van het begin, tot het stoppen...

paddosofty

Experimenterende gebruiker
hoi yoro,

vandaag is het 22 juli en las dat je dan clean zou moeten zijn :grin: . wat goed van je is het gelukt?
heb je verhaal gevolgt en vind het echt heel goed van je. dat langzaam afbouwen vind ik nog moeilijker dan in 1x stoppen. goed van je en nu volhouden maarzoals ik lees gaat je dat helemaal lukken sterkte paddosofty :grin: :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
van het begin, tot het stoppen... gestopt!

m'n eerste dag CLEAN :rock:

Het is me gelukt :)

Enkel de ware blijschap, voldoening en opluchting zal nog even op zich moeten laten wachten.
Ik heb het een hele lange tijd volgehouden, maar nu is het de moeilijkste periode.
De afgelopen dagen/nachten waren echt erg heftig.
Uit wanhoop om een paar uur te slapen en dus éven rust te hebben heb ik een coctail met pillen geslikt, oxazepam, temazepam, clonidine, rivitril, alles bij elkaar.
Helaas zonder het gewenst effect. ben gewoon te f*cking tolerant voor die shit.
Ik ben om 0.30 gaan slapen, werd om 2 uur wakker, uit bed gegaan om te pissen, om 4 uur terug in slaap gevallen, en om 6 uur weer klaarwakker. weer uit bed gegaan voor bakje koffie en oxazepammetjes. om 8 uur terug in slaap gevallen en om 9.30 weer wakker.
Toen heb ik het opgegeven. de rest van de dag was niet veel beter.
Het voor mij de allerergste van de onthoudingssymptomen: ONRUST.
Dit moet je zelf meegemaakt hebben om te begrijpen, die lichamelijke onrust....

Dit is mijn eerste dag clean, dat er nog vele mogen volgen :)
En dat ik me ZSM weer een beetje "mens" mag voelen!!!

er zijn nog wat andere dingen die ik te vertellen heb maar kan het nu even niet opbrengen.
combi van een flink slaaptekort met de afkickziek, en de energiewegzuiging van de pammetjes etc kom ik er even niet aan toe.
wordt vervolgd dus :wink:

Take care everybody :wave:

Bijlagen

• yoro.gif
    yoro.gif
    76,3 KB · Weergaven: 393

Sarori

Bewuste gebruiker
Het is je gelukt man! Gefeliciteerd!

Ik bewonder je echt om je doorzettingsvermogen omdat je het af en toe verdomde moeilijk hebt gehad.

Ik hoop dat je ook snel weer een beetje "mens" mag zijn, de onrust je lijf mag verlaten en je de slaap weer kunt vatten. Je zit nu in de laatste weeën en die zijn zwaar. Maar je bent wel clean!!!

Ik wens je heel veel beterschap de komende dagen!

:wave: Sarori

r@r@

Wijs gebruiker
Lieve Yoro,

Gefeliciteerd! :rockband: :rock:

Dit is het begin van een nieuw tijdperk.
Jeetje, wat knap zeg! Al die tijd langzaam afbouwen geeft al aan dat je je toen al echt had onttrokken aan verslavingsgedrag, want jeetje; wat heb jij een geduld gehad! :rock:

Over een paar dagen ga je merken dat de onrust minder wordt. Is bij jou de spierpijn niet het ergste? Zo zie je dat het bij iedereen toch iets anders kan gaan.

Je bent medisch door de berg stront heen, want je staat op nul. Nu nog wat verdwaalde remsporen in de vorm van afkick en je bent er! :wink:

Hoe zit het met de nazorg? Zodra je je beter voelt over een x aantal dagen hoor ik graag wat je van plan bent.

Ik ben supertrots op je, echt waar!

Groetjes en een dikke zoen op je zweetlijf :wink: ,
R@ :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Een hele goedemorgen, lieve Yo,

Hoe heb je geslapen? Ik hoop goed; een goede nachtrust zorgt voor een sneller herstel! :wave:

paddosofty

hoi yoro,

wat knap an e dat je zo goed volhou echt heel goed van je man volhouden je kan trots zijn op je zelf en dat vervelende gevoel dat je tegen de muren op wil lopen zal niet zo lang aanhouden. zelf had ik er een week last van. sucses verder

r@r@

Wijs gebruiker
Hé lieve Yoro,

Hier weer een liedje, omdat ik hoop dat dit nummer mischien iets moois zal losmaken temidden van al die afkickellende...

Ik draaide het tijdens mijn afkick en ik stelde me dan voor dat ik ook lang in de gevangenis had gezeten; de gevangenis die verslaving heet.

Dikke zoen,

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/n-i9CUAAHN0&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/n-i9CUAAHN0&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>][/youtube]

Yoro

Bewuste gebruiker
thx voor de PMetjes en alle support :)
Doet me echt goed. Mensen die wél begrijpen wat ik doorga...
Betreft het slapen is het nog steeds k*t met de hoofdletter K.
Nog steeds 1 tot 2 uur slaap per nacht max. is nu al 4 nachten zo, zucht.
Ik ben helemaal opgebrand, het kost me echt enorm veel energie om uberhaupt op m'n benen te blijven staan, laat staan lopen, of erger nog de trap oplopen.
F*ckin mission impossible. benen begeven het dan gewoon, doen pijn, helemaal verzwakt.
Al die simpele alledaagse vanzelfsprekende dingen zijn stuk voor stuk een uitputtende uitdaging geworden. Aankleden, veters strikken, koffie zetten, naar de wc lopen, etc.etc.

