wat doe jij?

labradoor

Belezen gebruiker
mijn grootste valkuil is geld.ik moet geen honderden euro's in huis hebben want dan maak ik het mezelf te moeilijk.zolang ik maar een paar tientjes in mijn portemonee heb heb ik niet zo'n last van trek.
ik neem daarom nooit veel geld op.rekeningen betaal ik zo snel mogelijk,tegenwoordig met incasso-bureau's en administratie kosten als je een paar dagen te laat betaal zorgt alleen maar voor stress en dat moet ik helemaal niet hebben.vroeger was ik een wanbetaler,nu ben ik een te vroeg betaler om het zo maar te zeggen.je moet toch betalen!
in plaats van deurwaarders krijg ik nu nog wel eens geld terug.ik betaal bv bij eneco elke maand een paar tientjes meer om zo elk jaar wat extra te sparen.
niet te veel geld in huis helpt bij mij het beste en kan ik ook niet in de verleiding komen als er een dealer aan de deur komt.
ik ben naarstig op zoek naar een andere woning buiten de stad,weg van die k.. dealers want ik woon in het centrum en wordt er dagelijks mee geconfronteerd.
een ander huis en een andere omgeving is de oplossing.
ik ben de hele week in het buitenland en heb het ontzettend leuk zonder dope.

Wacky

Badass junkie
Wat doe ik ?

Ehm ik heb net mijn schuurtje opgeruimd en ga nu wat studeren.

Als je bedoeld om van de dope af te blijven ? Daarvoor hoef ik gelukkig niets te doen, heb meestal wel wat in huis liggen ook, geen enkele verleiding om dat door de weeks te pakken. Behalve wiet natuurlijk :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik goed bij kas zit geef ik wel makkelijker geld uit, maar dan niet voor drugs.

Judas

Wijs gebruiker
Snap die relatie tussen poen en dope ook niet.
Zou niet weten waarom ik (extra veel) dope aan zou gaan schaffen als ik vanmiddag een koffer met 2 miljoen euro vind :confused:

Desargues

Newbie
Vind dit meestal ook wel moeilijk. Met harddrugs zoals pillen en dergelijke lukt het me makkelijk om daar m'n geld niet aan uit te geven omdat ik weet wat het met je doet als je het te vaak gebruikt, maar deels ook omdat ik er gewoon niet makkelijk aan kan komen.

Met Wiet is het een ander verhaal, daar vind ik het ook wel moeilijk, vooral tegen het einde van de middag/avond, als ik klaar ben met al m'n dingen heb ik vaak de neiging naar de shop te gaan en wat lekkers te kopen ( en dan vooral dure shit, goedkoop wordt je niet stoned ( genoeg) van). Tegenwoordig lukt het me wel aardig omdat ik of al m'n geld al uitgeven heb, of het op m'n spaarrekening heb staan, en dat kan je niet zo makkelijk opnemen.... Dit werkt bij mij nu wel maar het blijft moeilijk, alhoewel ik meestal wel zorg dat ik alles gedaan heb en klaar ben voor ik hieraan begin. maar ik geef toe, moeilijk is het wel en ik denk dat ik niet de enige ben... ( weet het wel zeker, het is altijd gezellig in de shop :P)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je zomaar goed bij kas zit en je kan het dan niet laten om veel dope in te slaan, dan is er toch behoorlijk iets mis.

labradoor

Belezen gebruiker
het gaat niet om veel dope maar de verleiding om wat te kopen.als ik 100 euro in mijn zak heb is de verleiding groter dan wanneer ik 10 euro in mijn zak heb.zo bedoel ik het eigenlijk.
bij mij werkt het ook als een soort beloning na gedane arbeid.

Wacky

Badass junkie
labradoor zei:
het gaat niet om veel dope maar de verleiding om wat te kopen.als ik 100 euro in mijn zak heb is de verleiding groter dan wanneer ik 10 euro in mijn zak heb.zo bedoel ik het eigenlijk.
bij mij werkt het ook als een soort beloning na gedane arbeid.

Het gaat niet om dope, maar om geld. Dus je zou ook gewoon nieuwe schoenen kunnen kopen of een kadootje voor je oma van het geld dat in je hand brand, en dat is een probleem dat we moeten oplossen, dat gat in je hand, je wil kunnen sparen ipv geld impuslief geld uitgeven aan kadootjes voor je oma enzo ? En met die dealers in het centrum bedoel je dus de C&A, de Blokker, etc.. ?

Of is het toch dat niet helemaal en heeft het toch misschien heel zijdelings wel een heel klein beetje wat met dope te maken ?

Drientje

DF-koning
Ik heb nu op dit moment best veel drugs in huis. Maar net zoals de afgelopen maanden heb ik totaal geen moeite om de afgesproken afspraken na te komen en geen drugs te gebruiken. Ik geef in de maand misschien 10,- uit aan drugs. Dat wil dus niet zeggen dat ik elke maand drugs koop. Meestal koop ik voor 50 of 100 euro drugs en stash het in de vriezer voor als het juiste moment daar is.

Nu nog een mooi weekend uit zoeken voor die gram mescaline die ik nu sinds februari heb.

labradoor

Belezen gebruiker
ja in het centrum en ze weten waar ik woon en komen dan langs met een testertje en hopen gelijk wat te verkopen.

