Atomic

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,
Vanwege de op handen zijnde ban op RC’s die in Juli actief wordt ben ik zinnens om een stash aan te leggen.
Ik vind echter veel tegenstrijdige info terug over de houdbaarheid van die middelen.
Ik lees alles van maximaal 2 jaar tot zelfs decennia als je het goed bewaard.
Van een expert heb ik gehoord dat, in geval van pellets, de bindmiddelen ook een belangrijke factor zijn en daar heb je als gebruiker zo mogelijk nog minder zicht op.
Ik neem aan dat er tot nog toe weinig mensen nood hebben gehad om een middel bijvoorbeeld 5 jaar te stockeren.
Maar mocht er toch iemand zijn die hier enige informatie over heeft ben ik daar heel nieuwsgierig naar en ben ik heel dankbaar mocht hij of zij dat willen delen 🙏
Zelf heb ik gisteren een kwartje van 2,5 mg bromazolam geslikt van een hoeveelheid die reeds meer dan een jaar, dubbel luchtdicht verpakt, in mijn kelder ligt.
In die kelder schommelt de temperatuur tussen 10 en 20 graden doorheen het jaar.
Dat kwartje deed zijn werk naar behoren :)
Maar ik wil verschillende dingen veel langer bewaren.
Is het realistisch om te hopen dat je iets 10 jaar en langer kan bewaren?
Nogmaals: dank bij voorbaat:)

_shikantaza

Badass junkie
Hallo allemaal,
Vanwege de op handen zijnde ban op RC’s die in Juli actief wordt ben ik zinnens om een stash aan te leggen.
Ik vind echter veel tegenstrijdige info terug over de houdbaarheid van die middelen.
Van een expert heb ik gehoord dat, in geval van pellets, de bindmiddelen ook een belangrijke factor zijn en daar heb je als gebruiker zo mogelijk nog minder zicht op.
Ik neem aan dat er tot nog toe weinig mensen nood hebben gehad om een middel bijvoorbeeld 5 jaar te stockeren.
Maar mocht er toch iemand zijn die hier enige informatie over heeft ben ik daar heel nieuwsgierig naar en ben ik heel dankbaar mocht hij of zij dat willen delen 🙏
Zelf heb ik gisteren een kwartje van 2,5 mg bromazolam geslikt van een hoeveelheid die reeds meer dan een jaar, dubbel luchtdicht verpakt, in mijn kelder ligt.
In die kelder schommelt de temperatuur tussen 10 en 20 graden doorheen het jaar.
Dat kwartje deed zijn werk naar behoren :)
Maar ik wil verschillende dingen veel langer bewaren.
Is het realistisch om te hopen dat je iets 10 jaar en langer kan bewaren?
Nogmaals: dank bij voorbaat:)
Het meeste gaat lang mee als je het bij een koele stabiele temperatuur bewaart, in het donker, en vrij van vocht. Bijvoorbeeld in van die bruine glazen buisjes ne een dop in een doos met Silica gel of desnoods een bodempje rijst dat je jaarlijks vervangt of uitdroogt in de oven.

Kijk eens of jouw verkopen uit de doeken wil doen welke bindmiddelen en kleurstoffen zij gebruiken voor het persen van de pillen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja dit is het ook wel, afhankelijk van de drug waar je het over hebt. Tryptamines lijken bijvoorbeeld redelijk snel te degraderen. Maar de meeste middelen zullen heel stabiel zijn omdat er een chemisch zout van is gemaakt. Het lastige is alleen dat we van rc's meestal niet (goed) weten hoe (snel) ze gegraderen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ja dit is het ook wel, afhankelijk van de drug waar je het over hebt. Tryptamines lijken bijvoorbeeld redelijk snel te degraderen. Maar de meeste middelen zullen heel stabiel zijn omdat er een chemisch zout van is gemaakt. Het lastige is alleen dat we van rc's meestal niet (goed) weten hoe (snel) ze gegraderen.
Ik zou zeggen vacuüm in strijkzak, donker en op een stabiele temperatuur bewaren ; en deel eruit laten voor gebruik. Maar bepaalde rc's zijn na 5 maanden nog perfect in PG.
Zal niet in details gaan vanwege forumregels.

