van het begin, tot het stoppen...

Ninanina

Belezen gebruiker
Lieve Ra,
Eerst leren fietsen met wieletjes, dan zonder en dan zonder handen!
En dan hebben we "idd we" misschien geen nood meer aan een stok achter de fiets!!

Liefs,
Nina

Ninanina

Belezen gebruiker
Maar toch even serieus, ik kan me echt voorstellen dat als het echt gedaan is dan is het ook gedaan! Dus nog es, maar nu serieus, ik sluit me aan bij de eend, ben nu o,5 en als dat dan weer achter de rug is kan ik me goed voorstellen dat ik verdwijn zonder een kaartje achter te laten!!
Heb heeeel veel aan jullie gehad maar la passeé est la passeé (ik moet hier tegenwoordig al een bril opzetten om kleine letters te zien!)
Ik zeg nog niet adieu, ik kom nog terug (hey 'tis nog nie gedaan me mij he!) maar ik kan daar toch inkomen.

:wave:

Aricanary

Newbie
kweet niet eigenlijk eendjuh

ik ben hier toch vaak gekomen in de waan dat ik clean was, nee in de overtuiging dat ik clean was en zou blijven en uiteindelijk bleek/blijkt ( vooral voor mezelf) dat ik niet clean kon blijven ... al had ik dat overduidelijk wel graag gewild, wist ik zelfs zeker dat ik dat zou blijven ...

ik weet zeker dat als ik hiero niet eerder had gekomen en al die zgn 'wijze' praat niet had geuit, ik de laatste terugval niet zo 'makkelijk' te boven heb kunnen komen( majah het was ook niet de eerste) ... maar daarbij blijft toch dat ik WEER een terugval te boven moest komen...

ik denk eigenlijk dat je hier prima als cleanert zijnde kunt komen, daarentegen laat het hier komen eigenlijk nog wel je verbinding zien met dope .... de vraag is alleen : is die verbinding er eentje van bah nooit meer, laat anderen zien hoe rot die zooi is .. of is het er eentje van bah nooit meer, maar het was toch wel lekkert :wink:

in beide gevallen vind ik dat je je ervaringen hier zou moeten melden, gewoon omdat er hier een hele berg mensen zijn die hetzelfde of zelfs erger door moeten maken... majah de onderliggende gedachte bij beide idealen... die kan toch enorm verschillen...

ik blijf eigenlijk denken, vooral nadat ik hier gelezen heb en nadat ik dit gepost heb, dat je als 'ex' verslaafde een forum als dit juist zou moeten blijven bezoeken.

In het leven van een drugsverslaafde kan uiteindelijk, als je een happy end wil, geen dope meer voorkomen, maar het vermelden van de waanzin, de vernedering, de ranzigheid en de intense gemeenheid die hard-drugsgebruik met zich meebrengt, dat is iets dat in mijn ogen bij geen 'ex' verslaafde onthouden mag worden .. ervaring leert tenslotte

want al die wannabee hero/opia*** gebruikers hiero die blijken elke keer maar gewoon over de berichten van een paar EX verslaafden als eendjuh, silver en R@raarrrrrr :tongueout: fuller en weet ik het maar wie. heen te lezen :)

dus blijkbaar zijn er niet genoeg berichten :) :wink:

AkA

r@r@

Wijs gebruiker
In het leven van een drugsverslaafde kan uiteindelijk, als je een happy end wil, geen dope meer voorkomen, maar het vermelden van de waanzin, de vernedering, de ranzigheid en de intense gemeenheid die hard-drugsgebruik met zich meebrengt, dat is iets dat in mijn ogen bij geen 'ex' verslaafde onthouden mag worden .. ervaring leert tenslotte

Helemaal mee eens, Arie!

... R@raarrrrrr :tongueout:

Je snapt mijn ijzersterke humor en buitengewoon interessante persoonlijkheid gewoon niet, Arie, maar ja, wat kan je anders verwachten van een trek- :P vogel als jij :P :P

r@r@

Wijs gebruiker
Ninanina zei:
... ben nu o,5 en als dat dan weer achter de rug is kan ik me goed voorstellen dat ik verdwijn zonder een kaartje achter te laten!! :wave:

Hé Nina, hoe gaat het nu? Nog steeds op 0,5? En ben je de Kerstdagen goed doorgekomen?

