verslaving

space scientist

Wijs gebruiker
de verslavingsgrens is gewon moeilijk te trekken, maar je voelt vanzelf wel of je het bent ja of nee. Ik ben zelf nu afkickende van die rommel, hoewel net een paar dagen. De kans om verslaaft te raken is redelijk groot, en hoewel het "lekker" is zou ik er als ik jou was mee stoppen. Ookal geef ik iedereen dat advies.

maak de juiste keuze :)

edit: als antwoord op je ps, ben 19 en werk nu overal en nergens, wachtend op een opleiding

J0rrit

Badass junkie
Preices, nu ik dit lees ( en flink aangeschoten ben ), krijg ik een ontzettende zin in sos. Maar goed ben al zeker 4 maanden gestopt, wilhet ook zo houden, ik weet toch dat het einde van de avond altijd kut is, omdat het op is.

Groet :)

TheKingOfCrack

Experimenterende gebruiker
DarkScope zei:
Preices, nu ik dit lees ( en flink aangeschoten ben ), krijg ik een ontzettende zin in sos. Maar goed ben al zeker 4 maanden gestopt, wilhet ook zo houden, ik weet toch dat het einde van de avond altijd kut is, omdat het op is.

Groet :)

Geachte lezer,

Allereerst wil ik jullie bedanken en zeggen wat voor ontzettend mooie site dit nou eigenlijk is. Ik ben het helemaal met jullie eens, en ik denk dat ik ook maar ermee moet stoppen. Maar ik heb nu zo'n avond dat er een gram naast me op tafel ligt, en jullie weten ook dat je dat niet kan laten liggen.

Met vriendelijke groet,

P.S
Ben ook negentien en studeer sinds dit jaar rechten in Leiden. Dat is ook een reden waarom ik wil stoppen, want ik wil deze wereld iets moois bijdragen.

P.S P.S
Ik ontdek net dat ik blind kan typen, echt freaky.

Northawke

Wijs gebruiker
Het feit dat je hier al post met een beetje de vraag wanneer het teveel is, zegt eigenlijk al genoeg, lijkt me. Ik ben zelf altijd bij de coke weggebleven, onder andere naar aanleiding van mensen om me heen die dat niet deden. Een cokeverslaving sluipt er langzamerhand in. Nu is het nog 1 gram per week, maar je merkt waarschijnlijk al dat je daar niet meer zonder kunt. En dan slaat soms de balans door en dan ben je eerst even verloren.

Ik ben 27 en op dit moment werkeloos, maar hopelijk volgend jaar bezig op de Kunstacademie.

Imke

Badass junkie
Eigenlijk vind ik dit maar een vreemd topic.
Eerst waarschuw je ons voor het diepgaand stukje, terwijl je tekst niet echt ontroerend is. Sorry <3
Je gebruikt graag op je eentje omdat je dat "gelazer" niet wil van wie, wat, etc.. wat bij mij overkomt alsof je je coke niet wil delen..
Dan wil je niet in een verslaving "glijden", maar je neemt wel wekelijks coke.
Daarna raad je ons een boek aan, die volgens jou een fantastische belevenis is maar wel slecht geschreven..?
Je wil van ons weten als je verslaafd bent of niet, terwijl je zelf tweemaal duidelijk zegt dat je je grammetje coke niet kan weerstaan omdat coke zo ontzettend lekker is..
Eerlijk gezegd snap ik het doel niet echt van je vraag, als wij nu zeggen dat je verslaafd bent, ga je er dan ook werkelijk iets aan doen?
Als je even goed had nagedacht ging je wel zelf tot het besluit komen dat je een beginnende verslaving hebt, die steeds maar erger kan worden als je er niet snel iets aan doet. Je hebt het uiteindelijk allemaal zelf in de hand.

Ps: kben 19 jaar en werk in een jongerendienstencentrum. :wave:
Ps: een nickname zegt ook al veel. :stoned:

JuliaLenco

Belezen gebruiker
Of je verslaafd bent kunnen wij natuurlijk niet voor jou bepalen.

