vragen over effect van wiet.

skoya

Newbie
Hallo ik ben nieuw op dit forum! Als ik fouten maak, sorry hier voor. Ik wil mijn eerste keer wiet ervaring delen. Ik begin met een intro, een verslag en daarna vragen waar ik mee zit.

Intro
Ik wou met een vriend gaan blowen in de avond in klein, heeel onstabiel bootje. We rookten uit een pijpje dat we in een flesje hadden gestoken (soort bong effect zonder water). Mijn vriend, (ik noem hem F) zei me dat het effect was dat ik me chill voelde. Dat verwachtte ik dus..

Verslag
We voeren naar een inhammetje en gingen daar liggen met de boot. Hij begon eerst met roken en daarna ik. F zei dat ik eerst m'n benen voelde tintelen. Dus ik wachten en ja hoor ik voel tintelingen eerst in m'n benen, dus zeg dit tegen F. Die zegt nee je bent niet scaff. Daarna voel ik het over mijn hele lichaam ik begin met m'n kop te schudden ( ik weet nog steeds niet waarom). Opeens was ik ff weg van de wereld en was ik er weer, en weer was ik weg. Ik werd een soort van steeds wakker en raakte helemaal in de war. Ik wist niet meer of alles echt was ik dacht dat ik in een film leefde en was vreselijk bang. Als ik mijn ogen dicht deed voelde het alsof de boot om kieperde. Ik was totaal de realiteit kwijt en dat maakte me vreselijk bang. Ik zei steeds we zitten in een film. Als ik met mijn ogen knipperde zag ik ons zitten. Ik dacht dat ik gek werd. Als ik mijn ogen dicht deed was ik ergens anders. Ik moest bijv de motor van de boot starten, deed mijn ogen dicht en zag een enorme motor. Ik deed die motor in het water( in mijn gedachte en in het echt) en deed mijn ogen open. Huuuh hoe kan dit allemaal. Toen kreeg ik een waan ik was vreselijk bang dat F weg zou gaan want de angst die ik had was onmenselijk. Ook was ik bang dat "het donker" op me zou vallen. Het werd namelijk langzaam donker. Deze domme dingen gingen constant door mijn hoofd.

De rest van de trip (als ik dit zo mag noemen) was ook raar alles ging in slomo en ik zag in allemaal dingen andere dingen. Bijv als ik voor me keek en er hingen takken boven me dacht ik ff dat dat mij haren waren. Ik voelde me ook een paar keer weer een klein jongetje van 5 door m'n oh zo grote fantasie super blij werd.

Nu mijn vragen.
Ben ik hier nou erg gevoelig voor of is het normaal dat je de realiteit kwijt raakt en niet meer weet of alles nog echt is (de eerste keer). ik had dit ook keren daarna dat ik m'n vrienden ff vroeg: jongens is dit een droom? En het gevoel van wakker worden dat je even weg valt en dat steeds hebt. Is dat normaal bij on ervaren? Ik dacht dat dit gewoon geheugen verlies is, maar bij mij heel erge.
Ik blow nu anderhalf jaar en na een half jaar zijn deze effecten gestopt. Ik zou heel erg blij zijn met een reactie want vraag me echt af hoe het zit met de effecten van cannabis.
Heel erg bedankt voor het lezen!

Greetz kolya.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Als ik je verhaal zo lees heb ik de indruk dat je gewoon een flinke bad trip hebt gehad. Wiet werkt psychedelish en versterkt alle prikkels. Als je niet aan het effect gewend bent kan het overweldigend zijn en kan je dus in paniek raken en in een neerwaardse spiraal trippen. De meeste mensen kunnen het handelen en sturen maar sommigen kunnen er nu eenmaal wat minder grip op houden.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken zolang je de klachten nu maar niet meer hebt. Zorg in ieder geval dat je altijd rustig blowt en niet te vaak.

Zilval

Newbie
@Neophyte16 heeft gelijk. Een bong/pijpje gaat veel harder dan een joint. Dus als je niet veel gewent bent moet je altijd rustig aan doen.

skoya

Newbie
Okee erg bedankt voor de reacties. Vroeger rookte ik altijd pijpje omdat ik geen joints Kon draaien. Wat mij wel opviel was dat van mijn vrienden ik altijd de gene was die het meest stoned werd door bijv de hele tijd mijn gevoel te willen delen en veels te enthousiast was altijd. Nu heb k nog steeds dat ik in een droom beland als blow maar niet meer dat ik steeds wakker word en me af vraag of dit realiteit is.

Dat ik hier gevoelig op reageer wil dat ook zeggen dat ik eerder slecht ga op andere psychedelica?
(ik wil met deze vraag geen nieuw onderwerp starten)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
skoya zei:
Nu heb k nog steeds dat ik in een droom beland als blow maar niet meer dat ik steeds wakker word en me af vraag of dit realiteit is.

Tsja dat is natuurlijk ook wel een beetje het effect van stoned zijn. Je neemt wat afstand van de realiteit, gooit je zorgen van je af en je kan af en toe nog wel eens bijzondere gedachtenspinsels hebben :grin:

skoya zei:
Dat ik hier gevoelig op reageer wil dat ook zeggen dat ik eerder slecht ga op andere psychedelica?

Die kans bestaat. Altijd rustig doseren dus en zorg voor een vertrouwde omgeving!

skoya

Newbie
De omgeving was de slechtste die je kan verzinnen. In een bootje dat heel wankel en klein is haha. Maar bijv school lijkt mij ook een slechte omgeving geweest, daar heb k ook slechte verhalen over gehoord.

Bovenaan