waar blijft dat echte mdma gevoel?

:wave:

Deze zomer heb ik een aantal keer xtc gebruikt. De teller staat nu op 4 keer in 2 maanden. Volgende week ga ik het voor het laatst doen deze zomer. Ik weet dat het veel te veel is, ik weet van de 3 maanden wachttijd die wordt aangeraden, maar ik weet ook dat ik wel zo verantwoordelijk ingesteld ben dat ik na de zomer gewoon een hele lange break kan nemen.

Nu mijn 'probleem'. Alle vier de keren dat ik x gebruikt heb, voelde ik mij wel fijn en sociaal etc maar ik heb nooit het gevoel van euforie ervaren. Ik hou me altijd aan de 1 tot 1,5mg × lichaamsgewicht regel, maar het is me nooit gelukt dat ECHTE mdma gevoel te krijgen.

Ik weet dat er nu mensen zijn die gaan reageren dat ik langer moet wachten tussen de xtc keren door, maar de eerste keer heb ik het gevoel ook niet gehad terwijl ik toen in totaal een pil van 150 mg op had (in kwartjes over de avond verspreid). Ik weeg 55 kilo. Twee vriendinnen van mij gingen toen wel lekker, terwijl ik me slechts een beetje licht voelde en iets meer zin had om te dansen.

Bovendien spreek ik op festivals wel eens gebruikers die bijna wekelijks gebruiken, en toch iedere keer weer dat mdma gevoel ervaren. Een jongen zei laatst tegen me: 'Iedere keer als ik xtc gebruik is het weer zo geweldig, het gevoel wordt nooit minder'. Hij zei dat hij gedurende de zomer wekelijks gebruikt. Als ik dat hoor, vind ik het zo gek dat ik al die vier keren nooit echt iets heb gevoeld.

Ik heb nog nooit last gehad van een dip. Niet eens een beetje. De volgende dag voel ik me top, net als alle dagen die erachteraan komen. Dit geeft mij dan ook, misschien onterecht, steeds weer het gevoel dat ik nog wel een keer xtc kan gebruiken. De week erna bijvoorbeeld. Ik heb gewoon totaal niet het idee dat mijn serotoninevoorraad wordt aangetast, aangezien ik tijdens gebruik dus vrij weinig voel en nog nooit last heb gehad van een kater. Ik kan bijna wel zeggen dat ik van een paar biertjes meer voel dan van xtc.

Vaak lees ik als tip dat je na inname er niet teveel mee bezig moet zijn en het gevoel gewoon over je heen moet laten komen. Maar dat is juist precies wat ik altijd doe; ik zoek afleiding en dat lukt me ook altijd goed.

Aankomend weekend dus voor het laatst deze zomer xtc gebruiken. Wat voor hoeveelheid raden jullie me aan? Ik weeg dus 55 kilo en de grootste hoeveelheid waarmee ik tot nu toe ben begonnen is 60mg. Gewoon meer nemen? Maar dat zou weer niet overeenkomen met de 1 tot 1,5mg × lichaamsgewicht regel. Ik heb meestal één pil mee van rond de 200mg die ik gedurende de dag of avond in kwartjes helemaal opmaak. Tussen ieder kwartje hou ik ongeveer 2 uur wachttijd. Anderen zeggen vaak tegen me dat ik gewoon eens met een halfje moet beginnen. Ik ben nogal voorzichtig op dat gebied, heb geen zin om helemaal strak te staan. Ik ben benieuwd wat voor hoeveelheid jullie me zouden aanraden.

Fool

Badass junkie
de 1 tot anderhalf milligram per kilo-regel geldt voor de héle avond, niet als startdosis! Je kunt gewoon niet zo lang door met MDMA en ik raad je aan om (na pauzes) óf gewoon de 90 milligram(1.5mg/kilo lichaamsgewicht) in één keer te nemen en niet bij te pakken óf maximaal één keer (na anderhalf uur) bij te pakken, met een dosering 60/30. (Als je een jongen geld 1.5-2milligram per kilo lichaamsgewicht)

Het ontbreken van een dip hoeft niet altijd te betekenen dat er geen schade is opgelopen of dat de serotonine-voorraad niet aangetast is, hélemaal met 4x in 2 maanden is er zeker sprake van schade. Omdat je zovaak gebruikt hebt in 2 maanden zul je het 'echte' gevoel niet gaan ervaren komend weekend en als je komend weekend weer gaat nemen zul je alleen maar meer kapot maken en de kans op het ooit wel te kunnen ervaren verminderen. De mensen die zo vaak MDMA slikken en beweren dat ze het echte gevoel elke keer merken hebben vaak een vertekend beeld van het 'echte' gevoel van MDMA of liegen zichzelf ook voor om hun gebruik goed te praten.