Peace

Atomic

Hey bedankt voor alle input. Constante temperatuur, geen licht, geen vocht…, die dingen hield ik al wel rekening mee. Dat de chemicals ook kunnen reageren met het plastic van zip-bags had ik absoluut geen benul van. Dan moet ik dus eerder iets van glas gebruiken: dat moet ik dan nog even uitzoeken. Tryptamines breken snel af leer ik hier: pech maar toch ook niet mijn favoriete middelen dus dat kon erger. Ah ja, silica-gel, dat kan ook nog mee op het lijstje. Nogmaals 🙏 voor het advies.

Atomic

Dat van de chemicals nog op te delen vind ik ook een goeie dat ik niet de hele voorraad moet handlen voor elke keer dat ik iets wil gebruiken.
Ik zou zeggen vacuüm in strijkzak, donker en op een stabiele temperatuur bewaren ; en deel eruit laten voor gebruik. Maar bepaalde rc's zijn na 5 maanden nog perfect in PG.
Zal niet in details gaan vanwege forumregels.

Peace
Dat van die RC’s in PG moet ik nog even ontcijferen, lol 😂

Lysergine

Bewuste gebruiker
Dat van die RC’s in PG moet ik nog even ontcijferen, lol 😂
In plaats van water, kun je ook propyleenglycol (pg) gebruiken om stoffen in op te lossen. Het is een wat visceuse vloeistof die in de farmacie vaker als oplosmiddel wordt gebruikt, bijvoorbeeld voor hoestdrank of bepaalde injecteerbare preparaten. Het kan een goede optie zijn wanneer stoffen niet wateroplosbaar (zoals veel benzos) of niet chemisch stabiel in water zijn (zoals 4-HO-MET en mogelijk 3-HO-PCP). Door de viscositeit moet je propyleenglycol soms verwarmen om je stof volledig op te laten lossen en een homogeen mengsel te krijgen, dus houd dat in je achterhoofd.

Pro-tip: bewaar het in een glazen flacon of apothekerspot. Plastic kan namelijk reageren met verschillende stoffen. Zeker als je iets op langere termijn wil opslaan dan gaat zoiets uitmaken.
Dit is zeker een goede. Sommige stoffen heb ik nog steeds in hetzelfde plastic zakje zoals ik dat ruim vier jaar geleden van de vendor heb ontvangen. Denk je dat dat lang genoeg is voor het plastic om mogelijk negatief te reageren met het product in het zakje, of zou daar langer voor nodig zijn denk je?

Atomic

Up-date. Ik heb het hierboven gegeven advies ter harte genomen en bewaar nu 5mapb, 4fma, moxy en 6apb in glazen buisjes. Het enige dat ik in pellet vorm heb is Bromazolam die ik gekocht heb in blisters. Dit alles zit in een sluitbare min of meer luchtvrije plastieke zak en die zit dan weer in een zwart plastieke doos die dan weer ergens anders zit waar ik alleen aan kom in een droge kelder met temperatuur die minder hard schommelt dan de rest van het huis. Ik heb alles in hoeveelheden die bij mijn gemiddeld gebruik goed zijn voor 20 jaar. Over 10 jaar als vermelde drugs een mythische status hebben gekregen na de ophande zijnde ban kan ik overwegen om ze aan Elon Musk te verkopen aan een prijsje waar we beide blij van worden. Het schijnt dat die gast er wel pap van lust.
Dank nogmaals voor de goede raad en ik zal trachten te blijven up-daten over de al dan niet veranderende kwaliteit. Met vriendelijke groet :wink:

Bovenaan