Wanneer bijpakken?

Culprate

Newbie
Beste gebruikers,

Ik heb nu twee keer hetzelfde probleem gehad, na een tijdje was het gewoon uitgewerkt en heb ik te laat bijgepakt. Ik heb aan verschillende vrienden gevraagd wanneer ik bij moet pakken en de meeste zeggen dat ik het gewoon een beetje moet aanvoelen. Ik heb echter geen idee wat daar mee bedoelt word! Ik zal hieronder kort even mijn 2x XTC beschrijven

Feest: Dubstep
Pil: Nintendo (220mg uit m'n hoofd?)
Hoeveelheid: 0,5
Tijd: 1 uur

Bij dit feest heb ik dus te laat bijgepakt, het was opeens gewoon verdwenen. Ik weeg maar 60 kilo en het was mijn eerste keer XTC dus een halve was meer dan genoeg. Nadat het een beetje uit begon te werken pakte ik nog een kwartje bij, dit was al te laat. Overigens sloeg het eerste halfje na 2,5 uur pas in omdat ik er te veel bij nadacht.

Feest: Drum and Bass
Pil: Groene pistooltjes (Ook 220mg dacht ik!)
Hoeveelheid: 0,3
Tijd: 12 uur

Dit feest was een maandje later dan de andere. Ik besloot om het wat rustiger aan te doen om zo een beetje te testen wanneer ik bij moest pakken. Na een half uur sloeg die in en ik ging keihard, harder dan de eerste keer. Na 2 uur kwam mijn maat naar me toe en zei dat ik bij moest pakken anders voelde ik straks niks meer. Ik vertelde hem dat ik over 5/10 min bij ging pakken en nog heel even wou dansen (DJ was bijna afgelopen). Jullie kennen het allemaal, de tijd gaat 3x zo snel. Na een half uur ben ik naar de wc gerend om nog 0,3 bij te pakken. Helaas was dit ook alweer te laat. Ik voelde helemaal niks meer. Daarna kreeg ik een hele erge bad-trip en heb ik alles ondergekotst. De oorzaak weet ik nog niet precies, dit kan zijn omdat ik veel te veel water heb gedronken (veel te veel schijnt slecht te zijn, in een docu gezien) ofwel te veel gepakt voor mijn gewicht (60 kg).

Dus, ik hoop dat jullie advies voor mij hebben.

De laatste keer was in December, mijn volgende grote feest is in Maart en duurt 10 uur lang. Ik zou toch zeker wel een uurtje of 6/7 hard willen gaan als dat mogelijk is. Daar heb ik advies bij nodig!

89suited

Experimenterende gebruiker
Het effect van bijpakken is ook niet zo groot. Ik persoonlijk begin met een hele pil, die ik hoop te verlengen met halfjes later in de nacht, joj zou dat met kwartjes kunnen doen.

Waarom je ziek bent geworden kan aan veel dingen liggen. Zorg dat ervoor goed uitgerust bent, goed gegeten hebt en er vooral veel zin in hebt!

Happy trip:)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat raar dat het bij jou een soortvan uitwerkt. Ik heb dat echt nog nooit gehad en ik merk het vrijwel altijd als ik weer bijgenomen heb.

yoko

Newbie
Helemaal uitgewerkt lijkt mij stug, maar snap op zich wel wat je bedoelt. Als je 'te laat' bij pakt dan kom je niet meer op het niveau dat je had toen je lekker ging. 2,5u ertussen is naar mijn mening wat aan de lange kant maar zou in principe moeten kunnen?

Zelf pak ik altijd bij op het moment dat ik het gevoel heb dat het iets minder wordt. Hierdoor weet ik enigszins of hetzelfde niveau te blijven. Meestal is dit 1,5 a 2 u na de vorige inname.

Hoop dat je volgende MDMA ervaring wel smooth verloopt.

x

MDMAAAPJE

Belezen gebruiker
Je moet er zelf even mee experimenteren, na een paar feestjes weet je gewoon hoe je jezelf op peil kunt houden. 220mg is reteveel, en ik snap het ECHT niet dat je niks meer voelde. Ik zou het minder beginnen, en gewoon om het uur, ander half uur, een kwartje bijpakken. Als er een andere DJ komt wat meestal om het uur om om de 2 uur is kan je dit een beetje onthouden als momentje ofzo

Ik heb ook wat vrienden die 3 op een avond nemen. Beginnen met een hele van 200, " hhhhhuu ik voel niks man" nemen na een half uur nog een hele. Hij was gvd nog nieteens ingeslagen:tongueout: na anderhalf uur keihard aan het gaan natuurlijk, grote doppen en klapkakken. En dan als ze 5 min iets hebben van oh kut ik voel ff niks, dan nemen ze weer een halve bij. *facepalm*.
Ik denk, hoewel ik totaal geen bewijs heb, Dat als je een te hoge dosis neemt, dat je hele erge pieken en dalen krijgt.

