Vindbaarheid van MDA

Complicity

Belezen gebruiker
Toch naar, dat het middel dat bovenaan mijn to-do lijstje staat onvindbaar lijkt te zijn. Ik ken persoonlijk ook niemand die het gebruikt heeft. Mijn vraag is: wordt MDA uberhaubt nog weleens verkocht of heeft het volledig plaatgemaakt voor MDMA? Ik zal er alvast maar bijzeggen dat ik er weinig voor voel om exorbitante hoeveelheden MDMA te gaan nuttigen om een aardig MDA effect te krijgen.

Solidius

Badass junkie
Complicity zei:
Ik zal er alvast maar bijzeggen dat ik er weinig voor voel om exorbitante hoeveelheden MDMA te gaan nuttigen om een aardig MDA effect te krijgen.
Kwantiteit MDMA om een MDA effect te krijgen? Leuk verzonnen maar zo werkt het niet.

MDA werdt 'vroeger' (ongeveer 4-5 jaar geleden) veel aangetroffen in XTC pillen, tegenwoordig zijn de pillen waar het in zit weinig tot niet meer verkrijgbaar, helaas.

However, er zijn mensen die MDA kristallen verkopen, ik ben onlangs op een GOA feestje een dealer tegen het lijf gelopen die deze substantie in zijn aresenaal had. Het is er dus nog wel, alleen zeer sporadisch verkrijgbaar. Wat opmerkelijk is, aangezien MDA veel makkelijker te synthetiseren is t.o.v. MDMA, en de effecten bijzonder aangenaam zijn.

caatje

Badass junkie
MDA:
MDA (3,4-methyleendioxyamfetamine) is een chemische stof met een hallucinogene werking die sterk lijkt op het verwante MDMA (3,4-methyleendioxymethylamfetamine); de werkzame stof in ecstasy. Het werd in 1910 voor het eerst gesynthetiseerd door G. Mannish and W. Jacobson.

Medische toepassingen

In 1939 werd MDA voor het eerst gebruikt bij dierproeven en enkele jaren later werd het in de psychiatrie gebruikt bij mensen als mogelijke therapie voor de ziekte van Parkinson. In het Amerikaanse leger werden er proeven met MDA gedaan onder de codenaam EA-1298. In januari 1953 overleed een proefpersoon nadat er 500 mg was geïnjecteerd. Onder de naam Amphedoxamine werd MDA in 1960 op de markt gebracht.

Recreatief gebruik

Rond 1963 dook MDA in de drugscene op omdat het goedkoop en makkelijk verkrijgbaar was. Na inname van een dosis die normaal gesproken tussen de 80 tot 160 mg MDA bevat, treedt er een euforische roes op die meestal zo'n 4 tot 6 uur duurt en vergelijkbaar is met die van ecstacy (MDMA) maar door gebruikers vaak heftiger wordt ervaren. De precieze giftigheid van MDA is niet bekend, maar bij muizen heeft het een LD50 van 92 mg/kg bij intraveneuze toediening.

In Nederland staat MDA op lijst I van de opiumwet.

Trivia

In de VS stond MDA in de jaren 90 bekend als Magical Drug of America. Kenners beweren dat het qua hallucinatoire eigenschappen superieur is aan XTC, een eufore roes kon in die jaren wel 48 uur duren.

MDMA:
MDMA wekt met name gevoelens van empathie op en niet zozeer extase. Volgens Bruce Eisner in "Ecstasy, The MDMA Story" heeft de man die de naam Ecstasy heeft bedacht hem verteld dat hij die naam had gekozen omdat "het beter zou verkopen dan Empathy."

Complicity

Belezen gebruiker
Solidius zei:
Complicity zei:
Ik zal er alvast maar bijzeggen dat ik er weinig voor voel om exorbitante hoeveelheden MDMA te gaan nuttigen om een aardig MDA effect te krijgen.
Kwantiteit MDMA om een MDA effect te krijgen? Leuk verzonnen maar zo werkt het niet.

MDA werdt 'vroeger' (ongeveer 4-5 jaar geleden) veel aangetroffen in XTC pillen, tegenwoordig zijn de pillen waar het in zit weinig tot niet meer verkrijgbaar, helaas.

