Vervanger 2mmc

Bigvloei

Belezen gebruiker
Hey allemaal,

Ik heb voor enthousiasme na lang niets meer te hebben besteld bij een RC shop toch is weer een aankoop gedaan. 100 bromazolam tabletten en 5gram 2mmc poeder omdat 3mmc niet meer leverbaar is.

Jeetje dat 2mmc is nog ranziger dan 3mmc en ervaar zowel nasaal als oraal 0,0 effect. Hebben meer mensen hier last van? En al een legaal alternatief gevonden die wel wat stimulerende effecten hebben zoals 3mmc.

Die bromazolam heb ik puur voor nood, heb zelf namelijk van de psychiater 2x 1mg lorazepam en 3x 2,5mg tabletten. Die bromazolam is voor de momenten dat ik manisch ben en dwars door al mijn medicatie heen ga (20mg olanzapine, 1400mg lithium, bupropion 150mg en dan de lorazepam). Dan is bromazolam het enige wat mij toch in slaap krijgt.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb geen vervanger tips. Maar zou je wel willen adviseren op te passen met zelfmedicatie, toch zeker met zulke potente benzo's.

Je bent zeker niet het eerste forumlid die af zou glijden op die slippery slope. (En ongetwijfeld ook niet de laatste)

Misschien is dit iets om te bespreken met je psychiater? Dat je je genoodzaakt voelt om extra benzodiazepinen in huis te hebben?

_shikantaza

Badass junkie
Hey allemaal,

Ik heb voor enthousiasme na lang niets meer te hebben besteld bij een RC shop toch is weer een aankoop gedaan. 100 bromazolam tabletten en 5gram 2mmc poeder omdat 3mmc niet meer leverbaar is.

Jeetje dat 2mmc is nog ranziger dan 3mmc en ervaar zowel nasaal als oraal 0,0 effect. Hebben meer mensen hier last van? En al een legaal alternatief gevonden die wel wat stimulerende effecten hebben zoals 3mmc.

Die bromazolam heb ik puur voor nood, heb zelf namelijk van de psychiater 2x 1mg lorazepam en 3x 2,5mg tabletten. Die bromazolam is voor de momenten dat ik manisch ben en dwars door al mijn medicatie heen ga (20mg olanzapine, 1400mg lithium, bupropion 150mg en dan de lorazepam). Dan is bromazolam het enige wat mij toch in slaap krijgt.
De medicijncombi is voor Bipolariteit, toch? Dan is het raadzaam om geen stimulanten te gebruiken, en al helemaal geen psychedelics. Ik weet niet of je dat laatste ueberhaupt van plan was, maar ik heb ooit een miniscule hoeveelheid 2CB binnengekregen toen ik op Lithium zat (door na het maken van een capsule m’n handen niet te wassen) en datvwas heel naar. Ik moet er niet aan denken als ik een normale dosis binnengekregen had…

Ik deel de mening van @LucidLucy - ga met je psychiater in gesprek. Potente RC Benzo’s bijkopen is risky.

MR_CHIP

Badass junkie
jezus met zoveel medicatie en dan nog drugs gebruiken
bupropion is een anti depressiva maar dan inwerken op dopamine ipv normaal serotonine
en dan enig effect van 2mmc van laat staan 3cmc verwachten

nee dit gaat niet werken door alle medicatie die je al slikt

Bigvloei

Belezen gebruiker
De medicijncombi is voor Bipolariteit, toch? Dan is het raadzaam om geen stimulanten te gebruiken, en al helemaal geen psychedelics. Ik weet niet of je dat laatste ueberhaupt van plan was, maar ik heb ooit een miniscule hoeveelheid 2CB binnengekregen toen ik op Lithium zat (door na het maken van een capsule m’n handen niet te wassen) en datvwas heel naar. Ik moet er niet aan denken als ik een normale dosis binnengekregen had…

Ik deel de mening van @LucidLucy - ga met je psychiater in gesprek. Potente RC Benzo’s bijkopen is risky.
Klopt krijg het voor mijn bipolaire stoornis. Heb ook nog ADHD maar daar willen ze me vanwege mijn bipolaire stoornis geen medicatie voor geven behalve bupropion die niets helpt.

Daarom dat ik nu een lichte stim zoek die mij hier wel eventueel in kan steunen. Kan een manie en depressie heel snel herkennen en direct aan de rem trekken. Daarom dat ik op zoek ben naar iets wat mij kan ondersteunen. Ik lees nu veel over 2fma.

