Wat ga jij doen NA het research chemicals verbod?

Wat doe jij na het aanstaande RC verbod?

• Ik stap over op een een RC die (nog) niet verboden wordt of blijf deze gebruiken

Stemmen: 17 30,9%
  • Ik bestel niks meer bij de RC vendors: het is mooi geweest

Stemmen: 21 38,2%
  • Ik zoek een andere manier om aan mijn RC stofjes te komen die verboden gaan worden

Stemmen: 13 23,6%
  • Anders, namelijk

Stemmen: 4 7,3%

• Totaal aantal stemmers
    55
Ik bestel al twee jaar geen benzo's meer maar vind het wel een prettig idee dat het KAN. Vorige week wat research gedaan en t is zo schrikbarend duur geworden dat ik ze er niet meer doorheen zou jagen zoals in t verleden. Alleen even die klap waardoor je weer een nacht slaapt. Zonder dat je 30 x GGZ hoeft te bellen en dan het deksel op je neus krijgt.... eigen regie.

Ik ben twee keer echt psychotisch geweest en met een paar pammen en een goede nacht slaap ben ik er vrij snel weer uit. Liever dat dan die akelige antipsychotica.

Dus antwoord is dat ik zal gaan zoeken naar iets wat wel te koop is.

Benzo's worden voorlopig nog niet verboden.

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Ik heb een paar honderd euro aan RC's die illegaal worden en ik denk dat ik daar echt wel ver mee vooruit kan gezien mijn frequentie.

Hopelijk zit ik dan ook een andere levensfase, waardoor deze "hobby" ook niet echt meer prio heeft.

Mocht er toch wat niche zijn wat ik wil hebben ga ik rondkijken op de darkweb. Daar zie ik niet nauwelijks RC's behalve cathinones maar wellicht veranderd dat tegen die tijd.
Ik ben sinds deze tijd wel weer nieuwe dingen aan het proberen.
Door FOMO lijkt het mij erg jammer om dingen te missen die nu nog makkelijk te verkrijgen zijn. Een aantal RC zijn mensen op dit forum en op reddit erg enthousiast over, maar ik heb simpelweg nog niet te tijd ervoor gehad om deze goed te proberen (denk aan de 3 maanden regel bijvoorbeeld).

Ik heb ook veel positieve dingen over 6-apb en MAL gehoord bijvoorbeeld, die heb ik geprobeerd maar vind het zelf nog niet heeeeeel bijzonder.
Ik heb ook 4-fma en 3-fa geprobeerd, ook erg leuk maar niet de moeite waard om veel van in te slaan. 4f-mph heb ik wel geprobeerd en vond ik wel erg fijn voor een focus dagje. Maar zo'n focusdagje kan ik óók krijgen door vroeg op te staan, te gaan hard lopen en een koude douche te nemen vóór mijn werkdag (die begint om 09:30 uiterlijk). Mijn discipline en motivatie ontbreekt wel vaak om dit te ondernemen, maar dit is wel een stuk gezonder.

Daarnaast wat phenethylaminen zoals 2C-B-FLY en 2C-E (die vond ik wel in ieder geval leuk, maar ook geen ramp om te missen). 2C-C heb ik ook in mijn inventaris maar nog niet geprobeerd. Beta-k-2C-B heb ik ook nog niet geprobeerd en lijkt mij ook niet heel interessant, maar ik kreeg dit gratis.

Ik heb ook wat tryptamines en lysergamides in mijn collectie, deze worden niet illegaal maar ik verwacht dat deze wel moeilijk of duurder te verkrijgen gaan worden ná de ban. LL gaat namelijk ook stoppen per 31 december.

Ondertussen heb ik wel een collectie die ik allemaal in glazen potjes bewaar die luchtdicht zijn voor lange periode. Leuk om op feestjes te laten zien. Ik denk alleen niet dat ik het ooit op ga krijgen (het is een aardig bedrag ook). Ik heb ook 5-Meo-DMT bijvoorbeeld, wel geprobeerd (en ook BEHOORLIJK!) maar niet voor de herhaling vatbaar. Nu heb ik het over als aandenken. Tenzij je echt het lijstje van Shulgin langs wilt gaan kan je nog wel inslaan, ik vind al die 2C-x middelen wel leuk, maar ook weer niet heeeeeeel anders dan de makkelijk te verkrijgen 2C-B.

