Vragen over GHB gebruik

hillbilly

Newbie
Ik ben een tijd alchohol verslaafd geweest. Heel ernstig ook heb een detox gedaan in Amsterdam. Van 10 dagen drink nu 120 dagen geen druppel. 

Maar ik vond het uitgaan nuchter zo saai ging altijd wel mee enzo iedereen dronken ik nuchter nou van anderhalf jaar lang elke dag 8 flessen port na niks was pittig. Afkick ook niet normaal eerste 3 dagen. Maar nu waar ik het over wil hebben.

Ben toen sweekends af en toe maar ghb gaan was het uitgaan iedergeval weer leuk.
Dacht is wel een oplossing kan gewoon niet nuchter uitgaan vind ik gewoon echt super saai.

Maar nu benk beetje de verkeerde kant aan het opgaan neem denk ik elke avond wel 3 dopjes als ik me verveel uurtje of 9-10 soms ook wel meer als ik met vriend ben wel 4-5 dopjes 
Ik doe dit nu denk ik 6-7 week heb helemaal geen last van n denk niet aan ghb overdag maar s avonds denk ik heb wel zin in een Gtje ook niet altijd soms heb niet zoveel zin ma neem ik toch uurtje of 11 nog paar dopjes met vriend.

Ik neem aan dat dit nog niet zo erg is?
Mijn handen trillen niet enzo ma de gedachte s avonds een Gtje zit wel in me hoofd:tongueout: en ben soms nogal onrustig maar dat was ik al heb erge dingen meegemaakt en gezien ma ggb maakt t iets erger denk ik. maar het gebruik doe ik puur savonds nooit s ochtends of overdag als ga ik stappen neem ik veel meer. Gwn constant Door wel goed gedoseerd hoef niet als een debiel erbij te lopen me ook nog nooit over konen. 
Moet wel zeggen dat ik van die 6 a 7 week ook wel als ik dan wel is thuis kom nog paar doppen neem n ga slapen.

Vanavond is mijn laatste avond ik wil niet meer doordeweeks gebruiken.

Ik neem aan dat ik een kleine verslaving heb opgebouwd was meer van boeie verveel me maja. Ik ga zwz stoppen doordeweeks.

Wil graag weten kan ik wat verwachten kwa ontwenning?
Moet ik dit afbouwen.

denk de hele dag niet aan ghb maar savonds denk ik na een Gtje past mij wel.

Fool

Badass junkie
Als je overdag geen GHB gebruikt wordt het vooral een psychologische ontwenning en hoef je niet af te bouwen. Desalniettemin veel sterkte ermee toegewenst!

hillbilly

Newbie
Fool zei:
Als je overdag geen GHB gebruikt wordt het vooral een psychologische ontwenning en hoef je niet af te bouwen. Desalniettemin veel sterkte ermee toegewenst!

Na 7 week is niet veel aan de hand dus?
Gelukkig n als ik toch wat lichamelijke klachten krijg heb best hoge tolerantie vrijdag en zaterdag gaat er wel altijd echt veel I
2 en half flugel flesje gister opgemaakt toen Had ik hem redelijk zitten van 9 tot 4 uur op zo'n party.
Is dat veel over die tijd? Ik heb geen flauw idee daarvan.

Fool

Badass junkie
Of het veel is durf ik je niet te zeggen, ik gebruik namelijk zelf geen GHB. Maar als je geen lichamelijke klachten krijgt overdag betekend dat dat je lichaam niet (veel) aan het ontwennen is. GHB wordt namelijk héél snel afgebroken en dan zou je ook overdag protesten krijgen dat je lichaam nieuwe GHB wilt hebben.

hillbilly

Newbie
Maar ik las dat na 16 uur pas de ellende begint ofzo
Daarom ook deze post ik wil weten wat ik moet doen.
Maar ik neem aan dat jij er aardig wat verstand van heb
Als je het zo zegt.
Maar zou graag nog iemand hebben die het kan bevestigen die
Zelf ook gebruikt zijn mening en beleving snap je.
En psychologisch gedeelte bedoel je de drang naar een Gtje denk.
ben serieus echt onbekend ermee vandaar.
iedergeval bedankt voor je advies!