Dankje voor je tip

_shikantaza

Badass junkie
Klopt krijg het voor mijn bipolaire stoornis. Heb ook nog ADHD maar daar willen ze me vanwege mijn bipolaire stoornis geen medicatie voor geven behalve bupropion die niets helpt.

Daarom dat ik nu een lichte stim zoek die mij hier wel eventueel in kan steunen. Kan een manie en depressie heel snel herkennen en direct aan de rem trekken. Daarom dat ik op zoek ben naar iets wat mij kan ondersteunen. Ik lees nu veel over 2fma.

Dankje voor je tip
Weet je psych er van? Er zijn prima bewezen medicijnen voor ADHD. RCs blijven toch ern gok.

LionX

Badass junkie
Hey allemaal,

Wat er hierboven wordt gezegd beaam ik volledig. Zelf heb ik ook aan de Olanzapine icm Benzo's (op recept) gezeten een tijd terug en dat is niet te combineren met RC's. Ze werken elkaar tegen in je hersenen en dat leidt onvermijdelijk tot problemen, je klachten kunnen verregenen of je kan zelfs (net als ik zelf) in een psychose raken. Niets vervelender dan dat en dan wakker worden op een plek waar je dat echt niet wil.
Daarom wil ook ik je waarschuwen vanuit mijn eigen ervaring. Eerst jezelf op de rit krijgen met therapie en medicatie en als je weer helemaal stabiel ben en van de medicatie af, dan pas aan RC's beginnen.
Sterkte!

thorfinn

Newbie
Hey, hoop wat informatie te kunnen delen waar je iets aan zou kunnen hebben:

Combinatie BPD en AD(H)D is veel voorkomend. (Meer dan 50% met BPD heeft ook AD(H)D, en de overeenkomende symptomen zorgen dat BPD vaak verkeerd als AD(H)D, of soms andersom, gediagnosticeerd wordt.)

De effecten van je genoemde medicatie (behalve bupropion) zijn direct tegenstrijdig met stimulanten. Dus als je deze gebruikt is het niet gek dat je weinig/geen effect van deze merkt. Anders om het zelfde, stumulanten verminderen het effect van deze medicijnen. (En laat ze je alsjeblieft niet verleiden meer te nemen dan voorgeschreven)

De voorgeschreven hoeveelheid Lithium word heel precies afgemeten per persoon, zelf medicatie verstoord deze dosering.

AD(H)D is (onder andere) een tekort aan dopamine productie, wat motivatie en concentratie beperkt. Bupropion zou hier in theorie mee kunnen helpen.

Sorry voor de lange preek. Kan me voorstellen dat er niets nieuws/zinvols voor je bij zit, maar hopelijk iets.

MR_CHIP

Badass junkie
adhd kan een tekort aan dopamine zijn maar hoeft dat niet te zijn

je hebt immers ritalin en dexamfetamine, 2 totaal verschillende medicaties die allebei op dopamine werken maar dan op de tegenovergestelde manier

Bigvloei

Belezen gebruiker
Hoe lang duurt het na stoppen medicatie dat LSD weer enig effect gaat geven?

Wat ik had begrepen dat het voornamelijk de Olanzapine is die de werking van LSD tegen gaat.

LionX

Badass junkie
Als je het precies wil weten dit is de werking van Olanzapine:
Antipsychoticum met een blokkerende werking op receptoren voor serotonine (o.a. 5HT2A/2C en 5HT₃), dopamine (D1t/m5), muscarine (m1t/m5), adrenerge (α1) en histamine (H1).

Werking van LSD:
According to various studies, LSD acts as a partial agonist at most serotonin receptor subtypes, including the 5-HT1A, 5-HT2A, 5-HT2B, 5-HT2C and 5-HT6 receptors, with high affinities.[28] The 5-HT3 and 5-HT4receptors are excluded. 5-HT5B receptors, which have not been found in humans, also have a high affinity for LSD.[29]

The mechanism of LSD's psychedelic effects is thought to be agonist (binding) activity at the 5-HT2A, 5-HT2C, and 5-HT1A receptor subtypes, with high affinities.[30][31][32][33] Further information about how altered serotonin signaling may lead to LSD's signature cascade of visual and cognitive effects is available here. It should be noted that the mechanism is not fully understood.

Recent research has also found that LSD activates different intracellular signaling cascades than endogenous serotonin even when bound to the same receptor sites.[34] Because intracellular signaling cascades influence gene expression, LSD-induced signaling events within cells may inappropriately alter gene expression, which in turn may lead to changes in neuronal state and subsequently cognition.[35]

These findings help explain why the behavioral effects can resemble paranoid schizophrenia in humans.

