Vraag over crystal meth

Bigvloei

Belezen gebruiker
Heey jongens (en meiden),

Na 3 maanden abstinent te zijn geweest van alle middelen (op mijn ADHD medicatie lisdexamfetamine & voorgeschreven lorazepam) heb ik een grammetje crystal meth bemachtigd. Dit is de derde keer dat ik methamfetamine een kans geef om te kijken wat het nou precies doet. De eerste 2 keren merkte ik niet veel bijzonders, ik heb het gesnoven en was toen 3 dagen wakker maar totaal geen rush of chill gevoel. Ik heb het ook proberen te roken, had er speciaal een methpijpje voor aangeschaft maar het lukte me niet om mooie dikke witte rookwalmen te creëren en had ook hier 0,0 gevoel van een rush. Naar mijn idee deed het helemaal niets. Als toevoeging, ik zat toen nog niet aan de lorazepam en lisdexamfetamine.

Nu toch nog is geprobeerd. Ik heb het oraal ingenomen, fijngemalen en gesnoven en later zilverfolie gekocht bij de supermarkt en het nogmaals proberen te roken. Nu heb ik een beetje door hoe je het moet roken van zilverfolie en krijg wat rookwalmpjes uit me longen na inhaleren, maar wederom echt totaal niet een gevoel zoals wordt beschreven over meth roken. Totaal 0,0 rush/high. Denk zelfs dat ik gewoon zou kunnen slapen.

Ik heb 3x heroïne gebruikt (gesnoven & gerookt) en vond dat 10x niks, werd er enkel ziek van. Wel heb ik basecoke gerookt (wietpijpje en as) en dit is voor mij het meest verslavende wat ik ooit heb ervaren, ik zou voor een balletje alles en iedereen verkopen zodra ik daar een hijs van neem. Die rush/high van een halve minuut is niet te omschrijven en het goddelijkste wat ik ooit heb gevoeld, voor mij reden om dat nooit meer te doen.

Nu vraag ik me dus af, omdat iedereen zegt dat methamfetamine vele malen potenter zou zijn als basecoke, de rush en high veel langer duren waarom ik er 0,0 van merk. Komt het door tolerantie door lisdexamfetamine? Lijkt me sterk want de eerste 2x slikte ik geen lisdexamfetamine en zat toen ook niet aan de pep/speed. Ik heb alle toedieningswijze behalve spuiten uitgeprobeerd en echt 0,0 effect. (Spuiten gaat me te ver en sla ik over). Alle 3 de keren methamfetamine van een andere dealer en qwa smaak wel allemaal hetzelfde qwa smaak (vies chemisch). Enige wat ik merk is eigenlijk hetzelfde als lisdexamfetamine of dexamfetamine.

Doe ik iets fout? Zijn de verhalen over methamfetamine dan complete bullshit? Nogmaals basecoke is echt 10000x verslavender dan de crystals die ik heb ingenomen. Snuifcoke vind ik maar saai, zie en voel er vrijwel niets van. Dat heb ik dus ook met methamfetamine en snap niet hoe dat kan.

Kan iemand zijn ervaring met crystal meth delen en me misschien uitleggen wat ik fout doe?

Casrus

DF-koning
Cricket of BIG. Heb ik een andere nodig? Gasbrander ofzo?

Maakt dit veel uit voor het effect?

Er zijn mensen bij die zweren bij een BIC, maar ikzelf heb de keren dat ik het rookte een torch/stormaansteker gebruikt.

BIC kan ik me niet herinneren. Bij andere stoffen (NEP) ging het met een torch wel veel sneller.

Bigvloei

Belezen gebruiker
Er zijn mensen bij die zweren bij een BIC, maar ikzelf heb de keren dat ik het rookte een torch/stormaansteker gebruikt.

BIC kan ik me niet herinneren. Bij andere stoffen (NEP) ging het met een torch wel veel sneller.
Thanks dat ga ik nog proberen dan. Heb vannacht gewoon kunnen slapen btw.

Raad je aan weer zo een glaspijpje te halen ipv zilverfolie?

