Wanneer ben je verslaafd?

reijers

Newbie
Hallo,
Ik vraag me af wanneer iemand echt verslaafd is.. tussen verslaafd/recrectief gebruik zit een groot verschil... maar wanneer ben je dus echt een junk oftewel verslaafd..
Gr

Flameon

Badass junkie
Kenmerken van verslaving:
- meer gebruiken dan je jezelf hebt voorgenomen
- zin en drang hebben om te gebruiken
- gebruiken om problemen te verlichten / jezelf beter te voelen / verdriet te vergeten etc
- niet kunnen stoppen met gebruiken of denken hierover
- het gebruik niet meer in de hand kunnen houden: maatschappelijke problemen, schulden etc

natachadb

Newbie
Mijn mening : verslaafd ben je de moment dat je bij jezelf denkt "volgende keer ga ik echt op stap zonder te gebruiken" en jezelf dan die specifieke volgende keer betrappen dat je toch weer cocaine aan het regelen bent als die 'volgende keer' er aan komt.

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Volgens mij ben je verslaafd, als je je keer op keer voor neemt niets te gebruiken en toch altijd uiteindelijk onder invloed eindigt.Als je je gebruik dus niet volledig onder controle hebt.
Of als je gebruikt om gevoelens/verdriet te onderdrukken.
Of als je je gewoon altijd voorneemt om te gebruiken dus :grin:

Kijk naar je portemonnee misschien geeft dat al een antwoord :stoned:

TrippyShit

Badass junkie
Je bent verslaafd als de drug(s) een basisrol in je leven speelt. (te vaak) Op de eerste plek komt.
Je er alles/heel veel voor over hebt om aan je drugs te komen. Als je er je vrienden, familie, vriend(in) voor voorliegt. Meer denken aan de drug(s) dan aan jezelf of wat dan ook. Als je niet normaal kunt functioneren (geestelijk en/of lichamelijk) zonder de drug. Als je financieel in de problemen komt door je drugsgebruik. Ten einde raad bent en je problemen maar weer oplost door drugs te gebruiken. Je uiteindelijk wilt stoppen maar dat komt de volgende keer wel. Uiteindelijk kom je er achter dat je het niet kan. Je bent verslaafd..

Bovenaan