Enne, Nonna, hoe gaat het met jou?

Ben ook meer dan benieuwd naar bijv. Sarori, Arie, Yoro, Silverfish en anderen, maar ja, om ze nou allemaal te gaan noemen... Jullie snappen wel wat ik bedoel :)

Hier alles goed, heerlijke Kerst gehad. Oudste 2 kinderen zijn nu bij hun vader, dus mijn man en ik vieren lekker vakantie met de jongste van 2,5 jaar. Hij geniet van de rust en ik eigenlijk wat minder, ik mis de oudste 2 kids erg!, maar ben toch wel happy ja, zal blij zijn als het 2010 is!

Ik weet het, een datum is maar een nummer, maar toch; een nieuw jaar, een nieuw begin, zo voelt het toch :wink:

Ninanina

Belezen gebruiker
Hey Ra,

Nu 5 dagen 0 Ik zeg niet dat het makkelijk is, vooral nu net de kids vakantie hebben!
Maar het is n
iet erger dan 0,5! Wel ja, geeuwen, niezen, buikkrampen..
Maar in vergelijking met de rest draaglijk!! Wel nog steeds weinig energie, maar daar zal ik nog wat geduld voor moeten hebben waarschijnlijk!
Der zijn Chinese kruiden die me enorm geholpen hebben, maar dat kan je beter aan nonna vragen!
Verder zien we wel weer he!!

Liefs Nina

Oh ja, toch nog een vraagje, hoeveel dagen 0 alvorens je terug wat energie krijgt?

Aricanary

Newbie
een lekker rustige kerst gehad met familie en vrienden.
Veel gegeten veel gedronken veel lol gehad :)

bij mij zijn de krampen en niezen alweer een tijdje over, alleen het slechte slapen is er nog, maar daar werkt vadertje thc op zn tijd prima tegen. in vergelijking met een jaar terug blow ik wel meer, majah daarentegen staat dat ik bijna geen sigaretten meer rook en vanaf vannacht helemaal niet meer :)

nina : bij mij duurde het een weekje of twee drie voordat de echte klachten over waren nadat ik op nul stond. sommige dingen zullen waarschijnlijk wel lang blijven als slapeloosheid, of rusteloze benen bij tijd en wijle. dat moeie, ziekerige en kramperige is opeens een keer helemaal weg en dan voel je je zo lekker opeens :)
Denk dat dat ook verschilt per keer, wanneer dat punt komt, want heb het meegemaakt dat ik totaal nergens last van had nadat ik op nul kwam vanaf 2.5 mg en ik heb ook gehad dat ik wekenlang echt steeds last had van nogal wat afkickverschijnselen nadat ik van 1 mg naar 0 ging...

rara : fijn te lezen dat het zo goed met je gaat :) ennuh beter een trekvogel dan een wc eend hoor :mrgreen:

AkA

r@r@

Wijs gebruiker
nina : bij mij duurde het een weekje of twee drie voordat de echte klachten over waren nadat ik op nul stond.
Bij mij ook! Lichamelijke afkick (koud, niezen en met name die verschrikkelijke spier- en gewrichtspijn) duurden 3 weken. Slaapproblemen duurden helaas wat langer... (zie topic slaapproblemen na opiaatafkick met goede tips van anderen!)
Dus als het bij jou ook zo lang duurt; nog ff volhouden, meid! Geweldig dat het je is gelukt, je kan vol trots 2010 verwelkomen! :rock:
Van mij krijg je een dikke knuffel, goed van je hoor! Châpeau!

rara : fijn te lezen dat het zo goed met je gaat :) ennuh beter een trekvogel dan een wc eend hoor :mrgreen:
Thanx, Arie. En ook jij: wees trots op jezelf, want weer clean blijven na een terugval die je zelf niet had verwacht is zó ontzettend moeilijk, ik weet er alles van (1x na 3 jaar, 1x na een jaar en vele keren kortere periodes :flushed: ). Châpeau!