OtherShore

Badass junkie
wederom echt totaal niet een gevoel zoals wordt beschreven over meth roken.
De meth in Nederland is racemisch (50/50 links- en rechtsdraaiende methamfetamine) (bron) maar de meth in de VS wordt geïsomeriseerd in grote laboratoria in Mexico (bron). Meth in de VS bestaat daardoor alleen uit de sterkere rechtsdraaiende variant, d(ex)-methamfetamine. Dus “meth” in de VS is echt iets anders dan “meth” hier. Daarom kun je niet zomaar afgaan op de verhalen uit de VS.

Dit verklaart denk ik waarom mensen in Nederland meth vaak toch een tikkeltje teleurstellend vinden.

@BelowTheFlow

Laatst bewerkt:

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
een tikkeltje teleurstellend
Op basis van mijn beleving, is dit wat mij betreft bij voorbaat Het Understatement van het jaar 2024.
Congrats @OtherShore !

Meer inhoudelijk: zouden de op Psychonautwiki genoemde doseringen dan wellicht specifiek betrekking hebben op de (sterkere) rechtsdraaiende variant ?
DIMS geeft bij het testresultaat niet mee welke variant aangetroffen is.

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
DIMS geeft bij het testresultaat niet mee welke variant aangetroffen is.
In Nederland wordt in principe alleen de racemische variant aangetroffen. Onze Europese meth wordt geproduceerd volgens een ander proces.

zouden de op Psychonautwiki genoemde doseringen dan wellicht specifiek betrekking hebben op de (sterkere) rechtsdraaiende variant ?
Het probleem is idd dat PsychonautWiki geen onderscheid maakt tussen d-methamfetamine en racemische methamfetamine. Het verschil is best groot en nu is het raden waar de doseringen betrekking op hebben. Aangezien de doseringen vrij laag zijn kan ik me voorstellen dat ze idd betrekking hebben op d-methamfetamine.

Proxima

Badass junkie
De meth in Nederland is racemisch (50/50 links- en rechtsdraaiende methamfetamine) (bron) maar de meth in de VS wordt geïsomeriseerd in grote laboratoria in Mexico (bron). Meth in de VS bestaat daardoor alleen uit de sterkere rechtsdraaiende variant, d(ex)-methamfetamine. Dus “meth” in de VS is echt iets anders dan “meth” hier. Daarom kun je niet zomaar afgaan op de verhalen uit de VS.

Dit verklaart denk ik waarom mensen in Nederland meth vaak toch een tikkeltje teleurstellend vinden.
Nederlandse dosis dus verhogen, wellicht oraal op lege maag nemen, en wie weet dat het helpt om het samen met iets te nemen wat de opname bevordert (net zoals oraal THC opgelost in boter veel sneller werkt dan THC alleen)?

Voor mij was 80mg zelf een mooie en lange ervaring, Alleen door de kater achteraf zal ik het niet snel nog een keer nemen. Dat was echt een paar dagen goed uitrusten achteraf.

Heb het nu in mijn collectie voor meer dan een paar jaar en het komt niet eens meer in mij op om het nog een keer te nemen.

En voor de personen die gevoelig zijn voor verslaving en weinig zelfcontrole hebben: afblijven van dit spul! Dit is een hoog-verslavende substantie en zeker niet geschikt voor jullie.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heey jongens (en meiden),

Na 3 maanden abstinent te zijn geweest van alle middelen (op mijn ADHD medicatie lisdexamfetamine & voorgeschreven lorazepam) heb ik een grammetje crystal meth bemachtigd. Dit is de derde keer dat ik methamfetamine een kans geef om te kijken wat het nou precies doet. De eerste 2 keren merkte ik niet veel bijzonders, ik heb het gesnoven en was toen 3 dagen wakker maar totaal geen rush of chill gevoel. Ik heb het ook proberen te roken, had er speciaal een methpijpje voor aangeschaft maar het lukte me niet om mooie dikke witte rookwalmen te creëren en had ook hier 0,0 gevoel van een rush. Naar mijn idee deed het helemaal niets. Als toevoeging, ik zat toen nog niet aan de lorazepam en lisdexamfetamine.

