Vraagje

LoveQuality

Bewuste gebruiker
lotske1984- zei:
MusicIsLife zei:
lotske1984- zei:
Je kunt niemand niet dwingen om te stoppen

Dus wat je zegt is dat je iedereen kan dwingen te stoppen?
Oooh jawel..

Lotske, lees je zin nog eens na.
Je zegt dat je iedereen kan dwingen om te stoppen met drugs.
Maar we snappen wat je bedoeld.

Maar je zal het nu wel inzien dat je verkeerd bezig bent, althans dat hoop ik voor jou.

MeejheM

Badass junkie
wat worden dit soort topics lang, offtopic en vermoeiend als mensen alles letterlijk gaan opvatten en het onderwerp zelf vermijden. iedereen die dit leest snapt dat lotske bedoelde te zeggen dat je niet iemand kan dwingen te stoppen. wat volgens mij wel kan, maar dat doet er niet toe.

toch heb ik het idee dat lotske best zou kunnen overwegen te stoppen, of te minderen of wat dan ook. ik heb ook periodes gehad dat ik perse speed moest gaan regelen om de reden "dat ik bijna niks meer in huis had". dat is een emotionele afhankelijkheid.

fysiek is het heel anders, wat nou als je speed helemaal op is? dan gebeurt er niet veel, je bent misschien tussen je oren wat gestrest omdat je niks in huis hebt, maar verder heb je echt geen lichamelijke klachten, misschien dat je een paar dagen lang veel slaapt. je gezonde eetlust komt terug, en je gaat je fitter en ontspannen voelen.

ik ben zelf ook niet heilig, en snuif tegenwoordig ook 5 dagen in de week of zo, maar mijn dagelijks leven lijdt er niet onder, en ik vergeet regelmatig dagen achter elkaar te snuiven. af en toe ben ik het zat, en verpats ik de hele zooi en dan ken ik makkelijk weken lang niks gebruiken, maar als ik het zie liggen kan ik het vaak niet laten.

toch ben ik op de een of andere manier omgeschakeld dat wel of niet me eigenlijk geen bal meer uitmaakt. als ik te lang gebruikt heb raak ik het beu en doe alles weg. het gevoel altijd maar wat bij de hand te hebben ben ik kwijt.

probeer het eens een weekje, scheelt je een hoop zorgen, en het valt allemaal enorm mee. als je uitvind dat je net zo goed of beter functioneert zonder kun je jezelf laten zien dat zonder ook goed is. dan hoef je ook niet meer te zoeken en te stressen.

een verslaving is een dagtaak, en als je ook nog een centjes wilt verdienen om van te eten bijvoorbeeld hou je weinig tijd over om te ontspannen.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Het leven zonder is niet slecht maar ergens ben ik dan boos ivm situatie en omdat hij getrouwd is en zijn gezin toch niet in de steek laat..

Susanne

Bewuste gebruiker
lotske1984- zei:
Het leven zonder is niet slecht maar ergens ben ik dan boos ivm situatie en omdat hij getrouwd is en zijn gezin toch niet in de steek laat..

Waarom ben je hier boos om? Ik vind het niet meer dan terecht. Waarom heb je uberhaupt een relatie met hem als ik vragen mag? Straks maak je hun hele gezin kapot

lotske1984-

Wijs gebruiker
Susanne zei:
lotske1984- zei:

Waarom ben je hier boos om? Ik vind het niet meer dan terecht. Waarom heb je uberhaupt een relatie met hem als ik vragen mag? Straks maak je hun hele gezin kapot
Heb helemaal niks relatie met hem spijtig genoeg..en hij had er maar niet moete aanbeginne..maar mijn leven mag wel voor en groot deel na de klote gedaan worde dan.?
En mss is hij wel nie gelukkig thuis..

Susanne

Bewuste gebruiker
lotske1984- zei:
Susanne zei:
lotske1984- zei:

Heb helemaal niks relatie met hem spijtig genoeg..en hij had er maar niet moete aanbeginne..maar mijn leven mag wel voor en groot deel na de klote gedaan worde dan.?
En mss is hij wel nie gelukkig thuis..

Maar jij bent een volwassen vrouw van 31 die zelf aan deze relatie begonnen is, en zij zijn onschuldige kinderen

lotske1984-

Wijs gebruiker
Susanne zei:
lotske1984- zei:

Ben gewoon boos dat hij mijn leven voor niks op mijne kop heeft gezet..

