Verslaving... even wat van me afschrijven

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Vandaag is de eerste dag dat ik gestopt ben met drugs en medicatie en heb momenteel gigantische cravings naar drugs maar heb het mezelf onmogelijk gemaakt om nog aan drugs te komen.

De voornaamste cravings zijn naar drugs zoals ketamine/diazepam/alprazolam/lormetazepam..
Ik ben nu ook sinds enkele dagen gestopt met mijn anti depressieva zonder af te bouwen omdat ik geen pil/snuifje meer wil doen. Ik ben momenteel zo gedegouteerd van drugs maar die cravings blijven.

Kan iemand me aub vertellen wanneer de cravings/afkickverschijnselen stoppen want dit is gewoon niet meer uit te houden. Afbouwen is geen optie want ik wil niets meer gebruiken.

cheiron

Bewuste gebruiker
Nou, op zich goed dat je je verslaving hebt besloten aan te pakken!

Wat betreft die antidepressiva, ik hoop dat je hebt uitgezocht of dat zomaar gaat, in een keer stoppen? Sommige middelen bouwen een spiegel op, en dan is het niet altijd verstandig om daar in 1 klap mee te stoppen. Misschien iets om te overleggen met degeen die ze heeft voorgeschreven?

Hoe dan ook, het stoppen met verslaving heeft vaak een fysieke kant. Dat verschilt een beetje per drug, en hoe lang je iets gebruikt hebt, ik weet niet precies hoe dat met al die -pammetjes zit maar dat zul je per middel vast kunnen vinden.

Het lastigst is meestal de mentale verslaving: het idee dat bepaalde 'normale' dingen echt niet leuk zijn of te doen zijn zonder drugs. Als je gewend bent om te slapen / emoties te verwerken / te feesten via drugs, dan moet je dat nu dus ineens leren te doen zonder drugs. En dat is vaak lastig in eerste instantie.

Vechten tegen craving is vaak een lastige strijd. Beter richt je je daarom op wat je wél wilt. Waarom wil je van de drugs af? Wat verhindert de verslaving je te doen met je leven? Goed werk, leuke relatie, helder in je hoofd, gezondheid? Als je in plaats van te vechten tegen de craving bezig kunt, al zijn het kleine stapjes, aan wat je wel wilt, dan is dat vaak veel bevredigender.

Oja, en leren herkennen wat je 'triggers' zijn. Dus als je weet dat je altijd drugs gebruikt als je in situatie x of y bent, goed om van te voren rekening mee te houden en iets alternatiefs te verzinnen.

Nou ja, zo maar wat dingen die in me opkomen. In ieder geval succes met je stap!

Albedo

Wijs gebruiker
Niet verstandig alles tegelijk te doen. Ik heb zo'n daad eerder meegemaakt bij iemand en de terugval duurde niet lang. Ik zou dingen een voor een aanpakken. Je hebt toch de tijd als je (voorgoed) wilt stoppen, toch?

Anti-depressivum kun je afbouwen afhankelijk van de dosis, maar als de dosis laag is dan is ineens stoppen beter. Alprazolam kun je prima tot nul afbouwen. Hiermee zou ik weken of zelfs maanden nemen afhankelijk van je dosis + duur van je gebruik. Elke 2 weken half pilletje minder nemen.

Stap voor stap is het beste. Laat je lichaam en hersenen wennen aan de nieuwe situatie! Neem evt. supplementen om het herstel te bevorderen en de troep in je lichaam te helpen verwijderen. Naast gezond eten en voldoende beweging natuurlijk. Wandelen is al prima en wie weet zie je nog wat leuks. Succes!

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik nam een redelijk lage dosis venlaflaxine dus normaal zou ik kunnen stoppen zonder ontwenningsverschijnselen.

Net gigantisch echte bijna levende nachtmerrie gehad.. onbeschrijflijk eng.. kon me niet meer bewegen, niet meer roepen en iets nam mijn lichaam over en begon vanbinnenuit te schreeuwen.
Dan word je wakker en dan begint het gewoon opnieuw. Dit zullen vast ontwenningverschijndelen zijn zeker?

Ik nam alprazolam recreatief en niet als medicatie. Dus elke dag eens iets anders en altijd heel erg hoge dosissen.

