Vragen over XTC

Defcon BE

Newbie
Ik zit all lang met een vraag in mijn hoofd over het gebruik van XTC

IK gebruik ongeveer 5keer in het jaar eens Xtc en het effect is steeds minder aan het worden en heb er ook steeds minder plezier van...! Mijn laatste feest heb ik toch niet alle energie gehad die je normaal zou moeten krijgen van Xtc en had ook all snel last van mijn benen door het dansen en vraag me aff hoe dat komt..!

Ik begin altijd met het slikken van een half pilletje en paar uur later nog een halfje en gebruik meestal op heel de avond/nacht 1.5-2 pilletjes.! De vorige keer heb ik Paarse granaten gehad en de keer ervoor suppermans de blauwe maar het viel me eigenlijk zwaar tegen..! iemand een uitleg hiervoor voor en of een tip hoe ik volgende keer wel een leukere avond te hebben..!

Mijn andere vraag is ik gebruik af en toe ook wel eens SOS (coke) erbij om het gevoel toch wat heftiger te laten worden is dit afteraden of kan dit geen kwaad want het verstrekt het gevoel toch stuk zwaarder en ook fijner..

Bedankt

Lion1973

Belezen gebruiker
coke was vroeger bij ons een afrader. eerder als je pilletje aan het einde toe is en je wilt verder gaan op iets anders. als je goede coke hebt, kan het de xtc afremmen.

het is geen aanrader, maar speed was altijd een goeie combinatie met xtc.

je doet het 5x per jaar, dat is al zeker niet slecht.

granaten en superman sloegen tegen?
maf, want die zijn toch gekend als goede pillen. mss speelden er andere factoren eeen rol?
ken iemand die de ene avond uit zen dak ging op oranje redbulls en de andere keer amper iets voelde.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Misschien gebruik je te vaak XTC. Het beste is om er MINIMAAL 3 maanden tussen je gebruik te laten zitten. XTC zorgt dat er extra serotonine vrij komt in je hersens, dat zorgt voor het fijne gevoel. Als je te vaak en te kort achter elkaar gebruikt, raakt de serotonine "op". Dan kan het dus ook niet meer werken. Als je echt te vaak gebruikt dan kan je zelfs in een depressie raken. Mijn advies is : gebruik het minimaal een half jaar helemaal niet. Sowieso zou het even beter zijn om helemaal geen enkele amfetamines te gebruiken minimaal een half jaar. Ik denk dat als je zelfs een jaar niet zou gebruiken, je weer heerlijk "gaat" op XTC. Te vaak te veel van elke drug wordt op den duur minder goed en leuk.

Plainrisingwizard

Experimenterende gebruiker
Bij mij was het gevoel altijd heel erg afhankelijk van de eerst ingenomen dosis, op een avond.
Ik nam dan altijd eerst 1 hele pil en keek dan hoe hij werkte. Gemiddeld anderhalf uur na het innemen van die eerste, nam ik dan meestal nog een halfje. Op de èèn of andere manier was de `kickstart` dus altijd heel belangrijk, voor mij. Een lange aanloop, zoals jij doet met steeds een halfje, zou dan ook echt niet werken bij mij. Hij klapt er dan gewoon niet in, zeg maar. Het prettigste is met een flinke `bang` te beginnen. Dat is inderdaad soms wel wat heftig en zelfs een beetje hard werken, maar je bent zo wel het meest verzekert van het beste gevoel dat je krijgt. Ik nam ze dan ook altijd eerst thuis in, een beetje vroeg op de avond. Bijvoorbeeld om een uur of 20.00 of 21.00. Dan eerst een uurtje op de bank of op bed liggen. Dan nog een halfje en nog een uurtje spacen en dan tegen een uur of 24.00, als het wat milder was (als ik was aangekomen, noemde ik het) ging ik/wij pas eventueel uit. Denk er maar eens over na, en succes.....

Chuckie

Newbie
De aanbevolen pauze tussen elke xtc ervaring is inderdaad 'MINIMAAL' 3 maanden, 4 keer per jaar dus.

Dit wordt niet voor niks aangeraden, je hersens hebben die tijd echt nodig om te herstellen.
Je serotonine is na 4 - 6 weken weer op pijl, maar je receptoren liggen dan nog op hun gat.
Je moet je serotonine receptoortjes zien als het oog van een slak, na elke mdma ervaring hebben ze zo'n mep gehad dat ze zichzelf beschermen en 'naar binnen keren', dit wordt 'downregulatie' genoemd, waarna ze in verloop van tijd weer herstellen en 'bloeien'.

Als jij dus vaker gebruikt, geef je je receptoortjes niet genoeg hersteltijd en wordt de ervaring steeds minder en minder, tot het lekkere gevoel mogelijk compleet verdwijnt. (Loss of magic)
Herstel hiervan is mogelijk indien je gezond leeft en van de dope afblijft, maar velen zijn het lekkere gevoel toch voor altijd kwijt, of komt het maar deels terug.

Verder zal het nooit zoals de eerste paar keren zijn, omdat je ondertussen weet wat je te wachten staat, als het je lukt compleet te vergeten hoe dat goddelijke gevoel ook alweer was, beleef je weer zo'n intense ervaring. (Shulgin)

Wat je snoepjes betreft, altijd laten testen dan weet je wat je slikt!

:wave:

Bovenaan