Waarom heeft codeine zonder promethazine geen effect als het een opiaat is?

ik heb in 1 dag 2/3 fles codeinefosfaat hoestdrank gemixed met sprite en de hele dag door gesipped en geblowed. alleen van het blowen voelde ik wat, maar van de codeine niet. werkt het gewoon niet zonder promethazine of kan het ook met iets anders gemixed worden om effect te voelen?

ik gebruikte '' Natterman bronchicum extra sterk ''

OtherShore

Badass junkie
In Natterman Bronchicum Extra Sterk Hoestsiroop zit 0,5 mg codeïnefosfaat per ml. Zijn het de flessen van 200 ml? Dan gaat het om 100 mg per fles. Dat staat weer gelijk aan 78,7 mg codeïne.

Een gemiddelde dosis codeïne (volgens PsychonautWiki) is 100-150 mg. In mijn ervaring is dat nog aan de lage kant. Misschien merk je wat als je de hele fles in één keer achteroverslaat, maar persoonlijk krijg ik het niet weg.

In Amerika is hoestdrank verkrijgbaar met codeïne en promethazine en daar schijn je wel wat van te merken, maar in Nederland heb je voor promethazine een recept nodig.

Laatst bewerkt:
2/3 flesje bronchium extra sterk is geen dosis codeïne waar je veel van merkt.

In combinatie met promethazine ga je meer merken, maar dat komt voornamelijk doordat bij mensen zonder tolerantie een dosis van 25 mg promethazine al versuffend kan werken.
stel dan dat ik 2 flesjes in mijn eentje opdrink, word ik dan high zonder overdosis te krijgen?

In Natterman Bronchicum Extra Sterk Hoestsiroop zit 0,5 mg codeïnefosfaat per ml. Zijn het de flessen van 200 ml? Dan gaat het om 100 mg per fles. Dat staat weer gelijk aan 78,7 mg codeïne.

Een gemiddelde dosis codeïne (volgens PsychonautWiki) is 100-150 mg. In mijn ervaring is dat nog aan de lage kant. Misschien merk je wat als je de hele fles in één keer achteroverslaat, maar persoonlijk krijg ik het niet weg.

In Amerika is hoestdrank verkrijgbaar met codeïne en promethazine en daar schijn je wel wat van te merken, maar in Nederland heb je voor promethazine een recept nodig.
bedankt voor de hulp, hoeveel flesjes zou ik nodig hebben voor een goede high maar geen overdosis?

OtherShore

Badass junkie
Twee flesjes van 200 ml staat ongeveer gelijk aan een gemiddelde dosis codeïne. Maar dan ben je wel ziek van de suiker (als niet erger). Doe het niet man

Casrus

DF-koning
Twee flesjes van 200 ml staat ongeveer gelijk aan een gemiddelde dosis codeïne. Maar dan ben je wel ziek van de suiker (als niet erger). Doe het niet man
Zit er niet stiekem een diarree opwekkend middel door of iets dergelijks om overdoseren te voorkomen of iets dergelijks?

Herinner me een dergelijk verhaal uit de jaren negentig. Iemand dronk opzettelijk veel hoestsiroop en ging af als een gieter.

OtherShore

Badass junkie
Zit er niet stiekem een diarree opwekkend middel door of iets dergelijks om overdoseren te voorkomen of iets dergelijks?
Voor zover ik weet niet. Er staat niets over op het etiket. Maar de smaak is niet bepaald lekker en het is mierzoet. Dus dat schrikt meestal genoeg af

Casrus

DF-koning
Voor zover ik weet niet. Er staat niets over op het etiket. Maar de smaak is niet bepaald lekker en het is mierzoet. Dus dat schrikt meestal genoeg af
Toen ik je antwoord las dacht ik ook even: "Ik koop er twee en klok die even naar binnen".

Heb jij ervaring met zulke dingen?

jam

Bewuste gebruiker
Ik heb in het verleden ook van 1 flesje wel effect ondervonden, maar niet heel sterk en je wordt er ook erg moe van vind ik, vooral de volgende dag leek ik maar niet wakker te geraken.

OtherShore

Badass junkie
Toen ik je antwoord las dacht ik ook even: "Ik koop er twee en klok die even naar binnen".
Okay, dan moet ik voorzichtiger zijn met wat ik zeg 😉

Maar even serieus, ik heb weleens geprobeerd om 1 flesje te drinken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Je voelt het wel maar het is minimaal 50 % sugar rush.

Ik ken verhalen van heroïne verslaafden die even zonder heroïne zaten en die dan twee flesjes dronken, maar dat gebeurt alleen in noodgevallen. Dan krijg je een redelijke buzz (afhankelijk van hoe effectief je lichaam codeïne omzet naar morfine), maar onderschat niet hoe vies het is.

Codeïne is in Frankrijk trouwens over-de-toonbank verkrijgbaar in pilvorm gecombineerd met paracetamol — 400 mg paracetamol met 20 mg codeïne. Of het dan gaat om codeïnefosfaat weet ik niet.

Laatst bewerkt:

krijgt_kritiek

Experimenterende gebruiker
Wat voor vorrm codeine heb je? Is het voorgeschreven, staat er toevallig ergens op het doosje of op de strip "retard" of verlengde afgifte? Of heb je syroop

Bovenaan