Ninanina

Belezen gebruiker
Ra of Ari,

Ben nu 5 dagen 0! Niezen ,spierpijn niet slapen enzo hou ik nog wel vol maar die verschrikkelijke maagkrampen!!
Wanneer gaat dat nu eindelijk weg of wat kan ik daar aandoen! Soms echt zo erg , vooral als ik iets eet, dat ik bijna terug zin heb om 1 mg. te nemen! Maar dat zou dan weer zonde zijn!
Hebben jullie dat ook gehad? Wat doe ik daaraan!! :wave: :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Ninanina zei:
Ra of Ari,

Ben nu 5 dagen 0! Niezen ,spierpijn niet slapen enzo hou ik nog wel vol maar die verschrikkelijke maagkrampen!!
Wanneer gaat dat nu eindelijk weg of wat kan ik daar aandoen! Soms echt zo erg , vooral als ik iets eet, dat ik bijna terug zin heb om 1 mg. te nemen! Maar dat zou dan weer zonde zijn!
Hebben jullie dat ook gehad? Wat doe ik daaraan!! :wave: :wave:

Hé Nina,

Wat die maagkrampen betreft: daar heb ik echt nog nooit last van gehad! Bij mij overheersten spier- en gewrichtspijn en slapeloosheid; even plassen was al bijna niet te doen...

De huisarts weet hier wel raad op, toch? Wat de spier- en gewrichtspijn betreft: Gabapentine hielp bij mij relatief goed. En tot slot de slapeloosheid: Melatonine werkt écht! Mits je je houdt aan de regels er omheen (zie topic slaapproblemen na opiaatafkick).

Suc6 meid! Je bent er bijna, zet 'm op!

Liefs,
R@ :wave:

Reiziger888

Experimenterende gebruiker
Een ieder die clean is en wil worden eerst de beste wensen en tweedst heel veel geluk,liefde en succes. :hearteyes:
Ik ben zelf al 20 jaar op en af gebruiker,en in 2006 onder narcose afgekickt in Nederland,hoor ik te weinig van.
De stichting Miroya (http://www.miroya.nl) te Amersfoort verzorgt dit en wordt helemaal vergoed door AWBZ als je gezondheid deze behandeling toelaat.Je wordt gecheckt op hiv, hepatitus en meer. Tevens dien je een verklaring van je tandarts te overleggen dat je gebit goed is en zonder ontstekingen.
Als je af wilt bouwe kan je dit op verschillende manieren doen Ik heb een terugval gehad en ga in het komend voorjaar een 2 e kans doen bij Miroya . Ik heb een jaar op meet gezeten en kan daar niet mee onder narcose. Nu hebben ze bij Miroya een mogelijkheid om met Buprenorfine af te bouwen,maar ik doe dit met ibogacapsules en ga als ik de datum heb met ibogacapsules over op een zeer lage dosis dope om de dag van behandeling zo laag mogelijk te kunnen afkicken.Zie ook www.iboga.nl voor capsules
Er zijn ook vele goede mogelijkheden om je slapeloosheid tegen te gaan met bv melatonine 5 mg.
Vraag hier je arts naar.Verder ben je na de narcose een beetje slapjes en zul je een week verzorging (thuis) nodig hebben.Ook je serotoninehuishouding kun je reguleren met bv l_tryptosine .Tegen krampen helpt zink/magnesium goed..
Nou ieder veel geluk en succes in 2010 nogmaals groetjes uit een dorpje in fryslan

Reiziger888

Nog een paar tips voor na de afkick, SUIKER is een grote boosdoener die een boost geeft aan adrenaline welke vervolgens zorgen voor onrustgevoelens en opgefokte krampen en zenuwboosts in de benen en armen.ook de suikers in drinken en voeding als fris en snoep etc vermijden zoveel mogelijk.
Teven is alcohol dat fijn LIJKT, een grote opfokker als je op bed ligt,ook krampen veroorzakend.!!
Roken ook,en al helemaal de grote skietsmaker weed!!!!Neem liever melk,of thee met honing..Kalmerende stoffen als kamille,valeriaan etc. Is licht als je hooked bent,maar wordt werkzaam als je niet meer gebruikt,blowt en drinkt etc.
Succes en tot horens :wave:

Reiziger888

Over gabapentine wordt gebruikt tegen epileptische aanvallen.......
niet doen liever...Ik begon er helemaal van te gloeien TROEP

r@r@

Wijs gebruiker
Ik ben zelf al 20 jaar op en af gebruiker,en in 2006 onder narcose afgekickt in Nederland,hoor ik te weinig van.
Zeker wel hoor, heb het zelf 2x gedaan bij Miroya, nog steeds bij hen onder behandeling (d.w.z. af en toe telefooncontact nu). Ik elk geval heb ik al best eens over hen geschreven én ben ik erg te spreken over hun aanpak/visie.

De stichting Miroya (http://www.miroya.nl) te Amersfoort verzorgt dit en wordt helemaal vergoed door AWBZ als je gezondheid deze behandeling toelaat.Je wordt gecheckt op hiv, hepatitus en meer. Tevens dien je een verklaring van je tandarts te overleggen dat je gebit goed is en zonder ontstekingen.
Als je af wilt bouwe kan je dit op verschillende manieren doen Ik heb een terugval gehad en ga in het komend voorjaar een 2 e kans doen bij Miroya . Ik heb een jaar op meet gezeten en kan daar niet mee onder narcose. Nu hebben ze bij Miroya een mogelijkheid om met Buprenorfine af te bouwen,maar ik doe dit met ibogacapsules en ga als ik de datum heb met ibogacapsules over op een zeer lage dosis dope om de dag van behandeling zo laag mogelijk te kunnen afkicken.Zie ook http://www.iboga.nl voor capsules

Allemaal een waarheid als een koe, maarre; mij is die Buprenorfine bij hen, in 8 dagen naar nul, zeer goed bevallen (zie mijn posts april/mei/juni 2009).
Verschilt dus bij elk individu... :)

Er zijn ook vele goede mogelijkheden om je slapeloosheid tegen te gaan met bv melatonine 5 mg.Vraag hier je arts naar.

Ook helemaal mee eens, is mij goed bevallen; relatief dan :flushed: :wink:
Let erop je te houden aan de voorschriften.

Bij topic "Slaapproblemen na opiaatafkick" heeft een kenner (nickname: "TheHague") er een stuk over gepost; zeer informatief en dus bruikbaar!

Verder ben je na de narcose een beetje slapjes en zul je een week verzorging (thuis) nodig hebben.

Understatement, in mijn geval; ik werd praktisch psychotisch :openmouth:
Goed te lezen dat dat bij iedereen anders is.

Maar laat je er niet door weerhouden; het komt goed! :wink:

Plus: ze zijn zeer kundig bij Miroya (zowel arts als therapeuten), dus het komt goed.
Mijn geval zal ook uitzondering zijn: ik kreeg onverwacht een tegengestelde reactie op een dempend medicijn "Temazepam; gevolg: woede-uitbarstingen etc.

Conclusie: bij iedereen is het anders; het heeft geen zin om er je dusdanig te laten beïnvloeden door verhalen van anderen, waardoor je er vanaf zou zien.

Lees onze ervaringen, vergeet ze niet en wees op je qui vive, maar je kan echt niet voorspellen of jij ook last krijgt van welk symproom dan ook (behalve dan dat het erg kut :kots: zal worden'en dat het elk dag beter zal gaan). :)

Ik denk dat ervoor gaan (met goed overleg met verslavingsarts (die goed naar jou luistert en ook ziet dat het bij iedereen anders is, waardoor elk ander individu een aandere medicatie/aanpak nodig heeft) de beste methode is:

-maak (in overleg met arts én therapeut) een goed en met name HAALBAAR plan van aanpak
(waarbij je rekening houdt met sociale verplichtingen zoals feesten en bijv. werk ert.)

- houd je eraan, tenzij, door externe omstandigheden, voor even minder haalbaar

- Na narcose: houd vol; het wordt écht elke dag beter!!!

- Als je je weer helemaal halleluja voelt: maak plan voor nazorg: HOUD JE ERAAN!

