Wanneer ben je verslaafd???

Nicky

Newbie
Mijn vriend gebruikt al jaren cocaine, dan weer een tijdje niet en dan weer een tijdje wel. Hij gebruikt twee keer per week cocaine. Is dat veel?
Kan het snuiven van twee keer per week naast een "gewoon" leven staan? Hij werkt gewoon en het lijkt of de cocaine zijn leven niet echt beinvloedt, niemand zal wat aan hem zien of merken. Zit ik mezelf nu voor de gek te houden of is het mogelijk om "twee levens" te leiden?

Nicky

Bal0n

Badass junkie
De ene staat sterker in zn schoenen dan de ander, er door ons geen zinnig woord over te zeggen, omdat we je vriend niet kennen. De ene kan zn gebruik wel blijven controleren, de ander gaat er aan onder door.

illusion

Newbie
Zo te lezen zou ik je vriend niet als een verslaafde omschrijven, maar als een gebruiker.
Ik ken je vriend niet, dus spreek ik uit eigen ervaring.
Zolang je vriend geestelijk en emotioneel stabiel in zijn vel steekt, en een sterke wil heeft, zal hij het gebruik in de hand kunnen houden.
Maar daarin steekt het gevaar. Zijn gebruik voorziet hem in een behoefte. Wat als een (grote) tegenslag hem uit balans brengt ? Zal hij zijn gebruik dan alsnog in de hand kunnen houden? Ik hoop het van harte voor hem (en jou).
Maar mijn advies is : Stop voor het te laat is !

sneeuwuil

Experimenterende gebruiker
je kunt eht net als jarenlang goed in de hand hebben gehad. maar wacht maar, als je wekloos thuis zit en je kapotverveeld met een hoop poen op de bank. als je dan niet sterk genoeg bent, zal je merken hoesnel je naar de klote kan gaan.

BacingsPen

Badass junkie
mja zo gaan die dingen inderdaad vaak wel :(

Ik denk dat sommige op zo'n moment geen enkele drugs kunnen weerstaan :cry:

GabberFreak17

Belezen gebruiker
tjah dat is waar mede gebruikers.. tog apart? je vind er niks aan.. je gebruikt drugs en alles lijkt in 1 keer zo leuk en sfeervol?

spacekonijn

Badass junkie
hm

je vind het leuk en je gebruikt en het word fantastisch

je moet niet gaan gebruiken om je goed te gaan voelen dat is erg link vind ik je moet gebruiken als je je al goed voelt

ts

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
hm

je vind het leuk en je gebruikt en het word fantastisch

je moet niet gaan gebruiken om je goed te gaan voelen dat is erg link vind ik je moet gebruiken als je je al goed voelt

Mee eens, moet recreatief blijven.

GabberFreak17

Belezen gebruiker
tja heb ik zelf ook al ondervonden:) mja merk tog sommige drugs de sfeer verpesten.. merk bijvoorbeeld als k ga zuipen met het uitgaan k een stoot energie krijg.. en super blij.. en ook niet die angsten iedereen t aan me zou zien ( bij drugs dan)..

mja :mrgreen:

fokker

Belezen gebruiker
In de dips van mn leven probeer ik zelfs van de wiet af te blijven, je gaat er alleen maar harder van malen en meer gebruiken in de hoop dat t om gaat...

Als ik me goed voel, en de voor mezelf gestelde tijd tuusen de keren in niet overschrijd, heb ik groen licht voor mezelf...

Zit er te weinig tijd tussen (minder dan 3 maanden) dan vertik ik t, voel ik me klote vertik ik t ook... is ooit anders geweest, ben toen n jaar totaal gestopt, en sinds nu een dikke 3 en n half jaar gebruik ik af en toe. Haast niemand weet het van me en ik loop er niet mee te koop. Ik gebruik enkel en alleen in beslote kringen en ga dan wel eens snachts een stukje wandelen. Heb zo mn soort 'drugs maatjes' welke mn beste vriend en mn vaste vriendin zijn. Verder weet niemand hier iets van en dit is hoe ik het houden wil :) Ik heb gewoon werk en school en ik gebruik niet op momenten dat 1 van die 2 eronder zouden lijden. (dus ik wacht op een lang weekend of vakantie).

Kim

Wijs gebruiker
het is aleen zo moelijk om er van af te blijven. het lukt wel half dagje maar s'avonds krijfg je toch weer die sterke drang om een hijs te nemen :smilingimp: en volgt al snel de routine en schraap je de asbakken weer leeg :cry: en hang je weer aand e pijp en zoek je je suf anar gevallen kruimels :flushed:

Bovenaan