Susanne

Bewuste gebruiker
lotske1984- zei:
Susanne zei:
lotske1984- zei:

Ben gewoon boos dat hij mijn leven voor niks op mijne kop heeft gezet..

Tja dat snap ik op zich wel. Het is je al vaker aangeraden maar je kan nog altijd hulp zoeken bij een maatschappelijk werker of zo, zelfs als je niet wil stoppen met pep. Ik snap best dat het zeer doet, dus als je de behoefte heb om erover te praten kan je hulp zoeken. Je kan anders ook mij een privébericht sturen als je een luisterend oor of een advies nodig heb.

lotske1984-

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
lotske1984- zei:
Je kunt niemand niet dwingen om te stoppen..je moet er zelf achter staan..

Maar dat bedoel ik juist. Je staat zelf achter je gebruik? Je vind het niet vervelend dat je eraan vast zit en dat je dagelijks gebruikt en zelfs op je werk?

Het lijkt mij ontzettend vervelend om verslaafd te zijn. Denk je er nooit over na om te stoppen?
Ik gebruik al en tijdje nimmer dagelijks hoor..denk daar wel is over na maar dan ga ik mij focusse op en kerel die getrouwd is..maar dat hij gelukkig is dat weet ik niet..heeft dat ooit wel eens gezegd maar er zoveel gezegd..

MeejheM

Badass junkie
laat niemand je drugsgebruik of de afwezigheid daarvan beinvloeden. je leeft maar 1 keer, maar er lopen al 7 miljard andere mensen rond.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
laat niemand je drugsgebruik of de afwezigheid daarvan beinvloeden. je leeft maar 1 keer, maar er lopen al 7 miljard andere mensen rond.
Ja maar ik weet dat die jongen mij gelukkig kan maken..maar wil gewoon weg zekerheid van zijn kant..dat hij er ook wil voor gaan..

ooscaar

Wijs gebruiker
Of je nou alleen bent of samen, je zult altijd nog met jezelf moeten kunnen leven. En die verslaving hoort nu bij jezelf, wel een relatie of niet een relatie verandert daar niets aan. Het klinkt misschien als een soort van cliché maar het is echt zo. Als je een bepaald persoonlijk probleem hebt, is die niet zomaar opgelost door die jongen/man. Daar moet je toch echt zelf werk van gaan maken en wie weet wat er daarna op je pad komt.

Dit lijk je zelf steeds niet te snappen of te ontkennen. Doe ermee wat je wilt, maar ik denk dat je zelf ook wel weet hoe je hoogstwaarschijnlijk gelukkiger/tevredener kunt worden.

lotske1984-

Wijs gebruiker
ooscaar zei:
Of je nou alleen bent of samen, je zult altijd nog met jezelf moeten kunnen leven. En die verslaving hoort nu bij jezelf, wel een relatie of niet een relatie verandert daar niets aan. Het klinkt misschien als een soort van cliché maar het is echt zo. Als je een bepaald persoonlijk probleem hebt, is die niet zomaar opgelost door die jongen/man. Daar moet je toch echt zelf werk van gaan maken en wie weet wat er daarna op je pad komt.

Dit lijk je zelf steeds niet te snappen of te ontkennen. Doe ermee wat je wilt, maar ik denk dat je zelf ook wel weet hoe je hoogstwaarschijnlijk gelukkiger/tevredener kunt worden.
Ergens heb je wel gelijk..leven zonder is idd mooi..maar hard he..en ander manier van leven..en leven met speed zal ik ook nooit aan en relatie kunne beginnen want dat wil ik zelf niet..keuze in het leven maken he..

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Het is toch absurt om drugs boven een relatie te kiezen.
Ik vind toch dat liefde/affectie me een veel beter gevoel geeft dan eender welke drugs :)

Wat heb je het liefst, dat als je thuiskomt van je werk en je vriendje een heerlijk dinertje heeft voorbereid en je achteraf nog een leuk cadeautje geeft en je samen een super leuke avond beleven. & dan sta je in de morgend op, geef je elkaar nog een dikke knuffel voor je naar je het werk vertrekt en je de rest van de dag super goed voelen en kriebeltjes krijgt als je terug denkt aan gisteravond.

Of.. thuiskomen... de restjes van je zakje schraapen en een lijntje trekken die je een vals gevoel van blijheid/euforie geeft. Om dan s'morgens zo snel mogelijk een nieuwe lijn te trekken omdat je anders niet uit je bed kunt/wilt en je zooo leeg en eenzaam voelt.

