Vraag XTC

Max038

Newbie
Hallo DF,

Ik ben nieuw hier, ik zal mijzelf kort voorstellen. Ik ben 23 jaar en In de winterperiode heb ik de kans om de feestjes mee te kunnen pakken die ik helemaal geweldig vindt, Qlimax en Hardbass! :) Vaak iets waar ik het hele jaar naartoe leef haha, de muziek en energie wat ik echt geweldig vindt, alles is er aanwezig.

Ik ben verder nog heel onervaren in het drugsgebruik, maar heb ook niet de directe behoefte om dit vaak te doen. Het gebruiken in bijvoorbeeld een thuis-setting spreekt mij niet heel erg aan. Mijn ervaring is tot nu toe alleen XTC geweest, wat ik ongeveer 1 of 2 keer per jaar gebruik. Zo blijft het voor mij bijzonder, en echt iets om naartoe te leven :)

Ik heb vorig jaar voor het eerst een kwartje (50 dosering) XTC gebruikt op Qlimax, dit was tevens mijn eerste kennismaking met XTC. Ik had me vooraf goed voorbereid, gezond eten, uitrusten, inlezen en zorgen dat ik me mentaal helemaal super voelde. Om 0:30 uur heb ik toen het kwartje ingenomen en tot 7 uur 's ochtends volop geknald. Ik weet nog dat het effect mij toen enorm meeviel, maar alsnog was het geweldig! Wat ik tevens heel fijn vond (en vooraf misschien bang voor was) is dat ik de totale controle nog had, ik kon heel goed voelen hoever ik in de trip zat, en wanneer deze afzakte. (Ik ben trouwens 1,94 meter en ongeveer 82 kilo). Wat mij destijds vooral is bijgebleven is het gevoel dat ik ineens 40 kilo lichter was, en dat water-ijsjes mij nog nooit zo goed gesmaakt hebben :grin: Ik snapte ineens waarom op deze feestjes altijd zoveel van die ijsjes verkocht werden haha, een directe openbaring die alleen een gebruiker snapt :grin:

Het jaar daarop, afgelopen Qlimax 2015 heb ik weer XTC gebruikt, wederom zeer goed voorbereid, en in volle mentale en lichamelijke gezondheid de avond ingegaan met geteste pillen. Dit jaar wel iets meer als de vorige keer, over de hele avond 1,25 pil (180 dosering). Ik begon om 0:30 met een halfje, welke ik direct al meer voelde als de vorige keer. Wat een gevoel, het staat genoeg hier op het forum, maar wat mij zo enorm verbaasde en zo'n onbeschrijfelijk gevoel gaf, was de verbondenheid die ik voelde met de mensen om mij heen. Dit heb ik jaar ervoor eigenlijk bijna niet gevoeld, wat ongelooflijk haha! Wederom de boel zeer goed onder controle. Om 03:00 uur het volgende halfje genomen toen ik voelde dat de andere bijna was uitgewerkt, nog geen 2 minuten later voelde ik deze al en kon ik doorknallen tot 06:00 uur. Voor het laatste uurtje heb ik nog een kwartje bijgenomen, die ongeveer rond 07:30 uitwerkte. Wat een nacht, en wat een ongelooflijke uitvinding die XTC :mrgreen:

Nu lees ik altijd veel op DF, omdat ik voor mezelf zeker wil zijn dat ik weet wat ik gebruik en wat ik kan verwachten. Nu lees ik dat de hoeveelheid die ik heb genomen in 2015 (220) eigenlijk teveel is voor mijn gewicht. Bij mij blijft eigenlijk de vraag staan: is deze hoeveelheid gebasseerd op een pil die iemand in 1x in-neemt, of is dit gepasseerd over de hele avond? Zo heb ik bijvoorbeeld eerst een halfje genomen (90), en nadat deze was uitgewerkt, wederom een halfje. Er is dus niet meer dan 90 tegelijk in mijn lichaam aanwezig geweest. Ook heb ik absoluut niet het gevoel gehad dat het boven mijn pet ging (geen hallucinaties o.i.d.) Het kan natuurlijk wel dat de dosering bepaald is over een hele nacht, vandaar mijn vraag :)

Maar ondanks dat ik het voor mijzelf alleen deze twee keer wil gebruiken per jaar, man man man...Wat een ervaring. Het is iets wat je alleen begrijpt als je het een keer geprobeerd hebt, wauw haha....! Magisch, dat is het enigste waarmee ik het kan beschrijven :mrgreen:

Thanks!!

