Volksopstand2008

pieter-b

Wijs gebruiker
Volksopstand is een feit
De grote Volksopstand2008 demonstratie tegen de privacy verloedering gaat plaatsvinden op
11 Oktober 2008

Voor dit evenement hebben we besloten om uit te wijken naar Den Haag, naar Het Plein vlak bij het binnenhof. Dit plein leent zich uitstekend voor demonstraties en is goed per openbaar vervoer te bereiken.

De bedoeling van de Volksopstand2008 demonstratie is allereerst demonstreren tegen de voorgenomen 'vingerafdruk' plannen van de overheid door middel van ludieke acties om het publieke bewustzijn te vergroten, maar volksopstand2008 mag best iets meer zijn. En wil aandacht vragen voor het privacy vraagstuk in het algemeen, en als het kan uit zo veel mogelijk hoeken belichten.

Zo zullen diverse politieke en maatschappelijke organisaties hun steun verlenen aan de demonstratie, en hebben nu al ruim 1700 mensen zich aangemeld.

Verder krijgt iedereen die in Nederland aktief is op privacy gebied, en een boodschap uit wil dragen de kans daartoe, en kan er spreektijd aangevraagd worden. Daarnaast bieden we info stands aan op een heuse privacymarkt waar informatie over privacy schendende, en privacy beschermende maatregelen te verkrijgen is, of waar pro-privacy organisaties zich anderszins in de kijker kunnen zetten. We nodigen alle organisaties die deel willen nemen aan volksopstand2008 en een eigen info stand ter beschikking willen hebben, uit om contact op te nemen via dit contactformulier.

Daarnaast kunnen we ook nog vrijwilligers gebruiken, en mensen die willen helpen om deze dag in goede banen te leiden worden verzocht zich aan te melden in het speciaal daarvoor bedoelde forumtopic.

Een exact programma is er nog niet, maar daar hebben we dan ook nog ruim 4 maanden de tijd voor en we willen dit zo veel mogelijk in samenspraak met onze leden en deelnemende organisaties samenstellen.

Privacy beschermers van Nederland.... als er ooit een kans was om gezamenlijk een lijn te trekken en in actie te komen, dan is het deze demonstratie wel. Zorg daarom dat deze demonstratie een groot succes wordt.

DOE MEE!

STEUN DE VOLKSOPSTAND2008!
http://www.volksopstand2008.nl/componen ... -feit.html

zommes

Badass junkie
Let op, ik twijfel zelf over wat ik hier van vind, dus hier geef ik even de verschillende kanten van mijn overwegingen weer.

Mijn sceptische kant: Kijk naar de geschiedenis of enkel het feit dat er een pleintje in Den-Haag is om het volk als het wil lekker hun onvrede te laten uitkraaien. Gezamelijk ons realisme vertroebelen met zo'n slappe vorm van idealisme dat de middenstand niet te beroerd zal zijn hier met food-stands en live-acts een graantje in mee te kunnen pikken. Onze privacy, onze privé-rechten bevechten door op een aangewezen plek met z'n allen te gaan staan mekkeren. Om vervolgens als de plannen waar we ons zo mee in het kruis betast voelen eraan toe te geven onder het motto van 'We hebben ons best gedaan'. Nee, laat maar komen die vingerafdruk, chip in mijn nek en het hele Big-Brother scenario. Als we met een bont circus onze onvrede gaan uitten, dan zetten we in principe de deur open voor een toekomst waar privacy niemand gegund is. Dus mijn sceptische linkerkant is lui en gaat niet mee.

Mijn radicale kant: Ludieke actie is inderdaad wel de meest toepasselijke omschrijving van deze vorm van opstand. Laten we dit als een begin zien, enkel om de volksvertegenwoordiging het idee te geven dat hun schattige kiezers geloven in de de illusie die tegenwoordig democratie heet. Maar ook alleen dat. Want wat gaan we doen als die plannen, waar wij nooit voor gekozen hebben, gewoon doorgaan? HELEMAAL NIKS. Waarom moeten mensen zichzelf toch altijd als clowns gedragen terwijl we ook gewoon massaal de vorming van een politiestaat kunnen weigeren, burgerlijke ongehoorzaamheid heet dat officieel, geen misdaad. Dat kan namelijk, sterker nog, als je daadwerkelijk tegen dit soort Amerikaans/Fascistische toestanden bent. Waarvan de keuze ons nooit voorgelegd is. Dan is meedoen zelfmoord van de geestelijke vrijheid.

