Verdeling MDMA over feestavond

Ik gebruik sinds kort af en toe xtc. Wij hebben geteste blauwe nfls, wat inhoud dat er rond de 280 mg MDMA in elke pil zit. We hebben tot nu toe steeds kwartjes genomen, en dan steeds kwartjes bijgenomen wanneer we daar zin in hadden; en hier hebben we leuke avonden mee gehad. Onze vraag is het volgende. We hebben afgelopen keer in totaal 4 kwartjes na elkaar gehad, en we bereikten eigenlijk bij de 3e pas de gewenste effecten. Is het beter om eerst een halfje te nemen en daarna kwartjes, of zit hier meer risico aan?

Ook vragen we ons af wat we eigenlijk kunnen verwachten van de heftigere effecten. We houden er allebei van om flink hard te gaan, maar we zijn onzeker over de risicos van heftigere dosissen. Na het 3e kwartje bereikten we een heel dromerige en euforische, bijna trippende staat; dit was erg leuk, maar we waren zoals gezegd onzeker over of we nog zonder al te veel gevaar bij konden nemen. Daarom dus mijn vraag: hoe zou je je meest heftige maar positieve staat beschrijven op xtc, en op welke manier heb je deze bereikt?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

We zijn beide 18, 75 kg, en we laten minimaal 2 maanden tussen gebruik. Onze pillen bevatten zoals gezegd 280 mg MDMA.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
280mg mdma is wel erg veel. Lees de link hierboven voor “veilige” dosering voor iemand van jouw gewicht.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik deed altijd eerst 80 tot 90mg en zodra dat is ingewerkt 40 a 50 mg erbij. Dan zit ik echt lekker maar niet te erg en kan dan nog goed functioneren. Soms neem ik zodra ik merk dat het minder wordt weer +- 60mg erbij om het wat te rekken. Dan zit ik op ongeveer 2mg p/kg lichaamsgewicht.

Sannetje

Experimenterende gebruiker
Naar mijn mening geld bij xtc "less is more". Het werkt niet op een manier waarbij meer/bij nemen steeds beter en beter word. Natuurlijk is te weinig helemaal kut maar dat zal je wel niet ervaren met zulke knoeperds van pillen. Beter dan een bepaald level word het niet, hoe meer je neemt hoe meer bij werkingen en negatieve effecten die gaan overheersen.

Ik heb zelf altijd het gevoel/idee gehad dat de start dosis het belangrijkst is, wat ik daarna bij neem verlengt eigenlijk vooral. Als ik na mijn eerste stukje en lekkere flinke inklapper krijg gaat dit de rest van de avond lekker. Als ie wat slap inkickt en ik te weinig heb genomen heb ik het idee dat het de hele avond wat minder is. Kan ook tussen mijn oren zitten, iemand die hier een antwoord op heeft ?

Ik begin zelf altijd met 1/3 maar ik ben dan ook een meisje van 56 kilo en heb pillen van 220/40, dan weet ik zeker dat ie goed zit. Misschien is een kwartje ook iets voor jou om te proberen, een halve lijkt me erg veel haha. Maar aan de andere kant zijn er ook mensen die zo een hele opvreten, ik snap niet hoe maar goed.

Dirkdirk

DF-koning
Holy macaroni! 280 mg per pil? Dat zijn flinke jongens. Onderschat ze niet! Lees eerst de link die De Dunne je heeft gestuurd. (https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/)

Ik denk dat je MDMA op een verkeerde manier gebruikt. Je bent te voorzichtig.

Wij hebben geteste blauwe nfls, wat inhoud dat er rond de 280 mg MDMA in elke pil zit. We hebben tot nu toe steeds kwartjes genomen, en dan steeds kwartjes bijgenomen wanneer we daar zin in hadden; en hier hebben we leuke avonden mee gehad.

Kwartjes van een 280 mg is 70 mg per dosis. 70 mg is enigszins verwaarloosbaar. Je gaat het misschien wel een beetje voelen, maar niet zoals de drug bedoeld is. Je raakt teleurgesteld en neemt een volgende kwartje. Uiteindelijk heb je een hele pil op en je voelt je lekker, maar je hebt je lichaam leeggezogen van de stoffen die deze drug zo geweldig maken.

Bereken je lichaamsgewicht en vermenigvuldig met 1,5 is volgens mij een goede dosis. Wacht minstens 1,5 uur voordat hij inslaat. En ga niet kloten met kwartjes.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Check deze grafiek, die laat in één oogopslag zien dat de 'beste' dosis 120 milligram MDMA per avond is.

