Waarom gebruik jij drugs?

m00se

Newbie
Vroeger om te ontsnappen aan de realiteit. Tegenwoordig om uit mijn bol te gaan op een feest, fantastische nacht te hebben met mijn meisje en vrolijker door het leven kan gaan met microdosing.
Ik zou de topic-starter ook aan willen raden om te zoeken naar 1 middel waarmee alles dragelijk maar stabiel wordt en pas later te experimenteren met de rest. Zoek een goede psychiater die kennis heeft van medicatie (=zijn beroep) en ervaring heeft met zelfmedicatie/middelen (zijn er meer dan je denkt!) Dan kan je op zoek gaan naar een fijne formule. Sterkte.

Door

Experimenterende gebruiker
Leuke vraag!

Ik denk grotendeels een prachtige healingjourney. Ik ben nog steeds verbaasd over de wijsheid die er in zit (of in mijn onderbewuste :wink:) Ik heb best complexe dingen met veel lagen en hoe het daar doorheen werkt, oorsprongen laat zien, operaties uitvoert, verharde dingen vloeibaar maakt, verbindingen creeert met source, mezelf, anderen, me helpt van binnen compleetheid te ervaren, de pijnlijkste dingen met zoveel liefdevolle aanwezigheid aanstipt. De lessen en het inzicht. Zo fijn van binnenuit en het stelt me nooit teleur.

Daarnaast nooit echt jong geweest en losgegaan. Dus af en toe beetje stout en lekker lachen in mezelf dat ik dt nu als 42-jarige doe, met hopelijk wel de wijsheid van nu. Ik ben zelf IFS therapeut en werk hierin met mijn 'innerlijke student' deel die het ervaringen gunt en ook af en toe nee zegt.

Powder Ranger

Wijs gebruiker
Ooit begonnen uit pure nieuwsgierigheid en waarschijnlijk ook wel wat willen rebellen. Ging al vrij snel over naar gebruiken om te ontsnappen en dat ging natuurlijk heel snel bergafwaarts. Toen cold Turkey gestopt met me pep verslaving (ook nooit meer aangeraakt sinds) jaren gestopt geweest met drugs door school, carrière and all that good stuff. Tot April 2023 toen ik met me verloofde een pilletje deed op Rebirth😍❤️ sindsdien rustig wat aan het experimenteren. Sta nu ik een goede 10 jaar ouder ben gelukkig veel steviger in me schoenen en kan het nu gelukkig recreationeel houden😄 gebruik nu alleen nog om me dag/avond te verbeteren en niet omdat ik voel dat ik moet. Als een ex verslaafde voelt dat best verdomd lekker tbh💙

De meeste mensen beginnen met experimenteren, gaan dan recreatief gebruiken en worden dan verslaafd.
Bij mij gaat het in omgekeerde volgorde.
Toen ik begon met gebruiken raakte ik meteen zwaar verslaafd aan pep en gebruikte ik dat dagelijks. Ik gebruikte het ook functioneel als een soort antidepressiva om meer energie te hebben en me beter in mijn vel te voelen. Dat kreeg ik gelukkig wel wat meer onder controle, maar ik bleef dat vaak gebruiken in het weekend of op feesten. En om af en toe speciale nachten met mijn vriend te hebben 😇

Verder gebruikte ik af en toe dan wel wat andere dingen zoals 3mmc, coke, keta, xtc, disso's gewoon recreatief of in het geval van coke sociaal samen met vrienden. Toen mijn vader overleed en ik een dikke erfenis kreeg heb ik wel een tijdje heel veel coke gebruikt omdat ik daar toen het geld voor had. Maar toen dat op was ben ik wel weer overgestapt naar pep en gelukkig niet in de problemen gekomen door toch door te gaan met coke👍

Ik slikte al wel jarenlang benzo's op recept om beter te kunnen slapen. Maar eind vorig jaar raakte ik zwaar verslaafd aan Bromozolam omdat ik Corona had en dat niet wilde voelen. Van alle drugs die ik gebruikt heb is dat echt wel iets waar ik bijna alles door ben kwijtgeraakt. Dat heeft zelfs voor een opname in een afkickkliniek gezorgd omdat het zo slecht ging. Daar overgezet op Diazepam en inmiddels helemaal clean van de benzo's💪