Misschien dat als je teveel serotonine neemt, dat er heel veel in je hersenen wordt gepompt, receptoren worden afgesloten. En de (ben ff de naam kwijt ik noem het..) releasers ervan die worden ook te snel gestopt eigenlijk. Waardoor er dus te weinig serototine in de tussenruimte zit. Normaal zit er dan gewoon lekker veel serotonine dat nergens heen kan waardoor je lekker gaat, maar als er te weinig in zit, en te snel afgesloten, dan ga je dus eigenlijk minder hard, met wel een hogere dosis.
Erg vergezocht misschien.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Helpt het misschien om een horloge te dragen? Ik draag die zelf ook niet vaak, maar op dit soort avonden doe ik die wel altijd om omdat er een lampje opzit, en dan kan ik goed op de tijd letten :) En natuurlijk staat het ont-zet-tend hip, zo'n ouderwetse casio die nog nep is ook, hehe.

walnootje

Belezen gebruiker
Bijhouden werkt inderdaad het beste, maar als dan toch het tijdsbesef weg valt kan je beter bijpakken op het moment dat je voelt als het effect afzwakt. Maar ook dit is niet 100% te vertrouwen aangezien het effect van pillen vaak in vlagen komt :wink:

harry123

Bewuste gebruiker
Ehh de groene pistolen zijn dus veel minder dan verwacht, heb een uitslag gezien van 151... Maakt het geen slecht snoepje maar wel veel minder dan verwacht

harry123

Bewuste gebruiker
En voor het bijnemen: ik vind et perfect om met 3/4 pil te beginnen, is dus vaak rond de 140/150mg en dan elk anderhalf uur kwartjes bijpakken en eventueel halfjes.
Maar dat is voor iedereen anders, moet je zelf even mee expirimenteren. Iedereen heeft een andere stofwisseling en reageert anders op drugs.

En miss een wat lager gedosseerde pil nemn? Je zit bij je startddosis al aan bijna 2mg/kilo lochaamsgewicht...

Enzyme

Newbie
Ik zou gewoon de volgende keer een halve nemen en als die inslaat de andere helft erbij, zo ervaar ik altijd de beste uitwerking maar dit is natuurlijk voor ieder persoon anders. Je moet het gewoon maar keer proberen je komt er vanzelf achter wat voor jouw het beste werkt. Bij pakken vind ik maar niks, je kan beter steeds de piek verlengen door halfjes bij te nemen zodra het vorige halfje is ingeslagen, ik zelf neem altijd maar maximaal 1,5 pil over 1 nacht anders word ik veel te vaag :stoned:

Ziek worden kan meerdere oorzaken hebben, zoals mensen hier al zeggen, rust goed uit voor je een nacht gaan knallen. Teveel water op een feest kan inderdaad misselijk maken, water drinken is belangrijk zeker als het heet is en je zweet veel vocht uit. Maar je hoeft geen halve water tank leeg te drinken om dit op pijl te houden :grin:

onlypills

Wel mooi dat sommigen zeggen dat bijpakken geen effect heeft.
Bij mij is de tweede high verreweg de beste van de avond. Start altijd met een halfje (ben erg groot) en pak een kwartje/halfje bij als het hoogtepunt van het eerste halfje net voorbij is. Half uur tot een uur later ben ik dan meestal in de zevende hemel, compleet aan het spacen (soms zo erg dat ik niet meer kan dansen :) ).
Vanaf eerste moment van inname ben ik dan wel een uurtje of 6/7 zoet. Daarna heeft bijpakken (kwartje/halfje) levert hooguit nog wat energie op... De xtc lijkt dan uitgewerkt (heb soms een dipje), maar als ik dan even naar de WC ga (rustig, minder muziek, meer licht) dan blijkt ie nog behoorlijk te werken.
Mijn beste manier oom uit die dip te komen is niet bijpakken, maar gewoon als een debiel mezelf forceren om los te gaan :rock: . Levert mij altijd een fantastisch einde van de avond op.