Ik denk dat mijn advies wel duidelijk is, kap nu voor minstens een half jaar en probeer het daarna nog een keer goed :P Mocht je tóch gaan gebruiken, neem een dosering waar je je goed bij voelt, want het echte gevoel zul je no-way kunnen ervaren met deze 2 maanden ervoor.
In ieder geval veel plezier op je feestje! :hearteyes:

Fool zei:
de 1 tot anderhalf milligram per kilo-regel geldt voor de héle avond, niet als startdosis! Je kunt gewoon niet zo lang door met MDMA en ik raad je aan om (na pauzes) óf gewoon de 90 milligram(1.5mg/kilo lichaamsgewicht) in één keer te nemen en niet bij te pakken óf maximaal één keer (na anderhalf uur) bij te pakken, met een dosering 60/30. (Als je een jongen geld 1.5-2milligram per kilo lichaamsgewicht)

Het ontbreken van een dip hoeft niet altijd te betekenen dat er geen schade is opgelopen of dat de serotonine-voorraad niet aangetast is, hélemaal met 4x in 2 maanden is er zeker sprake van schade. Omdat je zovaak gebruikt hebt in 2 maanden zul je het 'echte' gevoel niet gaan ervaren komend weekend en als je komend weekend weer gaat nemen zul je alleen maar meer kapot maken en de kans op het ooit wel te kunnen ervaren verminderen. De mensen die zo vaak MDMA slikken en beweren dat ze het echte gevoel elke keer merken hebben vaak een vertekend beeld van het 'echte' gevoel van MDMA of liegen zichzelf ook voor om hun gebruik goed te praten.

Ik denk dat mijn advies wel duidelijk is, kap nu voor minstens een half jaar en probeer het daarna nog een keer goed :P Mocht je tóch gaan gebruiken, neem een dosering waar je je goed bij voelt, want het echte gevoel zul je no-way kunnen ervaren met deze 2 maanden ervoor.
In ieder geval veel plezier op je feestje! :hearteyes:

Thanks voor je antwoord Fool :)

Ik zit eigenlijk nog wel een beetje te twijfelen om aankomende zaterdag überhaupt te gaan gebruiken. Als ik eraan denk hoeveel ik geslikt heb in 2 maanden tijd lopen de rillingen over mijn rug. Aan de andere kant denk ik: wat maakt één keer extra dan nog uit, als ik zeker weet dat ik daarna een hele tijd stop. Of is dit een hele domme gedachte? Het is wel echt hét feestje van het jaar, al mijn vrienden gaan erheen, het is de perfecte manier om deze festivalzomer af te sluiten.

Als ik wel ga gebruiken, volg ik jouw advies denk ik maar op. Een halve pil in één keer (+- 100 mg, hopelijk is dit niet teveel) en daarna stop ik een paar maanden. Ik weet niet of een halfjaar gaat lukken, ik denk namelijk dat ik me op Awakenings 1 januari niet kan inhouden :hearteyes:

Een andere optie is trouwens om aankomende zaterdag 4fmp te gebruiken. Ik lees alleen nogal tegenstrijdige verhalen over deze drug op het internet, de ene site zegt dat het minder schadelijk is dan xtc omdat het je serotoninegehalte minder aantast, terwijl de andere site zegt dat het schadelijker is omdat het een amfetamine is. :confused:

Fool

Badass junkie
Ik zou sowieso géén MDMA meer gebruiken, én eigenlijk ook geen andere serotonine-releasende stoffen. Elke keer dat je extra neemt maak je de schade significant erger, de 5e keer in twee maanden telt dan ook zwaarder dan de 4e keer. Helemaal als je al zegt dat je het half jaar (wat in mijn optiek niet een erg ruime schatting was) al niet kunt wachten. Misschien moet je dan zelfs bij jezelf ten rade gaan waarom je dat niet vol zou kunnen houden.

4-fmp is minder schadelijk dan XTC omdat het minder serotonine vrijlaat/minder de serotonine-vrijlatende axonen afbreekt, daarbij is XTC ook een amfetamine, dus klinkt dat argument nogal raar. Je grijpt dan alleen wel weer naar een serotonine-releasende stof, iets wat juist het beste zou zijn om wat langer te vermijden. Als je het écht 'verstandig' wilt doen kun je beter niets/alcohol gebruiken of aan de speed gaan ofzo, dat doet niet zo bijzonder veel met het releasen van je serotonine en zal die schade niet verder ophopen. (Alsnog is 4-FMP een betere keus dan weer aan de pillen gaan)

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Fool zei:
Ik zou sowieso géén MDMA meer gebruiken, én eigenlijk ook geen andere serotonine-releasende stoffen. Elke keer dat je extra neemt maak je de schade significant erger, de 5e keer in twee maanden telt dan ook zwaarder dan de 4e keer. Helemaal als je al zegt dat je het half jaar (wat in mijn optiek niet een erg ruime schatting was) al niet kunt wachten. Misschien moet je dan zelfs bij jezelf ten rade gaan waarom je dat niet vol zou kunnen houden.