En nu met het aankomende RC-verbod kom ik een beetje in de experimenteerfase. Bepaalde soorten amfetamine-achtige RC's had ik bewust nooit eerder besteld omdat ik bang was dat ik daar dan aan verslaafd zou raken. Maar nu binnenkort toch alles verboden wordt durf ik het wel aan om gewoon een kleine hoeveelheid uit te proberen. Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig ben hoe het nou is. Sommige mensen zeggen dat je beter niet kunt weten wat je mist straks, maar ik wil het toch weten 🙈
Dus de afgelopen maand 3 nieuwe dingen geprobeerd uit nieuwsgierigheid.

hansie24

Belezen gebruiker
Heb ik ook indd veel bier en coke op nieuwe c halen ja hij heeft toevallig g leggen koop ik dat erbij en neem ik alle downers door elkaar....💀 Maar ben zo onder invloed dat ik denk kan geen kwaad doe ik al jaren....🙈

BrieMetDeBril

Badass junkie
Alcohol combineren met andere GABA is echt nice. Zelf nooit GHB gedurfd te proberen omdat ik er een zwak voor heb.

Maar benzo's, lyrica, alcohol is echt een lekkere cocktail

hansie24

Belezen gebruiker
Alcohol combineren met andere GABA is echt nice. Zelf nooit GHB gedurfd te proberen omdat ik er een zwak voor heb.

Maar benzo's, lyrica, alcohol is echt een lekkere cocktail
Kheb ghb voor het eerst op toen ik 18 was.. had nieuwe collega zwaar verslaafd aan g en zij savonds na me verjaardag gevierd te hebben met minimaal krat bier.... Als je dit neemt heb je morgen geen kater.. ik weigerde hij heeft 3 uur lang volgehouden dat ik er niet dood aan zou gaan met die hoeveelheid alcohol en ghb..snachts tog genomen was de eerste x en heel de dag gewerkt met heem en gtjes genomen voelden superman.... Nouja als je je zo elke dag voel word je verslaafd.. maar deed met hem heel de dag g op werk na werktijd coke halen en heel veel drank ja dronk gewoon 20 pils naast de g en daarna slaappil om te slapen... Dat 5 jaar lang gedaan....

StraatPiraat

Badass junkie
Echt te erg voor woorden maar die combinaties wooden ben ik bang x vitaal... Dronken ghb nemen.... Al heb ik grote alcohol tolerantie...g tolerantie 10 jaar misbruikt.... Dus ga denk maar huisarts en aanmelden....want ben bang dat x verkeerd gaat
Ongetwijfeld weet je dit al wel maar maak de afspraak vast als je dat online kan of plan een moment in dat je wil gaan bellen naar de huisarts zodat het niet een 'doe ik straks' dingetje wordt.

hansie24

Belezen gebruiker
Kheb ghb voor het eerst op toen ik 18 was.. had nieuwe collega zwaar verslaafd aan g en zij savonds na me verjaardag gevierd te hebben met minimaal krat bier.... Als je dit neemt heb je morgen geen kater.. ik weigerde hij heeft 3 uur lang volgehouden dat ik er niet dood aan zou gaan met die hoeveelheid alcohol en ghb..snachts tog genomen was de eerste x en heel de dag gewerkt met heem en gtjes genomen voelden superman.... Nouja als je je zo elke dag voel word je verslaafd.. maar deed met hem heel de dag g op werk na werktijd coke halen en heel veel drank ja dronk gewoon 20 pils naast de g en daarna slaappil om te slapen... Dat 5 jaar lang gedaan....
Toen nog jong geen zorgen me collega was 35 en dacht hij doet dit altijd wat kan er mis gaan.... Als ik de laatste jaren alles zo lees o drugs forum ben ik dankbaar dat ik nog leef..... Krat bier elke 1,5 uur 5 ml g en snachts nog 50 oxazepam om te slapen..... Wel met coke gebruik erbij dan ..

Toen nog jong geen zorgen me collega was 35 en dacht hij doet dit altijd wat kan er mis gaan.... Als ik de laatste jaren alles zo lees o drugs forum ben ik dankbaar dat ik nog leef..... Krat bier elke 1,5 uur 5 ml g en snachts nog 50 oxazepam om te slapen..... Wel met coke gebruik erbij dan ..

Pfftt nou mag je zeker blij om zijn als ik dit zo lees. Ik heb eind vorig jaar echt geluk gehad, combi benzo's, xtc en ghb was mij bijna fataal geworden toen. Uppers en downers zo combineren raakt je lichaam echt van in de war.

