooral allemaal hetzelfde klinkt wanneer je met een bepaalde stijl niet veel in aanraking komt. Wanneer je het veel luistert ga je vanzelf verschillen ontdekken in mijn optiek, ook omdat je dan makkelijker de goede nummertjes eruit pikt. Een beetje zoals veel westerlingen vinden dat alle Aziaten op elkaar lijken. Als je een tijdje in Azië doorbrengt, weet ik uit ervaring, dan heb je helemaal niet meer dat ze allemaal op elkaar lijken.

Johnny Snow

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dit: en dit is bovenmenselijk, niet van deze wereld - deze man komt werkelijk van een andere planeet, dit valt niet te evenaren, not even close, en het begin is the easy part: Chopin Etude Op. 10 Nr. 4 (La Tempesta - de storm), waarover Chopin in een notitieschrift had geschreven 'het is de stormwind die overheen de kerkhoven raast des nachtens'...

Chopin was een 19de eeuws Romanticus en een zogenaamde duivelskunstenaar: artiesten zo virtuoos dat ze hun talent hadden verkregen door hun ziel aan de Duivel te hebben verkocht... Echte Romantiek draagt veel duistere waanzin in zich!

Bovenaan