Verkleuring in McKennaii growkit

Ritz

Newbie
Vijf dagen geleden heb ik mijn McKennaii growkit ontvangen, 11 uur gesoakt in de koelkast en vervolgens in een afgesloten (meegestuurde) ventilerende zak gedaan en in een lichte kamer gezet uit direct zonlicht. Het vullen en verwijderen van het deksel heb ik geheel steriel gedaan en drie keer per dag laat ik verse lucht in de zak. Op dit moment zie ik een verkleuring. Is dit een verontreiniging? Wat kan of moet ik hier aan doen?Vele jaren geleden heb ik ook eens paddo's gekweekt en kreeg ik 7 flushes uit een growkit, maar deze kleuring herinner ik me totaal niet.McK.jpg

Fonkel

Newbie
Wat ik je kan vertellen uit wat ik reeds gelezen heb op het internet is dat je met een ongewenste extra schimmel zit. Met deze kit komt het niet meer goed vrees ik.

Drie keer de zak openen voor verse lucht lijkt me veel, zeker wanneer er nog geen paddenstoelen groeien. Ik probeer besmetting etc, zo veel mogelijk te vermijden. Ik doe mijn zak nu om de twee dagen een keer open om te verluchten en eventueel extra te bevochtigen. Voor zover lijkt alles prima te gaan bij mij. Sinds de 9de deze maand mij allereerste growkit gestart.

Misschien krijg je een nieuwe opgestuurd na contact met de shop van waar je kit komt ...

beste groet

Ritz

Newbie
Hm, inmiddels is de kit volledig groen gekleurd en heb ik hem maar weggegooid. Ik zag inderdaad later op de instructie dat dat drie keer per dag openen (wat ik me ook niet kon herinneren) pas moet als er paddestoelen zijn.

Aangezien het mijn eigen schuld is van dat te vaak openen, ga ik de shop maar niet mailen. Inmiddels een nieuwe kit besteld. Dank voor je reactie!

Bovenaan