Vraag aangaande Cola...

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hoi allen,

a) korte introductie:

Ondertussen ben ik een ervaren gebruiker in zowat alle soorten drugs (naalden terzijde gelaten) - ik gebruik ondertussen reeds 16 jaar lang vrij intensief (al zijn er tijdens die 16 jaar ook maanden of zelfs langer van gehele onthouding geweest).

Mijn ervaringen gaan van Cannabis, LSD, DMT, Magic Mushrooms, Salvia Divinorum en nog een hoop hallucinogenen, Alcohol (een zeldzame snuif bruin ooit, jaren en jaren geleden reeds - slechts 2 x maal geprobeerd), slaapmedicatie en nog een hoop verdovende middelen tot Cola, Snelle, X en nog een hoop stimulerende middelen alsmede het nuttigen van ongelooflijk 'over the top' maffe 'drug-cocktails'...

b) over verslaving:

Tot 2 keer toe heb ik een jaar van vrij ernstige Cola-verslaving doorgemaakt (met daartussen telkens ongeveer een jaar of langer van gehele onthouding) en eveneens tot 2 keer toe heb ik van enkele maanden tot een jaar een vrij ernstige verslaving aan Snelle doorgemaakt (ook met telkens maanden of jaren van onthouding tussenin).

c.i) introductie tot mijn vraag:

Ondertussen ben ik reeds een jaar gestopt met het gebruiken van de meeste dingen (enkele natuurlijk hallucinogenen interesseren mij nog echt) en ook een zeldzaam gebruik van X of MDMA-kristallen is nog wel eens voorgevallen: echter Cola en Snelle (en 'drug-cocktails') waren tot gisteren reeds lange tijd achter de rug.

Gisteren had ik met enkele vrienden toch nog eens een stripzakje Cola aangeschaft - deze was niet getest, maar uit ervaring kon ik best nog wel opmaken dat het van goede kwaliteit was (al kan je dat nooit weten zonder test uiteraard): maar het effect op mijn vrienden was zoals ik het voordien ook altijd heb ervaren - iedereen had een 'babbel-kick', voelde zich enorm energiek, euforisch, iedereen had zin om te dansen, etc... - enfin, kort gezegd: alles wat je van goede Cola zou verwachten (en dit alles bij reeds een kleine hoeveelheid doorheen de neus).

c.ii) mijn ervaring:

Ik was die dag in een goede stemming, het was heel lang geleden dat ik nog eens Cola had gebruikt, ik was uitgeslapen en heb verder geen psychologische of andere problemen (voor zover ik weet), en ondanks dit alles en ondanks het feit dat mijn vrienden zeer enthousiast waren over deze Cola en ondanks het feit dat ik me Cola ook op die manier herinner, had het op mij een geheel ander effect dat ik nooit eerder heb ervaren: ik werd moe, wazig in mijn hoofd, ik voelde wel de typische 'rush' doorheen mijn lichaam stromen, maar ik voelde me niet specifiek euforisch (ook niet slecht, dat niet) maar ik voelde me wel wat slap en ik ben uiteindelijk na vier echt kleine lijntjes zo'n uurtje na het laatste lijntje in slaap gevallen en wakker geworden met een lichte dip.

d) mijn vraag:

Uiteraard heb ik altijd (en ook nu) mij steeds zeer goed proberen te informeren over iedere drug of iedere combinatie die ik zou gaan gebruiken, en ook al kwam ik hier en daar min of meer gelijkaardige informatie tegen, toch sloot deze informatie helemaal niet echt aan bij mijn ervaring (ook al is iedere ervaring voor ieder persoon anders, toch zijn er enkele algemene kenmerken aanwezig):

- heeft iemand hier ooit dezelfde ervaring gehad?
- welke oorzaak/oorzaken zou dit kunnen hebben?
- is er iemand die hier degelijke bronnen over heeft die ik misschien over het hoofd heb gezien?
- willen jullie ook jullie ervaringen (al dan niet dezelfde) in verband met Cola e.d. delen?