P.S. Waarom ga je naar de WC om bij te pakken? Doe ik altijd gewoon op de dansvloer.

onlypills

Nog even een reactie op het verhaal van MDMAAAPJE.
Het verhaal wat jij vertelt klopt in mijn ogen wel. Als je met veel MDMA begint sta je gelijk compleet te spacen (ik druk dit voor het gemak even uit in procenten, dus 100%) en dat wordt de rest van de avond niet meer gehaald en daardoor lijkt bijpakken niet te werken. Zoals ik hierboven stel start ik met een halfje, wat voor mij neerkomt op 3/4 mg/kg. Daarmee kom ik op 70% en omdat ik van 0% af kom voelt dat al geweldig. Als ik dan op 50% sta pak ik bij en daarmee haal ik de 100% (nogmaals een geweldige upper!). Aangezien dat de rest van de avond niet meer gehaald wordt, lijkt het op een dip (of dat ze niet meer werken). Dan heeft bijpakken nog maar beperkt zin en moet je een trucje voor jezelf vinden om daar uit te komen (sommigen pakken dan pep), ik ga naar de WC en forceer mezelf dus om te dansen.
Als je met een te grote dosis start, of te ver terugvalt kom je nooit meer boven die 70% uit, waardoor het dus lijkt alsof het niet meer werkt :) .

reverb

Bewuste gebruiker
@onlypills.
Je methode van bijpakken, klinkt eigenlijk heel aannemelijk. Het komt overeen met mijn ervaring. Ik doseer eigenlijk niet op jouw manier (ik neem eerst 1.5 mg en dan weer 0.5 mg/kg). Maar, nu ik je bericht lees denk ik, ja natuurlijk, dom, de -onlypills- methode, is beter geschikt voor een avond doorgaan. Dit ga ik veranderen!
:)

Joopiejo

Bewuste gebruiker
6 a 7 uur hard gaan is wel lang hoor. Sowieso ga je niet zo lang op je top zitten met xtc, dat kan gewoon niet. 6 uur lekker gaan, moet lukken op zich met xtc, maar 7uur echt lekker haal je niet denk ik, dan wordt het gewoon vaag.

Je moet denk ik accepteren dat vooral het eerste deel van je xtc trip het leukste en lekkerste is. Het meer vage deel aan het einde van je trip hoort er ook bij, daar kom je niet onder uit.

Dus als je feest 10 uur lang duurt, kun je misschien het beste je xtc trip aan het einde plannen. Ik persoonlijk wil namelijk altijd gewoon naar huis als de drugs is uitgewerkt.

Qua dosering hoewel persoonlijk, raadt ik je aan om een lekkere startdosis te nemen (voor jouw gewicht zo'n 90mg) en dan gedurende de avond 2 x bijdoseren met 45-50mg om te verlengen. Waarschijnlijk is 2 a 2,5 uur na inname van je eerste dosis een goed moment om bij te pakken. Daarna na 1,5 uur waarschijnlijk een goed moment voor de 3e keer bijpakken. 1,5 uur hierna zul je voelen dan het gaan uitwerken waarschijnlijk.
Dan ben je toch zeker 5, misschien 6 uur lekker van de kaart geweest op deze manier.

Veel meer is gewoon niet te halen met xtc. Stel dat je veel hoger zou doseren of langer blijft bijpakken wordt het alleen maar vaag in je kop.

Dus er zit, als je de 10 uur wil volmaken, waarschijnlijk niets anders op dan onlypills' raad op te volgen en er zelf zonder drugs een feestje van te maken. In ieder geval voor een deel van de avond :wink:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
btw, ik heb het qua dosering ook wel eens op de manier van onlypills gedaan, dat werkt ook (dan ben ik ook iets van 5 uur zeker onder de pannen), maar dat is wel wat heftiger als ervaring, het gaat ook wat meer aan 1 stuk door dan, je high, de tijd vliegt en je bent dan echt ram van de kaart.

Als je 2x bijpakt (zoals beschreven hierboven), dan heb je de boel allemaal wat meer onder controle en kun je op vrijwel ieder moment nog een gesprekje voeren met iemand.

Het is ook maar net waar wat je wil op zo'n avond.

onlypills

Joopiejo zei:
het gaat ook wat meer aan 1 stuk door dan, je high, de tijd vliegt en je bent dan echt ram van de kaart.

Schitterend verwoord :) . Het is idd mogelijk dat je bij de door mij beschreven methode een uurtje of 2 van de kaart bent. Ik heb daar persoonlijk niet zoveel moeite mee, afhankelijk van het gezelschap waar ik mee weg ben. Vind het heerlijk om te spacen en ik sta het mezelf ook wel weer toe als ik weer een aantal maanden gewacht heb.

Joopiejo zei:
Als je 2x bijpakt (zoals beschreven hierboven), dan heb je de boel allemaal wat meer onder controle en kun je op vrijwel ieder moment nog een gesprekje voeren met iemand.

Je hebt helemaal gelijk. Dit is geschikter voor een meer energieke avond of een avondje ouwehoeren. Zou ik ook iedereen aanraden als je niet "ram van de kaart" van de kaart wilt zijn :wink: .

Bovenaan