Wanneer ik ooit opa wordt kunnen mijn kleinkinderen tijdens mijn overlijden deze collectie wel ontdekken in mijn zolder over tig jaar. Zo heb ik bijvoorbeeld ook nog een leuke hoeveelheid DOC en DOB maar nog niet de gelegenheid gevonden om dit te gebruiken. Hopelijk doen mijn kleinkinderen wel genoeg onderzoek

Laatst bewerkt:

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Dan denken ze: "al die afkortingen WTF ! Is dat om muizen mee te verjagen ?"
Hah geen idee. Vroeger was 4-FA bijvoorbeeld heel makkelijk te krijgen en helemaal in. Toen gebruikte ik alleen nog geen drugs en ik heb dit dus niet mijn collectie. Is ook nergens te verkrijgen tegenwoordig. Was leuk geweest om een beetje over te hebben om te bewaren. Wellicht over 50 jaar is hetzelfde geval bij mijn eerder genoemde middelen. Voor vele niks waard maar voor enige psychonaut voor onschatbare waarde. 4-ho-met vind ik bv helemaal geweldig (echt wel de moeite waard!!! dat zeg ik niet heel vaak hoor), misschien is dit over 50 jaar wel helemaal van de aardbodem verdwenen. Ik ben wel benieuwd hoeveel 1 gram goede kwaliteit 6-apb dan waard is bijvoorbeeld (ook al gaat mijn voorkeur alsnog naar MDMA om eerlijk te zijn).

Laatst bewerkt:

Paracetamolletje

Belezen gebruiker
Maar veel RCs van nu zijn ook helemaal niet de moeite waard om te proberen. Denk aan 3,4-DMMC, 4-BMC, 4-MPD of al die flakka analogen of 2C-EF. Zulke dubieuze substanties zou ik echt niet willen proberen aangezien er zo weinig over bekend is. Die laat ik liever buiten mijn verzameling. Dat is mijn mening tenminste. Ik vind het alsnog wel interessant als andere mensen dit risico wel nemen (mits ze hiervan echt bewust zijn natuurlijk en zich goed inlezen) en ik lees dan graag de tripreport terug.
2C-EF is iets minder dubieus maar heb er alsnog vraagtekens bij.

Tegenwoordig gooien veel RC vendor troep naar de muur en kijken wat blijft plakken. Het is lastig om in te schatten of deze stoffen acuut giftig zijn voor de gezondheid. Maargoed zo is 4-mmc ook blijven hangen. Als ik het mij goed herinner werd het eerst verkocht als plant supplement totdat idioten het gingen proberen. Toen bleek het toch wel erg leuk te zijn (en je gaat er niet direct van dood), maar ik zou niet een van de eerste willen zijn om hierachter te komen (denk aan 4-CMA bijvoorbeeld!)

Laatst bewerkt:

Alinde

Badass junkie
Bedoel je nu rc benzo?
Ja.
Voorheen dronk ik alcohol om rustig te worden. Icm lorazepam die ik zelf bestelde.
Nu als ik doordraai is er niets. Ja servies om te gooien. Ik zou het fijn vinden benzo´s achter de hand te hebben. Ze zijn zo schrikbarend duur dat ik het wel zou laten ze weer in grote hoeveelheden tegelijk te slikken.

Jazz35

Wijs gebruiker
Ja.
Voorheen dronk ik alcohol om rustig te worden. Icm lorazepam die ik zelf bestelde.
Nu als ik doordraai is er niets. Ja servies om te gooien. Ik zou het fijn vinden benzo´s achter de hand te hebben. Ze zijn zo schrikbarend duur dat ik het wel zou laten ze weer in grote hoeveelheden tegelijk te slikken.
Duur? Man, je betaalt drie keer niks toch, voor die rc-benzo's... Ik vind ze juist schrikbarend goedkoop. Heb nog grote hoeveelheden liggen. Moet de hele bende eigenlijk in de kliko flikkeren natuurlijk, maar zover ben ik mentaal nog even niet. :grimacing: Ik hoop wel dat dat moment het komende jaar ergens gaat komen.