- wAT ZIJN JOUW DROMEN? wAT WIL JE WORDEN? sTUDIE? wERK? oMSCHOLING? WHATEVER...

- Kijk verder dan de volgende score. Dat is verrot moeilijk, écht ik weet het.
Maar als je je beter voelt, weet je dat dat daardoor komt en dát is het moment naar de toekomst te kijken; stapje voor stapje, uiteraard.

- Blijf kritisch, wat niet hetzelfde als paranoia cq. achterdochtig is :wink:

- En ga ervoor: het wordt even erger, maar als je het eenmaal hebt gedaan hielp één ding mij erg goed, thanx to my behandelaar :wink: toen ik echt hélemaal even de weg kwijt was (lees: ik zag Jezus in een rubens schilderij naar me toe reiken :stoned: )
"Vergeet niet, het is nu zwaar, écht, dat weet ik, maar het kan niet meer erger worden, enkel beter, écht waar!"

Hij sprak de waarheid! En dat hielp écht!! :rock:

Suc66666666666666666666666666666666666666! :rock:

EDnne... de állerbeste wensen voor 201!!! :rockband: 0

Groetjes,

r@r@

Wijs gebruiker
Reiziger888 zei:
Over gabapentine wordt gebruikt tegen epileptische aanvallen.......
niet doen liever...Ik begon er helemaal van te gloeien TROEP

Zal we verschillend zijn bij iedereen :)

Maar dit vond ik erover op Wikipedia.
Inderdaad; tegen epilepsie. Maar bij mensen die er géén last van hebben is gebleken dat het goed helpt tegen spier-, gewrichts-, en botpijnen.

Anyway; bij mij hielp het. Ik weet het, statistisch zegt het geen bal, ik ben er maar één. Maar dit is een forum; ieder heeft zijn eigen struggle, met eigen symptomen em prioriteiten.

Ik geeg een tip, Wikipedia, doe ermee wat je wil; bij mij hielp het! :wink:

Gabapentine

Gabapentine is een geneesmiddel uit de groep van anti-epileptica. De chemische structuur gelijkt op die van de neurotransmitter GABA (gamma-aminoboterzuur).

Gabapentine werd in 1977 geoctrooieerd door Gödecke AG in Duitsland[1] en door Warner-Lambert (later overgenomen door Pfizer) in de Verenigde Staten[2]. Het werd voor het eerst toegelaten in de Verenigde Staten in 1994 en kwam in 1999 internationaal op de markt. De merknaam van Pfizer is Neurontin. Er zijn nu ook generieke versies van het middel verkrijgbaar.

Indicaties:
voor de behandeling van epilepsie wordt gabapentine meestal slechts gebruikt als andere eerste-keusmiddelen onvoldoende werken of te veel bijwerkingen geven;
tegen zenuwpijnen (neuropathische pijn en neurogene pijn), postherpetische neuralgie (pijn na gordelroos) en fantoompijn.
Gabapentine blijkt ook te werken tegen postoperatieve pijn[3] en in hoge dosis is het ook geschikt voor de behandeling van essentiële tremor[4]

Het exacte werkingsmechanisme van gabapentine is niet bekend. De stof is chemisch analoog aan GABA, maar zou niet op dezelfde receptoren inwerken als GABA.

Bijwerkingen:
De voornaamste bijwerkingen zijn duizeligheid, slaperigheid, ataxie, moeheid, hoofdpijn, tremor en visusstoornissen

r@r@

Wijs gebruiker
Nog een paar tips voor na de afkick, SUIKER is een grote boosdoener die een boost geeft aan adrenaline welke vervolgens zorgen voor onrustgevoelens en opgefokte krampen en zenuwboosts in de benen en armen.ook de suikers in drinken en voeding als fris en snoep etc vermijden zoveel mogelijk.

Hielp mij hélemaal hoor! Echte junkfood (lees de Mac Donalds :grin:) maakte afkick minder!!! :rock:

Teven is alcohol dat fijn LIJKT, een grote opfokker als je op bed ligt,ook krampen veroorzakend.!!