Wat mij betreft heeft MDMA vier eigenschappen die de drug uniek maken: verhoging van empathie, gevoel van sociale verbintenis en een klamerende euforie die emotionele openheid veroorzaakt.

Die eigenschappen bereik je optimaal met een dosis tussen de 80 - 120 milligram.

Boven de 120 milligram gaan bijwerkingen de overhand voeren: trillende ogen, overmatig zweten, wazig zien, verminderde aanspreekbaarheid (dus minder empathie en minder verbintenis), willekeurige spiersamentrekkingen, hallucinaties, angst, een veel sterke dinsdagdip.

Dat effect wordt versterkt omdat MDMA het enzym in de lever blokkeert dat MDMA afbreekt. Als je meer dan 120 milligram neemt, dan kan je lichaam MDMA dus niet meer zo goed afbreken, waardoor de bijwerkingen exponentieel toenemen bij elke aanvullende dosis.

Dus dan komt de vraag: zijn die 'bijwerkingen' voor jou de gewenste effecten, of neem je ze op de koop toe om gewoon hard te spacen? M.a.w.: zijn de effecten alle risico's waard?

Want hoge doseringen gaan gepaard met flink wat aanvullende risico's. De meest duidelijke is een sterke dinsdagdip. Maar wat ook heel vervelend kan zijn: mensen die vaak en/of hoge dosissen nemen, ontwikkelen al redelijk vlot een soort permanente tolerantie voor MDMA. Ik heb het zo vaak om me heen gezien: mensen die superenthousiast aan M beginnen en veel te veel nemen, en dan een jaar of twee jaar later kunnen ze niet meer van de MDMA genieten want de magische euforie is weg en ze hebben meer last van bijwerkingen.

Gooi daar aanvullende gezondheidsrisico's bovenop zoals breinschokken, HPPD, depressie, derealisatie, concentratiestoornissen, geheugenproblemen, maar ook overhitting, uitdroging, serotonine syndroom, hersenbloeding, beroerte, hyponatriëmie (en hersenoedeem), leverschade en maagzweer. De kans op al die aandoeningen wordt groter naarmate de dosis toeneemt.

Bijlagen

• 51902525_2186936834700223_1838479404095766528_n.jpg
    51902525_2186936834700223_1838479404095766528_n.jpg
    46,6 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:

Pollewop

Bewuste gebruiker
Pfoeh! Dat is veel!
Een dromerige hallucinerende staat zeg je? Dan heb je echt veel op en is het niet veilig om daar nog overheen te gaan. Je lichaam gaat dan heftig protesteren denk ik.
De startdosis is het belangrijkste althans meestal. Ik begin nu meestal met een halfje en daarna 2x een kwartje. Het gevoel van de eerste inslag deed mij in het begin misselijk maken omdat het nogal overweldigend was en ik lichaam en mentaal niet kon matchen. Nu herken ik het en heb ik er minder moeite mee. Nu komt het weleens voor dat een eerste heel chill is en lekker gaat, ik van het eerste kwartje daarna weinig voel en het tweede kwartje weer zoals de eerste halve voelt. Maar weetje, het gaat vooral om de setting, je gemoedstoestand en wat je ermee wil. Hard gaan om hard te gaan?

Om op je vraag terug te komen: ik ben heel hard gegaan. Onverstandig zomaar iets droppen waarvan ik de hoeveelheid niet wist, overgeven in de eerste upcome, heftig zweten, hartkloppingen, in bevriesstand zitten en niet weten hoelang ik al in zombie staat op de bank zat en het misselijk zijn maar weg zuchten. Lang geleden en hoef ik nooit meer mee te maken!

Nu heb ik vooral de focus op een leuke chille avond, met fijne muziek in een thuissetting. Dus mijn vraag aan jou: wat wil je überhaupt ermee bereiken om zoveel te nemen?

Hou het leuk en gebruik met mate!

Mappie88

Bewuste gebruiker
Hi allemaal,

Sorry dat ik zomaar andermans topic binnenval.
Heb het hele dosering topic (in gegeven link hierboven) vanaf de eerste keer xtc goed doorgenomen en nu alle topics over doseren per avond. Ik weeg 73 kg dus mijn max dosering (ben een vrouw) zou ongeveer 110mg moeten zijn.
Echter vanaf de eerste keer al merk ik pas echt het volledig fijne effect (liefdevolle etc) bij ongeveer 150mg. Ik ben ook de persoon die bij de tandarts standaard een extra spuit verdoving nodig heeft om goed verdoofd te zijn zegmaar.
Mijn vraag is eigenlijk bestaat er zoiets als een ‘natuurlijke’ hogere tolerantie? Of werkt dat met hersenen niet zo? Of maak ik de fout door te beginnen met een kwartje en daarna te denken dat ik meer moet bijpakken?