Laatst bewerkt:

Casrus

DF-koning
Wanneer ik ooit opa wordt kunnen mijn kleinkinderen tijdens mijn overlijden deze collectie wel ontdekken in mijn zolder over tig jaar. Zo heb ik bijvoorbeeld ook nog een leuke hoeveelheid DOC en DOB maar nog niet de gelegenheid gevonden om dit te gebruiken. Hopelijk doen mijn kleinkinderen wel genoeg onderzoek

- wat is dat Mama?
- Oh dat zijn nog drugs van opa van vroeger. Iedereen was daar héél hypocriet over maar ze gebruikten ze bijna allemaal. Deze zullen wel niet zo goed zijn geweest. Wil je nog een injectie met fentanyl voor je naar de padvinderij gaat?

StraffeNeel

Badass junkie
Ik heb ruim 60 verschillende drugs uitgeprobeerd. Ik vind het goed zo. Bij de meeste middelen dacht ik achteraf "eigenlijk is het origineel beter". Sowieso kon ik steeds minder goed aan mezelf uitleggen waarom ik het eigenlijk zó belangrijk vond om nog een heel nieuwe drug te nemen. Zeker omdat ik daarmee grote risico's nam voor mijn eigen gezondheid.

Ik zal niet zeggen dat ik echt absoluut nooit meer een nieuwe drug zal proberen. Maar de drive om weer grenzen te verleggen is wel verdwenen eigenlijk.
Ja, ik kan me volledig vinden in jouw ervaringen hiermee. Zelf heb ik maar enkele RC's genomen omdat ik gewoon old skool best goed vind. Bijvoorbeeld geen interesse in 3-mmc of zo. Ik ga dan wel gewoon waus aan de mdma, daar heb ik niet vervelende cravings mee (daarom ook liever pep dan coke). Enige uitzondering hierop is voor mij 1p-lsd, die wat slappere uitwerking en lagere dosering per zegeltje (zoals ik ze koop), is eigenlijk wel fijner.

Queenir

Experimenterende gebruiker
Eerst was het 4mmc, 3mmc, toen 2mmc, en ze zullen vast wel weer een nieuwere variant erop verzinnen die misschien wel legaal te verkrijgen is. En zoniet zoek ik het gewoon op een buitenlandse website ofzo of via het darkweb.
Blijf weg van dat darkweb. De huidige vendors doen gewoon een extra website open die georganiseerd is zoals die online apotheken waar ze al twintig jaar niks kunnen aan doen en daarmee is de kous wel weer af.

Cardboard

Wijs gebruiker
Ik ga uit voorzorg wel wat RC's inslaan na de feestdagen.
De soorten die verboden gaan worden (3FA, 4F-MPH, 4MPD, NEP) als eerste.

Daarna volgen 1P-LSD en 6APB, ben nog volop in onderzoek met deze twee.
En waarschijnlijk wat disso's, tryptamines en benzo's inslaan voor de zekerheid. De 3MMC, etizolam, flualprazolam etc. ban ging sneller dan ik had gedacht en heb toen mis gegrepen. Dit keer dan maar een kleine voorraad aanleggen.

Queenir

Experimenterende gebruiker
Kijk je uit?

Heb weer RC's ingeslagen. Ligt nu bij het afhaalpunt.
Ik gebruik 4f-mph. Als alternatief voor Ritalin wat zonder voorschrift voor mij onbetaalbaar is omdat ik een heel snelle stofwisseling heb en een tekort aan dopamine-aanmaak. Ik heb een gans doosje van die onnozele kortwerkende rilatinepilletjes nodig want die zijn na een uur al uitgewerkt en ik heb ook minstens 50 mg nodig. Dat is dus niet te doen. 4f-mph is de oplossing maar… je weet nooit wat je precies krijgt van die vendors. De ene keer zijn de pillen veel zwaarder dan de andere, of je wordt er gewoon echt ziek van of het poeder is geen poeder maar harde klonten (versneden met rotzooi als cafeïne dus). Terwijl het nochtans als het wel in orde is veel beter is dan Ritalin. Ik word er wanhopig van. Ik heb dat spul nodig tegen zware depressies maar de overheid zorgt ervoor dat de farmaceutische industrie zich kan blijven verrijken met de slechtste en goedkoopste vorm van methylfenidaat die er bestaat terwijl er veel betere vormen zijn maar daar houdt dan weer niemand controle op. In Amerika wordt 4f-mph ernstig overwogen en onderzocht als veel beter alternatief voor Ritalin. Bij ons regeert de farmaceutische industrie. Ik vind dat zo om van te kotsen, die corruptie