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
De richtlijnen zijn niet meer dan 1,5 tot 2 mg per kilo lichaamsgewicht per avond. Sterker nog: Bijnemen is schadelijker dan het in 1 keer nemen zegt men. (of dat ook echt waar is weet ik niet)

MeejheM

Badass junkie
Het beste effect heb je met 1 keer innemen.

verdeeld innemen is vooral slim als je de dosering in je pil niet weet, of hoe jij erop reageert.

Narayani

Bewuste gebruiker
Max038 zei:
Om 03:00 uur het volgende halfje genomen toen ik voelde dat de andere bijna was uitgewerkt, nog geen 2 minuten later voelde ik deze al

Haha, placebo effect heet dat. Later ben je 'm ongetwijfeld gaan voelen maar na 2 minuten dat bestaat niet :tearsofjoy: Verder maakt dat niks uit natuurlijk, placebo-effect is ook effect zeg ik altijd maar! Lekker van je ijsjes genieten haha, ik kan wel lachen om je verhaaltje, altijd leuk om te lezen/zien hoe mensen die nog niet zo vaak xtc op hebben het ervaren.

Er is dus niet meer dan 90 tegelijk in mijn lichaam aanwezig geweest.

Dit klopt niet en is helaas de grootste denkfout die veel mensen maken. Het effect is niet meer voelbaar maar de stof is nog in je lichaam aanwezig. Dit is ook de reden dat bijpakken voor maar weinig mensen écht het gewenste effect geeft. Je hebt relatief veel mdma in je systeem zitten (en hoe meer je op hebt, hoe meer bijwerkingen natuurlijk) terwijl het aandeel dat nog voor het effect zorgt in verhouding kleiner is.

Max038

Newbie
Thanks voor de reacties! :) Schept een hoop duidelijkheid haha! Ik had inderdaad achteraf ook al gedacht dat het nooit zo snel verdwenen kon zijn, maargoed, dat voelt zo op dat moment haha...Hou ik er de volgende keer goed rekening mee :rock:

broodjeaap

Experimenterende gebruiker
Max038 zei:
Nu lees ik altijd veel op DF, omdat ik voor mezelf zeker wil zijn dat ik weet wat ik gebruik en wat ik kan verwachten. Nu lees ik dat de hoeveelheid die ik heb genomen in 2015 (220) eigenlijk teveel is voor mijn gewicht. Bij mij blijft eigenlijk de vraag staan: is deze hoeveelheid gebasseerd op een pil die iemand in 1x in-neemt, of is dit gepasseerd over de hele avond? Zo heb ik bijvoorbeeld eerst een halfje genomen (90), en nadat deze was uitgewerkt, wederom een halfje. Er is dus niet meer dan 90 tegelijk in mijn lichaam aanwezig geweest. Ook heb ik absoluut niet het gevoel gehad dat het boven mijn pet ging (geen hallucinaties o.i.d.) Het kan natuurlijk wel dat de dosering bepaald is over een hele nacht, vandaar mijn vraag :)

Je zegt dat er niet meer dan 90 mg tegelijk in je lichaam is geweest, dit klopt helaas niet. Xtc blijft langer in je lichaam zitten, alleen voelde je deze 90 mg niet meer. wat dus betekent dat de volgende lading gewoon bij die 90 mg komt. Volgens mij is XTC pas na 48-72 uur uit je lichaam.

De aangeraden hoeveelheid bij mannen is idd 1.5x je lichaamsgewicht (al lees ik op sommige plekken 2x). Maar je hebt nu 220 gehad. Op zich is dat geen hoeveelheid dat je je grote zorgen moet gaan maken, zoveel meer kwaad zal die 50mg extra niet doen. Maar let wel op dat het nier steeds meer wordt, want dat is dan wel steeds slechter voor je grijze kwab.

Bovenaan