Ik vind xtc heel erg leuk maar wil niet mn hele hersenpan opblazen haha dus spookt toch wel door mn hoofd dat als ik 150-180 neem dit misschien exht heel slecht is. Ik gebruik trouwens max 3 a 4x per jaar en laatste keer al jaar terug :).

Neo-Shulginist

Badass junkie
MDMA wordt afgebroken door een enzym in de lever (CYP2D6). Verschillende mensen maken in verhouding tot hun lichaamsgewicht meer of minder van dat enzym aan. Er zit dus verschil in 'fast metabolizers' en 'slow metabolizers'. Er zouden ook allerlei andere fysiologische verschillen kunnen zijn, maar er is niet echt een manier om daarachter te komen. Dus in het kort, ja, en kan verschil zijn per persoon =P

Dat je minder voelt van MDMA hoeft niet per se te betekenen dat de drug ook minder schadelijk is voor je. Je loopt een verhoogde kans op gezondheidseffecten zoals hersenschade (geheugenproblemen, concentratiestoornissen, HPPD, depressie), hart- en vaatziekten (hersenbloeding, beroerte, embolie) en psychische aandoeningen (derealisatie bijvoorbeeld). Die risico's blijven gelden.

Maar het zou dus kunnen dat jij meer CYP2D6 in je lever hebt. Het punt is dat MDMA de werking van dat enzym remt. Boven de 140 milligram nemen de bijwerkingen daarom bij (de meeste) mensen exponentieel toe. Misschien ligt dat omslagpunt voor jou iets hoger.

Bij vrouwen kan de menstruele cyclus ook meespelen in het effect. Hoe hormonen het effect van MDMA precies beïnvloeden, is niet bekend. Maar het is wel duidelijk dat MDMA de afgifte van oxytocine en ADH verhoogt, wat ook belangrijke geslachtshormonen zijn. Mogelijk zijn vrouwen op specifieke momenten in hun menstruele cyclus minder gevoelig voor dat effect.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bij vrouwen kan de menstruele cyclus ook meespelen in het effect. Hoe hormonen het effect van MDMA precies beïnvloeden, is niet bekend.
Echt? Dat wist ik niet. Wat interessant! Ik ga tzt eens wat over opzoeken. :thumbsup2:

Mogelijk zijn vrouwen op specifieke momenten in hun menstruele cyclus minder gevoelig voor dat effect.
Weet jij misschien ook op welk moment in de cyclus dat is?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Nouja er valt weinig over op te zoeken want dit is een notoir onder-onderzocht gebied. Experimenten met vrouwen zijn duurder omdat je meer proefpersonen moet inzetten op verschillende momenten in de menstruele cyclus, het leidt tot meer bijwerkingen en het is lastiger om een effect te vinden. Dus vaak worden vrouwen juist uitgesloten van farmacologisch onderzoek, in plaats van dat er intensiever naar hun fyfiologie wordt gekeken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nouja er valt weinig over op te zoeken want dit is een notoir onder-onderzocht gebied. Experimenten met vrouwen zijn duurder omdat je meer proefpersonen moet inzetten op verschillende momenten in de menstruele cyclus, het leidt tot meer bijwerkingen en het is lastiger om een effect te vinden. Dus vaak worden vrouwen juist uitgesloten van farmacologisch onderzoek, in plaats van dat er intensiever naar hun fyfiologie wordt gekeken.
Oke, vremd eigenlijk maar ook begrijpelijk. Thanks!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Oke, vremd eigenlijk maar ook begrijpelijk. Thanks!
Dit is helaas bij veel onderzoek naar medicatie een probleem. Hopelijk komt er in de toekomst meer geld beschikbaar voor onderzoek specifiek naar de effecten op vrouwen.

Mappie88

Bewuste gebruiker
Bij vrouwen kan de menstruele cyclus ook meespelen in het effect. Hoe hormonen het effect van MDMA precies beïnvloeden, is niet bekend. Maar het is wel duidelijk dat MDMA de afgifte van oxytocine en ADH verhoogt, wat ook belangrijke geslachtshormonen zijn. Mogelijk zijn vrouwen op specifieke momenten in hun menstruele cyclus minder gevoelig voor dat effect.

Thanks voor het uitgebreide antwoord! Ik slik zelf ook nog bloedverdunners dus misschien doet dat ook nog wel wat. Erg interssant van de menstruele cyclus. Ben benieuwd of de pil daar dan ook invloed op kan hebben.

