Kan ik die pasta dan wel laten testen? En hoe laat ik het drogen gewoon ff in de zon leggen en dan beetje kapot slaan? en goed afgesloten kan ik gewoon in een zakje doen en dan dicht knopen toch?
Natte pep kan je niet testen, het moet gedroogd zijn.
Pep drogen is zo simpel als tot 3 tellen eigenlijk, heb het zelf voor de eerste keer niet een eens een maand geleden nog gedaan. -> Om alle natte pep eruit te halen; maak het zakje open en knip het wat open zodat je met een pasje alles eruit kan schrapen. De natte pep leg je op een ondergrond dat hard is en niet beïnvloedbaar is door de natte pep, zoals een bord of een hard plastic cd hoesje, een telefoon kan trouwens ook. Spreid het wat uit op je ondergrond en laat dit eventjes drogen. Paar minuutjes later hak je er met je pasje doorheen en gooi je het beetje om, je merkt al dat het al droger wordt. Doe dit een tijdje (lucht drogen) (minuutje of 10/15) en je pep is zo goed als snuif baar.
Toevoeging:
- Je kan pep ook drogen door middel van een lamp, echter kan dit in sommige gevallen 'brandvlekken' veroorzaken op de pep.
- Pep kan je ook uitsmeren op een stuk papier, het vocht wordt zeer snel opgenomen. Al is dit niet de beste manier naar mijn mening.
- Wanneer je het net op een ondergrond legt en het uitsmeert en er te snel doorheen hakt, blijft de pep echt overal aan plakken wat je er weer moeilijk van afkrijgt. Naar mijn mening verlies je dan wel wat pep. Om een voorbeeld te noemen: toen ik zelf pep ging drogen hakte ik er zeer snel en vaak doorheen, ik had ondertussen meerdere pasjes waar ik alles vanaf schraapte, dit bleef weer plakken op nieuwe pasjes. Had op een gegeven moment wel een stel pasjes en kreeg de pep er niet meer vanaf. xD
- Om de pep wat fijner te maken, ga er met een vijlsel over heen zodat het echt heerlijk fijn poeder wordt. Als je toevallig zoiets hebt liggen natuurlijk. Ik pak zelf altijd zo'n stenen kom waarmee je krijgen heel fijn mee kan malen.
Als je het speed forum een beetje doorbladert kom je al zeer snel op een topic terecht met een zeer goede uitleg video over hoe je pep moet drogen.