NU spijker op de kop; niet doen!
Maakt alles erger; je wordt stoned op een verschrikkelijke manier...
Nee, eigenlijk voelt het meer als Naltrexon/Naloxon innemen als het te vroeg is :kots:

Roken ook, en al helemaal de grote skietsmaker weed!!!!

Waarheid als een koe; alleen die koe moet ik nog steess vinden :wink:
Bovendien: sigaretten maken mij rustig bij craving, waardoor ik dan tóch voor een Pall Mall kies i.p.c. bruin :wink: (althans, dat was "wel eens zo" :wink: )

Neem liever melk,of thee met honing. Kalmerende stoffen als kamille,valeriaan etc. Is licht als je hooked bent,maar wordt werkzaam als je niet meer gebruikt,blowt en drinkt etc.

Dude; net of ik mezelf hoor; kern is dezelfde.
Écht waar, die is zó waar!

Verder:
1. brandnetelthee :
Scheidt afvalstoffen, zoals afkick stoffen en verdovende stoffen sneller af
2. Sporten
Begin met elke dag 5 minuten en dan om de dag 1 minuut erbij; helpt! (ik hield het vol tot 13 minuten :flushed:)
3. Hobby's:
Zoek hobby's/bezigheden: wat kán ik, wat wíl ik, wat is haalbaar!!! etc.

Genoeg geluld: stuur me PM als je hulp nodig hebt, ik hoor het wel :wink:

Suc6!
Ra :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Tegen krampen helpt zink/magnesium goed..

Hoi lieve Nina,

Hoe gaat het?

Ik weet uit meerdere keren eigen ervaring dat peptalp niet echt binnenkomt.
Maar ik weet ook dat er toch iets, al is het maar iets, wél binnenkomt én binnenblijft!

Dus ik ga toch weer: meid, je bent zo goed bezig. De mensen zonder kleine kinderen kunnnen lekker lullen; wij weten dat het met kinderen anders, héél anders, onvergelijkbaar, is.

Anderen hebben ook pijn en dat is kut.
Maar wij moeten anderen ook aandacht geven; kunnen ons niet opsluiten en even bijtanken in een mooi t.v. programma, een fijn telefoongesprek of lekker eye-opening music, enkel wanneer wij dat willen.

Dat is zwaar, ik weet het meid, écht!

Weet je, je kan me bellen, check je PM!!!, doe het alsjeblieft!

Liefs, knuffel,

Reiziger888

Bedankt rara voor de bevestigingen en eigen ervaringen,iedereen is idd anders ,en zal elke strohalm aan moeten grijpen naar eigen inzicht en gevoel...
Iedereen veel kracht,wijsheid en liefde gewenst,en voor vragen over wat dan ook ben ik altijd bereikbaar voor serieuze berichten...en pb-pm liefs de Reiziger :)

Reiziger888

r@r@ zei:
Tegen krampen helpt zink/magnesium goed..

Hoi lieve Nina,

Hoe gaat het?

Ik weet uit meerdere keren eigen ervaring dat peptalp niet echt binnenkomt.
Maar ik weet ook dat er toch iets, al is het maar iets, wél binnenkomt én binnenblijft!

Dus ik ga toch weer: meid, je bent zo goed bezig. De mensen zonder kleine kinderen kunnnen lekker lullen; wij weten dat het met kinderen anders, héél anders, onvergelijkbaar, is.

Anderen hebben ook pijn en dat is kut.
Maar wij moeten anderen ook aandacht geven; kunnen ons niet opsluiten en even bijtanken in een mooi t.v. programma, een fijn telefoongesprek of lekker eye-opening music, enkel wanneer wij dat willen.

Dat is zwaar, ik weet het meid, écht!

Weet je, je kan me bellen, check je PM!!!, doe het alsjeblieft!

Liefs, knuffel,

NOG EVEN EEN P.S VAN REIZIGER:IK HEB EEN ZOONTJE VAN 18 MND,DUS IK KEN DE DRILL..... :sunglasses: :sunglasses:EN IK BEN DE HUISPAPA,MIJN VROUW WERKT ALLEEN MOMENTEEL...LOVE IS ALL :hearteyes:

Sarori

Bewuste gebruiker
Na lange tijd van afwezigheid toch maar weer eens een levensteken van mij.