Fool

Badass junkie
Nouja, zelfs als het na 16 uur pas zou beginnen voel je vanzelf wanneer de afkickverschijnselen serieus voelen en kun je daarnaar handelen. Ik zou in principe er gewoon helemaal mee kappen en kijken hoe het aanvoelt.

En met psychologische ontwenning bedoel ik inderdaad de drang naar een G'tje. :wink:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Er zitten hier meerdere mensen op het forum die net als jij nu stoppen met GHB. Ik zou ze gewoon persoonlijk een bericht sturen, die kunnen je vast beter vertellen wat er gaat gebeuren.

Wat fool zegt klopt inderdaad, je bent nog niet lichamelijk verslaafd, maar bevind je zeker in een risicovolle situatie. Het wordt dus vooral een psychische kwestie. Ik las overigens dat je al alcohol verslaafd bent geweest, dat betekent dat je gevoelig bent voor verslavingen. Zeker met middelen als GHB moet je dan enorm uitkijken. Pleur die troep uit huis, breng iedereen op de hoogte, en zoek geen situaties op waar je geprikkeld wordt tot gebruiken. Je hebt nu nog zelf alles in eigen hand. Houd je ons op de hoogte?

Succes!

hillbilly

Newbie
Jaa ik zat in heel lastig pakket hele erge dingen gebeurt en zijn nog gaande ook. Drinken sloop erin om dingen een plek te geven naja dat doe je dus niet je stopt t weg tot je afhankelijk bent. ik stop ook vanaf morgen.
Maar psychisch gedeelte zou wel eraan denken zijn enzo en slecht slapen ik heb mirtazepine en diazepam in huis diazepam gebruik ik wel die mirtazepine kan je heel goed van slapen dus ga ik vanaf morgen maar gebruiken en kijken wat het brengt.

Moet niet eindigen met 2-4ml om de 2 uur. Idd

hillbilly

Newbie
Zondag 11 uur savonds laatste dop genomen!
Trilde maandag een beetje n dacht eraan maar voor de rest niks nam benzos om dat te onderdrukken n slaapmiddel voor het slapen. Het is nu half 37:30 min niet gebruikt gelukkig geen last!!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ook proberen geen benzo's te nemen. Het klinkt alsof je de ene (drugs) verslaving met andere drugs wil weg stoppen. Dat gaat echt niet werken op de lange termijn. Zo help je jezelf steeds aan een andere verslaving. Het beste is, hoe moeilijk dat ook klinkt, gewoon cold turkey met alles kappen. Klinkt simpel om zomaar te zeggen dat je moet kappen maar dat is echt altijd het beste. (Tenzij je natuurlijk medische redenen hebt waarbij in ene stoppen niet kan).
Heel veel succes met alles! Dat je van de drank af bent is echt al een goede stap hoor!

hillbilly

Newbie
Ik krijg van de psychiater diazepam al een tijdje omdat ik enorm onrustig in me hoofd ben en dat de bom niet moet ontploffen. Veel dingen meegemaakt me hoofd leek wel een achtbaan. Vandaar dat ik diazepam neem tijdelijk met een afbouw schema.:wink: mirtazepine neem ik erbij voor t inslapen en voor uiteindelijk onrust wegnemen maar dat duurd aantal weken voordat dat goed werkt dus ik speel niet met benzos ofzo is voor mij hoofd goed en veilig voor degene waar ik een bloed hekel aan heb.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb even voor je gegoold en volgens mij is Diazepam een MAO-remmer en die mogen niet samen met Mirtazepine. Of ik lees en begrijp het verkeerd. Dus kijk uit met zomaar zelf combineren. Of je moet en de Diazepam en de Mirtazepine beide voorgeschreven hebben gekregen. Maar als ik de bijsluiter van beide goed begrijp, mogen ze niet samen. Dus ik zou het even met je arts overleggen.