Nu toch nog is geprobeerd. Ik heb het oraal ingenomen, fijngemalen en gesnoven en later zilverfolie gekocht bij de supermarkt en het nogmaals proberen te roken. Nu heb ik een beetje door hoe je het moet roken van zilverfolie en krijg wat rookwalmpjes uit me longen na inhaleren, maar wederom echt totaal niet een gevoel zoals wordt beschreven over meth roken. Totaal 0,0 rush/high. Denk zelfs dat ik gewoon zou kunnen slapen.

Ik heb 3x heroïne gebruikt (gesnoven & gerookt) en vond dat 10x niks, werd er enkel ziek van. Wel heb ik basecoke gerookt (wietpijpje en as) en dit is voor mij het meest verslavende wat ik ooit heb ervaren, ik zou voor een balletje alles en iedereen verkopen zodra ik daar een hijs van neem. Die rush/high van een halve minuut is niet te omschrijven en het goddelijkste wat ik ooit heb gevoeld, voor mij reden om dat nooit meer te doen.

Nu vraag ik me dus af, omdat iedereen zegt dat methamfetamine vele malen potenter zou zijn als basecoke, de rush en high veel langer duren waarom ik er 0,0 van merk. Komt het door tolerantie door lisdexamfetamine? Lijkt me sterk want de eerste 2x slikte ik geen lisdexamfetamine en zat toen ook niet aan de pep/speed. Ik heb alle toedieningswijze behalve spuiten uitgeprobeerd en echt 0,0 effect. (Spuiten gaat me te ver en sla ik over). Alle 3 de keren methamfetamine van een andere dealer en qwa smaak wel allemaal hetzelfde qwa smaak (vies chemisch). Enige wat ik merk is eigenlijk hetzelfde als lisdexamfetamine of dexamfetamine.

Doe ik iets fout? Zijn de verhalen over methamfetamine dan complete bullshit? Nogmaals basecoke is echt 10000x verslavender dan de crystals die ik heb ingenomen. Snuifcoke vind ik maar saai, zie en voel er vrijwel niets van. Dat heb ik dus ook met methamfetamine en snap niet hoe dat kan.

Kan iemand zijn ervaring met crystal meth delen en me misschien uitleggen wat ik fout doe?
Alsjeblieft, rook geen stimulerende drugs.

Dat maakt de drugs zoveel schadelijker en zoveel verslavender. Bovendien is het met meth ook nergens voor nodig. Je kan gewoon slikken of snuiven. Met die toedieningsmethode loop je veel minder gezondheidsrisico's (zoals COPD of overdosering), en het effect is vergelijkbaar.

De truc is voornamelijk om de dosis even goed af te wegen voordat je het neemt. Dat scheelt ook weer allerlei speculeren over wat je wel/niet hebt ingenomen en waarom dat wel/niet naar tevredenheid werkt(e).

Bigvloei

Belezen gebruiker
Thanks voor alle info. Heb het op alle mogelijke manieren gebruikt maar kan geen enkel plezier ervan maken.

Het enige wat ik niet snap is waarom zowel amfetamine & methamfetamine op straat als racemisch wordt verkocht en niet gewoon de sterkere rechtsdraaiende variant dextro wordt geproduceerd. In de farmaceutische industrie begrijpen ze het wel en krijg je enkel dextroamfetamine.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Zal wel iets met beschikbaarheid aan grondstoffen en productie equipment te maken hebben. De drugslabs waar het spul van de dealer gemaakt wordt is nou niet je van het zegmaar.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het enige wat ik niet snap is waarom zowel amfetamine & methamfetamine op straat als racemisch wordt verkocht en niet gewoon de sterkere rechtsdraaiende variant dextro wordt geproduceerd. In de farmaceutische industrie begrijpen ze het wel en krijg je enkel dextroamfetamine.
Dat wordt hierboven beweerd maar dat is niet per se het geval hoor.