Zware tijd gehad, maar ik besta nog. En vooral: nog steeds clean!
Het is mooi om te zien dat dit niet alleen voor mij geldt: R@r@ mag trots zijn dat ze het alweer zo lang volhoudt. Klasse vind ik dat.
Kanarie is ook weer op de goede weg zie ik en Eend houdt stug vol.
Net als jullie vraag ik mij wel af hoe het met Yoro gaat....hij is wel erg plotsklaps verdwenen...
Maar we weten pas iets zeker als hij zich meldt hier. Kijk maar naar mij. Ik hoop dat hij nog eens een levensteken geeft, met goed of minder goed nieuws.

Wat ik hier wel heb geleerd op dit forum is, dat het altijd een struggle zal blijven voor de rest van je leven als je er eenmaal aan bent geraakt. Het is hartverwarmend dat sommigen die verleiding voorgoed kunnen weerstaan. Voor diegenen die net iets minder kracht hebben op de momenten die ertoe doen dienen die verhalen in ieder geval tot steun. Want wat een ander kan, kun je zelf uiteindelijk ook!

Ik zal mij weer eens gaan bijlezen de komende tijd,
Have a nice day you all!

:wave: Sarori

speeseend

Wijs gebruiker
goed bezig kerel!

Hier overigens ook clean. Op hier en daar een Bruine droom na, is Eend zo goed als verlost uit de staart van de Draak.

Reiziger888

Aan iedereen die clean is;ELKE DAG WORDT BETER,en stap voor stap ga je verder,en van fouten(lees terugvallen)leer je als het goed is steeds meer over je valkuilen,en op een dag doe je dat gewoon NIET meer!!!Ik ken bijna niemand die in 1 keer clean bleef,en ieder heeft zijn/haar eigen rugzak met op te lossen bagage...ALLEN VEEL SUCCES EN EEN SCHONE GROET :wink:
De Reiziger :wave:

moertje

Newbie
Tjee, wat heftig en wat een openheid geef jij Yoro, ik heb diep respect hiervoor.
Ik heb net alles gelezen, nog niet zo lang op dit forum.
Het enig wat ik hoop is dat het goed met je gaat.....
XXX

r@r@

Wijs gebruiker
Sarori zei:
Na lange tijd van afwezigheid toch maar weer eens een levensteken van mij.

Zware tijd gehad, maar ik besta nog. En vooral: nog steeds clean!
Het is mooi om te zien dat dit niet alleen voor mij geldt: R@r@ mag trots zijn dat ze het alweer zo lang volhoudt. Klasse vind ik dat.
Kanarie is ook weer op de goede weg zie ik en Eend houdt stug vol.
Net als jullie vraag ik mij wel af hoe het met Yoro gaat....hij is wel erg plotsklaps verdwenen...
Maar we weten pas iets zeker als hij zich meldt hier. Kijk maar naar mij. Ik hoop dat hij nog eens een levensteken geeft, met goed of minder goed nieuws.

Wat ik hier wel heb geleerd op dit forum is, dat het altijd een struggle zal blijven voor de rest van je leven als je er eenmaal aan bent geraakt. Het is hartverwarmend dat sommigen die verleiding voorgoed kunnen weerstaan. Voor diegenen die net iets minder kracht hebben op de momenten die ertoe doen dienen die verhalen in ieder geval tot steun. Want wat een ander kan, kun je zelf uiteindelijk ook!

Ik zal mij weer eens gaan bijlezen de komende tijd,
Have a nice day you all!

:wave: Sarori

Hé Sarori,

Fijn om weer even wat van je te horen!!! Hier alles goed. Ik voel me niet meer zo "DFferig", zal wel een goed teken zijn :wink:

Hoe gaat het thuis verder? Ben benieuwd hoe het met je gaat...

Lieve groet,

r@r@

Wijs gebruiker
speeseend zei:
goed bezig kerel!

Hier overigens ook clean. Op hier en daar een Bruine droom na, is Eend zo goed als verlost uit de staart van de Draak.