However, er zijn mensen die MDA kristallen verkopen, ik ben onlangs op een GOA feestje een dealer tegen het lijf gelopen die deze substantie in zijn aresenaal had. Het is er dus nog wel, alleen zeer sporadisch verkrijgbaar. Wat opmerkelijk is, aangezien MDA veel makkelijker te synthetiseren is t.o.v. MDMA, en de effecten bijzonder aangenaam zijn.
Na het lezen van wat oude topics had ik begrepen dat je eigen lichaam een klein deel van MDMA omzet in MDA. Als dit rond een bepaald percentage ligt krijg je dus ook meer MDA in je lichaam wanneer je meer MDMA neemt. Als dit waar is heb je natuurlijk nog steeds geen puur MDA effect. Je hebt dan immers ook behoorlijk effect van de MDMA, daarom ben ik ook op zoek naar MDA. Afgezien van het feit dat het ook behoorlijk ongezond is veel MDMA te gebruiken.

Vroeger werd MDA veel aangetroffen bij MDMA omdat er bij de synthese vrij wel nooit 100% (eigenlijk 84%) MDMA werd bereikt.

Beide bovenstaande verhalen ben ik tegengekomen. Of dit 100% waar is durf ik niet te zeggen aangezien ik hier ook een hoop onzin tegenkom. De eerste klinkt als ik naar mijn eigen ervaringen kijk wel aannemelijk.

Je laatste zin is ook precies de gedachte die ik had. Bovendien zijn er volgens mij best wat mensen naar op zoek (of willen het proberen). Het wordt kennelijk nog wel op zeer kleine schaal gemaakt.

Debris

Bewuste gebruiker
Een maat kan daar heel makkelijk aan geraken, heb eens 10g gekregen (hij zei gwn md, maar niet mda :tongueout:). Ik dat verkocht onder een paar vrienden omdat ik zelf niet echt nood/zin in mdma had. En nu 6 maanden later komen die nog altijd af "kunt gij toevallig nog aan die md geraken? Was echt zalig. Is dat keiduur?"
Maar het probleem met die maat is dat 't echt een goeie maat is maar een slechte dealer. Heb 3 maanden geleden achter wat mda gevraagt, en nogaltijd niet gekregen. Helaas.

Maar idd, naar 't schijnt veel zuiverder en feller effect. Meer space effect dan opgewekt. Maar ik heb 't zelf nog niet geprobeerd.

Welhallodaar zei:
nog moeilijker te vinden is mda+pcp pillen
..?
Als mda al moeilijk te vinden is zal mda + pcp wss nog wel moeilijker zijn ja...
Wat heb je eigenlijk met pcp, in elk topic begin je weer over pcp.

de GT

Bewuste gebruiker
ik ben er ook al vrij lang naar op zoek,maar tot op heden nog niet gevonden helaas.
lijkt me wel briljant spul idd.

beste wat ik ooit heb gehad zijn pillen met een vleugje mda erin plus een normale hoeveelheid mdma. maarja, die zijn er ook weer doorheen... bovendien wil ik gewoon een x zuivere mda ervaren.

Solidius

Badass junkie
Lauu zei:
gebruik gewoon teveel mdma...dan maakt je lijf zelf mda aan :P
Nogmaals, daar heb je niets aan. Ik heb beide middelen afzonderlijk gebruikt en een aanzienlijke hoeveelheid MDMA (+/- 500mg binnen 3 uur) heeft een TOTAAL andere uitwerking dan bijvoorbeeld 200mg MDA in één keer.

Ik vraag me af waar die belachelijke informatie vandaan komt. als MDMA door het lichaam omgezet zou kunnen worden in MDA dan zou de hoeveelheid die een persoon tot zich moet nemen om het process in gang te zetten irrelevant zijn.

Immo

Badass junkie
Ik heb het zelf nooit gebruikt en ken ook niemand die het ooit gebruikt heeft. Het is jammer dat er zo moeilijk aan te komen is de effecten lijken me zeker het proberen waard.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
tijd geleden eens mda gehad en vond er echt niks aan. Het love gevoel ontbrak en was zo ver weg dat ik na m'n 2e pil al met helemaal niemand meer een normaal gesprek kon voeren. Was heel erg afwezig enzo. De visuals waren wel heel heftig maar gewoon niets zeggend, heb er niet echt van genoten in ieder geval.

