Verschil MDMA en XTC

Demo Psycho

Newbie
Hallo DF,

De werkzame stof in een XTC pil is natuurlijk MDMA. Ik ben naar verschillende feesten geweest waar voornamelijk XTC werd gebruikt. Een van de laatste keren dat ik daar was werd er ipv. XTC ook MDMA in poedervorm verkocht. Ik had hier zelf niet zon trek ik want ik weet de verschillen niet, dus ik bleef gewoon bij de pilletjes.

Nou is mijn vraag, wat is nou precies het verschil?
Ik weet nog wel bij dat feest, bijna iedereen die de MDMA in poedervorm had genomen vond het tegenvallen of voelde bijna geen effecten, dus volgens mij was dat veel minder. Dit kon natuurlijk zo zijn omdat het misschien niet helemaal zuiver of puur was, ik heb geen idee.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Demo Psycho zei:
Nou is mijn vraag, wat is nou precies het verschil?
Ik weet nog wel bij dat feest, bijna iedereen die de MDMA in poedervorm had genomen vond het tegenvallen of voelde bijna geen effecten, dus volgens mij was dat veel minder. Dit kon natuurlijk zo zijn omdat het misschien niet helemaal zuiver of puur was, ik heb geen idee.
Er is geen verschil, XTC=MDMA. Er gaat nog wel eens het gerucht dat mensen denken dat er ook speed in XTC pillen zit, dit komt zo weinig voor dat je dat een fabeltje kunt noemen.

Waarom het bij die mensen tegenviel is waarschijnlijk omdat ze grotere hoeveelheden MDMA zijn gewend ivm de enorm sterke pillen die er nu in omloop zijn. Daarbij speelt de puurheid natuurlijk ook een rol, maar dan moet je die wel weten. Aangezien het in poedervorm was is de kans een stuk groter dat het versneden is dan MDMA in kristalvorm. Maar ook MDMA in kristalvorm is niet altijd volledig puur. Sowieso is het zo dat veel mensen niet weten dat als je een pil hebt van 100mg MDMA je meer MDMA poeder zult moeten nemen dan 100mg. Als het volledig puur is het maximale percentage 84%, wat betekent dat je dan (100/0.84) 119mg MDMA poeder moet nemen. Bijkomend probleem is dan mensen met MDMA poeder het meestal niet afwegen maar likjes nemen, dan krijg je misschien ook niet een volle dosis binnen.

Demo Psycho

Newbie
Dus het is hetzelfde, maar eigenlijk iets minder effectief omdat je meer nodig hebt.
Ik dacht echt dat er een klein verschil in zat, leden hebben hier ook in hun onderschrift MDMA en XTC apart staan, maar dat slaat dus helemaal nergens op.

Bedankt voor de info!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Demo Psycho zei:
Dus het is hetzelfde, maar eigenlijk iets minder effectief omdat je meer nodig hebt.
Ik dacht echt dat er een klein verschil in zat, leden hebben hier ook in hun onderschrift MDMA en XTC apart staan, maar dat slaat dus helemaal nergens op.

Bedankt voor de info!

Je hebt evenveel nodig, is immers exact dezelfde stof. Alleen pillen zijn vaak 250+mg als je 250mg poeder mdma neemt ga je even hard :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Demo Psycho zei:
Dat slaat inderdaad helemaal nergens op. Je moest eens weten hoe vaak die discussie hier al op het forum voorbij is gekomen. Beter ook dat je het vraagt ipv domweg aan te nemen dat het echt iets anders is.

Tijdloos zei:
Alleen pillen zijn vaak 250+mg als je 250mg poeder mdma neemt ga je even hard
Niet helemaal, want 250mg MDMA poeder is maximaal 210mg MDMA base. En de uitslag van pillen is altijd in base, maargoed nu ben ik aan het mierenneuken :P.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ach ja ik begrijp het wel. MDMA past zich aan aan je verwachtingspatroon en omgeving. Als iemand je vertelt dat MDMA kristallen beter zijn, ga je er ook beter op. Ik snap wel dat je dan gelooft dat er verschil tussen zit.

Het verschil is er niet, maar het komt voor sommige mensen zo geloofwaardig over, dat zelfs als je uitlegt dat het hetzelfde is, ze nog steeds niet willen aannemen dat dat zo is.

Bovenaan