Goh we komen er wel doorheen, ben al een tijdje geleden van de pep moeten afkicken en das ook gelukt

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Denk dat de meesten dit wel aan zagen komen... Weet je zeker dat je je benzo's niet wilt afbouwen? Ik heb zelf ook een berucht verleden met dit goedje en kon via een afbouwschema volledig afkicken. Je hebt geen zware cravings en ontrekkingsverschijnselen doen zich bijna niet voor. Veel succes en houd ons op de hoogte!

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Klinkt heel erg als die slaapverlamming. In durf gewoon niet meer te slapen want ik heb bang dat dit weer gebeurd.

Ik denk niet dat ik zware ontwenningsverschijnselen heb behalve slecht slapen, slaapstoornis, schokjes/wazig zijn in het normale leven.. en ik heb zooo'n zin in benzo's.. Ik wil dit niet afbouwen omdat men ouders niet wisten dat ik het misbruikte.

Enig idee wanneer die slaapverslamming overgaat....?

Fool

Badass junkie
Op je zij gaan slapen wil vaak helpen tegen een slaapverlamming, ook niet gelijk weer omdraaien als je wakker wordt met slaapverlamming, maar eventjes uit bed gaan en een rondje lopen.

Durf je niet te zeggen hoe lang je hier last van gaat hebben, maar zodra mensen er een betekenis achter hebben schijnt het vaak sneller weer over te gaan. Jezelf realiseren wat er gebeurd is de eerste stap naar het onder controle krijgen. Vaak breek je er ook sneller uit als je je concentreert op het bewegen van één deel van je lichaam, bijvoorbeeld het topje van je pink of het knipperen met je ogen.

Sterkte ermee in ieder geval, een fatsoenlijke nachtrust zou iedereen eigenlijk op moeten kunnen rekenen! :(

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ja slapen durf ik gewoon niet meer, lig hier al uren met men ogen open...
Ik wil gewoon iemand die me kan vastpakken en geruststellen.. bedankt voor je tips Fool!!!!!

SirErick

Wijs gebruiker
LoveQuality zei:
Ik wil gewoon iemand die me kan vastpakken en geruststellen.. bedankt voor je tips Fool!!!!!
Is er iemand in je omgeving die je kunt bellen als je bang bent?

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Niet echt... behalve 1 meisje maar die gaat niet altijd kunnen opnemen in de nacht.

Kwil gewoon iemand naast me, een referentie van de realiteit..

Fool

Badass junkie
Kan me heel goed voorstellen, heb ook wel eens een doodeng nachtje slaap gehad en ben de rest van die avond ook niet mijn bed meer ingekropen.

Op een gegeven moment zul je je echt moeten bedenken dat slapen toch de beste optie is, zelfs als je geschrokken wakker wordt. Als het je een paar keer overkomt wordt het echt minder eng. Het klinkt nu eventjes kut, maar probeer het te zien als een uitdaging. Probeer de tips te volgen om slaapverlammingen tegen te gaan en verzet je gedachtes als je slaapt. Met een beetje geluk wordt je wakker zonder slaapverlamming en dan is dat alleen maar bevestiging dat het ook anders kan. :)

SirErick

Wijs gebruiker
LoveQuality zei:
Niet echt... behalve 1 meisje maar die gaat niet altijd kunnen opnemen in de nacht.
Als je de behoefte hebt om te willen praten dan mag je mij gerust bellen, zie je PB voor mijn mobielnummer. Helaas hebben telefoons niet de mogelijkheid om een knuffel fysiek door te geven, maar wat ik je wel kan aanbieden is een luisterend oor als je dat wilt.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Bedankt Erick, dit waardeer ik enorm, ik zal je enkel bellen in uiterste nood want wil anderen niet storen tijdens hun nachtrust.

Heb vannacht geen slaapverlamming gehad enkel heb ik nu van die schokjes ik men hoofd maar dat heb ik nogal gehad bij overmatig XTC gebruik. De wereld gaat voorbij in schokjes en heb niet het gevoel dat ik nu in de realiteit leef. Vreemd!