De manier waarop jij coke gebruikt vind ik niet vreemd, ik vind het goed van je dat je het niet tijdens uitgaan gebruikt, ik persoonlijk vind het heel lastig om uit te gaan zonder coke.

Je schrijft dat het speciaal moet blijven, en dat je coke als een bijzonder snoepje ziet (cute haha), ik denk dat als er echt een heftige verslaving zit je dat niet meer in de hand kunt houden, dat het in plaats van een bijzonder snoepje gewoon een maaltijd wordt.

Ik zou zeggen, gebruik een paar weken niet en kijk hoe je je daarbij voelt.
Succes ermee!

Ps. Ik ben 19.

Tony Montana

Belezen gebruiker
In tegenstelling tot andere mensen krijg ik nu geen zin in coke, terwijl ik wel veel naar binnen snuif.

Verslaving... tja... tuurlijk werkt het verslavend en ja je doet voorkomen met je verhaal dat je verslaafd bent. Want volgens mij kun je het niet laten staan als iemand het je aanbiedt.
Maar goed... de meeste mensen hier weten wel wat ze doen. En je hebt er een paar tussen zitten die absoluut niet weten waar ze over praten.

p.s. Leeftijd: 28 jaar. Werk: Ja, heb ik bij een groot bedrijf. Ervaring: genoeg.

acidboy

Badass junkie
Tsjah ik hoef niet zo veel meer toe te voegen denk ik zo, sluit me wel aan bij het stukje van Saivy.

Oh en jongen, een tweede p.s is niet p.s p.s maar p.p.s, namelijk post post scriptum.

dutch-lycan

Bewuste gebruiker
vond het wel intresant tekstje ik gebruikte coke vroeger ook in mee eentje lekker thuis. dat vond ik altijd heerlijk gewoon lekker in je eentje voor de buis en afentoe een lijntje.

nu als ik het doe is me vriendin erbij en kijken we samen naar tv of doen andere dingen. is niet het zelfde als alleen zijn
alleen is heerlijk :grin:

ps ben 19 en ben magazijnier

Carlitos

Badass junkie
TheKingOfCrack zei:
Maar coke is echt te lekker om vanaf te blijven !!!

Stop maar is 3 maanden en kijk of je verslaafd bent.
Zo kom je er wel achter.
Stoppen kan nooit kwaad,voor het je echt hard pakt.
1 gram is (nu) nog wel te overzien.

space scientist

Wijs gebruiker
Japi-10 zei:
TheKingOfCrack zei:

Stop maar is 3 maanden en kijk of je verslaafd bent.
Zo kom je er wel achter.
Stoppen kan nooit kwaad,voor het je echt hard pakt.
1 gram is (nu) nog wel te overzien.

stop nu je idd nog kan, je kan nu nog "redelijk" zonder problemen stoppen denk ik zo. Maar 1 gram word 1,5 gram, dat word weer 2 gram. En op een gegeven moment komen de problemen.

Stop nu het nog kan, wees verstandig :)

Miriam

Bewuste gebruiker
TheKingOfCrack zei:

Mwa, als je gebruikt wel maar als je niet gebruikt dan is t lekker boeien voor mij dan het zijn steeds die verleidingen zoals het zien van die zooi, iemand zien basen, het ruiken ervan dan krijg ik wel een sterke drang maar er over lezen of iemand horen praten niet. tenzij het gaat over zometeen dan wil ik wel eens een trekje nemen maar met snuiven eigenlijk alleen als ik werk een gewoonte is dat. Terwijl ik toch in me tasje een pijpje heb altijd kan ik er dus goed mee omgaan vind ik zelf

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
acidboy zei:
Tsjah ik hoef niet zo veel meer toe te voegen denk ik zo, sluit me wel aan bij het stukje van Saivy.
quote]

P.S. Ben 19 jaar en tandarts assistente
Kben verschillende keren gekapt en ook steeds weer begonnen.. laatste x was ik 11 maanden gestopt..
Het blijft een verschrikkelijke verslaving.. je kunt er beter vanaf blijven en eigelijk is het beter om er nooit mee te beginnen..

Bovenaan