Hier staat kort mijn verhaal wat ik vanmiddag nog gepost had erover:

SoulAssassins

Badass junkie
De meeste gebruiken drug om een reden zowel bewust als onbewust ,daarom is eigenlijk niet te verklaren waarom je drug gebruikt.
Ik weet wel dat het ten aller tijde slecht voor je lichaam en geest is ,een nuchter leven geeft veel meer dopaminen dan een drug je ooit kan geven.
Dit gevoel noemen we maar geluk.

Zeehond

Badass junkie
Leuk topic/leuke vraag.

Tot m’n 50e alleen ervaring met alcohol, vooral bier en wijn. Vond ik steeds minder leuk op een gegeven moment. Werd meer gewoonte dan bewust genieten. Drink nu nauwelijks nog alcohol.

Pas op m’n 50e xtc ontdekt uit nieuwsgierigheid via goede vrienden en samen met m’n vrouw voor het eerst genomen op een feest met house/techno. Magisch was dat op alle vlakken 🤩❤️.

De sfeer op techno feesten/festivals kende ik niet, voelt alsof dat me precies past en ik dit altijd gemist heb.

Daarna leuk om andere drugs te ontdekken, zoals 1-p lsd wat me weer inzichten gaf en connectie met het universum.

Maar alleen omdat het leuk is en het liefste samen met m’n vrouw. Zo geweldig om het gevoel te kunnen delen met elkaar.
Net als onze gedeelde liefde voor techno ❤️

Het voelt voor ons als een verrijking.

Laatst bewerkt:

Dominatin2089

Ik heb autisme dus nuchter zijn op een feestje vind ik minder leuk. Gebruik alleen als ik uit ga en heel af en toe thuis samen met mijn partner. Ik gebruik gewoon om plezier te maken. Eerst was ik nieuwsgierig nu vind ik het leuk om een keertje te drinken of een keertje te snuiven. En een paar keer per jaar mdma want het geeft gewoon een lekker gevoel. Ik probeer me aan de harm reduction richtlijnen te houden. Probeer wel een beetje voor mezelf te zorgen. Ik gebruik rond de 10 keer per jaar en dan af en toe een glaasje alcohol als ik uit eten ga ofs.

Astronaut

Bewuste gebruiker
Eerste keer drugs was een jointje ,, groepsdruk, stoer doen met de rest en ook uit interesse wat het met me zou doen
Later na meer wiet te gebruiken ontdekte ik ook dat er meer was, namelijk het gedeelte van bewustzijns verruiming. Ik ben toen ook andere middelen gaan gebruiken (psychedelica) als ontdekkingsreiziger van de ziel en het bewustzijn, een psychonaut. Tot op heden gebruik ik nog wel eens wat, maar tegenwoordig ligt het meer aan de intentie. Of het is een avondje voor plezier, of het is om aan mijn eigen psyche te werken en diep in mijzelf op reis te gaan. Drugs hebben mijn leven enigsinds verrijkt maar ik heb er ook wat voor moeten laten gaan, al was de prijs mij meer dan waard. Ik voel mij een meer volwaardig mens dankzij de bewustzijnsverruimende middelen. Ooit zal ik stoppen overal mee puur uit gezondheidsoverwegingen en ik zal terugkijken op een zeer interessante leerzame en leuke tijd van me leven. Drugs zijn niet voor altijd, je hebt het niet meer nodig wanneer je een bepaalde gewenste staat hebt bereikt aldus dat vind ik zelf.

Jazz35

Wijs gebruiker
Wat een leuke vraag! Een lastige om te beantwoorden ook wel. Bij mij verschilt het antwoord per drugs denk ik. Van de benzo's ben ik bijna afgebouwd, die gebruikte (en gebruik) ik absoluut om te dempen, te verdoven. Nasty spul. Kan niet wachten tot ik daar vanaf ben. Uppers gebruik ik omdat ik eeuwig verslingerd ben aan een leven met pieken (waarbij, weet ik sinds een paar jaar, ook onherroepelijk dalen horen). Is mijn bipolaire brein ontstaan door het gebruik van drugs, of gebruik ik drugs om mijn bipolaire brein te voeden? Een kip-en-ei-verhaal. Er is geen sluitend antwoord. Maar ik houd zó van kicks. Drugs kunnen die geven, evenals reizen, flirten, rondstruinen op festivals/raves, dansen dansen dansen, acteren, theater maken, intensief sporten, nieuwe mensen ontmoeten. Drugs gebruik ik nog maar af en toe en met mate, maar dat heerlijke gevoel van 'uit de band springen', hoop ik toch nooit helemáál te hoeven verliezen. Plus: er is íets in mij dat gewoonweg heel graag buiten de lijntjes kleurt. Does that make sense? Ik houd van het rafelrandje, het boevige, het net niet aangepaste... Die mensen, die verhalen, die werelden spreken me aan, niet alleen als mens, maar óók als theatermaker/schrijver/kunstenaar (mijn vak). ♥️