Bedankt Fool voor de tips, deze hebben me deze nacht goed geholpen!
Ik voel me een stuk geruster als ik niet op men rug lig.

Iemand een idee wat slaapverlamming te maken heeft met stoppen met drugs?

Hoop dat ik rap weer de oude ben. In ieder geval, van drugs blijf ik af!

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik denk dat ik het antwoord al gevonden heb.

Medicatie ter regulatie van REM-slaap en onderdrukking van kataplexie:
Xyrem ® (Natriumoxybaat) (GHB)
Antidepressiva zoals Anafranil® of Efexor® (Venlafaxine).

Venlafaxine reguleert dus de REM slaap (de periode wanneer slaapverlamming voorkomt)
Ik vermoed dat het hier iets mee te maken heeft.

Fool

Badass junkie
Mooi dat het geholpen heeft. :)

Qua oorzaak moet ik je helaas het antwoord schuldig blijven, de wetenschap snapt al niet (niet meer dan goede gokken) waarom we überhaupt slapen, en snapt al helemaal niet wat de oorzaak van slaapverlammingen zijn. Ongetwijfeld zal het iets met medicatie en drugs te maken hebben die je slaappatroon beïnvloeden, maar hoe/wat durf ik niet te zeggen.

Wat je zegt qua schokjes hoor je wel eens vaker bij het minderen/afkicken van o.a. antidepressiva of andere middelen. Als je er langer last van hebt zou je best een gesprekje met de huisarts kunnen houden, dit soort dingen kunnen wel erger worden als de bron niet aangepakt wordt. Moest je de antidepressiva trouwens niet afbouwen, in plaats van direct stoppen?

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Wat aardig van Erick dat hij dat aanbiedt, ik heb zijn posts met glimlach gelezen. Het lijkt me wel wat raar om iemand die je niet kent op te bellen, maar ik vind het wel een mooi gebaar.

Fool

Badass junkie
leipebaviaan zei:
Wat aardig van Erick dat hij dat aanbiedt, ik heb zijn posts met glimlach gelezen. Het lijkt me wel wat raar om iemand die je niet kent op te bellen, maar ik vind het wel een mooi gebaar.
Dit mag inderdaad ook wel eventjes gezegd worden. :)

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Het is inderdaad erg vreemd om een vreemde te bellen en ik denk dat ik echt serieus op het randje moet zitten om die stap te zetten :grin:

Maar het gebaar is natuurlijk heel erg mooi :)

SirErick

Wijs gebruiker
LoveQuality zei:
ik zal je enkel bellen in uiterste nood want wil anderen niet storen tijdens hun nachtrust.
Ik slaap gemiddeld zo'n twee keer per week en dan vaak ook niet langer dan 4-5 uur per nacht. Met andere woorden: je mag me altijd bellen als er iets is, want ik ben toch wakker.

Bobsacamano

Badass junkie
Beste LoveQuality,

Ik voel met je mee ik heb zelf ook een aantal keer slaapverlamming gehad. Geloof me het is angstaanjagend maar het word erger door meer slaapgebrek. Hoe naar ook maar luister heel goed naar je lijf als je gaat liggen. Slaap neit op je rug dan gebeurd het sneller. Als je goed luistert naar je lijf dan kan je het op voelen komen. Het gebeurd meestal op het moment dat je in slaap valt. Als het gebeurd probeer dan zo kalm mogelijk te blijven. Probeer je te beseffen wat het is. Voor mij hielp het heel erg om tijdens de slaapverlamming te denken aan de wikipedia pagina al kon dat maar moeilijk. Maar dan kon ik het ietsje relativeren mezelf rustig houden. Om er uit te komen helpt voor mij het beste om me heel erg te concentreren op 1 bepaalde hand om die te bewegen. Zodra die in beweging komt (lijkt een eeuwigheid te duren) dan kom je er uit. Ga dan ontspannen weer liggen op je zij en ga wat lezen en probeer even wakker te blijven. Als je meteen weer gaat slapen is de kans vrij groot dat het weer gebeurd.

