Veel te hard gegaan

Coldwaver

Newbie
Goedenavond iedereen.

Ik volg dit geweldige forum al een hele tijd, en als liefhebber van xtc kan ik maar niet genoeg krijgen van de fantastisch leuk beschreven trip reports van sommige leden hier. Mijn eerste keer xtc was een ongelooflijke ervaring, en dat om meerdere redenen. Maar daar wil ik het nu niet over hebben.

Het is nu zo'n anderhalve maand geleden dat ik voor de laatste keer xtc heb genomen (blauwe apen), het was tijdens een underground festival in Utrecht. Al mijn favoriete bands traden er op en ik was er samen met mijn vriendin en nog een hoop vrienden uit Belgie om er een gezellige dag van te maken. Het zat zo: De week ervoor had ik al zo'n blauwe aap genomen (waren dezelfde pillen, doch niet getest) op een ander festival. We zaten s'avonds lekker in een grote zetel aan een cocktailbar buiten te genieten van de achtergrondmuziek, en de rush kwam na exact een halfuur aanzetten. Het was een heel aangename rush, niet te hevig, goed aanwezig, maar hij werkte vrij snel uit : na amper 2 uur voelde ik amper iets meer.

Een week later haalde ik het op het andere festival dan maar in mijn stomme hoofd om in één keer anderhalve pil te slikken, met de bedoeling om een hevigere en langdurigere rush te verkrijgen dan de week ervoor. Het resultaat weet ik zelf niet goed meer, want op een bepaald moment ben ik volgens mijn vriendin allerlei volslagen onbekende mensen beginnen vastklampen en ik kon amper nog op m'n benen blijven staan. Het was zelfs zo erg dat de security me naar buiten heeft moeten slepen, waar ik vervolgens over de grond begon te rollen en volslagen wartaal begon uit te kramen tegen alles en iedereen. Dit alles heeft ook zo'n anderhalf tot twee uur geduurd, tot ik plots een helder moment kreeg en alles weer op z'n plaats viel. Een halfuur later was ik weer helemaal bij positieven, en zijn we naar huis gereden(ik op de achterbank, uiteraard) Achteraf schaamde ik me kapot, maar goed, gedane zaken nemen geen keer en ik heb er uit geleerd.

Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt? Ik stond er echt van versteld dat een halfje meer zo'n effect kon hebben. Misschien naief, maar toch, aangezien één pil een vrij milde rush gaf.
Ik vraag me ook af of ik in de toekomst nog zal kunnen genieten van een normale dosis xtc tijdens een avondje stappen. Ik ben van plan om over dik 2 weken nog 's zo'n blauwe aap te nemen, op een leuk feestje, dan zal het net 2 maand geleden zijn sinds die 'fatale' keer. Wat denken jullie?

P.s. Normaal gesproken las ik steeds een pauze van minimum 1 maand in tussen 2 keren gebruik, alleen in uitzonderlijke situaties (festivalperiode bv.) sla ik de regels wel eens over. Ik slaap nadien steeds vrij goed, eet genoeg en heb zelfs nooit echt last van een dip achteraf. Ergens in mei dit jaar heb ik wel 3 weekends na elkaar gebruikt, ook door festivals en een grote fuif nadien, maar toen had ik mdma kristallen.

Mvg,
Coldwave

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Hoelang is het al zo dat je een maand tussen gebruik laat?

Coldwaver zei:
na amper 2 uur voelde ik amper iets meer.
De reden waarom je weinig voelde is omdat je serotonine peil nog niet volledig was aangevuld. Na een week is het maar een klein beetje, deze is pas weer volledig aangevuld na circa 6 weken, al hoor ik ook vaak 8 weken.

Coldwaver zei:
waar ik vervolgens over de grond begon te rollen en volslagen wartaal begon uit te kramen
Anderhalve pil in een keer is behoorlijk veel. De blauwe apen zitten rond de 170-190 mg MDMA. Je hebt dus in een keer 260-290 mg binnen gekregen. De normale dosis is 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht. Dus om dit goed te laten komen moet je 145 kilo wegen. Wat jij hebt vertoond zijn volgens mij tekenen van een overdosis. Teveel in een keer in je systeem, niet goed bij gedoseerd, veel te vaak na elkaar(3 weken achter elkaar is gewoon niet gezond). Als ik jou was zou ik het rustiger aan doen met mijn gebruik. Gewoon een keertje een pauze inlassen van 3 maanden, even tot rust komen. En daarna minstens 2 maanden wachten voordat je het nog een keer doet.

Coldwaver zei:
dan zal het net 2 maand geleden zijn sinds die 'fatale' keer. Wat denken jullie?
Wacht nog een maandje extra, je lichaam kan het gebruiken. Als je het toch doet, doseer dan fatsoenlijk, pak niet teveel in een keer.

Coldwaver

Newbie
Pandan zei:
Hoelang is het al zo dat je een maand tussen gebruik laat?

Ik heb mijn eerste keer xtc ergens dit jaar in maart gedaan, de 2de keer eind april geloof ik, en dan eind mei/begin juni die 3 weekends. De twee festivals waren ergens rond 21 en 28 juli geloof ik, sindsdien niks meer.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat deze reactie voornamelijk kwam door het feit dat je meer dan 200mg in eens binnen had, je gaat gewoon echt veel te hard dan. Wees blij dat het zo is afgelopen, je had ook kunnen oververhitten en overlijden...

