verslaving voor zijn?

snatser1912

Newbie
Ik gebruik nu al een tijdje 4-mmc (miauw) eerst was het alleen met vrienden en als ik op stap ging.. Toen begon ik soms doordeweeks te pakken en merk nu dat ik iedere dag de neiging heb om te pakken..
ik heb dit nog niet lang maar zou een erge verslaving graag voor willen zijn?
nu gewoon volledig stoppen met gebruik of andere tips?

Spyro

DF-koning
Buitenom stoppen zijn er natuurlijk weinig andere tips.

Maar goed dat je het nu inziet, grijp in voordat je straks in een dal zit waar je echt niet zo makkelijk meer uit komt.

Wees verstandig en dumpen die zooi. De lol is/gaat er echt vanaf en je gezondheid ook.

Cravings worden met de tijd echt minder en probeer afleiding te zoeken.

Edit: als je denkt het niet alleen te kunnen, klop even aan bij je huisarts. Ze hebben ook geheimhoudingsplicht! :)

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Mijn advies is om volledig te stoppen met de 4mmc.
Je gedrag begint al aardig op een beginnende afhankelijkheid te lijken, het is nu zaak om met deze drug te stoppen!
Kijk wel uit dat je dit gedrag met een andere drug niet gaat voortzetten, dan ruil je de ene verslaving voor de andere in...

_shikantaza

Badass junkie
Stop met alles. Geen alcohol, geen 4-MMC, niets. Hooguit koffie en een sigaretje als je daar van houdt. Houd je dat onverhoopt niet vol, ga dan naar jouw huisarts voor hulp. Ga het niet alleen proberen op te lossen. Je denkt steeds "deze keer lukt het me" maar het wordt alleen maar erger. Je kunt in ieder geval naar meetings gaan (zie https://www.na-holland.nl/) voor lotgenotencontact en evt cleane nieuwe vrienden.

Laatst bewerkt:
Bovenaan