Maar probeer vooral kalm te blijven. Het is een nogal onbegrepen fenomeen al honderden jaren. Het voelt bijna demonisch en het is mega eng. De eerste twee keer dat het me gebeurde dacht ik dat ik een hersenbloeding had ofzo. Je niet kunnen bewegen en voor je gevoel keihard schreeuwen en gevangen in je hoofd zitten terwijl boze entiteiten op je borst zitten en vervormde schaduwen overal in je kamer om je heen klotsen. Ook hoorde ik mensen lopen.

Hou in je hoofd dat er zwart wit gezien niks aan de hand is en dat het over gaat. Dat er een schakel foutje word gemaakt in je hoofd.

Keep up niks gebruiken jij...

mocht je vragen hebben je mag me altijd PM'en

LoveQuality zei:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Hoe vaker het gebeurd hoe minder eng het waarschijnlijk zal worden.

Het verschrikkelijkste is gewoon die demonische wezens die rond en op je zitten en al dat geschreeuw in je hoofd in combinaties met vibraties... :openmouth:

Ik kan best begrijpen dat mensen beginnen te geloven is geesten en dergelijke.
Wie weet is hetgene wat je ziet allemaal echt maar kan je in onze realiteit die dingen niet zien.

Het rare is dat ik wel kon wandelen na een tijd maar een second later gewoon ontwaakte in men bed. Waarna het opnieuw begon. Een soort van droom in een droom.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Vervelend om dit te lezen man.. ik hoop dat je er snel weer bovenop komt. Vind het in ieder geval knap van je dat je alle rotzooi nu opzij hebt gegooid en wilt stoppen.

en kudos voor Erick, ben blij om te lezen dat er nog zulke mensen zijn! doet me deugd.

laat dit forum je vooral helpen met dingen van je af schrijven, hoop niet dat het als terugval trigger werkt als je de leuke verhalen over drugs leest.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Nee, de leuke ervaringen gaan me absoluut geen terugval bezorgen.
Ik ben tever gegaan met mijn gebruik en het heeft zowat alles wat ik heb opgebouwd kapot gemaakt.
Dus een terugval, nee bedankt :rolleyes:

Maar ik blijf voorlopig nog een tijdje op het forum voor misschien andere mensen te helpen en raad te geven. Het is hier soms te gezellig om te vertrekken :tearsofjoy:

Trouwens, ik heb geen slaapverlamming meer gehad ondertussen dus ik kan terug rustig slapen.
En voorlopig heb ik enkel nog last van schokjes in men hoofd en voor de rest zijn de meeste ontwenningsverschijnselen al verdwenen.

Fool

Badass junkie
LoveQuality zei:
Ik ben tever gegaan met mijn gebruik en het heeft zowat alles wat ik heb opgebouwd kapot gemaakt.

Maar ik blijf voorlopig nog een tijdje op het forum voor misschien andere mensen te helpen en raad te geven. Het is hier soms te gezellig om te vertrekken :tearsofjoy:

Trouwens, ik heb geen slaapverlamming meer gehad ondertussen dus ik kan terug rustig slapen.
En voorlopig heb ik enkel nog last van schokjes in men hoofd en voor de rest zijn de meeste ontwenningsverschijnselen al verdwenen.
Mooi om te horen! :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
LoveQuality zei:

Goed om te horen! Houd het vol kerel, je weet waarvoor je het doet. :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Knap van je dat je er serieus mee bezig gaat af te kicken LoveQuality! Ik merkte het al een tijdje op dat je wel heel veel en heel vaak gebruikte, maar ik snap wel dat het soms ook weinig/geen zin heeft als mensen daar kritiek op gaan hebben als je je zo voelt. Dat kan het soms alleen maar erger maken.

Die slaapverlamming klinkt doodeng. Ik heb dat zelf jaren terug ook eens heel kort meegemaakt als ik het zo lees. Ik werd toen wakker en toen voelde het alsof er iemand/iets op mijn borstkas zat, wat heel benauwend voelde. Ik maakte een soort duw beweging om het eraf te krijgen en toen werd ik ineens "nog" een keer wakker en was het weg. Net alsof er iemand bij me in de kamer aanwezig was, die er eigenlijk niet was...