Wacky

Badass junkie
Drientje zei:
Ik heb nu op dit moment best veel drugs in huis. Maar net zoals de afgelopen maanden heb ik totaal geen moeite om de afgesproken afspraken na te komen en geen drugs te gebruiken. Ik geef in de maand misschien 10,- uit aan drugs. Dat wil dus niet zeggen dat ik elke maand drugs koop. Meestal koop ik voor 50 of 100 euro drugs en stash het in de vriezer voor als het juiste moment daar is.

Nu nog een mooi weekend uit zoeken voor die gram mescaline die ik nu sinds februari heb.

Een gram mescaline :P Dan zal je met dat budget niet veel hoeven te gebruiken de rest van het jaar nee :grin:

Drientje

DF-koning
Wacky zei:
Drientje zei:

Een gram mescaline :P Dan zal je met dat budget niet veel hoeven te gebruiken de rest van het jaar nee :grin:
Het is extract dusw dat is twee x een egodood of 4 gewone trips.

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
yeti zei:
Snap die relatie tussen poen en dope ook niet.
Zou niet weten waarom ik (extra veel) dope aan zou gaan schaffen als ik vanmiddag een koffer met 2 miljoen euro vind :confused:

Dan moet ik nog maar 1x naar men pep/valium-dealer voor de rest van mijn leven en moet ik om die reden een grotere vriezer in huis halen omdat de speed er anders niet in past..gedaan met om de zoveel tijd de telefoneren en risico's te lopen.

ok natuurlijk geen 2 miljoen..de rest wordt een dikke auto en huis maar daarna een half miljoen geven aan levenslange voorraad dope is mijn beeld van de hemel :hearteyes:

kan me eigenlijk niets schelen dat mijn leven dan korter is, heb het dan toch allemaal 100x zo intens beleefd..

Wacky

Badass junkie
haha, ja hoor gedaan met risicos lopen, een vriezer vol pep is vast veiliger dan elke maand een keer bellen voor een grammetje ofzo :tongueout:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Eén keer in de zoveel tijd een grote voorraad aanleggen en pakken wanneer ik zin heb. Niet zo heel moeilijk dacht ik.
Precies, ik kom ga meetal zo'n 2a 3 keer in het jaar naar de dealer met mijn boodschappenlijstje.

labradoor

Belezen gebruiker
haha,das het beste maar niet voor mij.voor mij is het beste niets in huis te hebben.
juist omdat ik die ruggegraat niet heb.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
labradoor zei:
haha,das het beste maar niet voor mij.voor mij is het beste niets in huis te hebben.
juist omdat ik die ruggegraat niet heb.
Regelmaat is de oplossing. Als ik te veel vrije tijd heb gaat dat ook niet altijd even goed, haha.

Matthijs85

Belezen gebruiker
Om van drugs af te blijven?

Ik denk dat ik aardig wat zelfdiscipline heb. Heb altijd wel t een en ander liggen, maar heb nooit echt problemen me aan m'n eigen regels te houden :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Als ik een stapeltje biljetten heb liggen, heb ik nergens behoefte aan. Aan het einde van de maand, is t op en dan zie je fokkin veel dingen je je wilt kopen, en of nodig hebt. en dan is t geld op, maar als je de stapel weer hebt aangevuld. Lijkt het of je er geen behoefte meer aan hebt. :smoke:

Oom Klaas

Badass junkie
Dat is ook weer waar in mijn geval.
Alleen al met iets heel simpels als een heerlijk duur pak koffie,
heb ik geld dan hoef ik 't niet, heb ik geen geld dan wil ik het. :confused:

Wacky

Badass junkie
Heb ik gelukkig ook niet meer. Vroeger wel, elke keer als ik dan geld had zat ik te bedenken wat ik ervan zou gaan kopen, zat ik te geilen op een nieuwe PC, stereo set, brommer of wat dan ook. En ik zat al te bedenken wat voor auto ik zou kopen als ik echt veel geld had in de toekomst. Nu kan het me echt allemaal geen ruk meer schelen, ongeacht of ik geld heb of niet. Alleen als ik geld heb, dan doe ik lekker makkelijk, en dan haal ik regelmatig eten bij de shoarma enzo. Als ik geen geld heb, dan koop ik een 2,5 kilo zak diepvriesfriet en maak ik het zelf. Luiheid mag nog wel wat kosten :)

Wietpep

Experimenterende gebruiker
Altyd lekker wat geld sparen omdat je wat leuks wilt kopen
heb je uiteindelijk al het geld wil je het niet meer :grin:
ik zorg altyd dat ik meer binnenkrijg als uitgeef al is het maar
1 tientje discipline met geld is een Need

labradoor

Belezen gebruiker
ja dat klinkt mij ook bekend in de oren.hoe meer je heb hoe minder behoefte je er aan heb.
ik heb ook geen regelmaat en heb veel vrije tijd.ik ben bezig met vrijwiligers werk zodat ik ook wat om handen heb.en hopenlijk weer in een ritme kan komen daarmee.

Vigilante

Wijs gebruiker
Als ik veel geld heb geef ik sneller geld uit, ook aan dope.

Als ik minder geld heb geef ik minder geld uit, ook aan dope.

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
Wacky zei:
haha, ja hoor gedaan met risicos lopen, een vriezer vol pep is vast veiliger dan elke maand een keer bellen voor een grammetje ofzo :tongueout:

hehe ik koop men 60% pep voor 450euro/100g telkens en dat is dan men voorraad voor ong. 5 a 6 maanden..dus met dat miljoentje zou ik zeker toekomen tot in men graf
dus nee geen belletjes meer nee... :rolleyes:

Bovenaan