Laatst bewerkt:

Pistooltje

Ik heb autisme dus nuchter zijn op een feestje vind ik minder leuk. Gebruik alleen als ik uit ga en heel af en toe thuis samen met mijn partner. Ik gebruik gewoon om plezier te maken. Eerst was ik nieuwsgierig nu vind ik het leuk om een keertje te drinken of een keertje te snuiven. En een paar keer per jaar mdma want het geeft gewoon een lekker gevoel. Ik probeer me aan de harm reduction richtlijnen te houden. Probeer wel een beetje voor mezelf te zorgen. Ik gebruik rond de 10 keer per jaar en dan af en toe een glaasje alcohol als ik uit eten ga ofs.
Idem 😀

Wauzeling

Belezen gebruiker
Goede en intressante vraag, vooral na het lezen van alle overige ervaringen dat ook meteen een soort reflectie moment aanspoort voor iedereen.
Ik was eigenlijk; "vrij laat" bij de partij, was eerst volledig anti-drugs en toen mijn vrienden om mij heen af en toe begonnen te blowen was het al vaak zo'n instant oordeel "neejoh, blow jij?! junkie dit, junkie dat.". We waren jong & naïef en het was makkelijk om ergens een oordeel over te geven terwijl je de ballen verstand er niet van had haha

Tot je jezelf een keer laat overhalen, omdat je dan TOCH een beetje nieuwsgierig wordt, was 19 of 20 jaar oud toen ik m'n eerste blowtje probeerde (het was een Amnesia, meteen één vam de hevigste ook). Man, wat was dat heftig hahaha. Zowel leuke/grappige momenten meegemaakt, tot aan out gaan in de wc met je hand nog aan de klink terwijl je op de grond ligt. Deze periode werd al snel gecombineerd met de lachgas (kon je toen nog makelijk te verkrijgen bij de Sligro of Makro). Aardig wat patroontjes naar binnen lopen werken en dit was 1 van de eerste drugs dat ik merkte dat ik er verslaafd aan werd, door willekeurig random op een avond 30-40 patronen naar binnen te werken, snel mee gestopt wel. Willekeurig werd ik toen uitgenodigd voor een chilling met 2 vrienden wat die gingen "Truffels" doen. had geen flauw idee hoe of wat, maar impulsief meegedaan, en één van de mooiste en grappigste avonden hiermee ervaren.

Dit ging eigenlijk allemaal wel stabiel, blowen deed ik niet zelf of alleen, maar altijd bij vrienden en miss 1-2x in de maand in het weekend, na 3-4 poffies zat ik ook wel goed.

Maarja en dan.. je gaat met vrienden naar een festival, en mijn interesse in drugs was zeker meer aanwezig, maar als de dood om het te doen, want je weet niet je moet of kan verwachten. Ik vergeleek het met blowen (dat was m'n enige referentiepunt) "STRAKS VOEL IK MIJ NIET GOED". Festivals (hardstyle vooral) had ik vanaf m'n 18 t/m 21 jaar altijd nuchter op een fetstival gestaan en toen ook nooit de drang gehad om het te doen. Maar uiteindelijk met echt heel veel zenuwen en angst besloten om een kwartje XTC te nemen op het festival, En iedereen weet dat de aller eerste keer XTC/MDMA het meest magische is wat je overkomt en dat was het ook, bijzonder, de verbondenheid en een magische ervaring.

Vanaf toen was de deur wel wat meer open gaan staan voor andere drug, op elk ander feestje wat daarna kwam deden we XTC, dat begon altijd maar met 1/4 of 1/2 pil max, tot je een paar laat later ineens het festival terrein afloopt met 2,5 pil in je mik. Ineens krijg je ook te horen van Amfetamine en Cocaïne, ook door festivals mee geïntroduceerd. De Amfetamine fase werd al snel in plaats van alleen op festivals, ook op thuisfeestjes en/of willekeurige chilligs gedaan. Op dat moment voelde het allemaal "Stoer, grappig, leuk" met de mensen met wie je dit deelde (goede vrienden hoor, geen willekeurige mensen).

