Vaporizen

SteenS

Experimenterende gebruiker
Hallo smokers :P

Ik ben van plan om een 'Vaponic' (een portable verdampertje) te bestellen;
http://azarius.nl/vaporizers/portable_v ... s/vaponic/

Maar ik heb een vraag en hoop dat iemand er ervaring mee heeft. Kan je hier redelijk hasj mee verdampen? Wat denken jullie, iemand ervaring met dit soort verdampers?

O en nog een vraagje; krijg je met het verdampen van cannabis minder cbd, cbn enzovoort binnen? Ik wil namelijk niet dat ik bijna alleen maar de THC binnen krijg.

Shroomfan

Belezen gebruiker
Als je een verdamper wil kopen , koop dan ineens een goeie en zoek wat info op. Ik kan je de Magic Flight Launch Box aanraden bijvoorbeeld. Iets duurder maar wordt algemeen beschouwd als een erg goede draagbare verdamper.
Bij verdamper krijg je de THC en CBD puur binnen , zonder tabak te moeten gebruiken en zonder het te verbranden. Je hebt minder wiet nodig en het werkt sterker.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hasj is voor zo'n dingetje absoluut ongeschikt.
Daar heb je apparte bowltjes voor bij duurdere vaporizers.

spacefan3

ik heb ook zoon ding thuis maar ik vind dat je veel van de wiet verspild.
je verbrand maar een deel van de wiet en je moet telkens bijvullen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dan doe je het niet goed.

1. Je hoort de wiet totaal niet te verbranden.
2. Ja het lijkt of er vrij weinig met de wiet gebeurt. Het wordt alleen wat droger en vergeeld ietsjes. Bruin/zwart = te hoge temperatuur.
3. Je moet inderdaad wel steeds bijvullen. Maar een bong of joint is ook niet oneindig?

SteenS

Had ik maar de magic flight box gekocht :(, daar had ik al eerder van gehoord maar vond het wat duur, nu heb ik spijt :confused:

Maarja nu moet ik het maar doen met de Vaponic :flushed:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je wat geld uit gaat geven altijd eerst goed vergelijken. Zeker als je het internet tot je beschikking hebt!

SteenS

Ik verdamp wel eens die hasj in dit ding, maar je hebt al gauw dat het zwart word door overhitting, en wiet wil ook wel aardig snel zwart worden, ik snap het niet want andere mensen hebben dat niet echt, daar kun je gewoon zien dat ze veel damp uitblazen na het inhaleren (in plaats van gedeeltelijk rook). Ligt dit meestal aan de wiet, de wiet die ik heb is een paar maanden oud maar ziet er nog goed uit, misschien is het te droog?

En even terug op die afghaanse hasj, wanneer ik die gebruik lijkt het nu weinig effect te hebben (ik gebruik het 1 keer in de 2 weken, dus gewenning is niet echt het probleem denk ik), of zou ik niet door hebben dat het wel effect heeft maar, het lijkt namelijk wel dat ik wat klunziger word met mijn bewegingen?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hasj (en zeker afghaanse ) is lastiger in een vaporizer. Neem dan eerder een verkruimeldbare hasj en zet de temperatuur wat hoger.
Dat de wiet bij de meeste niet zwart wordt is omdat ze de temperatuur lager houden.
Ik vaporize op het moment 2 jaar oude wiet en is prima te doen.

SteenS

Misschien een beetje zonde van mijn geld, maar fack it, ik heb toch maar ook de magic flight box gekocht!

dat ding staat me toch beter aan, verdampt denk ik een stuk voorzichtiger. Die volcano verdamper is me iets te duur, €475 xD

En die afghaanse hasj die ik verdampt heb in die vaponic wou opzich wel, maar niet 100%, want de hasj was helemaal zacht en poederig geworden nadat ik het verwijdert had. Maarja ik probeer die hasj eens goed tot poeder te schrapen en kijken wat er gebeurt in de magische box :tongueout:

Oja en ik houd niet van sativa hasj, is mij te sterk, het liefst een pure indica ofzo, maar die zijn niet te krijgen in nederland hellaas :P

Zelf geroeien zou ik willen, maar kan niet want ik woon nog bij mijn ouders.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Kijk je toch niet te wild op die indica/sativa. Vrijwel alles is een hybride (niet alleen in Nederland, wij zijn juist heel indica achtig i.t.t. de rest van de wereld)

De meeste hasj in Nederland is geimporteerd, en komt uit landen waar indica overheersende soorten het juist goed doen (afghanistan, marokko, nepal etc.)
Als je in Nederland dus een hasj koopt is deze vaak indica hoor.

Veel succes met je MFB, laat je bevindingen weten!

SteenS

PepTalk zei:
Kijk je toch niet te wild op die indica/sativa. Vrijwel alles is een hybride (niet alleen in Nederland, wij zijn juist heel indica achtig i.t.t. de rest van de wereld)

De meeste hasj in Nederland is geimporteerd, en komt uit landen waar indica overheersende soorten het juist goed doen (afghanistan, marokko, nepal etc.)
Als je in Nederland dus een hasj koopt is deze vaak indica hoor.

Veel succes met je MFB, laat je bevindingen weten!

De MFLB bevalt me prima voor wiet, maar ik heb gelezen van iemand dat je daar beter niet van die hasj in kunt doen, want dan verstopt het steeds.

en ik probeer de afghaanse hasj te verdampen in die Vaponic maar weet niet of het nou werkt :confused:
De hasj is na het verdampen heel zacht en in stukjes en wat zwarter geworden, ik denk dat ik die hasj niet op die manier kan verdampen :(

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vrees ook dat je dan een degelijke convectie vaporizer zult moeten hebben...
Misschien wat poeder hasj met je wiet mee grinden...?

Vlindertje91

Voor hasj heb je wel een dure vaporizer nodig heb ik me laten vertellen... Zelf heb ik de eagle bill en die werkt perfect voor wiet! 5 tot 10 seconden met je aansteker eronder, even schudden en hijsen. Daar wordt je donders high van!

Bovenaan