Wat luister je nu?

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Zero 7, ik kende het nog niet. Triphop/downtempo/electronica met neo-soul elementen. Voor fans van Archive, Portishead, Morcheeba, Emilíana Torrini:

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Deze documentaire gaat over 30 jaar house in Nederland. Van de eerste house in de jaren 80 tot de gabber en terror house van nu. De evolutie van mooie muziek met een mooi verhaal tot herrie en eenheidsworst van nu. DJ en producer Peter Slaghuis een oude vriend van me komt er ook in voor.

Jammer genoeg is het nu allemaal hardcoregabberhouse en terror wat de klok slaat. Erg commercieel en alle bezoekers lijken op elkaar. Eenheidsworst. Geen bijzondere verschijningen. Overal beveiliging en ook er lopen ook nog eens camerateams van u-model rond. Het lijkt nu wel een vleeskeuring en een wedstrijd wie de beste gabber is. Het drugs gebruik loopt nu ook de spuigaten uit.

Vroeger was alles beter. De feesten waren echt veel leuker. Het voelde vrijer en er kwam publiek van allerlei pluimage. De feesten waren nog spannend en soms illegaal. Je kwam er om te feesten. Er was geen competitie. De muziek van toen is magie. Er werd ook wel drugs gebruikt maar niet zo buitensporig als nu.

Geef mij maar house uit begin jaren 90. Geen gabber, terror, happyhardcore of eurodance. Gewoon house en hardcorehouse.

De volgende aflevering is zaterdag om 23:05 op NPO3.

https://www.npo3.nl/30-jaar-dutch-dance/20-10-2018/VPWON_1291284

Sniksnak

Experimenterende gebruiker

Dit lied heeft mij veel geholpen vroeger.
Heb m laatst weer opnieuw ontdekt en moest eerlijk gezegd wel een klein traantje gelaten:disrelieved:.
Mooi hoe muziek zoveel emotie kan opbrengen.Ik vind dat de Nederlandse echt bagger is geworden de laatste jaren. Er wordt alleen maar gerapt over geld, geweld, dood en seks. Vroeger hadden (de meeste) Nederlandse hiphop-artiesten in mijn ogen het talent om van zelfs de meest slechte gebeurtenissen iets moois te maken.

Nu is het precies andersom en wordt het ook nog verheerlijkt. :/

pelgrim

Bewuste gebruiker

Ja hoor ik hoor vele soorten muziek graag :wink:

Dit liedje is voor mijn overleden ex-vriendin van nu 10 jaar geleden :( :(. Nadat we nog geen 5maand de reltie van een dikke 3j hadden beeindigt heeft ze zichzelf van het leven beroofd. Nu 6j en x aantal maandjes met mijn vrouwtje lief maar toch rust zacht Barbara :(.

Depressie kan in sommige gevallen zeer serieuze gevolgen hebben.

Als ik een tip mag geven aan iedereen : Vertrek nooit uit het huis richting werk, school, winkel, vrienden, etc zonder toch een kus en knuffel te geven. Ook ben je boos doe dat gewoon en nadien praat je het uit. Je weet maar nooit als het de laatste maal is dat je jouw partner ziet :(.

Bovenaan