Groetjes.

SirErick

Wijs gebruiker
Mananas zei:
Tot 2 keer toe heb ik een jaar van vrij ernstige Cola-verslaving doorgemaakt.
Ik neem aan dat je "coke" bedoelde toen je "Cola" schreef. Indien niet het geval, wat heeft Cola met cocaïne te maken?

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
SirErick zei:
Mananas zei:
Ik neem aan dat je "coke" bedoelde toen je "Cola" schreef. Indien niet het geval, wat heeft Cola met cocaïne te maken?

Ja, dat is wat ik bedoel - ik dacht dat iedereen deze 'naam' hiervoor wel zou begrijpen: het is afkomstig van de eerste coca cola die verkocht werd, waarvan Coca een bestanddeel was, en als je de eerste logo's bekijkt, en die vergelijkt met het nieuwe logo thans gangbaar, dan zie je dat je, als je het logo op z'n kant houdt, het een gezicht is waarbij de handtekening van de patent-klerk het logo is, maar dat oorspronkelijk ook de handtekening een gezicht voorstelt, waarbij op het originele logo de zwierige lijn onderaan doorheen de neus van het gezicht gaat (echter nu dus niet meer...).

Soit, kan jij enige antwoorden geven op wat ik oorspronkelijk vroeg...?

Groetjes

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Als je het zo leest kan het aan van alles liggen natuurlijk, meest voor de hand liggende is dat het aan de kwaliteit van de coke ligt denk ik. Probeer het nog eens zou ik zeggen, maar niet te vaak :wink:

SirErick

Wijs gebruiker
Mananas zei:
SirErick zei:
Mananas zei:
Ja, dat is wat ik bedoel.
Soit, kan jij enige antwoorden geven op wat ik oorspronkelijk vroeg...?
Coke kan, net zoals bij speed en andere uppers, een compleet ander effect hebben bij mensen die bijvoorbeeld ADHD hebben en/of bepaalde medicatie gebruiken.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor de antwoorden, al hebben ze niet echt iets opgeleverd dat ik niet eerder wist - toch bedankt!

Nu, waaraan mijn vorige ervaring lag: ik weet het niet... - al mijn vrienden gingen er enorm goed van, en ADHD sluit ik uit gezien al mijn vorige ervaringen met pep-middelen waren zoals ze naar verwachting zouden moeten zijn (het persoonlijke element buiten beschouwing gelaten).

Na die ervaring heb ik echter wel - misschien ten onrechte, misschien ook niet - serieus van mijn oren gemaakt bij mijn leverancier: ook al gingen mijn vrienden, zoals reeds eerder verscheidene malen opgemerkt, zeer goed van dit spul.

Op dit moment heb ik een zeer goede hoeveelheid gratis gekregen van dezelfde leverancier om het goed te maken - misschien van betere kwaliteit, misschien ook niet - maar in ieder geval: this is what it's all about! :tearsofjoy:

Terug dezelfde ervaring als die eerste keren: vol energie, vol euforie, een enorme body-rush, geen nervositeit, geen paranoia - just Snow-Heaven...! :hearteyes:

Misschien zouden enkele verklaringen kunnen zijn, aangaande mijn vorige ervaring:

- het feit dat het lang geleden was dat ik dit spul nog eens gebruikt had (wat maakt dat je lichaam veel anti-lichaampjes kan aanmaken en daardoor het effect remt of dit je zelfs ziek kan maken, een beetje te vergelijken met een teveel aan alcohol...).

- het feit dat ik misschien teveel ineens (afgaande op de hoeveelheid die ik in vroeger tijden naar binnen werkte) had gebruikt, waardoor ik een teveel aan chemische zooi en een tekort aan zuurstof in mijn bloed had.

- ...

In ieder geval, at the moment: party all the way! :wave:

Bovenaan