J0rrit

Badass junkie
Dumpy zei:
tijd geleden eens mda gehad en vond er echt niks aan. Het love gevoel ontbrak en was zo ver weg dat ik na m'n 2e pil al met helemaal niemand meer een normaal gesprek kon voeren. Was heel erg afwezig enzo. De visuals waren wel heel heftig maar gewoon niets zeggend, heb er niet echt van genoten in ieder geval.

Waarom dan niet gewoon combineren met mdma? Eerst wat mdma, zo rond de 150 mg ofzo, dat je wsat love-gevoel hebt, en dan wat mda erbij om te trippen.

tomz0r

Badass junkie
MDA schijnt zeer schadelijk te zijn voor je neuronen. Het hallucogene effect ontstaat doordat er te veel serotonine tegelijk in de serotonine-receptor komt en deze overprikkeld raakt. MDMA is veel minder toxisch en ook veel minder serotonineuitputtend. MDA bevordert de oxidatieve stress (wat voor de neurotoxiciteit zorgt) nog meer dan MDMA.

Verder ben je zo vaag en niet in staat om je emoties te tonen op MDA dat je niet eens kan genieten van de hallucinaties, maar dat het altijd achteraf pas grappig is. Deze drug is zwaar overrated vergeleken met MDMA. Het heerlijke love-gevoel slaat deze drug haast over en MDA put je serotoninegehalte nog meer uit ook. Verder is er over MDMA ook nog veel meer bekend dan over MDA, dus waarom risico's nemen?

Er zijn zoveel niet-toxische hallucinogenen die allemaal iets magisch hebben. MDA is wel de enige drug waarvan je echt dingen gaat zien die er niet zijn, maar je kan er niet van genieten op dat moment, wat met LSD en 2c-b wel kan, plus dat je je met andere hallucinogenen in hogere sferen voelt, en dat met MDA niet zo is. MDA is gewoon dom dingen zien die er niet zijn.

Trippelicious

Experimenterende gebruiker
ik heb ongeveer anderhalfjaar gelede per toeval een mda-pil gekocht. Daarna nooit meer tegengekome. Kmoet wel zegge het is ech gestoord. Heb is niet lekker spacen zoals met mdma. Het is echt keihard gaan :rock: . En het trippen is echt niet normaal. Toen ik in bed lag dacht ik dat mijn neef een sigaret was aan het roken in de kamer, achteraf bleek het dat het het standby lampje van de dvd was. Maar ik zag mijn neef echt zeer duidelijk :)

evil_kermit

Bewuste gebruiker
Ooit 1 keer gehad => keihard gaan :openmouth: :openmouth: :openmouth: wil het absoluut nog een keer doen.Was op een goa feestje in de bossen.De visuals waren zéér sterk,maar super leuk om te zien.Al de mensen die bij mij waren in het groepje kwamen vragen hoeveel pillen ik had genomen....euhh 2 :grin: haha hun reactie was schitterend.Zo jaloers.Maar ik ga geen 2gr mdma nemen om een mda effect te krijgen dat zou te gek zijn toch????? :rolleyes:

Atropa

Bewuste gebruiker
De reports die ik gelezen heb waarvan ik 100 procent weet dat ze op waarheid berusten gaven juist weer dat je er juist helemaal niet keihard van gaat. Juist extreme relaxheid en visuals met weinig betekenis. Tijd verloopt zelfs langzamer dan wanneer sober.

MDA is een zware intoxinatie voor een relatief milde ervaring. Je gaat er echt geen dingen van zien. Het is gewoon vager, minder empathies, euforisch en wat psychedelischer dan MDMA, maar totaal geen mind-opener zoals met LSD.