Ik zou het wel weten :mrgreen:

lotske1984-

Wijs gebruiker
Natuurlijk is de 1 ste keuze de beste optie..maar ja dan moet ik ook ne jongen kunnen krijgen waar ik samen en relatie mee wil hebben..maar die ik wil kan ik toch niet krijgen volgens mij..is getrouwd..

Susanne

Bewuste gebruiker
lotske1984- zei:
Natuurlijk is de 1 ste keuze de beste optie..maar ja dan moet ik ook ne jongen kunnen krijgen waar ik samen en relatie mee wil hebben..maar die ik wil kan ik toch niet krijgen volgens mij..is getrouwd..

Maar waarom wil je eerst een relatie voordat je succesvol zou kunnen stoppen? Ik denk dat je gebruik juist het krijgen van een relatie in de weg staat. Denk je ook niet dat je eerst je leven op de rit moet krijgen?

MeejheM

Badass junkie
lijkt me ook een stuk eerlijker tegenover de kerel. vertellen dat je verslaafd bent zal niet helpen, maar een relatie aangaan met "verborgen gebreken" lijkt me ook vrij stressvol voor jullie allebei.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik vind indeedaad ook dat je eerst je leven op een rijtje moet hebben voor je een relatie aankan.
Hoe kan je iemand anders gelukkig maken als je zelf niet 100% gelukkig bent...

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
lijkt me ook een stuk eerlijker tegenover de kerel. vertellen dat je verslaafd bent zal niet helpen, maar een relatie aangaan met "verborgen gebreken" lijkt me ook vrij stressvol voor jullie allebei.
Die jongen weet van mijn gebruik want die heeft mij er willen van afhelpen..en een relatie beginnen en achterbaks doen (achter zijn rug gebruiken) zal ik ook nooit doen..maar iedereen kan en moeilijk moment hebben maar dan ondersteun je elkaar zodat het niet gebeurd..

lotske1984-

Wijs gebruiker
LoveQuality zei:
Ik vind indeedaad ook dat je eerst je leven op een rijtje moet hebben voor je een relatie aankan.
Hoe kan je iemand anders gelukkig maken als je zelf niet 100% gelukkig bent...
Ja daar heb je gelijk in..

ooscaar

Wijs gebruiker
Als je er iets aan wilt doen, moet je denk ik ook wat meer op de lange termijn proberen te denken in plaats van op de korte termijn. Tuurlijk is het op de korte termijn chiller om flink door te snuiven op de pep, maar als je er mee kapt weet je dat je later daar toch echt blij mee zult zijn. En dan niet een dagje of een weekje blij, maar gewoon een tevredenere staat de rest van je leven.

En misschien moet je niet steeds zo fixeren op die jongen, dingen zijn nou eenmaal anders gelopen en ik zou niet je hele leven af laten hangen van wat hij doet. Laat hem los, stop met speed (eventueel met professionele hulp) en probeer het een en ander te doen om nieuwe mensen te leren kennen. Vroeg of laat ontmoet je echt wel een nieuwe leuke jongen. Er zijn er meer dan die ene namelijk.

lotske1984-

Wijs gebruiker
ooscaar zei:
Als je er iets aan wilt doen, moet je denk ik ook wat meer op de lange termijn proberen te denken in plaats van op de korte termijn. Tuurlijk is het op de korte termijn chiller om flink door te snuiven op de pep, maar als je er mee kapt weet je dat je later daar toch echt blij mee zult zijn. En dan niet een dagje of een weekje blij, maar gewoon een tevredenere staat de rest van je leven.

En misschien moet je niet steeds zo fixeren op die jongen, dingen zijn nou eenmaal anders gelopen en ik zou niet je hele leven af laten hangen van wat hij doet. Laat hem los, stop met speed (eventueel met professionele hulp) en probeer het een en ander te doen om nieuwe mensen te leren kennen. Vroeg of laat ontmoet je echt wel een nieuwe leuke jongen. Er zijn er meer dan die ene namelijk.
Moet gene andere hebben..

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
hoe meer des te beter toch?
Ben content mee 1 ne..als je voor iemand gaat ga je ervoor..mensen die sex kunnen hebbe zonder gevoelens die zullen wel content zijn met hoe meer des te beter..zo ben ik niet..

MeejheM

Badass junkie
netjes van je. maar hij is getrouwd met een gezin. ik weet niet hou je daar een mouw aan wilt passen. 'alles kan kapot' zeggen we hier, maar dat is niet netjes bedoeld.

succes in elk geval. ik hoop dat je er een mooie wending aan weet te geven. klinkt vrij ingewikkeld als ik het zo lees.

Bovenaan