Voorbereiding eerste keer LSD

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Er zijn al talloze topics met tips en tricks, maar omdat ik er onwijs naar uit kijk, hier ook de mijne.
Na 2x 2c-b, waarvan de tweede keer "een stukje" visueler was met +/- 30MG (Zie triprapports) ben ik er nu toch van overtuigt dat LSD allicht echt mijn ding zal zijn. Het is toch een stapje verder en dat is wat ik zoek. Met 2c-b moest ik echt teveel moeite doen en me erg concentreren. Ik schat dat LSD mij iets makkelijker "meeneemt" dan dat 2c-b doet dat doet voor mij.

Aanstaande zaterdag is het hopelijk zover. Het is een beetje afhankelijk of ik de zegels donderdag nog kan laten testen. De zegels bevatten volgens de vendor 220ug, maar ik weet dat de ervaring is dat ze vaak lager uitvallen. Ik weet inmiddels ook dat de dosering van een zegel niet (meer) getest word dus het zal dan toch voorzichtig beginnen worden.
Als ik een halfje doe, zou ik dus ongeveer aan de 100ug zitten, wat ik schat als prima dosering voor een eerste keer. Als de zegels maar 100ug totaal zijn, zit ik dus allicht onder de 50ug en zal ik dus allicht weinig merken. We gaan het meemaken!

Verder neem ik alle tips ten harte die ik gelezen heb. Lekkere snackjes, leuke muziek, lekker dekentje en geen dingen gepland voor de dagen erna.

Ik heb er zo'n zin in! Moest het even delen. :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Spannend!

Je gaat het waarschijnlijk geweldig vinden. :confused:mile: Ik zou het voor de zekerheid inderdaad maar even bij een halve zegel houden (en bijnemen heeft weinig zin bij psychedelica hè). 50 microgram merk je wel hoor. Waarschijnlijk niet zoveel qua visuals, maar zeker in de manier hoe je alles ervaart en qua inzichten. Mochten je zegels maar 100 ug zijn, dan zul je met een halve dus zeker wel wat merken.

Veel plezier!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Sanne,

Ik heb een aantal maanden geleden voor het eerst LSD gedaan. Mijn zegels werden ook verkocht als 200ug. Ik heb voordat ik mijn "echte trip-weekendje" ging doen met vrienden eerst een 1/4 zegeltje solo uitgetest. Dit was heel mild merkbaar. Ik heb daarna aan de hand van opmerkingen hier op het forum ingeschat dat 1/4 zegel overeen zou moeten komen met 18-25ug.

Ik heb daarna een hele zegel geprobeerd en wederom mijn ervaring beschreven. Mijn zegels schat ik nu in op 80ug. Dit was een leuke sterkte voor als je niet veel trip-ervaring hebt. Zelf heb ik al wat ervaring met psilocybine en kijk ik erg uit naar een iets hogere dosis. Ik verwacht de volgende keer 1,5 zegel (circa 120ug) te nemen.

Heel veel pleizer in ieder geval. Mijn eerste ervaringen met LSD zijn super-positief. Ik hoop dat jouw eerste trip ook zo leuk zal zijn!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Veel plezier! Zoals de rest ook zegt merk je ook lage doseringen LSD al, alleen zal het niet echt trippen worden wellicht. Maar wel beter om met een halve zegel te beginnen, wie weet heb jij in enen wel die sterke zegels te pakken.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ja precies, en de trip duurt lang, dus voor een eerste keer kan dat sowieso geen kwaad laag te beginnen. Een leuke avond word het sowieso wel. :grin:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik heb tijdje geleden 50mics gedaan en het hoefde niet meer te zijn voor de eerste keer. Het visuele blijft wat uit maar het gevoel is wonderbaarlijk neem dat maar aan van mij :wink:. Succes met je 1ste LSD trip. Geniet ervan!!

dacide

Experimenterende gebruiker
Geen idee in hoeverre lsd qua dosering verschilt van zijn analoog ALD-52, maar bij die laatste heb ik destijds een halve zegel genomen (zegel = 100mcgr) en het gevolg was een volwaardige trip van +/- 9 uur, echter niet sterk visueel. Maar wel méér dan merkbaar; met name in de algehele ervaring en gedachtepatronen.

Beter de eerste keer iets te mild, dan iets te sterk.

Lysergine

Bewuste gebruiker
Ik heb er zo'n zin in!
Haha dat herken ik. Ik was toen ook super nieuwsgierig, vooral naar de hallucinaties. LSD is in heel kleine hoeveelheden al voelbaar, dus 50 µg zou je zeker moeten merken. Mijn eerste ervaring was met 100 µg ALD-52 (LSD analoog) en vond het prima te doen, maar zou voor een eerste keer niet meer dan dat aanraden. Veel plezier!

