Mijn interesse in research chemicals is ontstaan toen ik plots 3-mmc in real life tegenkwam en het geile lef had om dan zelf ook een keer te proberen.
Ik had al veel eerder rondgekeken op DF (voor MDMA en GHB). Door gedwongen thuisverblijf keek ik vaker, naar de verhalen en naar andere substanties. Daardoor wist ik dat er een alternatief was voor dat gedoe met naalden, namelijk een spuitje zonder naald. Bleek interessant spul. Direct na mijn eerste kleine bestelling werd het verboden .... dus toen maar zelf een account aangemaakt op DF.
Eigenlijk was dat een herhaling van eind jaren '90 (
way: "pre-DF"):
Het is eind jaren '90 begonnen met 2C-B, dat per 4 pilletjes met elk 5 mg 2C-B erin, legaal werd verkocht in sommige smartshops.
Omdat voor mij "
druks" echt een ver van mijn bed show waren (mensen met donkere kleren die naar iets vies ruiken, waarschijnlijk hashiesch (spelling ?) , en mensen die de Zeedijk e.o. onveilig maken), moest ik in mijn late jeugd niets hebben van verboden middelen.
Maar toen ik begon met uitgaan, was een stukje extra belevenis misschien toch wel lokkend. Na het sporten, stevige (dubbele) energiedrank en dan in de ROXY vanaf het balkon met een glas Armagnac op de dansende menigte kijken, even twee uurtjes in die menigte duiken, was leuk, maar misschien was er meer.
De grote tip: "Je kan bij C******* D***** op de Kerkstraat
(winkel bestaat al lang niet meer, dus naam noemen had gemogen !) 2C-B kopen en dat werkt bijna net zo als XTC."
Ik vond er echt niks aan, maar had ook slechts 1 pilletje genomen.
Iedereen denkt toch in pilletjes. Milligrammen was puur voor scheikunde opgaven. Voordat ik door had dat ik beter 2, 2,5, of zelfs 3 pilletjes nam, werd het verboden.
Ik heb het in de jaren tussen die twee verbodsmomenten overleefd. Ook na het stofgroepenverbod red ik het !
(initieel op basis van een opgebouwde voorraad voor eigen gebruik met meegenietend bezoek. Daarbij werd mij vorige week ingepeperd dat een "lifetime voorraad" ook zo maar direct lifetime overschrijdend kan zijn).