Casrus

DF-koning
Ik ga uit voorzorg wel wat RC's inslaan na de feestdagen.
De soorten die verboden gaan worden (3FA, 4F-MPH, 4MPD, NEP) als eerste.

Daarna volgen 1P-LSD en 6APB, ben nog volop in onderzoek met deze twee.
En waarschijnlijk wat disso's, tryptamines en benzo's inslaan voor de zekerheid. De 3MMC, etizolam, flualprazolam etc. ban ging sneller dan ik had gedacht en heb toen mis gegrepen. Dit keer dan maar een kleine voorraad aanleggen.

Heb vannacht mijn drugsdoos opgeruimd.

Voorraad 6-APB viel tegen en al hoef ik het zelf niet meer, mijn vaste (seks)partners vinden het geweldig en ik denk dat ik later (vandaag al?)
meer in sla.

Lysergamiden misschien ook nog wat.

Vooral dat ik daarmee het geouwehoer rond LSD kon omzeilen vind ik geweldig, al is het wel veel van hetzelfde; korter, oppervlakkiger of véél subtieler.

Heb daar lol mee gehad.

Mijn laatste 3-MMC en etizolam heb ik (vorig jaar of zelfs langer geleden nog vóór het verbod) vertwijfeld in de prullenbak voor de GGD in Amsterdam gegooid.

Die etizolam mis ik niet en de bromazolam die ik nu heb zal ik niet missen als het straks verboden wordt.

Die 3-MMC was jammer, maar als er (met name jonge) mensen aan overlijden is het niet goed.

Veel RC's die vendors hebben zijn regelrechte rommel, naar mijn mening.

Laatst bewerkt:

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik heb de afgelopen dagen eens nagedacht hoe lang ik al met designerdrugs bezig ben.

Het is eind jaren '90 begonnen met 2C-B, dat per 4 pilletjes met elk 5 mg 2C-B erin, legaal werd verkocht in sommige smartshops.

Dit middel werd helaas verboden, waarna ik op zoek ging naar alternatieven. Eerst in de smartshop waar 2C-T-7 en 2C-T-21 kortstondig werden verkocht.

In 2001 ontdekte ik een site in een Scandinavisch land waar ik verscheidene legale tryptamines en het legale 2C-I bestelde.

Ook nog getwijfeld om 2C-H te bestellen om eventueel als grondstof te gebruiken voor psychoactieve 2C's.

Toen dacht ik na spannende internationale bestellingen alle interessante stofjes wel te hebben en richtte mijn aandacht zich weer op natuurlijke psychoactieve stoffen.

De interesse werd, veel later, weer aangewakkerd door het verbod op 4-FA en op 4-MMC. Het voelde alsof ik iets gemist had. Dus besloot ik weer in de wereld van designerdrugs te duiken.

Wat een verschil met 20 jaar geleden. Destijds was het lastig om zaken te doen met leveranciers van chemicaliën en studeerde ik gelukkig aan de universiteit en kon ik goed laten lijken dat ik het voor onderzoek ging gebruiken.

Nu is er een overvloed aan webshops die vaak onzorgvuldig met de wettelijke mogelijkheden omgaan om legale stoffen te kunnen verkopen onder de Warenwet. Er zijn soms reviews te lezen die me niet handig lijken op juridisch vlak.

Enfin, ik ben door de herontdekking van designerdrugs weer enthousiast geraakt en hoewel ik 4-FA, 4-MMC en vooral 4-AcO-DMT heb gemist, vind ik het leuk dat ik 1P-LSD heb gevonden, zodat ik LSD kan proberen. En dat ik 6-APB heb gevonden als alternatief voor MDA.