Maar man, corona kwam in beeld sinds januari 2020 en de lockdown ergens in maart dat jaar. Het drugs gebruik voor deze periode was verantwoord, met mate en een verrijkende toevoeging op het leven. Vanaf deze periode is het wel downhill gegaan. Het amfetamine gebruik werd van 1-2x in 2-3 maanden naar 2-3x in de maand, ook doordeweeks i.v.m. enorme impulsiviteit en achteraf pas bedenken:: "Ohja, was toch niet zo slim". Op een gegeven moment ga je het ook zelf kunnen bemachtigen via vrienden of connecties, 4-MMC en 3-MMC kwamen ook in beeld. Je gaat st:eeds meer, steeds vaker gebruiken. Wat vaak nog onschuldig begint als: "Oh hey grappig, ik heb nog 3-MMC over van m'n festival van vorige week, hoe zou het zijn als ik gewoon voor de lol 1 nakkie neem op de zondagmiddag". Nou dat ene nakkie werd geen 1 nakkie, je werd geleefd door dat zakkie.

Er ging altijd wel een weekend voorbij dat er drugs genuttigd werd, vaak gepaard met alcohol dat je cravings kreeg, omdat je 3-5 bier verder was. Vaker alleen ook doen. Tot je in een periode komt dat je weet dat je door de drugs wordt geleefd en wanneer je dat beseft is het beeld ervan ook ineens een stuk onaangenamer, maar toch bleef je het doen. Grenzen opzoeken, grenzen verleggen, leugens, ziek melden van werk, you name it. Doordat de cravings en impulsiviteit enorm aanwezig waren. Als je dan ineens negatieve effecten begint te ontwikkelen van stimulanten, zoals het te lang wakker zijn, te veel hebben gebruikt of gecombineerd, je eerste drugspsychoses mee maakt, reaslitatie momenten meemaakt dat je dacht: "Dit is het einde". Wordt het toch een flinke aanslag vooral op je lichaam, maar mentaal ook. Je ontwikkelt afkeer, spijt, schuld, Maar toch bleef je doorgaan en elke keer werden die gevoelens erger en erger.

Je komt dan tot de realisatie dat je drugs gebruikt om je goed te voelen, beter te voelen, geen zorgen te ervaren, maar de zorgen werden in de comedown altijd erger met alle vorige momenten en zo kom je beetje in de wel bekende rabbit hole. Constant de grens verleggen, lichamelijke klachten ontwikkelen, paniekaanvallen, mentale en lichamelijke uitputtingen, waar ben ik toch mee bezig man..

Nu 29 jaar, goede baan en vriendin, leven is stabiel met soms wat impulsieve acties dat je voor 1-3 dagen terugval krijgt naar de hel. Maar goed het leven is vallen en opstaan. Je bent een stuk wijzer en meer volwassen dat je voor bepaalde middelen (Amfetamine en alcohol vooral) een gigantische zwakte hebt en dat je er zo veel mogelijk vandaan blijft. Want na 4 biertjes verder zit je zo weer met een paar gram door je neus.

Veeeeeels te lang en uitgebreid verhaal als ik het zo teruglees, liet me even gaan merkte ik.

TLDR:
Drugs zijn leuk, tot je de controle verliest

Ajuu
- Wauzeling

Laatst bewerkt:

Koning schepper

Belezen gebruiker
Vroeger was dit om om mentale en emotionele problemen te verdrukken. Zo van mijn 15e tot in mijn 19de speed verslaafd geweest. Met als klap op de vuurpijl een monster van een psychose na 10+dagen wakker. Was toen gestopt met alles voor 4+jaar en gebruik nu afentoe nog coke, mdma, 3mmc of 2mmc puur om een soort knal drang bij feesten sinds kort. Speed raak ik met geen stok meer aan, rotzooi.