The study concludes that acute LSD usage increases expression of a small set of genes in the mammalian brain that are involved in a wide array of cellular functions implicated in synaptic plasticity, glutamatergic signaling, cytoskeletal architecture and perhaps communication between the synapse and nucleus.[35]

Additionally, studies have shown that LSD possesses binding efficacy at all dopamine and all norepinephrine receptors. Most serotonergic psychedelics are not significantly dopaminergic, so LSD is unique in this respect. In particular, LSD's agonist activity at the D2 receptor has been shown to contribute to its subjective effects.[36][37]

Ga niet spelen met deze middelen door elkaar. Je wil niet in een psychose belanden omdat je de zorgvuldig opgebouwde chemische balans in je hoofd (op dokters advies met goed resultaat) met een eenmalige lsd trip naar de kloten helpt.
Of het nou wel of niet werkt is niet van toepassing. Wat er kan gebeuren is het jou helemaal niet waard.
Neem van mij aan dat het retegevaarlijk is. Dat heb ik zelf ondervonden nog geen jaar geleden en ik werd wakker in een politiecel...
En de psychose die eraan vooraf ging was letterlijk doodeng.
Alsjeblieft ga niet met dit soort medicatie "spelen" maar zet je 100% in voor the herstel.
Die lsd trip komt later wel, en dan geniet je er nog veel meer van dan nu.

Queenir

Experimenterende gebruiker

Dankje voor je tip
4f-mph is wat je zoekt

den Dave

Newbie
Gozer, geen idee of deze bijdrage nog maar een klein beetje nut heeft, maar ik las het en voelde me genoodzaakt te reageren..

Je voorgeschreven medicatie bestaat uit antipsychotica, antidepressiva, slaap/kalmeringsmiddelen, en medicatie welke bipolaire/manisch-depressieve klachten onderdrukken.

Je ervaart deze combinatie als eentje die niet de oplossing biedt voor jouw situatie, alle begrip voor, maar je kunt hier wel wat zinnigs over zeggen.

1. Zoals eerder genoemd, beperkt deze cocktail de werking van stimulanten sterk.
2. Dus ADHD medicatie (methyl/ritalin of dexam/tentin) gaan 0,0 positief bijdragen.
3. Als je stimulanten zou gebruiken als vervanging van dit alles, dan eindig je met pep of 3mmc, wat gegarandeerd gaat eindigen in grotere problematiek.
3. Psychedelica en hypnotica zullen klachten flink versterken, doe dit gewoon NIET.
4. Bromazolam, en eigk de meeste rc benzo’s gaan de perfecte oplossing zijn op korte termijn, maar gaan vroeg of laat je leven totaal ruïneren. Ik spreek uit ervaring.

Met andere woorden, ik heb geen pasklare oplossing voor je helaas, maar ik zie wel dat deze aanpak absoluut niet de juiste is.
Pas op jezelf, je bent t waard!

den Dave

Newbie
Gozer, geen idee of deze bijdrage nog maar een klein beetje nut heeft, maar ik las het en voelde me genoodzaakt te reageren..

Je voorgeschreven medicatie bestaat uit antipsychotica, antidepressiva, slaap/kalmeringsmiddelen, en medicatie welke bipolaire/manisch-depressieve klachten onderdrukken.

Je ervaart deze combinatie als eentje die niet de oplossing biedt voor jouw situatie, alle begrip voor, maar je kunt hier wel wat zinnigs over zeggen.

1. Zoals eerder genoemd, beperkt deze cocktail de werking van stimulanten sterk.
2. Dus ADHD medicatie (methyl/ritalin of dexam/tentin) gaan 0,0 positief bijdragen.
3. Als je stimulanten zou gebruiken als vervanging van dit alles, dan eindig je met pep of 3mmc, wat gegarandeerd gaat eindigen in grotere problematiek.
3. Psychedelica en hypnotica zullen klachten flink versterken, doe dit gewoon NIET.
4. Bromazolam, en eigk de meeste rc benzo’s gaan de perfecte oplossing zijn op korte termijn, maar gaan vroeg of laat je leven totaal ruïneren. Ik spreek uit ervaring.

Met andere woorden, ik heb geen pasklare oplossing voor je helaas, maar ik zie wel dat deze aanpak absoluut niet de juiste is.
Pas op jezelf, je bent t waard!
Het feit dat ik kennelijk niet meer tot 5 kan tellen, bevestigt m’n laatste punt🤣

Bovenaan