Ik zou het jammer vinden als er een chemische sleepnetwet komt, maar het zal me inmiddels niet meer verbazen als die er komt.

Casrus

DF-koning
Ik zou het jammer vinden als er een chemische sleepnetwet komt, maar het zal me inmiddels niet meer verbazen als die er komt.

Er zijn nog veel meer 'risicovolle' stoffen die vrijelijk verkocht kunnen worden op het internet.

Als poppersgebruiker weet ik hoe achterlijk het poppersverbod onder Minister Els Borst heeft uitgewerkt (namelijk niet en je kunt het overal 'onder de toonbank'(maar achter een glazen vitrine) krijgen).

En hoe zit het met al die 'supplementen'?

Hippie Langwaus

DF-koning
Er zijn nog veel meer 'risicovolle' stoffen die vrijelijk verkocht kunnen worden op het internet.

Als poppersgebruiker weet ik hoe achterlijk het poppersverbod onder Minister Els Borst heeft uitgewerkt (namelijk niet en je kunt het overal 'onder de toonbank'(maar achter een glazen vitrine) krijgen).

En hoe zit het met al die 'supplementen'?
Ja, het blijft dweilen met de kraan open dat verbieden van stoffen.

Zulke verboden zorgen enkel voor meer criminaliteit en onveilige(r) alternatieven.

Ik heb me tot op heden volledig afzijdig gehouden van een 'darkweb', maar als er door wetgeving juridisch geen verschil meer is tussen drugs en designerdrugs, dan kies ik misschien ooit wel voor illegale klassiekers.

Hopelijk hoef ik me zo min mogelijk met criminaliteit in te laten voor mijn privé hobby met psychoactieve stofjes.

Kordie

DF-koning

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik denk dat mensen dit wel weten.

Het stomme is dat veel problemen door 'ons' zelf gecreëerd of verergerd worden. We hebben als samenleving last van (keiharde) criminaliteit door het verbod op bepaalde moleculen.

Hef het verbod op en die criminaliteit is weg. Hebben we dan met zijn allen nog een uitdaging?

Jawel, de samenleving moet niet ten onder gaan aan drugs. Dus veel goede voorlichting blijft nodig. Maar de criminaliteit ervan los maken is essentieel om uit de huidige problemen te komen.

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik heb me tot op heden volledig afzijdig gehouden van een 'darkweb', maar als er door wetgeving juridisch geen verschil meer is tussen drugs en designerdrugs, dan kies ik misschien ooit wel voor illegale klassiekers.

Hopelijk hoef ik me zo min mogelijk met criminaliteit in te laten voor mijn privé hobby met psychoactieve stofjes.
Als ik dan toch illegale dingen moet doen voor mijn hobby, dan ga ik misschien wel zelf synthetiseren. Meerdere hobby's gecombineerd! 😍

Casrus

DF-koning
Jawel, de samenleving moet niet ten onder gaan aan drugs. Dus veel goede voorlichting blijft nodig. Maar de criminaliteit ervan los maken is essentieel om uit de huidige problemen te komen.

Dan verzinnen mensen wel andere rottigheid, bv
het kidnappen van familieleden van welgestelden.

Maar het is wel goed dat wij druggebruikers ze dan niet direkt en ontegenzeggelijk hoeven te sponsoren als wij dat niet willen.

Hippie Langwaus

DF-koning
Dan verzinnen mensen wel andere rottigheid, bv
het kidnappen van familieleden van welgestelden.

Maar het is wel goed dat wij druggebruikers ze dan niet direkt en ontegenzeggelijk hoeven te sponsoren als wij dat niet willen.
Dat is juist wat ik bedoel. Er zijn al genoeg manieren voor criminelen om misbruik te maken van onschuldige mensen. Daar hoeven we geen extra onnodige kansen voor te creëren door stoffen te verbieden.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Mijn interesse in research chemicals is ontstaan toen ik plots 3-mmc in real life tegenkwam en het geile lef had om dan zelf ook een keer te proberen.
Ik had al veel eerder rondgekeken op DF (voor MDMA en GHB). Door gedwongen thuisverblijf keek ik vaker, naar de verhalen en naar andere substanties. Daardoor wist ik dat er een alternatief was voor dat gedoe met naalden, namelijk een spuitje zonder naald. Bleek interessant spul. Direct na mijn eerste kleine bestelling werd het verboden .... dus toen maar zelf een account aangemaakt op DF.