hillbilly

Newbie
Mijn vnn psychiater heeft dat voorgeschreven. Beiden de diazepam voor direct rust. En mirtazepine voor uiteindelijke rust. Dan weer met diazepam afbouwen. Hoezo zou dat niet mogen dan? Graag verder uitleg? neem aan dat psychiater wel weet wat die doet hoop ik:tongueout:

hillbilly

Newbie
Oke nou heb ik geen last van merk wel dat toen ik ben begonnen met mirtazepine eem halve voor t slapen volgende dag wat lammer was en nu 2de nacht nam ik een hele ik hen gwn getraind enz bij mij valt t mee dan denk ik.

hillbilly

Newbie
Dunnetjess33 zei:
http://www.exmedica.nl/bijsluiter/mirtazapine/h33192

En dan even naar beneden scrollen naar combineren met andere medicijnen. Er kan ergere sufheid etc ontstaan. Je arts en psych zullen het vast wel weten dus wie weet zit ik er naast hoor. Ik ben geen arts :grin:

MAO-remmers (monoamineoxidaseremmers), die worden gebruikt voor behandeling van 
depressie (bv. fenelzine, tranylcypromine of isoxocarbazide) of ziekte van Parkinson (bv. 
selegiline): Mirtazapine mag niet samen met MAO-remmers of binnen twee weken na het 
stoppen met deze middelen gebruikt worden. 

Benzos zijn geen MAO remmers bedankt voor je advies. Ach iets suffer tis zoals t tis zolang ik die drukte in me hoofd maar niet heb en het gek worden ervan. De eerste 3 dagen zal ik even moeten wennen maar zijn ma 3 dagen.
Weet wel als ik dikker ervan wordt ik direct stop en overstap op een ander middel ben nogal een sporter en ijdel:tongueout:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Oke, ik kan t niet meer vinden maar ik had ergens gelezen dat een van de twee die je gebruikt een MAO remmer is en dat die niet samen mag met diazepam. Maar ik zal er wel naast zitten, ik heb weinig verstand van medicijnen. En ik neem ook nooit benzo's. Ik bedoelde het goed hoor, als advies en niet om te zeuren. Succes met je weg om van de GHB af te blijven!

Fool

Badass junkie
Diazepam is geen MAOi en de combinatie diazepam met mitrazepine is echt niet levensgevaarlijk ofzo. :wink:

hillbilly

Newbie
Dunnetjess33 zei:
Oke, ik kan t niet meer vinden maar ik had ergens gelezen dat een van de twee die je gebruikt een MAO remmer is en dat die niet samen mag met diazepam. Maar ik zal er wel naast zitten, ik heb weinig verstand van medicijnen. En ik neem ook nooit benzo's. Ik bedoelde het goed hoor, als advies en niet om te zeuren. Succes met je weg om van de GHB af te blijven!

Nee weet ik alle advies alle hulp is welkom alsnog bedankt:).
Ma ging t even uitvogelen.
niet eens aan g gedacht vandaag en hou mooi met feestjes en uitgaan een Gtje erin en voor de rest niet.

GHB is a kinda burate drug. It is an illegal one use in common as it keeps one in fantasy. Prolonged usage leads to severe addiction. GHB withdrawing symptoms is too frightening. Missing a dose will increse blood pressure, heart rate and anxiety in addicted people. Withdraw this drug with proper medical assistance and get involved with long term counseling.

MeejheM

Badass junkie
juist, te veel spelfouten voor een robot, te slecht engels om reclame te zijn en zo weinig toegevoegde waarde dat ik de post hierboven echt niet snap.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
thepillsafe zei:
GHB is a kinda burate drug. It is an illegal one use in common as it keeps one in fantasy. Prolonged usage leads to severe addiction. GHB withdrawing symptoms is too frightening. Missing a dose will increse blood pressure, heart rate and anxiety in addicted people. Withdraw this drug with proper medical assistance and get involved with long term counseling.
Interesting. Please tell me more.

MeejheM

Badass junkie
Ik heb gelukkig geen ghb probleem, maar ik heb uit ervaringen en professionele bronnen vernomen dat het afkicken gelijkenissen vertoont, maar natuurlijk verschillend blijft.

heb je een speciale reden voor je vraag? dat maakt een gericht antwoord opstellen een stuk makkelijker.

Bovenaan