KipEi

Op het moment gebruik ik niet veel, alleen 2mmc en coke. Heb wel meer gedaan dan alleen die twee, maar waarom deze 2 op het moment: Coke is in principe een soort van standaard geworden tijdens het drinken van alcohol. Als ik te veel alcohol op heb gebruik ik dat om weer nuchter te worden. Ja, heel slecht ik weet het en wil er ook van af, maar dan zie je bijv vorig weekend, dat ik tijdens een verjaardag het niet gebruik, dronken word en over mijn nek ga. Zo besef je bij je zelf dat je gewoon te veel drink. Dat probleem probeer ik nu aan te pakken door water of frisdrank tussen door te nemen of langzamer te drinken. Dat laatste is wel lastig, want ik drink niet alleen snel maar eet ook snel en die gewenning aanpassen is lastig.

2mmc doe ik dan zo af en toe, omdat ik dan een bepaalde euforie krijg die je normaal niet zou kunnen krijgen, met daarbij ook een bepaalde geilheid. Daarnaast krijg ik er ook een makkelijke babbel van, je praat meer met mensen omdat je over die mentale drempel heen gaat, waardoor je ook gezelliger bent. Je hebt veel minder die rem, en dat vind ik leuk. Dit krijg ik ook met alcohol trouwens. Dusja misschien wel triest aan de ene kant dat ik dat nodig heb, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit ook voor velen geldt.

Dus ja, daarom gebruik ik wel eens. Je wordt soort van een leuke versie van jezelf. Dit betekent niet dat ik bij elke moment met vrienden gebruik, want je verwacht het misschien niet, maar ik kan zonder gebruik ook gezellig zijn, maar dan op een andere manier haha. Minder vlotte babbel en ik zal serieuzer zijn en wat meer in mij zelf getrokken. (Ps. omdat ik dan wel al gouw te horen krijg van; wat ben je stil, je zegt bijna niks, je betrekt je niet in het gesprek, bla bla bla, is dan vaak ook de reden. Ik heb het idee dat ik voor anderen dan ook leuker ben tijdens gebruik en dat ik die negativiteit dan niet krijg) Dit zal vast voor anderen ook wel een reden zijn om het te doen.

Het vloeit allemaal vanuit mijn verleden. Vroeger was ik echt stil stil, zei echt niks. Ik ben toen positief veranderd door meer te praten en te babbelen en meer zelfverzekerd te worden. Ik was de opmerkingen van: je bent stil, zeg eens wat, bla bla bla helemaal zat. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik mijzelf echt heb verbeterd om vervolgens soms toch nog die opmerking te horen van je bent wel rustig. Ik keek altijd naar een andere, ik wilde zoals die ander worden in de makkelijke babbel, etc, maar ik besef mijzelf dat ik daarin gewoon niet compleet kan veranderen. Je moet weten dat ik veel met adhders om ga, en ik het idee heb dat ik bij hun non stop moet praten. Ja dat lukt mij nou echt niet. Meer kan ik ook niet doen, alleen iets gebruiken om meer te praten. Dus helaas zonder gebruik haal ik niet dat zelfde niveau.

Tldr: coke om niet dronken te worden, 2mmc om een vlotte babbel en dus een gezelliger persoon te worden.

Sorry voor het lange verhaalen voor oor nu welterusten 👋(heb 2mmc op dus je weet het, daardoor krijg ik zin om in dit geval niet te praten maar te typen haha) 😜

troksky

Belezen gebruiker
Vroeger omdat ik aan zelfmedicatie deed, ik heb adhd.
Nu om de 3 maanden XTC omdat ook eens rust in mijn hoofd wil.

Nu verkies ik MDMA om de 3 maanden met vrouw lief .. Ben 53 jaar. Dat brengt onze relatie niet in gevaar integendeel zelf.
Maar mijn favoriete drug is sport geworden.. iedere dag een uurtje.

