In mijn geval als je geen maat kunt houden, en maar blijft nemen en nemen. Ik heb het met sigaretten, slaapmiddelen, alcohol en dat soort dingen. Het wil niet zeggen dat ik ze dan iedere dag neem, of nam, maar als ik het deed was het altijd teveel.
Met alcohol ben ik bijna 18 jr. terug moeiteloos gestopt. Met nicotine begon ik nicotinekauwgumpjes te kauwen en ben daar nu al jaren aan verslaafd.
Voor anderen lijkt het me dat het teveel is wanneer het je leven in beslag gaat nemen, dat je alleen maar uitkijkt waar te scoren valt, en de rest je nog maar weinig interesseert. Dat je anderen gaat belazeren om aan geld te komen.
En dan mijn ziekelijke gedoe. Mijn vrouw ging vandaag op reis. Ik heb meteen een paar laden opengetrokken en helemaal doorgevist op zoek naar benzo's en er nog een paar gevonden ook! En bij iedere pil of halve pil die ik vond kreeg ik echt zo'n YESSSSSSSSSSSSSSS!!!! gevoel.
Daar kan ik dan een paar dagen mee spelen.

Ik ben met de zolpidem (voorgeschreven maar begon na een tijd ook teveel te nemen) gestopt maar na enkele weken kreeg ik wel last van enorme cravings. Lekker slapen op een tijdstip dat ik bepaal vind ik zó heerlijk!