Geen idee in hoeverre lsd qua dosering verschilt van zijn analoog ALD-52
Ik vermoed dat LSD en ALD-52 qua gewicht min of meer even potent zijn. Vanuit chemisch oogpunt onderscheidt ALD-52 zich van LSD door een acetylgroep als R1 waardoor ALD-52 iets zwaarder is. Op de acetylgroep na zijn ze structureel gezien identiek. De molaire massa van LSD is 323,43 g/mol en die van ALD-52 is 365,47 g/mol. 100 µg ALD-52 zou dus vergelijkbaar moeten zijn met 88 µg LSD. Houd wel in gedachten dat dit een hypothese is die enkel gebaseerd is op het massaverschil. Ik neem hierbij aan dat de acetylgroep geen invloed heeft op de affiniteit waarmee ALD-52 zich aan een receptor bindt. In hoeverre dit overeenkomt met de werkelijkheid is natuurlijk een tweede...

Laatst bewerkt:

dacide

Dank voor je bericht Lysergine !
Interessante materie zoals je het hier verduidelijkt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
In hoeverre dit overeenkomt met de werkelijkheid is natuurlijk een tweede...
Ik heb ervaring met veel uiteenlopende doseringen LSD en nu 1 keer ALD-52 gedaan. Ze zijn ongeveer even potent qua dosering is mij opgevallen. Alleen LSD vind ik wel net iets meer diepgang hebben op een vergelijkbare dosering, maar qua intensiteit hebben ze een vergelijkbare potentie.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Veel plezier :grin: Ik heb een tijd terug mijn eerste keer LSD gehad, een dosis van ongeveer 60-70, en dat was een mooie maar milde ervaring. Voor een eerste keer prima, maar 'meer' was ook nog goed te handelen geweest, dus ik denk dat je met een halve in jouw geval ook helemaal goed zit :) Enjoy!

dacide

Hou er rekening mee dat het lang duurt (8-12 uur)... dus inname rond of voor het middaguur is ideaal :)

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ja, 100% zeker een rapport. :grin:
Ja, ik ben wel een nachtmens, maar neem inderdaad vroeger dan ik normaal zou doen.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Oh spannend voor jou ook! Ben inmiddels op alles voorbereid, alleen morgen nog even wat verse eetdingetjes halen. Heb zelfs een vers pak stiften voor als ik ineens creatief word, of me verveel aan het einde van de trip voor het kunnen slapen. :grin:
Morgen nog wat laatste dingen in huis doen (beetje schoonmaken enzo) en dan is het eindelijk zover. :)

Gabbertje

Wijs gebruiker
Oh spannend voor jou ook! Ben inmiddels op alles voorbereid, alleen morgen nog even wat verse eetdingetjes halen. Heb zelfs een vers pak stiften voor als ik ineens creatief word, of me verveel aan het einde van de trip voor het kunnen slapen. :grin:
Morgen nog wat laatste dingen in huis doen (beetje schoonmaken enzo) en dan is het eindelijk zover. :confused:mile:
Je hebt er super veel zin in zo te lezen :)

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ja hoop dat het niet 12 uur lang blijft zaosl dit, omg, is wel erg heftig hoor hahahaha

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ja hoop dat het niet 12 uur lang blijft zaosl dit, omg, is wel erg heftig hoor hahahaha
Uit eigen (vele) ervaringen is dat pas bij een dosering van 250-300 mics +
Onder of rond de 200 mics duurt het bij mij circa 6-9 uur.

Maar ga uit van 12 uur dan zal het alleen maar meevallen. Feit blijft wel dat je een dag vrij van verplichtingen nodig hebt :)

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Nou weet in ieder geval zeker dat met die dosering van die zegels niks gelogen is... holy ******

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Zo. Dat was me toch heftig zeg. Heb uiteindelijk tussen 4:00 en 8:00 wat geslapen toen lekker koffie en zit nu nog na te genieten. Ben lichamelijk moe maar geestelijk vol energie, ga zo eerst (eindelijk) iets eten en dan voorzichtig beginnen aan triprapport. Zal wel een boekwerkje worden. O.o

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Zo. Dat was me toch heftig zeg. Heb uiteindelijk tussen 4:00 en 8:00 wat geslapen toen lekker koffie en zit nu nog na te genieten. Ben lichamelijk moe maar geestelijk vol energie, ga zo eerst (eindelijk) iets eten en dan voorzichtig beginnen aan triprapport. Zal wel een boekwerkje worden. O.o

Blij dat je er van genoten hebt. Haha had ik ook voor, de overweldiging zal wel nog even nazinderen maar je zal vanavond vast goed slapen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt als een mooie ervaring! En LSD is wel even wat anders als 2C-B he?

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ja, het is niet te vergelijken al ben ik toch blij dat ik die 2de keer 2c-b gedaan had, anders was het allicht nog veel overweldigender geweest. Nu wist een beetje wat er zou kunnen komen, alleen was het 1000x zo heftig. :)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Inderdaad in vergelijking met 2cb is het stukken heftiger maar naast paddos/truffels is het dan toch weer, buiten de werkingsduur dan, aangenamer.

Bovenaan