Van LSD naar truffels

Hey iedereen,

Ik heb een brandende vraag over truffels. Ik zie op veel plekken dat 10-15 gram hollandia's een redelijk hoge dosis zijn. Maar ik heb geen idee waarmee ik dit kan vergelijken.

Ik heb meerdere keren getript op 440 tot 550 microgram LSD, en vraag me af of dit enigsinds in vergelijking staat, of dat bijvoorbeeld 10g truffels minder hard, of harder aan zal komen.

Daarnaast zou ik graag een goed advies hebben voor een klein meisje van rond de 60kg, die alleen 15mg 2cb heeft gehad, wat daar qua intensiteit ongeveer aan zal tippen.

Graag jullie ervaring :)

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @MadDemonoide

Welkom op het forum! Als je dit aan de "puristen" vraagt zul je een antwoord krijgen in de zin van dat LSD en Psilocybine (truffels) totaal andere middelen zijn en je die dus niet met elkaar kunt vergelijken. Tot op zekere hoogte ben ik het daar mee eens.

Maar met die gedachtengang helpen we jou nu niet verder. Persoonlijk vind ik 15 gram truffels aardig in de buurt komen van 150 microgram LSD. Waarbij ik vermoed dat 100ug LSD heftiger is dan 10 gram truffels en 200ug LSD minder heftig is dan 20 gram truffels.

Voor iemand die alleen nog ervaring heeft met 15mg 2-CB zou ik heel voorzichtig zijn. Zowel LSD als Psilocybine ervaren de meeste mensen als een stuk heftiger. Misschien is 10 gram truffels een mooie kennismaking voor haar?

Veel plezier! Horen we nog even hoe het gegaan is?

P.S. Hou je er rekening mee dat de meeste LSD zegels verkocht worden als (veel) sterker dan dat ze daadwerkelijk zijn. Het is dus mogelijk dat je denkt op 440-550 microgram getrip te hebben terwijl dit in werkelijkheid misschien maar de helft was...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Echt rond 500mcg lsd zal vele malen heftiger zijn dan 10g truffels. Zoals Eik zegt is het nog maar de vraag of het waar is wat er zogenaamd op een zegel zit.

Ik zou ook zeggen dat 150mcg lsd qua heftigheid wel overeenkomt met 15g truffels, al is het gewoon wel echt zo dat het toch echt heel andere ervaringen zijn waardoor het moeilijk vergelijken is. :wink:

Ik zou eerst een halve portie truffels aanraden voor dat meisje (5 tot 8 gram). Sommige pakjes truffels zijn namelijk een stuk potenter dan andere en dat zul je maar net treffen. En dan is er nog individuele gevoeligheid. Misschien is 10 ook helemaal oké hoor maar je weet het niet.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zoals genoemd is lastig precies te weten hoeveel mics lsd je hebt gehad. Ook ik weet dat dus voor mezelf niet precies. Dat gezegd hebbende: 15 gram hollandia hoeft qua intensiteit niet onder te doen voor 400 mics.

Truffels zijn doorgaans veel minder visueel, maar het is niet zo dat ook het potentieel gevaar minder is. Behalve wat betreft dat de tripduur korter is. Dat idee kan rust geven als je er niet lekker in zit.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hmm, dan hadden een vriend en ik een keer beide een mindere batch Hollandia. We vonden ze niks sterker dan Atlantis. Daarna wou ik het extra geld er ook niet meer voor betalen.

Maar het is met psychedelica ook gewoon zo lastig vergelijken, want de heftigheid hangt ook helemaal samen met hoeveel je jezelf toelaat opgezogen te worden door de ervaring. Tegenwoordig heb ik op 15 gram soms heftigere ervaringen dan op 50 gram paddo's vroeger. In die zin zou het kunnen dat een 15 gram truffeltrip niet onderdoet voor een hoge dosering lsd trip i guess... (zelf niet op die hoeveelheden lsd getript)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^ Wat verschillen truffels betreft. Zal voor groot deel marketing zijn met leuke naampjes. En misschien dat ook wel zoiets als tampanensis doorgaans in lagere dosis wordt aangeboden dan Hollandia bv. Maar ik heb hollandia toch wel als heel heftig ervaren. Ik kan dat zelf niet specifiek vergelijken met Atlantis uit ervaring.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
15 gram hollandia hoeft qua intensiteit niet onder te doen voor 400 mics.
Ik vind 15g hollandia niet zoveel voorstellen, al helemaal in vergelijk tot 200+ ug LSD. Natuurlijk zal het per persoon wel wat verschillen maar kan me moeilijk voorstellen dat je dan echt 400ug LSD hebt gehad als je dat gaat vergelijken met 15g truffels.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vind 15g hollandia niet zoveel voorstellen [...]

Soms heb ik weleens idee dat met truffels meer nog dan bij andere psychedelica er grote verschillen zijn in de ervaring wat betreft heftigheid. Maar lijkt me prima aan te nemen dat ik inderdaad nooit 400 mics lsd heb gehad. Blijft voor mij staan dat voor mij 15 gram Hollandia geen paddo's-light zijn.

Ik verkies paddo's (als ik zou moeten kiezen) elke keer boven truffels. Vanwege het visuele aspect vooral, maar als het gaat om heftigheid ('ego-vervaging'/oplossing en dat soort zaken, maar ook evt beangstigende verwarring om wat negatiefs te noemen) dan kan een portie truffels evengoed mind-blowing zijn.

