Misschien wat laat, maar wil m'n ervaring met 4fa (noem hetzelf steeds 4fmp, ook zo gekocht) toch ff delen, wie weet heeft iemand er toch nog iets aan. Heb ervaring met xtc n 4fa maar niet met pep opzich. Ik ben zeer positief over dit spulletje 4fa, heeft bij mij eigenlijk xtc verdreven. Xtc is bij mij lang de koning geweest samen met lsd. De trip zelf is bij xtc pak intenser, valt ook meer als bom binnen n daar kan weinig tegen op, dat euforische gewoon wow en neem ik zelf graag gewoon thuis met beste vriend(in) of lief in vertrouwelijke setting. Dit deel is bij 4fa minder intens, ten eerste komt het geleidelijker binnen en daar zitm een vd grootste problemen die zelf gecreëerd word, denken dat je nog moet bijpakken n gewoon xtc wilt evenaren. NIET DOEN. 4fa is sijpelt lekker binnen, maar kan echter wel tot 6u pieken en heuse afterglow n na-effechten. Als je het bij 1 inname houd. Mijn dosis is 200mg in capsulevorm. Het nood hebben aan praten is bij mij toch effect nr1 van 4fa n afhankelijk v setting feestje of bij je thuis, als je tussen het socializen heen wat tijd vind ga je ook lekker op de muziek, bodyhigh is lekker, wel minder intens als xtc mr gewoon ook heerlijk, ff niemand nodig n gaan op die beats en voelde ook steeds heerlijke wind/bries, voelt lekker op de dansvloer. Drinken daar zit bij mij het volgende probleem...voor inname of eerste uur na inname is dronk ik op korte tijd te veel op feestjes, voornamelijk pintjes en red bull, maar zodra de trip volop bezig is, heb ik echt moeite met drinken, het is mede door m'n vrienden dat ik toch nog wat drink, echt telkens kleine slokjes, mond n keel willen n gans m'n lichaam heeft niks behoefte aan drinken en eten sowieso niet. Thuis of bij vrienden in een meer gemoedelijke sfeer drink ik nooit bier of alcohol maar probeer me steeds te voorzien van vitaminewater, niets met prik of te overheerde smaken als bitter, dat wil ik tijdens de trip thuis never. Net als bij xtc zie dat je voor inname sterk staat, je maag hebt voorzien van een degelijke gezonde maaltijd. Want hongergevoel blijft bij mij lang afwezig. na vb inname 4fa snachts, eet ik gans de nacht en dag niets of echt met heeeel veel moeite stukje fruit fzo. Ik wordt vb echt ni goed van geur v hamburgerkraam nzo. Dus byebye boefkik na avondje uit. Wat ik bij xtc sowieso ook meer heb is witte tong n dat strak staan en zowel bij xtc als 4fa zijn de grote pupillen een (neven) effect die bij mij telkens lang groot blijven, zelfs al lijkt het uitgewerkt, blijf ik met mega pupillen zitten, is dus vooral probleem als je in het openbaar vertoeft bij Kare dag n j jvoor de rest in het openbaar kan tonen, maar de grote pupillen je toch weerhouden om echt buiten te komen. Dag erna is eten ook eerder een verplichting dan iets dat smaakt. En is luilekkeren mn dagplanning en dag(en) erna, je serotonine en dopamine niveau staan nu eenmaal op laag niveau, maar heb pak minder last van de gekende dinsdagkater. Bij xtc kon ik me echt serieus down voelen echt leeg gevoel. N daar wint 4fa het volledig v zn grote broertje xtc. Geen down of ellendig leeg gevoel, gewoon eerstvolgende dag (bij innama 0u tijdens stappen) nog redelijk actief n je bed is nog niet van dienst, en afhankelijk of je alleen bent of bij vrienden is Netflixen of lekker praten vaak invulling n tijdens laatavond n nacht en volledig afscheid te bb genomen v 4fa, je vrienden, val je terug volledig op jezelf en ik zou liegen als ik zeg dat ik geen spijt heb vh het einde vd nacht en afterglow gedurende de eerste uren vd dag n ergens zit ik msschn wel met beetje leeg gevoel, maar zoveel minder ellendig dan bij xtc. Slapen is indd geen pretje, woelen n lang wakker liggen is mijn deel (ben v nature al moeilijke slaper) en meestal is het rusten met weinig vaste slaap, de 2dag erna neem ik ook 5htp n l-thrypifaan n aangezien eetlust nihil is, eet ik meestal wat fruit. Zijn de bovengenoemde supplementen noodzakelijk, neen, maar het kan je toch eventuele dip verminderen ze brengen je serotonine n dopamine niveau terug wat hoger. Dus neem ze echt standaard. En die 2dag ervaar ik echt als overgangsdag en met Netflixen kan je sowie wel je dag doorkomen n nu ben ik echt lome zak, languitgestrekt in de sofa n voorzie afleiding, want dode momenten laten je wel wat mijmeren en melancholisch worden. Maar alles bijeen, hetgeen ik vr 4fa krijg en de milde neveneffecten maken deze tot 1 van mijn favo's. En ja er is pak minder over geweten wat de nadelen op korte n lange termijn zijn dan vb xtc. Her en der wordt serieus gewaarschuwd voor hartproblemen, hersenbloedingen n wordt 4fa minstens even gevaarlijk of zelfs gevaarlijker geacht dan xtc. Ik blijf erbij, neem enkel als je in goede gezondheid verkeer n neem ervoor gezonde voeding tot je als basis vr j reserve n verder, koel met regelmaat af, dehydrateer je voldoende, neem niet bij, meng niet met andere drugs. Dit alles zijn mijn ervaringen n dus persoonlijk. Ik ken vrienden waarbij hun dip na xtc belange zo zwaar niet valt als bij mij, zij vinden dan ook dat 4fa geen meerwaarde is, ze vinden het ook geen brol fzo, maar zij ervaren dit letterlijk als een light xtc met toch even grote of grotere kans tot lichamelijke issues. Cheers