"Privacy beschermers van Nederland... als er ooit een kans was om gezamenlijk een lijn te trekken en in actie te komen, dan is het deze demonstratie wel."

Juist dit soort waanzin houdt ons als een stel schapen tam en gehoorzaam. De varkens en de honden slaan ondertussen de handen ineen omdat de kudde onder controle is en de goede richting op gaat. Het is goed bedoeld, dat weet ik. Maar een goede daad gaat nooit onbestraft. Dus vergeet die goede bedoelingen en weiger gewoon alle deelname aan de indoctrinatie dat we gelukkiger worden als we ons als vee laten brandmerken en controleren.

Vergeet niet dat zelfs de christenen, moslims en andere middeleeuwse geloofsovertuigingen toegeven dat wij de beschikking hebben over een vrije wil.

shokora

Wijs gebruiker
Ik ga er proberen bij te zijn met een lekker grote groep, zodat radicaal links ook goed vertegenwoordigd is :P Goed initiatief, het wordt tijd dat de samenleving als unie eens iets doet tegen de overheid die steeds meer vrijheden en privacy rechten van ons probeert af te pakken steeds maar weer onder die dooddoener 'terrorisme' of veiligheid in het algemeen.

shokora

Wijs gebruiker
Wij zijn ook onderdeel van deze samenleving :P Laat andere delen ook maar vertegenwoordigd zijn.

deadlock

Badass junkie
shokora zei:
Wij zijn ook onderdeel van deze samenleving :P Laat andere delen ook maar vertegenwoordigd zijn.
Ik ben tegen de betutteling, maar ja, daar doe je niets aan, ook niet door demonstratie.

-spaceman-

Badass junkie
zommes zei:
Let op, ik twijfel zelf over wat ik hier van vind, dus hier geef ik even de verschillende kanten van mijn overwegingen weer.

Mijn sceptische kant: Kijk naar de geschiedenis of enkel het feit dat er een pleintje in Den-Haag is om het volk als het wil lekker hun onvrede te laten uitkraaien. Gezamelijk ons realisme vertroebelen met zo'n slappe vorm van idealisme dat de middenstand niet te beroerd zal zijn hier met food-stands en live-acts een graantje in mee te kunnen pikken. Onze privacy, onze privé-rechten bevechten door op een aangewezen plek met z'n allen te gaan staan mekkeren. Om vervolgens als de plannen waar we ons zo mee in het kruis betast voelen eraan toe te geven onder het motto van 'We hebben ons best gedaan'. Nee, laat maar komen die vingerafdruk, chip in mijn nek en het hele Big-Brother scenario. Als we met een bont circus onze onvrede gaan uitten, dan zetten we in principe de deur open voor een toekomst waar privacy niemand gegund is. Dus mijn sceptische linkerkant is lui en gaat niet mee.

Mijn radicale kant: Ludieke actie is inderdaad wel de meest toepasselijke omschrijving van deze vorm van opstand. Laten we dit als een begin zien, enkel om de volksvertegenwoordiging het idee te geven dat hun schattige kiezers geloven in de de illusie die tegenwoordig democratie heet. Maar ook alleen dat. Want wat gaan we doen als die plannen, waar wij nooit voor gekozen hebben, gewoon doorgaan? HELEMAAL NIKS. Waarom moeten mensen zichzelf toch altijd als clowns gedragen terwijl we ook gewoon massaal de vorming van een politiestaat kunnen weigeren, burgerlijke ongehoorzaamheid heet dat officieel, geen misdaad. Dat kan namelijk, sterker nog, als je daadwerkelijk tegen dit soort Amerikaans/Fascistische toestanden bent. Waarvan de keuze ons nooit voorgelegd is. Dan is meedoen zelfmoord van de geestelijke vrijheid.