Mooi dat het nu alweer beter mee gaat met je trouwens.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Bedankt iedereen voor de steun.
Jaa ik gebruik ongeveer 3 jaar drugs waarvan het eerste jaar min of meer recreatief, 2de jaar dagelijks, derde jaar met perioden van dagelijks/wekelijks/maandelijks

Nog altijd niets gebruikt trouwens dus het gaat de goede kant op! :grin:

En als ik me in procent moet uitdrukken hoe ik me voel, njaaa 200% :mrgreen:

Schokjes zijn inmiddels ook verdwenen, behalve gisteren toen ik wat alcohol dronk dan kwam het een beetje niet erg storend terug.

SirErick

Wijs gebruiker
LoveQuality zei:
Nog altijd niets gebruikt trouwens dus het gaat de goede kant op! :grin:
Het is al weer zo'n twee weken geleden dat je voor het laatst in dit topic gepost hebt, dus ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, hoe is het met je LoveQuality? Hopelijk veel beter!

Slaapverlamming ontstaat waarschijnlijk als zelfbescherming tijdens het dromen. Soms zijn dromen zo intens dat je er lichamelijk op reageert. Iedereen heeft wel eens meegemaakt dat ie wakker schrikt en een wilde beweging maakt bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld als je het gevoel hebt dat je valt of verdrinkt, dat kan zo intens zijn dat je er wakker van schrikt en jezelf wilt redden (om waar wat te noemen). In dat geval is je prikkel/reactie zo sterk dat je door de slaapverlamming heen komt.

Zonder slaapverlamming zou je waarschijnlijk wild om je heen kunnen bewegen tijdens het dromen en jezelf verwonden, daarom kun je tijdens perioden van REM slaap niet of weinig bewegen.

Hoe het precies werkt is niet bekend. De reden dat het ontstaat bij drugs en bij de afkick van drugs is omdat middelen je REM slaap ook kunnen beïnvloeden. Dagelijks dempende medicijnen zorgen ervoor dat je minder tot geen REM-slaap hebt. Waarschijnlijk gaat er dus ergens in de timing iets verkeerd waardoor je dus wel wakker wordt maar de verlamming niet ophoudt. Scary..

Bobsacamano

Badass junkie
Volgens mij klopt je statement niet helemaal. Bij slaapverlamming kom je direct in de verlamming op het moment dat je in slaap valt. Die verlamming is nodig bij REM slaap maar niet daarvoor of daarna. Wat er gebeurd bij slaapverlamming is dat je al in de verlamming valt op het moment dat je in slaapt of het moment dat je wakker word. Hierdoor maak je bewust mee dat je verlamt bent.Daarom is het zulke scary shit omdat je volkomen bewust bent van je verlamming. Daarnaast zit je ook in een soort hallucinatie staat.

JE kan helemaal niks en de enige manier om er uit te komen is om je daar erg op te concentreren of als je bijvoorbeeld word aangeraakt.

Eigenlijk haal je slaapverlamming en slaapverlamming door elkaar. Je hebt goede slaapverlamming op het moment dat je in je REM komt. En je hebt slaapverlamming op een moment dat dat niet gewenst is.

SmartieAndMe zei:
Inderdaad, hoe is het met je LoveQuality? Hopelijk veel beter!

Slaapverlamming ontstaat waarschijnlijk als zelfbescherming tijdens het dromen. Soms zijn dromen zo intens dat je er lichamelijk op reageert. Iedereen heeft wel eens meegemaakt dat ie wakker schrikt en een wilde beweging maakt bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld als je het gevoel hebt dat je valt of verdrinkt, dat kan zo intens zijn dat je er wakker van schrikt en jezelf wilt redden (om waar wat te noemen). In dat geval is je prikkel/reactie zo sterk dat je door de slaapverlamming heen komt.

Zonder slaapverlamming zou je waarschijnlijk wild om je heen kunnen bewegen tijdens het dromen en jezelf verwonden, daarom kun je tijdens perioden van REM slaap niet of weinig bewegen.

Hoe het precies werkt is niet bekend. De reden dat het ontstaat bij drugs en bij de afkick van drugs is omdat middelen je REM slaap ook kunnen beïnvloeden. Dagelijks dempende medicijnen zorgen ervoor dat je minder tot geen REM-slaap hebt. Waarschijnlijk gaat er dus ergens in de timing iets verkeerd waardoor je dus wel wakker wordt maar de verlamming niet ophoudt. Scary..

