Warm houd plaat/kleed?!?

puntnl

Newbie
Ik heb dezelfde vraag ook op een ander forum geplaatst, maar daar is weinig leven, vandaar ook even hier. Want wil het morgenvroeg/middag onder water gaan zetten.

Hoi :wink:

Ik ben nieuw met dit soort dingen, heb me een grow kit aangeschaft en moest nog even wachten tot dat witte spul naar boven komt. Heb hem in de computerkast gezet op de peecee sinds eergister avond en zie al ontwikkeling.

Dat geeft mij nog even tijd om iets te verzinnen waar het constant 26 graden is, maar buiten de cv installatie kan ik niet iets bedenken, en de vraag is even of het daar 26 graden is, (indirecte) zonlicht is er niet, helemaal niet beter te spreken.

Nu heb ik ergens gelezen dat iemand een kleed gebruikt, kost een 20 euri en nu vroeg ik me af -kan de topic niet meer vinden in mijn zoektocht naar hoe ik het beste kan beginnen en waar op te letten-, dus is mijn vraag of iemand me kan vertellen hoe hij of zij dat oplost of waar ik zo een kleed kan kopen. Denk dat het witte spul -geloof dat men het mycelium noemt- morgen wel aannemelijk is en ik het geheel in de zak kan plaatsen.

Gaat om Mexicaanse paddenstoelen, of in dit geval zaden neem ik aan :roll:

Nu wil ik het wel in mijn computer kast laten staan, met de peecee een paar weken draaien, maar is een beetje lastig uitleggen waarom pa zijn eigen paddenstoelen in de computer kast aan het kweken is :flushed:

Dan beginnen ze weer over mijn vervroegde penopauze en dat soort ongein :sunglasses:

3970

Wijs gebruiker
Mijn vrouw heeft ook zon kleedje, of warmhouddeken. Het is eigenlijk een electrische deken in het klein, zij gebruikt hem voor pasgeboren kittens op te leggen. Zij heeft hem gehaald bij de Blokker...

puntnl

Newbie
3970 zei:
Mijn vrouw heeft ook zon kleedje, of warmhouddeken. Het is eigenlijk een electrische deken in het klein, zij gebruikt hem voor pasgeboren kittens op te leggen. Zij heeft hem gehaald bij de Blokker...

Geweldig, erg bedankt voor je tip, ga het vanavond soaken en dan morgen maar even zo een dingetje kopen :wink:

puntnl

Newbie
Hoi!

Klinkt misschien raar, maar ik heb ze vanochtend in een zak water gezet -moest geen water in - en nu groeit er al een hele kleine paddenstoel en een redelijke grote van een drie cm. Echter, die grote zijn hoed zit in de grond, groeit naar beneden lijkt het, kan dat kwaad als het eventueel gaat rotten?

puntnl

Newbie
Heeft iemand misschien een tip wat ik met die omgekeerde paddenstoelen kan doen? Er groeien nu drie hele grote recht naar beneden? Ben bang dat ze dadelijk gaan rotten. Heb al met een gekookte lepeltje geprobeerd om ze naar boven te graven maar die stelen zijn hartstikke stevig, ben bang dat ze dan breken, iemand een tip pls.

Peertje

Experimenterende gebruiker
Is het niet wijs om een keertje in een terrarium of aquariumwinkel te gaan kijken? die hebben bergen materiaal om te verwarmen, thermosthaatjes en datsoort dingen... bij de meeste growshops is dat spul allemaal veel duurder en "groot"

puntnl

Newbie
Peertje zei:
Is het niet wijs om een keertje in een terrarium of aquariumwinkel te gaan kijken? die hebben bergen materiaal om te verwarmen, thermosthaatjes en datsoort dingen... bij de meeste growshops is dat spul allemaal veel duurder en "groot"

Goed idee, als dit me bevalt -heb het nog nooit gehad namelijk- dan ga ik daar zeker kijken. Heb je misschien zo een idee over die omgekeerde paddenstoelen :)

Bovenaan