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
280 per pil, getest, omg! Het wordt steeds gekker haha.
Ik heb niet echt iets aan te vullen op wat al gezegd is hier. Ik vind die grafiek van @Neo-Shulginist wel interessant trouwens. Ik ben benieuwd of in dat oorspronkelijke onderzoek het gewicht van mensen versus hun dosis nog is meegenomen. Waarom houden we met het doseren van bijv. MDMA eigenlijk vaak rekening met het lichaamsgewicht van de persoon, maar met bijv. psychedelica toch minder (heb ik het idee)? Zou ik op basis van deze tabel ook de aanname kunnen doen dat de 'zoveel mg mdma per kg lichaamsgwicht' eigenlijk minder relevant is dan we zelf denken?

Ik heb zelf altijd het gevoel/idee gehad dat de start dosis het belangrijkst is, wat ik daarna bij neem verlengt eigenlijk vooral. Als ik na mijn eerste stukje en lekkere flinke inklapper krijg gaat dit de rest van de avond lekker. Als ie wat slap inkickt en ik te weinig heb genomen heb ik het idee dat het de hele avond wat minder is. Kan ook tussen mijn oren zitten, iemand die hier een antwoord op heeft ?

Ik begin zelf altijd met 1/3 maar ik ben dan ook een meisje van 56 kilo en heb pillen van 220/40, dan weet ik zeker dat ie goed zit. Misschien is een kwartje ook iets voor jou om te proberen, een halve lijkt me erg veel haha. Maar aan de andere kant zijn er ook mensen die zo een hele opvreten, ik snap niet hoe maar goed.

Haha, dit heb ik ook precies zo hoor! Ik begin met 1/3 of 1/2de van een pil van 200 - 220 met hetzelfde lichaamsgewicht als jij dat hebt. Als ik minder neem heb ik toch een meer 'mellow' effect ongeacht of ik later bijneem of niet. Als ik in 1x wat meer neem en het klapt wat harder in, ga ik de rest van de avond veel lekkerder zonder bij te nemen. Maar ik heb het idee dat ik dit vaker heb gelezen/gehoord, dus het zal toch niet alleen tussen onze oren zitten?

Neo-Shulginist

Badass junkie
(Sommige) stoffen moeten actief naar bepaalde lichaamsweefsels getransporteerd worden voordat ze hun effect kunnen uitoefenen. Het lichaam heeft daar allerlei 'sluizen' voor die in het celmembraan van cellen zit. Bepaalde stoffen worden (met toevoeging van wat energie) naar de andere kant van de barrière gegooid, soms zelfs tegen de stroom in. De mate waarin een stof beschikbaar is op de plek waar actie vereist is (voor drugs is dat het brein), heet bio-availability.

(Mede) omdat MDMA heel goed oplost in water, verspreidt het zich makkelijk over alle lichaamsweefsels. Daardoor wordt de hoeveelheid MDMA die wordt ingenomen relatief gelijkmatig verspreid over alle lichaamsweefsels, waardoor het lichaamsgewicht dus een belangrijke factor wordt bij de concentratie werkzame stof in het bloed en in het brein.

Andere middelen moeten actief / actiever getransporteerd worden naar specifieke lichaamsweefsels. In zo'n geval wordt het lichaamsgewicht dus minder belangrijk.

Toch wordt er, denk ik, een beetje te zwaar getild aan het lichaamsgewicht in relatie tot MDMA-dosering. MAPS, de organisatie die wetenschappelijk onderzoek doet naar therapeutische eigenschappen, corrigeert bijvoorbeeld niet voor lichaamsgewicht bij het bepalen van de dosering. Ze geven gewoon een dosis van 75 milligram en een optioneel supplement van 50 milligram (maximale totale dosis 125 milligram). MAPS is nog bezig met de fase 3 van het goedkeuringstraject van de FDA, waarin individuele verschillen in grote groepen mensen worden onderzocht, dus mogelijk komen ze daar weer op terug. Maar het lijkt er dus niet op dat iemand die twee keer zo zwaar is, ook twee keer zoveel MDMA nodig heeft voor hetzelfde effect.

Chillax

Bewuste gebruiker
Maar het lijkt er dus niet op dat iemand die twee keer zo zwaar is, ook twee keer zoveel MDMA nodig heeft voor hetzelfde effect.

De ene kilo is de andere kilo ook niet. Hiermee bedoel ik dat iemand 100kg kan wegen met een vetpercentage van 7%, en iemand kan 100kg en moddervet zijn. Vet is dode massa terwijl spieren vocht vasthouden en bloed gebruiken en dus MDMA in "opgeslagen" kan worden wat er voor zorgt dat er minder naar de hersenen gaat. Ik denk dat in die zin gewicht wel degelijk een rol speelt, maar dan wel het gewicht exclusief vet.

Bovenaan