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
bobsacamano zei:
Volgens mij klopt je statement niet helemaal.

Slaapverlamming kan voorkomen bij het slapen gaan of bij het wakker worden, mijn statement klopt wel :) REM slaap komt voornamelijk voor in de ochtend aan het einde van je slaapcyclus, maar het kan dus ook in de avond voorkomen.

Ik haal ze niet door elkaar, er is geen verschil tussen. Het is een verschijnsel wat iedereen heeft, maar de meeste mensen merken het niet. Als je de slaapverlamming wel merkt gaat er gewoon iets mis in je slaapcyclus, wat is niet precies bekend.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ondertussen geen ontwenningsverschijnselen meer..
Nog 1 keer last gehad van slaapverlamming maar het leek toen maar 10 seconden te duren.

Heb nog 3 keer gezondigd, een keer coke/keta/xtc.. valt dus best mee!
Gelukkig geen antidepressieva meer gebruikt en geen benzo's meer

Fool

Badass junkie
LoveQuality zei:
Heb nog 3 keer gezondigd, een keer coke/keta/xtc.. valt dus best mee!
Gelukkig geen antidepressieva meer gebruikt en geen benzo's meer
Volgens mij is XTC wel één van de meest onverstandige dingen om mee te zondigen als je dit soort klachten hebt en afkickt van antidepressiva. :P

Verder natuurlijk goed bezig! :)

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Jaa heb toch niet veel van de XTC gevoeld, enkel wat klappertanden en een gigantische kater :cry:
Nu weet ik weer waarom ik al zolang gestopt was met XTC, teveel misbruikt.

Ondertussen een maand verder en heb al zoveel feesten gedaan zonder drugs.
En raar maar waar, ik kan me 10 keer beter amuseren nuchter als met drugs.

HoneyC

Belezen gebruiker
Oh wauw ! Wat heb ik veel respect voor jou en je uithoudingsvermogen !
Zie inmiddels dat het al een paar maanden geleden is.. Hoop dat het nog steeds goed met je gaat en dat je niet(s) hebt gebruikt :grin:

Ik ben ook al langer dan een jaar clean van een intense wietverslaving.
Een grote deel van mijn leven en waaronder ikzelf ook 180 graden zijn veranderd naar het positieve.
Alleen de laatste paar maanden mistte ik toch wel eens wat, en door een super lange tijd bijna niks anders gedaan te hebben dan school/werken had ik weer eens afgesproken om wat te drinken na het werken. Dus na 'n paar sappies besloten om een halve g. Coke te halen met een vriend. Was wel leuk, maar niks vergeleken met mijn eerste (coke)ervaring.
Volgende dag kwam ik brak aan op het werk, heel de nacht niet kunnen slapen. Ik mocht eerder weg dan ik dacht en ja hoor dat werd weer gezellig samen snuiven. Kreeg dit keer ook een slaappil oxazepam als het goed is. En het beviel me beide héél erg. (Want ikzelf had de laatste paar maanden ook slaapproblemen).

Dus 2 weken nog af en toe tussendoor gesnoven etc. tot op een dag ik wat ging eten en drinken bij vrienden thuis. En Coke wou om een beetje te 'ontnuchteren'. Zagen we dat de packie leeg was, afijn dan maar pep dacht ik. Eerste keer, en ja hoor :hearteyes: GE-WEL-DIG. Waarom gebruikten mensen ook al weer cocaïne terwijl speed je vele malen beter laat voelen?

Sindsdien was mijn liefde voor pep ook echt niet te ontnemen.
Toen heb ik ook echt binnen een maand min. 15x pep gebruikt en anders sos(als ik niet aan pep kon komen). Daarnaast begon ook ineens mijn liefde voor benzo's slaappillen en alles wat je zo 'n beetje verdoofd.

Ik nam soms 2/3 slaappillen en sliep heerlijk 15 uur door. Volgende dag had ik weer zin en energie in van alles. Maar meestal was ik te moe of had ik geen zin(!), zodra ik pep had veranderde dat wel.

