Verslavings risicos & Gebruik gevolgen

J0rrit

Badass junkie
Goed initiatief, probeer er een sticky van te maken zodat wellicht de newbies ook eens 2 keer nadenken voor dat zij een drug proberen.

Frisko

Badass junkie
DarkScope zei:
Goed initiatief, probeer er een sticky van te maken zodat wellicht de newbies ook eens 2 keer nadenken voor dat zij een drug proberen.
hoe waart ge zelf darkscope??
weet het nog goed toen gij hier pas arriveerde :P
no offence hé :wink: :grin:

jcp

Bewuste gebruiker
Er zijn maar 2 soorten drugs waar ik echt moeite gehad/heb om af te blijven, en dat zijn nicotine en thc.

roken is de meest hardnekkige, maar daar ben ik nu gelukkig goed vanaf.
blowen is dan weer de pest omdat je dat meer gaat doen zogauw je gestopt bent met roken, eigenlijk voornamelijk vanwege de sjek/peuksel die daar weer inzit :wink:

Moet ik er wel bijzeggen dat ik me nog nooit geinteresseerd heb in coke en speed en dit dus ook nooit gedaan heb.

Altijd meer interesse in de psychedelics gehad....

Wacky

Badass junkie
Ik heb veel geprobeerd, maar gelukkig niet genoeg om ervaring te hebben wat betreft de verslavingsrisicos :)

Hier http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting/ heb ik de indruk dat ze behoorlijk eerlijk en realistisch zijn.

Maar ik zal toch een beginnetje maken :)
Naar mijn idee kun je de meest gebruikte stoffen als volgt indelen.

Niet verslavend:
-Trip middelen (paddos, LSD, 2cb etc)

Licht verslavend:
-Wiet (toch veel mensen die eraan verslaafd raken door het onschuldige imago)
-XTC/MDMA (weinig die er aan verslaafd raken en thuis gebruiken, wel aardig wat die geen parties meer zonder kunnen)

sterk verslavend:
-coke (je voelt direct de drang naar meer, verleidelijk om alles op te maken wat je hebt eens je er aan begint)
-speed (verslaving sluipt er langzamer in)

erg sterk verslavend (uit deze categorie probeer ik niets, kan ik dus niets van zeggen uit persoonlijke ervaring, maar de getallen en ervarinen van anderen zeggen genoeg)
-heroin
-crack
-crystal meth

Alcohol heeft toverigens volgens mij een beetje apparte positie. Van de zeer vele gebruikers raakt slechts een enkeling verslaafd, maar het is dan wel een van de meest destructieve verslavingen waar je schijnbaar zeer moeilijk vanaf komt.

J0rrit

Badass junkie
Frisko zei:
DarkScope zei:
hoe waart ge zelf darkscope??
weet het nog goed toen gij hier pas arriveerde :P
no offence hé :wink: :grin:

Klopt, maar ik probeerde niet zomaar elke drug uit zonder er iets over te weten, ik stelde juist iets té veel vragen erover, ik speel het op safe, ik wil namelijk zoveel mogelijk erover weten, en zo zeker mogelijk over iets zijn voordat ik het probeer. Daarom misschien wat stomme/domme vragen, maar ik neem het zekere voor het onzekere.

Um

Belezen gebruiker
tot nu toe vind ik niets zeer verslavend

enkel blowen kan snel gewoonte worden

speed vind ik afkick ronduit vreselijk dat ik het niet vaak meer zal doen
mdma is zalig, maar wil dat zalige gevoel niet kwijt geraken, dus zal er altijd wel grotere tijden tussen laten

paddo's ofzo zijn niet verslavend, vind elke maand eens trippen wel leuk op dit moment, maar veel meer zal het nooti worden, wellicht minder

het enige gevaar zit hem in feesten en drugs gebruiken, dat ik geen feest nuchter maar kan doen, maar dat blijf ik desnoods eens een feest thuis als dat gevoel zo erg wordt

eXeCuze

Bewuste gebruiker
ik vind blowen zeeeeeeer verslavend heb ook redelijk veel xtc gebruikt elk weekend ongeveer ook paar keer coke paar keer ghb enz kben nu met alle harddrugs gestopt zonder enkele moeite maar met blowen stoppen dat is toch moeilijk ook al zo ik o zo graag willen

Delirium

Badass junkie
Pep vind ik persoonlijk het verslavendst. Het is goedkoop, je pakt het makkelijk voor welke gelegenheid dan ook.

hallotje

Bewuste gebruiker
Ik blow sinds me vijftiende bijna elke dag. Ik heb geprobeert te stoppen en dit gaat de eerste dagen altijd wel goed. Na 2 / 3 dagen lijkt het wel of ik teveel energie heb en word dan gewoon moe omdat, ik over alles zo doordenk.

Ik probeer nu om de dag ofzo maarja het blijft zo lekker hé :rolleyes:

Voor de rest wat ik neem ben ik niet verslaafd aan... Als het zal moeten zal ik het laten liggen maar vind het gewoon heerlijk om dingen anders te zien :hearteyes:

acidboy

Badass junkie
bdk zei:
handig topic zeker een sticky van maken.
wiet is eigelijk meer een gewoonte dan een verslaving voor mij.
een jointje roken na een lange dag school/werk is gewoon standaart voor mij, een manier om mezelf te relaxen

Defineer het verschil tussen die gewoonte van je en een verslaving maar eens...

Deranged

Badass junkie
Ik weet wat je bedoelt. Zo zie ik mijn voormalige ''wietverslaving'' ook, als een gewoonte dus. Toen het erop aankwam was stoppen nooit een probleem.

Temptation

Belezen gebruiker
pipoxyz zei:
acidboy zei:
bdk zei:
handig topic zeker een sticky van maken.
wiet is eigelijk meer een gewoonte dan een verslaving voor mij.
een jointje roken na een lange dag school/werk is gewoon standaart voor mij, een manier om mezelf te relaxen

Defineer het verschil tussen die gewoonte van je en een verslaving maar eens...
Een verslaving voel je de hele dag door...niet pas als je thuis komt.

uhu toch wel een verslaving. op mijn werk kon ik vroeger ook niet blowen, en man ik racete altijd naar huis hoor

Funky Monkey

Badass junkie
Gebruikers risico's van MDMA en Speed:
Kans op oververhitting en daardoor (tijdelijk)levervalen... tering wat voel je je dan beroerd :mrgreen:

Soma

Bewuste gebruiker
Ik vind gbl zelf wel nogal verslavend. Niet dat ik het elke dag zou gebruiken omdat ik schrik heb voor de lichamelijk verslaving. Maar toen ik onlangs eens 100 ml had liggen thuis, ging ik toch wel enkele dagen per week gebruiken. En soms had ik toch het gevoel dat ik soms licht lichamelijk verslaafd was: onrustig en ongemakkelijk gevoel, irritant zware hartkloppingen, zweten,...

Ik denk dat ik er zo mee overdreven had omdat je van GHB/GBL geen crash hebt en dat het ook niet erg slecht is voor je lichaam. Tenzij je een paar dagen achter elkaar gebruikt want ik kreeg op den duur ook wel pijn in mijn nieren..

Bovenaan