Het is meer dat de chiraliteit niet getest wordt door testpunten. Dus het is lastig om er definitieve beweringen over te doen. Maar om even een voorbeeld te geven:

Ik heb hier een vonnis gevonden waarin heel waarschijnlijk wordt gemaakt dat er d-methamfetamine werd geproduceerd. Vanwege forumregels zal ik de details daarvan niet delen. Maar als je het wil checken dan kan je de volgende link checken:

Mijn punt is dus dat hier ook gewoon d-methamfetamine geproduceerd wordt. Om dat te doen is een extra bewerkingsstap nodig, die vrij simpel uit te voeren is. Het gebeurt vast niet altijd. Maar gezien er op de productielocatie(s) wel de materialen worden gevonden om d-methamfetamine te maken, en er grote hoeveelheden methamfetamine worden gevonden (die niet op chiraliteit zijn getest) vind ik het aannemelijk om te denken dat er wel gewoon sprake is geweest van d-methamfetamine. In ieder geval in bovenstaande casus.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Meh...Dexamfetamine is leuk maar geeft toch lang niet zoveel plezier als racemisch. Persoonlijke ervaring en voorkeur uiteraard.

@Bigvloei , ik vind het maar een gevaarlijk spelletje wat je speelt. Ik ben zelf ook geen heilige en wil absoluut jou vrijheid respecteren maar misschien moet je het maar als een teken van boven, of binnen, whatever beschouwen, je erbij neerleggen en opzoek naar ander vermaak. Genoeg andere minder riskante stofjes in het universum toch?

OtherShore

Badass junkie
Dat wordt hierboven beweerd maar dat is niet per se het geval hoor.
Ik verwees naar een bron van Jellinek waarin staat: “De methamfetamine die in Nederland aangeboden wordt, is altijd een combinatie van rechtsdraaiende en linksdraaiende amfetamine.” Er staat een bronvermelding bij, maar het is me niet helemaal duidelijk waar deze informatie vandaan komt. Meestal is Jellinek wel betrouwbaar, maar wellicht is het toch niet waar… Misschien kun je in Nederland zowel racemische als dex methamfetamine tegenkomen.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Ik heb hier een vonnis gevonden waarin heel waarschijnlijk wordt gemaakt dat er d-methamfetamine werd geproduceerd. Vanwege forumregels zal ik de details daarvan niet delen. Maar als je het wil checken dan kan je de volgende link checken:
Ontzettend boeiend dit trouwens, hoe zo'n proces precies gaat en werkt,nooit eerder zoiets gelezen. Dank 🙂

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik verwees naar een bron van Jellinek waarin staat: “De methamfetamine die in Nederland aangeboden wordt, is altijd een combinatie van rechtsdraaiende en linksdraaiende amfetamine.” Er staat een bronvermelding bij, maar het is me niet helemaal duidelijk waar deze informatie vandaan komt. Meestal is Jellinek wel betrouwbaar, maar wellicht is het toch niet waar… Misschien kun je in Nederland zowel racemische als dex methamfetamine tegenkomen.
Ja ik denk dat die bron wat verouderd is en zich ook op verouderde berichten beroept. Rond 2019 ging een aantal meth labs zich vestigen in Nederland. Daardoor veranderde de beschikbaarheid enorm, waardoor de prijs ook flink zakte.
De rechtszaken over methamfetamine productie zijn ook van na die tijd.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja ik denk dat die bron wat verouderd is en zich ook op verouderde berichten beroept. Rond 2019 ging een aantal meth labs zich vestigen in Nederland. Daardoor veranderde de beschikbaarheid enorm, waardoor de prijs ook flink zakte.
De rechtszaken over methamfetamine productie zijn ook van na die tijd.
Zie ook:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zie ook:

En om de bewering te onderstrepen dat de Nederlandse methlabs gaan voor een kwaliteitsproduct, check deze shards die gevonden werden in een methlab in Westdorpe (Zeeuws-Vlaanderen):

OtherShore

Badass junkie
Zie ook:

Wordt hoog tijd dat ze de chiraliteit gaan testen bij de testpunten. Het is toch relevante informatie.

Een bredere vraag: als isomeriseren relatief makkelijk is, waarom wordt dat niet gedaan met amfetamine sulfaat? Of wordt het wel gedaan en weten we dat gewoon niet omdat er niet op getest wordt?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wordt hoog tijd dat ze de chiraliteit gaan testen bij de testpunten. Het is toch relevante informatie.
Relevante informatie waarvoor?

