Robventieldop
Belezen gebruiker
Vervuilde hasj en wiet in omloop - Trimbos-instituut
Sinds eind oktober 2020 heeft het DIMS verschillende hasj- en wietmonsters geanalyseerd die vervuild waren met synthetische cannabinoïdes.
Dat klinkt inderdaad heel heftig snap echt niet waar deze rotzooi vandaan komtIk las het van de week. Eindelijk een antwoord op wat ik een paar maanden geleden gehad heb. Van een vriend wiet uit de coffeeshop gekregen waarvan iedereen die t geprobeerd had zei dat ie het echt geen wiet was en je er hard van ging trippen. Slap verhaal over hoe "de powerflower nog in de plant zat" erbij.
Geloofde er niks van en nam het helemaal niet serieus, zag er uit en smaakte ook als goeie wiet, hele lekkere topwiet zelfs. Ging er zelf als hele ervaren blower van één flinke bowl een paar minuten buiten bewustzijn door, opgevangen door een vriend anders zou ik zo van t bankje gedonderd zijn. Andere vriend met een enorm hoge tolerantie lag ook haast te kwijlen van een heel klein restje wat ie normaal van goeie wiet nauwelijks zou voelen.
Kijk alsjeblieft goed uit, echt heel eng spul dit soort zooi.
Het is echt te gek voor woorden dat je wiet systeem zo hard faalt dat dit in een "gecontroleerd" systeem kan gebeuren. Als je bij een shop wat wiet haalt en een flinke joint rolt met een grote hoeveelheid wiet en t blijkt dit soort troep te zijn kan het zo levensgevaarlijk zijn. Echt heel triest. Het bizarste vond ik nog dat t dus echt een hoog kwaliteit wietje was dus waarom zou je dat überhaupt verpesten?Dat klinkt inderdaad heel heftig snap echt niet waar deze rotzooi vandaan komt![]()
SnapjeJammer dat er zo moeilijk moet gedaan worden om je eigen spul te planten en oogsten. Jarenlang gedaan en dat was de beste weed uit mijn leven. 😍
Ja idd er moet altijd eerst wat ergs gebeuren voor dat ze ingrijpenHet is echt te gek voor woorden dat je wiet systeem zo hard faalt dat dit in een "gecontroleerd" systeem kan gebeuren. Als je bij een shop wat wiet haalt en een flinke joint rolt met een grote hoeveelheid wiet en t blijkt dit soort troep te zijn kan het zo levensgevaarlijk zijn. Echt heel triest. Het bizarste vond ik nog dat t dus echt een hoog kwaliteit wietje was dus waarom zou je dat überhaupt verpesten?
CorrectIk zag dit gisteren in een VICE docu... Die mensen doen wel echt hun research, dus ik zal er maar van uit gaan dat het allemaal klopt.
Verder las ik dus dat synthetische cannabis inderdaad super veel in omloop is. De duitse dealer die ze interviewden zei ook dat het uit de georganiseerde misdaad kwam uit ons moederland Nederland.
Kijk alsjeblieft uit met deze troep. Het is geen wiet, het is niet eens gerelateerd aan wiet. Het werkt alleen op je cannabisreceptoren.
Dit is een zeer sterk argument voor legalisatie. Deze shit willen wij niet in onze coffeeshops. Dit is een grote bedreiging van de volksgezondheid.
www.8cube.nl
Het kweken moet je niet overlaten aan gemeentes, maar aan kwekers die verstand van zaken hebben (ik neem aan dat je dat bedoeld).Ik snap het niet! Waarom niet legaliseren en gemeentes laten kweken zodat overheid controle op kwaliteit heeft (en er dus ook veel geld aan verdiend) ook zouden mensen vrij moeten zijn om thuis planten te hebben zonder dat het direct vernietigd wordt.
Ik zie alleen maar voordelen?
Imo is het kweken niet zo zeer moeilijk als je binnen kweekt.Het kweken moet je niet overlaten aan gemeentes, maar aan kwekers die verstand van zaken hebben
Ja ik bedoel elke gemeente kiest x aantal professionele kwekers die voor ze kweekt. Overheid stelt eisen omtrent thc/cbd, kwaliteit( dat is dan maar zo), voeding die word gebruikt enzovoort dat is dan maar zo. Dit gedoogbeleid klopt van alle kanten niet. Kijk naar een hoop staten van de VS hoe goet het daar geregeld is met dispensaries en profesionele kwekers.Het kweken moet je niet overlaten aan gemeentes, maar aan kwekers die verstand van zaken hebben (ik neem aan dat je dat bedoeld).
Het grote nadeel is dat het ten koste gaat van de soorten die er worden aangeboden. Vaak zal een kweker kijken naar de vraag en de winst die te behalen valt. Ook zal de overheid zich gaan bemoeien met de sterkte van de wiet die word gekweekt en beperkende maatregelen liggen op de loer. Ik vraag me ook af hoe het gaat met het aanbod van medi-wiet, is dit wel interessant genoeg om te kweken?
De gedoogmaatregelen uitbreiden voor eigen gebruik lijkt mij een prima oplossing voor het bovenstaande!
In onze overheid is mijn vertrouwen naar een 0-punt gedaald. Lees maar eens Dat had niet zo gemoeten en dat is zeker nog niets alles!Overheid stelt eisen omtrent thc/cbd, kwaliteit( dat is dan maar zo), voeding die word gebruikt enzovoort dat is dan maar zo. Dit gedoogbeleid klopt van alle kanten niet.
Imo is het kweken niet zo zeer moeilijk als je binnen kweekt.
Buiten dan weer wel voor ziektes en beestjes.
Maar is het goed drogen en curen van weed dan weer een pakt moeilijker om in te schatten.
Ik zou alvast blij zijn als je een paar plantjes onder da lamp zou mogen kweken ,inplaats van buiten.