groetjes

Damius

Bewuste gebruiker
Aanvankelijk vanuit zelfcompassie. Om het leven te 'vieren' en omdat ik vind dat ik het verdient heb. Omdat ik zulke mooie vrienden en vriendinnen heb die gelijkgestemd zijn en ook omdat ik simpelweg het voorrecht heb om in zulke goede omstandigheden als dit land te bieden heeft, mij heb kunnen ontplooien en ontwikkelen als volwassen individu. Omdat het in onze cultuur zit ingebakken om het leven te vieren door te feesten. Om mij daarmee enerzijds normatief op te stellen terwijl ik mijzelf het gevoel gaf 'lekker tegendraads en rebels' te zijn, omdat de technofeestjes tijdens de studententijd precies dat spannende rafelrandje aan een anders doorsnee leven geven. Om mij goed te voelen. Om te denken dat ik een levensfilosofie had, die ik kon nastreven: het hedonisme. Ik was jong, de wereld lag aan mijn voeten en ik zat te midden van de illusie van onaantastbaarheid. Om mijn eigen houvast te creëeren, niet wetende dat ik daarmee telkens kies voor de schaduw van mijn daadwerkelijke verlangen. Om weg te draaien voor datgene dat ik daadwerkelijk nodig heb zonder het door te hebben. Dag in dag uit te streven naar onmiddelijke bevrediging door een oppervlakkige roes. Met als uiteindelijke effect dat ik het verschil niet meer weet tussen 'goed' voelen of 'niets' voelen en deze aspecten door elkaar ging halen. Door zoveel drugs in de weekenden te gebruiken dat mijn emotie-regulatie werd verstoord. De ironie was dat mijn zoektocht naar genot en ontsnapping, verpakt in het idee dat ik het verdiende, mij juist verder vervreemdde van mezelf en mijn diepere behoeften. In plaats van me te verrijken, ontnam deze weg me de kans op echte vervulling en betekenis, terwijl ik telkens vluchtte in oppervlakkig genot. Uiteindelijk vanuit zelfafwijzing.

Maar ik ben blij en dankbaar dat ik deze conclusies voor mij heb kunnen trekken nog voordat ik alles ben kwijtgeraakt. En morgen niet brak wakker word :wink:.

Laatst bewerkt:

Zeehond

Badass junkie
Aanvankelijk vanuit zelfcompassie. Om het leven te 'vieren' en omdat ik vind dat ik het verdient heb. Omdat ik zulke mooie vrienden en vriendinnen heb die gelijkgestemd zijn en ook omdat ik simpelweg het voorrecht heb om in zulke goede omstandigheden als dit land te bieden heeft, mij heb kunnen ontplooien en ontwikkelen als volwassen individu. Omdat het in onze cultuur zit ingebakken om het leven te vieren door te feesten. Om mij daarmee enerzijds normatief op te stellen terwijl ik mijzelf het gevoel gaf 'lekker tegendraads en rebels' te zijn, omdat de technofeestjes tijdens de studententijd precies dat spannende rafelrandje aan een anders doorsnee leven geven. Om mij goed te voelen. Om te denken dat ik een levensfilosofie had, die ik kon nastreven: het hedonisme. Ik was jong, de wereld lag aan mijn voeten en ik zat te midden van de illusie van onaantastbaarheid. Om mijn eigen houvast te creëeren, niet wetende dat ik daarmee telkens kies voor de schaduw van mijn daadwerkelijke verlangen. Om weg te draaien voor datgene dat ik daadwerkelijk nodig heb zonder het door te hebben. Dag in dag uit te streven naar onmiddelijke bevrediging door een oppervlakkige roes. Met als uiteindelijke effect dat ik het verschil niet meer weet tussen 'goed' voelen of 'niets' voelen en deze aspecten door elkaar ging halen. Door zoveel drugs in de weekenden te gebruiken dat mijn emotie-regulatie werd verstoord. De ironie was dat mijn zoektocht naar genot en ontsnapping, verpakt in het idee dat ik het verdiende, mij juist verder vervreemdde van mezelf en mijn diepere behoeften. In plaats van me te verrijken, ontnam deze weg me de kans op echte vervulling en betekenis, terwijl ik telkens vluchtte in oppervlakkig genot. Uiteindelijk vanuit zelfafwijzing.

Maar ik ben blij en dankbaar dat ik deze conclusies voor mij heb kunnen trekken. En morgen niet brak wakker word :wink:.
Wat heb je dit ongelofelijk knap en mooi overgebracht 🙏🙏🙏

Tino73

Belezen gebruiker
Ik gebruik zelden nog.
Harddrugs, muw alcohol, niet in huis.
Wel wat RC's.

Ik gebruikte ooit veel. Echt voor de fun. Met maten. Waren prachtige weekenden.

Nu heb ik ptss door mijn werk. Volg een zwaar traject. Het helpt maar kost veel.
Middelen kan dan echt ff een ontsnapping zijn. Zelfmedicatie dus
Ken ik. Vroeger ook veel genomen en fijne avonden gehad. Ondertussen enkel af en toe, maar dan geniet ik er dubbel van, zoals nu....

Bovenaan