Een alternatief voor MDMA wat niet meer werkt vanwege misbruik, is het zeker niet.

evil_kermit

Bewuste gebruiker
Dan wil ik wel eens weten wat ik had genomen.Ik nam vroeger vrij veel xtc en van die "zogenaamde mda pil" had ik er maar 2 genomen,ik moest in de tijd toch al een pil of 6 nemen om even hard te gaan.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb wel eens pillen die ze verkochten als MDMA, maar er zat ook wat MDA in maar niet echt veel. Het was wel wat anders maar moelijk om te zeggen wat.

Doktor

Newbie
Petrovic zei:
Ik heb wel eens pillen die ze verkochten als MDMA, maar er zat ook wat MDA in maar niet echt veel. Het was wel wat anders maar moelijk om te zeggen wat.

Hmm.. er zijn nu rode toyota's op de markt... respectievelijk 120mg mdma en 30mg mda.. ze zijn heel erg gewild...

Drientje

DF-koning
evil_kermit zei:
Ooit 1 keer gehad => keihard gaan :openmouth: :openmouth: :openmouth: wil het absoluut nog een keer doen.Was op een goa feestje in de bossen.De visuals waren zéér sterk,maar super leuk om te zien.Al de mensen die bij mij waren in het groepje kwamen vragen hoeveel pillen ik had genomen....euhh 2 :grin: haha hun reactie was schitterend.Zo jaloers.Maar ik ga geen 2gr mdma nemen om een mda effect te krijgen dat zou te gek zijn toch????? :rolleyes:

Je kunt niet weten wat er in de pil zat tenzij je hem hebt laten testen. Gezien je stukje denk ik dat je de pil gekocht hebt op het feestje en kun je dus niet met zekerheid zeggen of het een MDA pil was.

Over de heftigheid van de hallucinaties ben ik nog niet helemaal uit. Wikipedia zegt dat de meeste gebruikers de stof heftiger dat MDMA ervaren, terwijl op drugsinfoteam en Erowid berichten over milde trips, op Erowid zelfs een report van iemand die helemaal geen hallucinaties had en in slaap was gevallen...
Ik kom wel overal de omzetting van MDMA in MDA tegen. Ongeveer 7% van de ingenomen MDMA wordt omgezet in MDA. Met een vlugge rekensom heb je dus 7 mg MDA per ingenomen 100mg MDMA. Wil je flink hallucineren dan zou je dus met 1000mg MDMA, 70 mg MDA aanmaken. Op zich is dat wel een hoeveelheid waarvan je kunt hallucineren maar wil je wel zo kort van de kaart zijn om een beetje te trippen?

gNuxx zei:

Precies! Geef mij maar een mooie trip, ik denk dat i dat toch prefereer boven een hele gram MDMA in mijn arme lichaam!

L

Lid 6909

Gast
Ja als je echt dingen wilt zien, en niet gewoon nietszeggende hallucinaties kun je beter een zegeltje droppen

- De hallucinaties die soms optreden bij het gebruik van XTC, zijn meestal hallucinaties die met een knip van de vinger weer weg zijn, maar ze ontstaan wel allemaal door die 7% MDMA die omgezet is in MDA, dus als je nou MDA kristallen kan regelen, zul je veel hallucinaties hebben, maar het is wel lichaamslopender dan MDMA.

Zelf prefereer ik toch een lekker psychedelicje :grin:

essiej666

Belezen gebruiker
ik denk toch dat je op goafeestjes moet zoeken kwam er laatst 4 dealers tegen die het allemaal hadden :P

Spor

Wijs gebruiker
wat ???

die heb ik hier thuis liggen, en weet meer dan 1 adres waar ik ze kan krijgen.

MDA daartegen heb ik geeeeeen idee waar ik ook maar moet zoeken

AAAAA

Newbie
Immo zei:
Ik heb het zelf nooit gebruikt en ken ook niemand die het ooit gebruikt heeft. Het is jammer dat er zo moeilijk aan te komen is de effecten lijken me zeker het proberen waard.
Ik heb onlangs donderdag geloof ik mda genomen mijn vrienden zeiden dat het dat was
en ik had ook wel een mdma gevoel, veel had ik niet genomen ik geloof 2 latten en 1 kleintje
maar om het met elkaar te vergelijken is moeilijk het is anders maar het was 's ochtens en in de trein en op school werkte het dus kan je je niet helemaal laten gaan he :wink:

Bovenaan