Het is bij eigenlijk alle drugs hetzelfde, je kan meer nemen tot een bepaald punt en daarna krijg je alleen maar meer bijwerkingen en dus niet leukere effecten.

Ik raad je altijd aan als maximale dosis niet meer te nemen dan 1mg per kg lichaamsgewicht, want dit soort dingen zijn echt ontzettend slecht voor je en kunnen ook heel vervelend aflopen...

Coldwaver

Newbie
Pandan zei:
Anderhalve pil in een keer is behoorlijk veel. De blauwe apen zitten rond de 170-190 mg MDMA. Je hebt dus in een keer 260-290 mg binnen gekregen. De normale dosis is 1 a 2 mg per kg lichaamsgewicht. Dus om dit goed te laten komen moet je 145 kilo wegen. Wat jij hebt vertoond zijn volgens mij tekenen van een overdosis. Teveel in een keer in je systeem, niet goed bij gedoseerd, veel te vaak na elkaar(3 weken achter elkaar is gewoon niet gezond). Als ik jou was zou ik het rustiger aan doen met mijn gebruik. Gewoon een keertje een pauze inlassen van 3 maanden, even tot rust komen. En daarna minstens 2 maanden wachten voordat je het nog een keer doet.

Misschien is dat nog het beste ja, een maand langer wachten nog. Zal het effect dan terug zo hevig zijn zoals eerst? Ik zal erover nadenken. Het is gewoon erg verleidelijk omdat er meerdere mensen xtc zullen nemen op dat feestje. :)

Thx voor de reactie!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Coldwaver zei:
al het effect dan terug zo hevig zijn zoals eerst?

Het effect zal in ieder geval dichterbij de eerste keer zijn als de voorgaande keren. Je hebt dan je serotoninevoorraad weer aangevuld, dus zal je je beter voelen.
Coldwaver zei:
Thx voor de reactie!
Geen probleem! Daar is dit forum voor :wink: Als je nog meer vragen hebt gewoon stellen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Coldwaver zei:
Het is gewoon erg verleidelijk omdat er meerdere mensen xtc zullen nemen op dat feestje. :)
Thx voor de reactie!

En daar heb je gelijk het allermoeilijkste aan drugs. Controle over de drugs houden ipv de drugs de controle te geven. Zorg dat je altijd zelf beslist of je drugs wil of niet, dan zal je nooit in de problemen komen. Zie het altijd als iets extra, en nooit als een onderdeel van een feestje o.i.d.

Coldwaver

Newbie
Kunnen 5-htp tabletten eigenlijk helpen om het serotonine peil sneller aan te vullen, of is dat eerder iets om net na gebruik te nemen?

green haze2

Experimenterende gebruiker
SmartieAndMe zei:
Ik denk dat deze reactie voornamelijk kwam door het feit dat je meer dan 200mg in eens binnen had, je gaat gewoon echt veel te hard dan. Wees blij dat het zo is afgelopen, je had ook kunnen oververhitten en overlijden...

Het is bij eigenlijk alle drugs hetzelfde, je kan meer nemen tot een bepaald punt en daarna krijg je alleen maar meer bijwerkingen en dus niet leukere effecten.

Ik raad je altijd aan als maximale dosis niet meer te nemen dan 1mg per kg lichaamsgewicht, want dit soort dingen zijn echt ontzettend slecht voor je en kunnen ook heel vervelend aflopen...

Ik heb vaker gelezen dat 1mg-1.5mg per kg een maximale hoeveelheid is, maar om eerlijk te zijn ken ik NIEMAND die zich hier aan houd. op een avond gaat er bij iedereen toch wel 300-450 mg in, en we gebruiken max 1 x per maand of alleen op grote feesten. Bij een dosering van 1mg/kg zou niemand van ons echt iets voelen denk ik.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
green haze2 zei:
op een avond gaat er bij iedereen toch wel 300-450 mg in, en we gebruiken max 1 x per maand of alleen op grote feesten. Bij een dosering van 1mg/kg zou niemand van ons echt iets voelen denk ik.

Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat jullie een behoorlijke tolerantie hebben opgebouwd. Bij hem is dat waarschijnlijk nog niet het geval. Men zegt niet voor niks dat je 2 maanden moet wachten tussen gebruik, als je dat niet doet zal je tolerantie opbouwen, en moet je meer slikken voor effect.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
green haze2 zei:
Ik heb vaker gelezen dat 1mg-1.5mg per kg een maximale hoeveelheid is, maar om eerlijk te zijn ken ik NIEMAND die zich hier aan houd. op een avond gaat er bij iedereen toch wel 300-450 mg in, en we gebruiken max 1 x per maand of alleen op grote feesten. Bij een dosering van 1mg/kg zou niemand van ons echt iets voelen denk ik.

Ten eerste heb je mijn reactie niet goed gelezen, ik zei namelijk 200mg ineens. Er zijn genoeg mensen die inderdaad 300-450mg innemen op een avond, maar niet allemaal tegelijk want dan word vrijwel iedereen goed ziek...

Verder zijn er genoeg mensen die niet meer dan 1/1,5 per kg nemen. Ik bijvoorbeeld gebruik het ong eens in de 2 a 3 maanden en nooit meer dan 200mg, soms maar 50 op een avond.

Heb een tijdje veel vaker en meer gebruikt maar het wordt er wat mij betreft niet beter op...

Bovenaan