"Privacy beschermers van Nederland... als er ooit een kans was om gezamenlijk een lijn te trekken en in actie te komen, dan is het deze demonstratie wel."

Juist dit soort waanzin houdt ons als een stel schapen tam en gehoorzaam. De varkens en de honden slaan ondertussen de handen ineen omdat de kudde onder controle is en de goede richting op gaat. Het is goed bedoeld, dat weet ik. Maar een goede daad gaat nooit onbestraft. Dus vergeet die goede bedoelingen en weiger gewoon alle deelname aan de indoctrinatie dat we gelukkiger worden als we ons als vee laten brandmerken en controleren.

Vergeet niet dat zelfs de christenen, moslims en andere middeleeuwse geloofsovertuigingen toegeven dat wij de beschikking hebben over een vrije wil.

bij elkaar komen geen zin? hoe laten we dan blijken dat we het ergens niet mee eens zijn... emails sturen? handtekeningen zetten...

een demostratie heeft wel zeker zin, vandaar dat ze ook zo populair zijn... (open your eyes)

ik vind dit een goed initiatief, ik zal de food-stands zeker een bezoekje geven.

zommes

Badass junkie
-spaceman- zei:
Open your eyes

Ga je dit nu serieus, zonder argumentatie, als onderdeel van je antwoord op mijn stuk geven?

Zeg ik dat bij elkaar komen geen zin heeft? Lees dat stuk dan nog een paar keer en als je het niet snapt vraag je netjes of ik het uit wil leggen.

Open je eigen ogen, kijk naar de geschiedenis, hoe zijn revolutionaire veranderingen tot stand gekomen? Niet door een nationaal buurtfeest met een rebels thema in ieder geval.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik ben van plan om er naartoe te gaan, en zelfs als het flopt zal het vast wel gezellig zijn (en nee, ik geloof er echt in hoor, ik ga er niet aleen "voor de lol haha" heen). Ik ben best benieuwd of het wat koppen trekt of het weer vergeten wordt. Niet aleen dat, sinds ik voorzitter VSS ben (veel gedaan aan scholierenstakingen in mijn gemeente etc), en die stakingen hebben geen fluit geholpen. Ik zou zo weer oproepen hoor, maar niemand wil het nog, iedereen is al gebrainwasht.

Immo

Badass junkie
Ik vind het eigenlijk wel een goede zaak dat onze privacy word ingedamd. Ik denk dat het zeker een goede stap in de richting is om de criminaliteit te verminderen in ons land.

Angramar Temenos

Badass junkie
Een systeem dat kan worden misbruikt is beter dan een systeem dat niet kan worden gebruikt.

Kap met de hele anti-criminaliteit anti-terrorisme bullshit. Je doet er meer kwaad dan goeds mee.

PsychedelicTeacher

Experimenterende gebruiker
ik heb niets te verbergen... als ze daarmee een terrorist oppakken die anders mijn buurman had opgeblazen ben ik er blij mee.... maar zo heeft iedereen zijn eigen mening en wens ik jullie sterkte in october :)

shokora

Wijs gebruiker
Zaterdag om 12 uur begint het. Ik ben er uiteraard ook te vinden dus zie je iemand in het antifa blok staan met een PLO sjaal, een groene legerjas met buttons poke me dan even...

bij nader in zien, ziet waarschijnlijk het hele blok er zo uit. Dus poke me als je een goser met half-lang blond haar van 2 meter met een veel te blij hoofd met de voorgaande descriptie ziet :P

Iemand die daarna door gaat naar Shut Up And Dance? goaaaaa \o/

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik ben zelf onderdeel van stichting vrijbit (die de volksopstand organiseerd) geworden. Ik hou die dag een workshop veilig en anoniem online blijven. Dat komt voor mekaar in een internet-café bus. Voel je vrij om langs te komen, leuk om te meeten!!

nicolai

Wijs gebruiker
ik zal er ook zijn...draag een half kapotte broek met buttons erop en een bruine jas...met buttons erop

nicolai

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Lake zei:
Hoe was het verder?

