Venlafaxine

Pistebully

Belezen gebruiker
Hallo iedereen!

6 dagen geen venlafaxine meer na 2 jaar 75mg pdag.

Graag wil ik weten of er mensen zijn die ook stoppen of deze drama al voorbij zijn. Het valt niet mee en heb er erg last van, dit icm de dagelijkse plicht (ondernemer/vader) lijkt dit haast onmogelijk te worden.

Vreemde schokken, verschrikkelijk pessimistisch, schuld gevoel (2 jaar geleden GHB drama icm benzo, kliniek opname, bedrijf volledig aan de grond. Gelukkig vanaf kliniek niks meer aan geraakt), uitzichtloos nou noem maar op. Ik weet dat ruim 2 jaar clean zijn, financiël alles bijna recht gewerkt super goed is alleen zo voelt het niet. Kijk ik probeer natuurlijk van alles zoals mindfullness en probeer er veel over te praten en dat kan ik eindeloos doen maar zijn er specifiek nog tips en tricks? Dit is voor mij het laatste dan ben ik drugs vrij. Ik heb me trouwens ook nooit goed gevoeld tijdens Venlafaxine maar ik kreeg dit toegewezen om craving gepaard met depressie tegentegaan. Nou dat is dan gelukt alleen krijg nu de naweeën lijkt het wel.

Geen gedachten die gaan over grijpen naar verdovende middelen!!

Graag hoor ik van jullie!

Mazzel

FerdFatoehaus

Badass junkie
Zou dit altijd in overleg met je huisarts of andere professional doen. Cold turkey stoppen is sowieso erg zwaar..

Pistebully

Belezen gebruiker
Ik ben gaan afbouwen van 75 naar 37.5 dit dan 4 weken dan plots 0, dit in overleg met mijn huisarts. Maar begrijp jou goed. 37.5 naar 0 is coldturky voor sommige, alleen lager dan 37.5 hebben ze niet. Tapering strippen zijn er wel dat weet ik.

benzzzy

Badass junkie
Er zijn ook pillen snijders en eventueel vloeistof.

Als het Echt te zwaar is zou je eventueel kunnen overstappen op fluoxetine en dit langzaam afbouwen.

Fluoxetine heeft een halfwaarde van 3-7 dagen met chronisch gebruik waar door je een stabiele bloed spiegel kan opbouwen en de wd's minder zoudrn moeten zijn.

Pistebully

Belezen gebruiker
Bedankt ! Ik ga dit voorleggen aan mijn huisarts. Vandaag gelukkig wel een betere dag alleen wat mij opvalt is dat het TE aanvoelt misschien beetje hyper ofzo.

Goed weekend!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hoe gaat het nu?

Stoppen met (langduriger) gebruik van SSRI’s en SNRI’s komt helaas met ‘onttrekkingsverschijnselen’ zoals ze dat noemen... De sensatie van schokken is een bekende. Ook somberheid en prikkelbaarheid zijn bekend, evenals (hypo-)manie. De tijdelijke hyperstaat die je beschrijft zou een hele milde vorm van hypomanie/ontremming kunnen zijn, heb ik zelf ook enigszins ervaren na stoppen met duloxetine. Maar aangezien ik het maar een maand heb gebruikt en toen ook al was begonnen met bupropion weet ik niet zeker waar het (vooral) aan lag, aangezien die laatste licht stimulerend is en je daar in het begin ook nogal aan moet wennen. Maar ik hoor het wel regelmatig van SSRI’s/SNRI’s in ieder geval.

Goed met je huisarts bespreken wat de opties zijn die je hebt inderdaad. Je zal de verschijnselen nooit helemaal kunnen voorkomen of wegnemen denk ik, maar je kunt wel afbouwen op de (voor jou) best mogelijke manier. Succes. :)

Bovenaan