Maar goed, het is zo subjectief ook. Ik denk dat de verschillen per tripper heel groot kunnen zijn.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Soms heb ik weleens idee dat met truffels meer nog dan bij andere psychedelica er grote verschillen zijn in de ervaring wat betreft heftigheid.
Ja heb ook het idee dat truffels meer dan andere psychedelica sterk verschillen per persoon. Mij doet 15g van welke truffel soort dan ook echt weinig bijvoorbeeld.

Echter is 15g truffels sowieso niet een hele hoge dosis zoals de smartshop adverteert. 15g is meer een gemiddelde dosis, die richting sterk kan gaan voor sommigen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Grappig hoe uit dit topic inderdaad blijkt hoe individueel verschillend dit is.

Ik heb meerdere ervaringen met 15 gram truffels, en ik vind dit een volwaardige trip geven. Maar voor mij qua intensiteit niet te vergelijken met 150 ug LSD. Dat was ook waarom mijn eerste keer LSD lichtelijk overweldigend was (165 ug, maar laten we er vanuit gaan dat dit in werkelijkheid wat lager lag). Ik verwachtte iets vergelijkbaars met 15 gram truffels maar het was toch duidelijk een leveltje hoger.

Ik zit qua oordeel dus tussen Eik/Mindless en Psychedelibee in. :grin:

Verder kan ik me er echt niks bij voorstellen hoe 400 ug LSD vergelijkbaar zou kunnen zijn met 15 gram truffels. Ik snap dat er individuele verschillen zijn, maar dit lijkt me vrijwel onmogelijk, die zegels zijn inderdaad flink lager gedoseerd geweest waarschijnlijk.

Ook niet eens met wat hierboven gezegd wordt dat psilocybine minder visueel zou zijn. Het is wellicht nog net wat introspectiever dan LSD waardoor de focus minder op het visuele ligt, maar psilo-visuals kunnen echt zieke sjit zijn. Ze zijn wel anders van aard dan LSD-visuals.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
[...]
Ook niet eens met wat hierboven gezegd wordt dat psilocybine minder visueel zou zijn. Het is wellicht nog net wat introspectiever dan LSD waardoor de focus minder op het visuele ligt, maar psilo-visuals kunnen echt zieke sjit zijn. Ze zijn wel anders van aard dan LSD-visuals.

In geval je verwees naar mijn post: ik schreef dat ik paddo's visueler vind dan truffels.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Moest nog opeens even denken in dit verband aan oud topic, waarin iemand opmerkt over een truffeltrip:
Ik had een mooie reis door een onbeschrijfelijk mooie werelden en zag 1000den engelen,, planeten etc.

Een van de droge reacties hierop vind ik echt onbedoeld grappig: :grin:
lolwut
dit horen truffels eerlijk gezegd niet te doen, meer dingen zien golven en lichtelijk vervormen of kleuren wat feller zien.

En:
Ik begrijp niet hoe sommige mensen dat toch maar voor elkaar krijgen met een bakje truffels...

Die Sipan geeft als mogelijke verklaring:
Ik trip altijd erg heftig. Diep gaan en heftig trippen is gekomen nadat ik een paar x ayahuasca had gedronken.

Tja, wie zal het zeggen. Ik zie voor mezelf niet zo'n rechtstreeks verband. Alhoewel ik het ook niet per se uitsluit.

En zou lichaamsgewicht werkelijk een grote factor zijn? Ik ben 74 kg ofzo.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Die Sipan geeft als mogelijke verklaring:

Ik trip altijd erg heftig. Diep gaan en heftig trippen is gekomen nadat ik een paar x ayahuasca had gedronken.

Tja, wie zal het zeggen. Ik zie voor mezelf niet zo'n rechtstreeks verband. Alhoewel ik het ook niet per se uitsluit.

Ik kan bevestigen dat dit mogelijk is. Sinds een onverwacht harde truffeltrip in januari ben ik elke keer twee keer zo hard gegaan als ik kon verwachten op de genomen dosis. Misschien dat ik heb "leren" trippen, of dat mijn receptoren gevoeliger zijn, of dat ik meer opensta voor een diepe trip en mezelf ermee vertrouw, of misschien is het iets totaal anders - maar het effect is duidelijk aanwezig.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is wel een bekend begrip onder veel trippers dat je met meer ervaring steeds makkelijker diep gaat op lagere doseringen. Dat ervaar ik zelf ook wel duidelijk trouwens.

Hey allemaal. Uiteindelijk hebben we Atlantis meegenomen, en ikzelf en nog iemand hebben de volle 15gr genomen. Dit leek toch wel erg mild, na 2 uur. Hierna een goede joint opgestoken, en hierna ging het echt als een speer. Maar uit zichzelf deed het niet erg veel.

Al met al heb ik wel ervaren dat het inderdaad echt anders trippen is dan LSD. De LSD was wel degelijk veel heftiger dan de 15 gram alleen. Ik heb het gevoel dat het juist minder makkelijk te sturen is dan lsd.

Al met al wel een leuke en lacherige ervaring gehad. Bedankt voor jullie adviezen

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik kan bevestigen dat dit mogelijk is. Sinds een onverwacht harde truffeltrip in januari ben ik elke keer twee keer zo hard gegaan als ik kon verwachten op de genomen dosis. Misschien dat ik heb "leren" trippen, of dat mijn receptoren gevoeliger zijn, of dat ik meer opensta voor een diepe trip en mezelf ermee vertrouw, of misschien is het iets totaal anders - maar het effect is duidelijk aanwezig.
Zeker. Het kan meerdere dingen zijn.

Ik waardeer het erg aan psychedelica. Je hoeft niet zoveel meer te nemen en je kunt soort van verder gaan waar je gebleven was.

Voor veel mensen is wiet ook niet meer hetzelfde na getript te hebben.

Bovenaan