Vraagje Truffels

mdmama

Experimenterende gebruiker
Welke truffels en hoeveel ervan zou ik nemen voor mijn volgende trip?
Ik heb reeds een eenmalige ervaring met 10g atlantis, wat ik echt absoluut niet spectaculair vond. Het was de dag na een avondje drinken, 'sochtends om 10u op een lege maag dus wel genomen. Heel even leek het dat de kamer naar rechts boog, en de tv wat zweefde, maar dat was het dan ook. Buiten gefietst was wel wat 'stripboek-verhaal'-achtig, maar voor de rest was het (met een klein beetje wiet erbij dan) gewoon alsof ik super stoned was... Setting was misschien ook niet ideaal toen...
Nu zijn een vriend en ik van plan om op de camping van een festival truffels te nemen (hij voor de eerste keer). Setting lijkt mij wel oke, met een koptelefoon op in de tent lijkt me heerlijk (buiten de warmte dan), daar voel ik me wel thuis :grin:
Nu wil ik vooral het liefst OEV (open eyed visuals) meemaken, ik kan er mij echt nogaltijd niet goed iets bij voorstellen :tongueout:
Ik heb gehoord van veel mensen dat ik dragon's dynamite moet nemen, maar mijn vraag is: hoeveel? Is 10 daarvan al zoveel zwaarder dan 10g atlantis? Of neem ik eerder 12g?
(alles in 1 keer nemen waarschijnlijk)

Alvast bedankt!

mdmama

En hoelang kan je zo'n doosje truffels bijhouden nadat je ze gekocht hebt in de smartshop? (Mijn atlantis had ik online besteld en was geen doosje, maar zo vacuüm verpakt, na een kleine week merkte ik wel dat ze wat vochtiger werden dacht ik...

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
mdmama zei:
En hoelang kan je zo'n doosje truffels bijhouden nadat je ze gekocht hebt in de smartshop? (Mijn atlantis had ik online besteld en was geen doosje, maar zo vacuüm verpakt, na een kleine week merkte ik wel dat ze wat vochtiger werden dacht ik...

Als het goed is staat er een houdbaarheidsdatum op. Als je ze bij de smartshop koopt kan je het altijd vragen natuurlijk.

Als je niks gemerkt hebt van 10g atlantis, zou ik 15g atlantis proberen. Als je meteen op Dragons Dynamite overstapt, zonder ervaring met een echte truffeltrip, kan deze overweldigend zijn. 15 gram Atlantis moet zeker genoeg zijn om te trippen, heb zelf al menig tripje meegemaakt met deze truffel en deze hoeveelheid.

mdmama

Pandan zei:
Als het goed is staat er een houdbaarheidsdatum op. Als je ze bij de smartshop koopt kan je het altijd vragen natuurlijk.
Ik moet van België komen, dus best dat ik dat op voorhand weet (aangezien het toch een hele uitstap is :tongueout:)
& maakt die 5gram zoveel verschil denk je? Dragons Dynamite lees ik overal dat visueel heel goed is.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
mdmama zei:
& maakt die 5gram zoveel verschil denk je?

Voor mij wel, maar dat ligt natuurlijk compleet van de persoon af. Als het niet zou lukken met 15 gram kan je inderdaad een zwaardere truffel proberen, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze niet tripten van 15 gram atlantis. Heb zelf al ongeveer 10 trips met Atlantis gehad(mijn favo truffel), elke keer 15 gram en heb er nog nooit niks van gemerkt.

mdmama

Hmm, misschien toch de atlantis nog eens proberen dan... Heb je ook erg duidelijke visuals gehad ermee?
& Denken jullie dat de setting (in dit geval dus een drukke camping) niet te slecht is? Sowieso beginnen we de trip in de tent met koptelefoon :) Tips voor dingen om mee te nemen dan zijn altijd welkom :)

mdmama

En is er een testcentrum ergens in de buurt van Sluis? (ga ze normaal daar halen)
Dan kan ik tegelijk mijn pillen van bij ons in de buurt eens laten testen :)
& is misschien best om direct 1 van mijn pillen naar het labo te laten sturen om 100% zeker te zijn? Want normaal checken ze het na zo'n marquis-test ofzo toch in de database? Maar ik veronderstel dat dit in België andere zullen zijn...

mdmama

Ik had het inderdaad op pillen :wink:
Maar zal deze database wel kloppen, aangezien de pillen hier rond brussel aangekocht worden?
Of kan ik er gewoon eentje naar het lab laten sturen (& kost me dit geld?)

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
mdmama zei:
Hmm, misschien toch de atlantis nog eens proberen dan... Heb je ook erg duidelijke visuals gehad ermee?
& Denken jullie dat de setting (in dit geval dus een drukke camping) niet te slecht is? Sowieso beginnen we de trip in de tent met koptelefoon :) Tips voor dingen om mee te nemen dan zijn altijd welkom :)
Als jij nog maar één keer truffels op hebt gehad en die vriend nog nooit, dan raad ik het niet aan om op een drukke openbare plek te gaan trippen. Het is toch wel handig om wat meer ervaring te hebben, zodat je beter controle kunt houden. Weet ook niet of een tent genoeg 'bescherming' biedt, het kan wat opgesloten voelen en in een tent zie je vaak wel schaduwen op de zijkanten als er mensen langslopen, wat misschien ook wat bedreigend over kan komen. Maar aan de andere kant kun je je met koptelefoon op en ogen dicht denk ik ook wel goed afsluiten voor de buitenwereld.
Gloeistaafjes zijn wel leuk om mee te hebben.

*Schizophrenic*

Indien het in een vacuumverpakking zit, kun je ze één jaar in de koelkast bewaren. Indien niet, sluit ik me aan bij Smarties en is dit slechts enkele weken.

P. atlantis is een duidelijk andere truffel als P. mexicana.

Voor beginners
Een thee van P. mexicana (2,5 - 5 g) geeft een fijne ervaring indien er geen geluiden zijn. Het gebruik daarvan is veilig zonder alcohol, maar snel hoofdrekenen:

Over twee weken zijn het examens, dus zou er toch maar mee wachten tot na de examens. :)

mdmama

jaja, het net voor na de examens te ontspannen se :grin:

Maar is een trip van 10g dragons dynamite niet ongeveer hetzelfde als een van 15g atlantis?
Wil deze keer namelijk wel een degelijke goede trip!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
mdmama zei:
Maar is een trip van 10g dragons dynamite niet ongeveer hetzelfde als een van 15g atlantis?

Dat valt nooit met zekerheid te zeggen. Qua intensiteit misschien wel, maar een trip is elke keer weer uniek, valt elke keer weer anders. Ik zou het gewoon bij 15g atlantis houden, als het goed bevalt en je wat meer ervaren bent zou ik naar 15g DD gaan.

Bovenaan