En toen ging het pas echt mis, ik kon mezelf niet inhouden. Ben weer een fout begaan wat eigenlijk nooit had moeten gebeuren.
Ja. Super boos op mezelf, pep gehaald. Iets voelde beter. Toen kwam 'een vriendin' langs, ik onder invloed van pep lekker met der gebabbeld. En zij vertelde mij een aantal zaken waardoor ik weer tot rust kwam.

Toen heb ik de komende 3/4 dagen op werk pep gebruikt. Alles ging goed tot vrijdag heel veel tegenslagen weer proberen te onderdrukken met allerlei soorten drugs. (Ging mentaal fout).

Nou heb ik de afgelopen paar dagen (gister voor het laatst) niet veel maar wel min. 1 lijn genomen.
Ik was vastberaden om te stoppen met alle chemicaliën voor min. 2 maanden. Ik merk dat dit zovéééél moeilijker is dan ik dacht.

Ik zie ook echt dat ik ben afgevallen en mijn huid helemaal naar de tering is. Het liefst vermijd ik spiegels/mensen en pak ik een rietje en snuif weer uit een zakje pep totdat ik tranen krijg. En een euforisch gevoel ervaar.

Maar SHIT JOH ! De drang is zo groot, ik heb zelfs een lijstje gemaakt van alle drugs en redenen die ik de afgelopen tijd hebt gebruikt. Ik denk aan mijn eerdere verslavingen en gevolgen, maar niks lijkt te helpen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk was, en dank hierbij ook voor het lezen van mijn hopeloze reactie !
En ik hoop dat er goede oplossingen komen..

Groetjes.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik moet je namelijk teleurstellen, ik heb toch niet zo'n goed uithoudingsvermogen als je denkt :mrgreen:
Ondertussen heb ik nog enkele keren 4-FMP, 2-FA, 6-APB, 2-MMC, 3-MMC, O-Desmetyltramadol, Etizolam, Flubromazolam gehad. :flushed:
Sterker zelfs, op dit moment gaat er wat 2-FA binnen om wat gefocust te blijven.

Als je echt niet meer zonder kan en je hoofdje denkt alleen nog maar aan speed, dan kan je uitgaan toch zeker een mentale verslaving.
Gelukkig heeft speed geen lichamelijke afkickverschijnselen, behalve dan dat jeje doodmoe voelt en waarschijnlijk wat neerslachtig en geen zin om iets te doen.
Je moet blijven volhouden en na een tijdje ga je merken dat het elke dag wat beter gaat.
Elke dag een half uurtje sporten en natuurlijk eet gezond.
Zorg voor een vertrouwenspersoon die je situatie begrijpt en waar jeje hart tegen kan luchten als je nood hebt aan nen babbel of als het dreigt mis te lopen.

HoneyC

Belezen gebruiker
LoveQuality zei:
Ik moet je namelijk teleurstellen, ik heb toch niet zo'n goed uithoudingsvermogen als je denkt :mrgreen:
Ondertussen heb ik nog enkele keren 4-FMP, 2-FA, 6-APB, 2-MMC, 3-MMC, O-Desmetyltramadol, Etizolam, Flubromazolam gehad. :flushed:
Sterker zelfs, op dit moment gaat er wat 2-FA binnen om wat gefocust te blijven.

Als je echt niet meer zonder kan en je hoofdje denkt alleen nog maar aan speed, dan kan je uitgaan toch zeker een mentale verslaving.
Gelukkig heeft speed geen lichamelijke afkickverschijnselen, behalve dan dat jeje doodmoe voelt en waarschijnlijk wat neerslachtig en geen zin om iets te doen.
Je moet blijven volhouden en na een tijdje ga je merken dat het elke dag wat beter gaat.
Elke dag een half uurtje sporten en natuurlijk eet gezond.
Zorg voor een vertrouwenspersoon die je situatie begrijpt en waar jeje hart tegen kan luchten als je nood hebt aan nen babbel of als het dreigt mis te lopen.

Hartstikke bedankt voor het lezen en meedenken, die dingen wist ik al en probeer ik ook maar nu nog het accepteren in mijn hoofd. :mrgreen:
En wat zonde om te lezen dat je weer gebruikt zeg, mag is misschien weten wat de reden was voor een terugval.. ?

Bovenaan