Verschil tussen alcohol drank/soort

Proxima

Badass junkie
Even denken hoor...

Toevoegingen aan de drank en de gewoonte hoe je het drinkt spelen een belangrijke rol.

Tik je snel en paar glazen whisky achterover, dan krijg je veel sneller meer alcohol in je lichaam binnen dan als je al lekker lullend je bier zit weg te zippen.

Ook toevoegingen als suikers, hop en andere zaken kunnen invloed hebben op de snelheid van de alcohol opname.

Verder speelt de toestand van je lichaam mee (moe of juist goede conditie of goede bui hebt).

En als laatste uiteraard of je een bodempje eten op je maag hebt liggen of niet.

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
En met vitamine tekort toch?
De echte alcoholisten die in de ochtend al beginnen met de alcohol zullen gedurende de dag wel niet veel meer eten (of gezond eten) en dat schijnt ook te knagen aan je geheugen.
Ja maar dan heb je het weer echt over structureel geheugenverlies indd. Dat was niet waar ik op doelde maar komt vgm op een vergelijkbare manier voor.

Lemmy

Badass junkie
Dus eigenlijk is donker bier slechter dan blond omdat het nog veel sneller werkt of hoe moet ik dit allemaal interpreteren?

Manu76

Badass junkie
Dus eigenlijk is donker bier slechter dan blond omdat het nog veel sneller werkt of hoe moet ik dit allemaal interpreteren?
Ik denk dat je vooral geen suiker in je bier moet gooien. Dat met die Cassis kun je beter laten.

Proxima

Badass junkie
Suiker in je bier gooien?!
Dit heb ik nog nooit gehoord....Dat is toch je reinste verkrachting van bier!
Hoe denk je dat die alcohol in je bier komt? Dat zijn suikers die door het gist in alcohol worden omgezet.

Bier is voor normale beginners over het algemeen goor, dus iets zoets kan goed helpen om die vieze smaak te maskeren (of gewoon ijskoud drinken zodat je niets proeft).

Alcohol-vrij bier, wat ik gewoon een graan-drankje noem, is overigens prima op kamertemperatuur te drinken door het ontbreken van alcohol.

De Zandman

DF-koning
Van bacardi cola's ben ik ooit zo ontzettend ziek geweest, dat ik het noooooit meer heb aangeraakt.
Ik moet wel zeggen dat ik er een stuk of 18 naar binnen had getikt.
Ik bleef de hele dag erna vanaf 05.00 uur aan het kotsen....
Bacardi cola? EXIT

Brakka Mang

Badass junkie
Bacardi kreeg ik altijd ontzettende rufttornado's🤣 Zit zeker wel een verschil tussen alcoholsoorten. Bier vind in helemaal niks, sterk bier ook niet. Werd ik niet dronken van, alleen moe op een gegeven moment. Whiskey ging ik altijd het beste op, met ijs alleen. Vodka wordt ik vriendelijk baldadig en tequila wordt ik een gevaar voor de samenleving 🤣🤣

Brakka Mang

Badass junkie
Ja maar dan heb je het weer echt over structureel geheugenverlies indd. Dat was niet waar ik op doelde maar komt vgm op een vergelijkbare manier voor.
Ik heb die periodes ook gehad voor enkele maanden maar ik at er wel gewoon goed bij kreeg altijd vreetbuien ervan. Dronk wel 15-20 kanon op een dag toen samen met lyrica 900mg. Was ook wel mijn laatste hoofdstuk als drinker, wat ik overigens niet had gepland maar door het vele drinken de hele dag door kwam het punt dat ik het letterlijk zat was en toen ben ik zo gestopt van de een op de andere dag. Maar inderdaad, veel mensen die de hele dag drinken eten amper waardoor je lichaam en geest heel zwaar aftakelen.

• Like
Waarderingen: ljuv
Bovenaan