4-fmp is minder schadelijk dan XTC omdat het minder serotonine vrijlaat/minder de serotonine-vrijlatende axonen afbreekt, daarbij is XTC ook een amfetamine, dus klinkt dat argument nogal raar. Je grijpt dan alleen wel weer naar een serotonine-releasende stof, iets wat juist het beste zou zijn om wat langer te vermijden. Als je het écht 'verstandig' wilt doen kun je beter niets/alcohol gebruiken of aan de speed gaan ofzo, dat doet niet zo bijzonder veel met het releasen van je serotonine en zal die schade niet verder ophopen. (Alsnog is 4-FMP een betere keus dan weer aan de pillen gaan)

Niks aan toe te voegen inderdaad. Beste advies wat ik in jouw geval zeker in oogschouw zou nemen. Ik heb zelf ook weken achter elkaar XTC gebruikt, en geloof mij, na elke keer slikken neemt het echte XTC gevoel steeds maar af. Zoals hierboven vermeld kennen wekelijke gebruikers absoluut niet de echte effecten van X, die lui staan gewoon strak en trippen hoogstens wat.

natte nel

Newbie
ik gebruik sinds maand of 2 elke week xtc, ik vind het lekkerder gevoel dan na alcohol, en geen kater. het denken dat je niks hebt om te denken vind ik elke keer weer fantastisch !
ik neem maar 1 pil per week en heb geen behoefte om meer te gebruiken, gewoon voor de fun en daar moet je voor gaan.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
natte nel zei:
ik gebruik sinds maand of 2 elke week xtc, ik vind het lekkerder gevoel dan na alcohol, en geen kater. het denken dat je niks hebt om te denken vind ik elke keer weer fantastisch !
ik neem maar 1 pil per week en heb geen behoefte om meer te gebruiken, gewoon voor de fun en daar moet je voor gaan.

Elke week aan de XTC. Niet echt goed voor je hersens. Elke keer als je weer wat pakt gebruik je wat van je serotonine. Dat kan niet goed blijven gaan. Dit ga je 100% merken op lange termijn. Een tekort aan serotonine kan leiden tot depressies en slaapproblemen. Het regelt je bio-ritme, humeur, en ik is gewoon heel belangrijk bij het alledaags functioneren. Ik zou daarom zeker oppassen met elke week gebruiken, je maakt bovenin alles alleen maar kapot.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, elke week is niet mogelijk zonder dingen kapot te maken. Hou het bij eens in de twee tot drie maanden om het risico te beperken. Ik kan je garanderen dat je klachten krijgt in de bovenkamer als je zo doorgaat.

mb90

Experimenterende gebruiker
Bovendien spreek ik op festivals wel eens gebruikers die bijna wekelijks gebruiken, en toch iedere keer weer dat mdma gevoel ervaren. Een jongen zei laatst tegen me: 'Iedere keer als ik xtc gebruik is het weer zo geweldig, het gevoel wordt nooit minder'. Hij zei dat hij gedurende de zomer wekelijks gebruikt.

Ik twijfel altijd een beetje aan zo'n gevallen... Ik heb het idee dat mensen die zo vaak gebruiken gewoon niet meer weten hoe het was toen ze wel een pauze van 3-4 maanden ervoor hadden. Ze zullen absoluut nog wel wekelijks positieve effecten ervaren en dat gevoel geweldig vinden, maar ik denk dat ze het xtc gevoel van de eerste keer of na een lange pauze gewoon zijn vergeten en er van uit gaan dat dat hetzelfde was als nu.

Maargoed, even op je eigen 'probleem' terug komend; misschien had je je er gewoon meer van voorgesteld en valt het daarom een beetje tegen. Daarnaast is natuurlijk ook iedereen anders. Iedereen reageert anders op drugs, zowel de chemische substantie als de psychische/emotionele effecten. Het ligt misschien meer in jou aard om er lekker chill van te genieten ipv helemaal euforisch te worden? Daarnaast kan het ook zijn dat je gewoon wat minder gevoelig bent voor MDMA ofzo? En zie dit niet als advies om meer te gaan gebruiken, voor je eigen gezondheid kun je je natuurlijk altijd beter aan de 'aanbevolen' hoeveelheid houden!

Bovenaan