Het doel van het DIMS is namelijk niet om gebruikers precies te vertellen wat ze innemen, maar om trends in drugsgebruik te monitoren en om gevaarlijke vervuilingen in een vroeg stadium te ontdekken zodat mensen daarvoor gewaarschuwd kunnen worden.

Voor het testen van chiraliteit heb je een ander apparaat nodig. Daar kun je wel geld voor neertellen, maar dat betekent dat je minder budget overhoudt voor het ontdekken van potentieel gevaarlijke vervuilingen.

Een bredere vraag: als isomeriseren relatief makkelijk is, waarom wordt dat niet gedaan met amfetamine sulfaat? Of wordt het wel gedaan en weten we dat gewoon niet omdat er niet op getest wordt?
Nouja er is geen vraag naar en de verkoopprijs van speed is nogal laag in Nederland. Je hebt er extra chemicaliën en extra werk voor nodig, wat uiteindelijk vrijwel niets oplevert.

In de VS is er markt ontstaan voor d-methamfetamine doordat Mexicanen de productie overnamen in hun thuisland en crystal meth de grens over gingen smokkelen. Dat was in principe een duurdere aanleveringsroute dan de 'shake-and-bake' methode die populair was in redneck gebieden omdat iedereen dat thuis kon met minimaal beschikbare middelen. De Mexicanen zijn daarom niet op prijs, maar op kwaliteit gaan concurreren omdat in Mexico professionele apparatuur en precursors beschikbaar waren. De Mexicanen konden enorme en heldere shards aanleveren, terwijl de huisgemaakte redneck meth bestond uit een onzuiver en minder sterk poeder.

Proxima

Badass junkie
Omdat d-methamfetamine veel verwoestender schijnt te zijn dan racemische methamfetamine lijkt het me epidemiologisch relevant om te weten of er d-methamfetamine op de markt is…
Op welke manier zou dat zijn? Hogere affiniteit met SERT receptoren bijvoorbeeld?

Relmuis

Wijs gebruiker
Ik zie niet waarom dat zo zou moeten zijn.
l-meth is een zwakke noradrenaline releaser en doet bij mijn weten niks op serotonine of dopamine.
Het zorgt juist voor meer bijwerkingen dan d-meth, vasoconstrictie bv.
Ken het ook alleen als neusdruppels, niet als drug.

Die weinige keren dat ik d-meth gebruikt hebt waren leuke thuisfeestjes.
Ikzelf vond de high, prettiger, cleaner dan van de racemische vorm.
Maar dat verschilde; de helft gaf de voorkeur aan de racemische vorm, de andere aan d-meth.

Laatst bewerkt:

OtherShore

Badass junkie
Op welke manier zou dat zijn? Hogere affiniteit met SERT receptoren bijvoorbeeld?
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar l-meth is eigenlijk een afvalproduct, je wordt er niet high van — de wenselijke effecten komen allemaal van d-meth. Pure d-meth is dus sterker en verslavender en daarom verwoestender.

Proxima

Badass junkie
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar l-meth is eigenlijk een afvalproduct, je wordt er niet high van — de wenselijke effecten komen allemaal van d-meth. Pure d-meth is dus sterker en verslavender en daarom verwoestender.
Volgens chatty:

"Yes, d-methamphetamine is generally considered more harmful than l-methamphetamine.

The "d" form (dextromethamphetamine) is more potent and has a stronger stimulant effect on the central nervous system compared to the "l" form (levomethamphetamine).

D-methamphetamine is more associated with euphoric effects, addiction, and more severe side effects such as increased heart rate, elevated blood pressure, and potential neurological damage.

L-methamphetamine, on the other hand, is less potent and is often found in over-the-counter nasal decongestants, with fewer euphoric effects and a lower potential for abuse. The adverse health effects, therefore, tend to be more significant with d-methamphetamine."

D- is dus meer potent/stimulerend en heeft daardoor een sterker effect op je zenuwstelsel en organen. Ook heeft het door de hogere euphorie een grotere kans op verslaving, wat het wellicht voor de producent ook die extra stap waard maakt?

Laatst bewerkt:
Bovenaan