Warmtematje voor Paddo's

iDex

Newbie
Op een ander forum kwam ik een lid tegen die hier een vraag wilde stellen, maar ze kwam erachter dat ze niet kon registreren.

Dit is haar vraag:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hoihoi,
aangezien ik op t drugsforum nergens een aanmeldknop kan vinden, probeer ik het maar hier
ik wil binnenkort een paddogroeisetje bestellen. Op 1 site zie ik staan dat zew een warmtematje eronder aanraden, op veel andere sites zie ik niks staan over een dergelijk matje.
ik vroeg me af of hier mensen zijn met ervaring hiermee, die mij wat advies kunnen geven..
alvast bedankt!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hopelijk kunnen jullie haar verder helpen. :)

Groet, iDex

lolnoob

Bewuste gebruiker
Als je gewoon een beetje een warme kamer hebt is het echt niet nodig. Met 19 graden groei je ook wel mooie paddo's.

Wel goed uitkijken dat de temperatuur niet te veel schommelt, dan komt alles goed.

iDex

Newbie
Oké. Ze zegt dat ze in het weekend vaak weg is. Ze woont in een studentenhuis dus ze heeft geen controle over de thermostaat. Is het in zo'n geval wel aan te raden?

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik ben een ook student die soms in het weekend weer terug naar de ouders gaat en ik heb geen problemen ondervonden. Maar dat zegt niet dat het altijd goed gaat.

Als je zekerheid wilt dan kun je zo'n matje kopen, maar ik heb er zelf niet heel veel goede dingen over gehoord. Ik zou het eerst eens proberen zonder matje, en mocht het niet lukken gaan klagen bij de smartshop dat het niet werkt (bij de goede krijg je gewoon een nieuwe) en dan alsnog een matje kopen.

Psychedelicious

Experimenterende gebruiker
OOw vandaar dat ik me wezenloos heb lopen zoeken naar de aanmeldknop...
vriend van wou ook registreren
maar hoezo is het forum eigenlijk gesloten voor nieuwe leden?

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Tip van een bulk-kweker :rolleyes: :grin:

Neem twee bakken die in mekaar passen, en boor enkele gaten in de bovenste bak (aan de zijkanten; de onderste bak moet HEEL blijven! Hier komt namelijk water in).

Vervolgens vul je de onderste bak met water (en eventueel wat waterstof peroxide van 100vol (70%) voor geen kiemen te laten ontwikkelen na een langere tijd, of je moet je water na een week eens vervangen) en hier zet je een 'verwarmingselement in van een aquarium' die je kan instellen op de temperatuur die nodig is; hangt af van de soort. (+1 à 2graden instellen, want je verliest wat warmte a.d. omgeving)

In de bovenste bak gooi je perliet, of vermiculiet, of van die bruine klei (hydrokorrels); en daar zet je dan je growbox op, of je cakes, of je geoculeerd vogelzaad, rogge,....enz

deksel/plastiekfolie over de top van de bovenste bak, en dan gooi je er maar een handoek over ofzo, voor warmte/vocht isolatie.

VOILA, nu heb je een incubatieruimte die compleet vochtig genoeg is, en altijd de juiste temperatuur heeft !

Zo kan je na het oogsten een sporenprint maken;
(! niet meteen alles opeten gulzigaards !),
Honingwater maken,

sporen toevoegen, en heel je leven lang nog (als je steriel werkt) shrooms blijven kweken/oogsten! :wink: :hearteyes:

together

Newbie
Leuke tip, en bedankt.

Zijn er nog meer mensen met een leuke tip voor het kweken.

Wij hebben 1 grow set gekocht, en de opbrengst viel wat tegen, wel genoeg voor een super trip.
Maar dan ook maar voor 1 trip.

Dus bij de volgende bestelling maar gelijk 3 grow sets gekocht, maar deze keer meer aandacht besteed aan de temperatuur, in een klein kamertje een losse verwarming geplaats, en het tussen de 22 en 24 graden gehouden.

Van 3 grow sets, was de opbrengst ongelooflijk veel, 4 tot 5 volle vluchten.

Conclusie temperatuur is heel heel belangrijk, maar een hele kamer warm houden niet zo slim.

Dus als iemand daar een leuk idee ( Oplossing ) voor heeft, lees ik het graag.

Bovenaan