Heel druk, ik was vooral bezig met workshops geven.
ik dacht dat ik jou zag...heb diegene ook aangesproken en ben daar de hele dag mee wezen chillen. waar stond jij dan precies?

vond het trouwens echt heel goed gaan...redelijke opkomst, goede sprekers, redelijke muziek, hele leuke mensen. veel bekenden van feestjes gezien.

wij hebben mekaar denk ik wel gesproken trouwens. ik ben wel even in die bus geweest namelijk.

shokora trouwens ook gezien...was jij met een kleinere gast in zwarte kleding?

shokora

Wijs gebruiker
nicolai zei:
Angramar Temenos zei:
Lake zei:
Hoe was het verder?

Heel druk, ik was vooral bezig met workshops geven.
ik dacht dat ik jou zag...heb diegene ook aangesproken en ben daar de hele dag mee wezen chillen. waar stond jij dan precies?

vond het trouwens echt heel goed gaan...redelijke opkomst, goede sprekers, redelijke muziek, hele leuke mensen. veel bekenden van feestjes gezien.

wij hebben mekaar denk ik wel gesproken trouwens. ik ben wel even in die bus geweest namelijk.

shokora trouwens ook gezien...was jij met een kleinere gast in zwarte kleding?

Klopt, vaag antifa mensje :P We vallen wel op ^_^ Maar spreek me volgende keer gewoon ff aan dan :P

@Angramar Temenos: ik stond voor die fucking bus, ik vroeg 'hoe laat begint dit eigenlijk?' en de mensen die er voor stonden zeiden dat ze zich dat ook afvroegen ._.'.

Op zich vond ik het redelijk gaan, alleen de opkomst was een beetje lafjes. Ik had gehoopt dat er toch een stuk meer mensen zouden komen, en ook wat meer mensen die je normaal nooit zou zien op een demo ofzo. Maar het was zeker goed opgezet, mooi standje van de antifa en de boekenstands van rooie rat/jansen&jansen waren ook top. Sprekers gingen over het algemeen goed, alleen vond ik die goser van 'Worden wij wakker?' echt 'te fur' gaan met zijn conspiracyshit. Het begon behoorlijk goed, maar toen hij wazige dingen over Trotski of 'electromagnetische schilden over naties' ging roepen ben ik maar afgehaakt.

nicolai

Wijs gebruiker
Klopt, vaag antifa mensje :P We vallen wel op ^_^ Maar spreek me volgende keer gewoon ff aan dan :P

@Angramar Temenos: ik stond voor die fucking bus, ik vroeg 'hoe laat begint dit eigenlijk?' en de mensen die er voor stonden zeiden dat ze zich dat ook afvroegen ._.'.

Op zich vond ik het redelijk gaan, alleen de opkomst was een beetje lafjes. Ik had gehoopt dat er toch een stuk meer mensen zouden komen, en ook wat meer mensen die je normaal nooit zou zien op een demo ofzo. Maar het was zeker goed opgezet, mooi standje van de antifa en de boekenstands van rooie rat/jansen&jansen waren ook top. Sprekers gingen over het algemeen goed, alleen vond ik die goser van 'Worden wij wakker?' echt 'te fur' gaan met zijn conspiracyshit. Het begon behoorlijk goed, maar toen hij wazige dingen over Trotski of 'electromagnetische schilden over naties' ging roepen ben ik maar afgehaakt.[/quote]

haha ja dat conspiracy gedoe vond ik ook wel een beetje lachwekkend :grin: en tegelijkertijd tenenkrommend :smilingimp: .

ja volgende keer zal ik je aanspreken. op dat moment drong het eigenlijk niet tot me door.

nicolai

Wijs gebruiker
nee, dat was ik niet.:grin:

ik had een bruine jas aan met buttons erop en een zwarte pet op met buttons erop. en ik heb geen workshop gevolgd. ik heb na zo een workshop nog steeds geen idee wat ik precies moet doen...heb echt interesse en kennis in best veel dingen, maar in computers eigenlijk niet. behalve dan forums en info over andere dingen zaken

Bovenaan