Eigenlijk was dat een herhaling van eind jaren '90 (way: "pre-DF"):
Het is eind jaren '90 begonnen met 2C-B, dat per 4 pilletjes met elk 5 mg 2C-B erin, legaal werd verkocht in sommige smartshops.
Omdat voor mij "druks" echt een ver van mijn bed show waren (mensen met donkere kleren die naar iets vies ruiken, waarschijnlijk hashiesch (spelling ?) , en mensen die de Zeedijk e.o. onveilig maken), moest ik in mijn late jeugd niets hebben van verboden middelen.
Maar toen ik begon met uitgaan, was een stukje extra belevenis misschien toch wel lokkend. Na het sporten, stevige (dubbele) energiedrank en dan in de ROXY vanaf het balkon met een glas Armagnac op de dansende menigte kijken, even twee uurtjes in die menigte duiken, was leuk, maar misschien was er meer.

De grote tip: "Je kan bij C******* D***** op de Kerkstraat (winkel bestaat al lang niet meer, dus naam noemen had gemogen !) 2C-B kopen en dat werkt bijna net zo als XTC."
Ik vond er echt niks aan, maar had ook slechts 1 pilletje genomen.
Iedereen denkt toch in pilletjes. Milligrammen was puur voor scheikunde opgaven. Voordat ik door had dat ik beter 2, 2,5, of zelfs 3 pilletjes nam, werd het verboden.

Ik heb het in de jaren tussen die twee verbodsmomenten overleefd. Ook na het stofgroepenverbod red ik het !
(initieel op basis van een opgebouwde voorraad voor eigen gebruik met meegenietend bezoek. Daarbij werd mij vorige week ingepeperd dat een "lifetime voorraad" ook zo maar direct lifetime overschrijdend kan zijn).

Druggie86

Newbie
Parachute springen. Ben dan ongeveer een jaar van de cathoninen af dus dat lijkt me een mooie datum. En voor de rest heb ik echt geleerd dat je een heleboel uit het leven zelf kan halen. Af en toe een benzo voor de nachtmerries en soms wat 1p-LSD. In mijn boekje is dat een leertool en geen drugs. Heeft me meer openstaand naar anderen gemaakt en erg geholpen met mijn arachnofobie ik vind spinnen nu prachtige beesten. Echt die verbaasdheid hoe ze niet over hun eigen pootjes struikelden en in de knoop raakten verwonderde me zo dat ik een week later mijn eerste kocht. Huckleberry spin😂. De schoolbanken weer in duiken en switchen ouderenzorg. Dus qua drugs verandert er niks voor me. Toch vindt ik dat verbod nogal dom en kort door de bocht. Er zijn nog veel natuurlijke uppers die gesu
Gesynthiseerd kunnen worden. Mensen stoppen niet zomaar.

Nickjeee

Belezen gebruiker
Ik zorg dat ik nog wel een tijd vooruit kan met wat xtc-analogen zoal 5-mapb en 4-fma (hou altijd 3-4 maanden pauze aan) en RC stims. Die laatsten ga ik denk ik wel missen maar is ook weer geen wereldramp (incidenteel gebruik).
Voor de lange termijn heb ik een leuk alternatief gevonden met 5-meo-mipt e.a. tryptamines, i.c.m. Kanna en cannabis, in verschillende verhoudingen. Ik "mis" dan een beetje de stim in de mix maar een kleine dosis ritalin houdt me ook wel wakker... is toch minder leuk dan bijv. 3-fa o.i.d. dus daar ga ik wel wat van inslaan.

Felis

Belezen gebruiker
Ik zal het blijven gebruiken als ik dat wil.
Ik laat me door niemand vertellen wat ik wel en niet moet doen.

je kunt alles doen, je kunt alleen niet gepakt worden

Bovenaan