Geweldig, Eend! Ik mis je ijzersterke, bondige opmerkingen. Kom je nog eens terug?

Liefs,

joolie-ah

Belezen gebruiker
ik gebruik nu ongeveer 10 jaar geen coke en bijna 5 jaar geen bruin meer, ik heb bijna 20 jaar heroine gebruikt en flink wat ook.
gebruikte tot 11 dagen geleden meet, 24 jaar af en aan, de laatste 5 jaar constant, de nachten zijn dus kut, eigenlijk is bijna alles kut nu, maar ik ben er klaar mee!!
op soms eens een paar weken na was ik nooit serieus gestopt,tot 5 jaar geleden dus, mijn 1ste poging gelijk geslaagd, ik heb nooit meer die trek of hang ernaar gehad, ja dromen erover wel en soms nog, maar das normaal denk ik, boeit me ook niet.
hoe komt het dat mensen die al een paar jaar clean zijn toch terugvallen, zit je er gelijk weer aanvast als je 1 chinees neemt ? misschien een hele rare vraag hoor maar ik ben er echt benieuwd naar.
ik ging eigenlijk nooit veel met ander gebruikers om maar ken ze natuurlijk wel en degene met wie ik wel contact had, 2 zelfmoord, 1 dood aan een simpele longinfectie waar een gezond mens mee wegkomt, 1 is er wel af met dank aan de haleluja jutteperen instelling de hoop te dordrecht, waar hij een ander verslaving opliep nl te gelovig geworden en alles waar te voor staat is niet goed he? de rest uit het oog verloren.
wat maakt toch dat je er niet los van komt?

nonna

Is het misschien niet gewoon heel simpel, omdat als je gebruikt alles klopt. Het warme gevoel dat alles goed is. Alleen de verslaving en de ellende eromheen zijn kut en dat willen we niet.
Maar het essensiele "je lekker voelen" is zo belangrijk en dat wil iedereen. Van de dope afblijven en je erheen doorheen bijten dat kennen we allemaal wel. Ik ben geinteresseerd in je lekker voelen zonder dope. Want daar struikelen volgens mij heel veel mensen op(including me). Is het mogelijk om na jarenlange dope-verslaving weer lekker in je vel te zitten en te genieten van het leven zonder iets?
Ik heb die hoop nog niet opgegeven, maar soms denk ik wel eens dat het een (bijna)onmogelijke weg is.

joolie-ah

Belezen gebruiker
ik doe mijn best,
het bekende "sleur doorbreken",das lastig he?
misschien moet je eens naar een sportschool, ik was nooit zo'n sporter, heb me over laten halen en ik kreeg er echt energie van, leerde leuke en vooral hele andere mensen kennen en je krijgt weer zin om vanalles te ondernemen.
soms moet je niet teveel denken maar doen, ik weet dat het niet meevalt maar het werkt wel!

r@r@

Wijs gebruiker
ik doe mijn best zei:
joolie,..de sport school,dat vind ik nu nou niks aan,ieder zijn eigen,maar wat ik wel wil,..tja,als je al zolang dagelijks op zoek gaat naar dope,en je wilt dat veranderen,..ik vind het heel moeilijk,ik wil eigenlijk ook niet meer gebruiken,en dat gaat redelijk,maar ik zet er ook niks voor in de plaats,omdat ik t gewoon niet weet wat ik wel leuk vind,..snap je het een beetje.

Waar word jij blij van? Schrijf het op, maak een volgorde; kijk wat haalbaar is...

Suc6! :wave:

joolie-ah

Belezen gebruiker
beste f
iedere x als ik iets van je lees weet ik niet wat ik er mee aan moet.
ik denk dan 2 dingen
1: depressie, als dat zo is, zoek een goede psychotherapeut dat heeft mij enorm geholpen
2:doe je je naam geen eer aan dus i p v, ik DOE mijn best, ik VIND het best.
welke het is weet jij zelf, je zal aan je WILLEN moeten werken!

joolie-ah

Belezen gebruiker
lieve nonna,
wij zijn het gebruik zoals jij zo mooi kan zeggen ontgroeid, de rest komt ook wel!
op naar de rest van ons leven :grin:

Bovenaan