Ondanks alles toch nog weer een berg veplichtingen moeten doen.
meerdere keren naar de arts, naar de apotheek, en vandaag m'n nieuwe auto opgehaald.

Morgen is mijn derde cleane dag, en volgens de arts zijn gemiddeld de erste 3 de ergste.

Aangezien ik morgen met mijn zus,moeder en haar partner naar frankrijk gaan heb ik nu voor 5 dagen mee gekregen. ik neem de laptop mee dus laat ik daar nog wel weten hoe het gaat.

Ik moet zeggen dat de afkickverschijnselen overdag al iets minder zijn,
Vooral de nachten moeten nu hopelijk vlug beter gaan,
Ik heb iig een aarug voorraadje aan pilletjes meegekregen, dus zou foed moeten komen.

Betreft nazorg:gesprek heb ik gehad.
Enige wat ze me te bieden has was een groepscurcus: terugvalpreventie.
Niets individueels, tenzij met haarzelf.
Maar ik mag en vertrouw haar niet zo.
Aangezien ik best mensenkennis heb ben ik niet op haar aanbod ingegaan.
Ik moet nu dus zelf via het riagg op zoek naar zieleknijper.
Staat op mijn to do list zodra ik weer wat "mens" voel.
Ook thuis met m'n moeder ist gewoon ff klote. ze maakt het me niet makkelijk, maar goed.
Daar breid ik nu even niet verder over uit.
\Wat er nu bovenaan staat is ZSM lichamelijk bekomen.
Dan pas de rest aanpakken.

Vast trusten allemaal, hopelijk weer tot snel :wink:

Marster

Hai Yoro

Netjes hoor , dat je nu van de dope afbent.

En geloof me , het wordt alleen maar beter ( dit integenstelling met mensen die in het ziekehuis liggen voor bijvoorbeeld kanker , hun vooruitzicht is vaak dat het alleen maar slechter gaat)

Ik praat in verband tot afkicken van opiaten als kanker ( mijn geval botkanker) uit ervaring.
( r@r@ 77 kent mij in het echie , en kent mijn story)

Ik heb tot oktober vorig jaar , een periode gehad van bijna 7 jaar dat ik CLEAN was.
En vaak zeg ik (opvoorlichtingen voor D&S en P.R.A.T. bijvoorbeeld) , dat mijn slechtste dag clean altijd nog beter was dan mijn beste dag gebruik.
( tja toch weer op mijn bek gegaan :kots: )

grtz Mars

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:
Aangezien ik morgen met mijn zus,moeder en haar partner naar frankrijk gaan...

Ik wens je een hele fijne vakantie, zonder al te veel pijn en onrust!
Probeer alle onrust in jouw familie van je af te zetten, probeer er niet zo in mee te gaan dat jij hun emoties over gaat nemen.
Je hebt alle energie echt voor jezelf nodig nu.
Als je te veel geeft, weet je van jezelf dat je op een gegeven moment voelt dat jij veel geeft en zelf weinig terug krijgt.
Dat is een terugvalrisico voor jou, toch? (Die wit van een aantal weken geleden na de goede beoordeling op je werk).)
Zo van: "Maar nu mag ik mezelf eens lekker verwennen, dat heb ik wel verdiend..."

Dat moet je echt proberen voor te zijn:

GEVEN IS ALTIJD GOED, MAAR NIET ALS HET TEN KOSTE GAAT VAN JEZELF...

Dikke kus,

Yoro

Bewuste gebruiker
Daar ben ik weer even, vanuit Frankrijk deze keer.
Gisterennacht om 1 uur aangekomen.
De reis was een hel, ik had maar een half pilletje clonidine en een één oxazepammetje ingenomen. Ik dacht: beter ziek, dan met een duffe kop mijn splinternieuwe weer in de prak rijden. We zijn wel veilig aangekomen, maar was toch weer goed ziek geworden.
Maar ja, ik ben er nu.
Het lijkt er sterk op dat alles rustig loopt hier nu.
M'n oma ligt nog wel een tijdje in het ziekenhuis. gaan we vandaag op bezoek.
m'n psycho tante is ook al een heel stuk bedaard sinds oma is opgenomen is in het ziekenhuis.
Nu is bij haar die dagelijkse zorg weggevallen van haar eten geven, wassen etc.
m'n nichtje is vorige week al terug naar huis vertrokken, dus die spanningen zijn ook weer weg.
Komende week is m'n laatste vakantieweek. Dan weer terug aan het werk, bah. moet er nu echt niet aan denken. maar goed even een update van de stand van zaken.

vandaag is dag 4 dat ik clean ben :)
klachten die ik nu toch nog heb: onrust, spierpijn, lichamelijk niet vooruit te branden, slecht slapen, rommelende maag, en ik stink van het zweet :wink:
Het moet nou met een paar dagen toch echt wel beter gaan, hoop ik...
hoop ik echt, want ik wil hier tot donderdag of vrijdag in Frankrijk blijven, maar heb niet zo veel medicijnen meer mee kunnen nemen omdat ik eigenlijk maar tot maandag zou blijven.

wat ik nog over heb:

5 en een halve pil clonidine van 0.15mg
3 pillen temazepam van 20mg
6 pillen oxazepam van 10mg

daar zal ik het mee moeten doen.
en als het dan toch niet gaat vind ik wel een oplossing.
Die tante van me, of anders mijn moeder wel, hebben vast ook de nodige sterke pillen in huis.
moet goedkomen. en ik ben expres zelf gereden, zodat ik naar huis kan wanneer ik zelf wil.

over het algemeen moet ik toch wel zeggen dat er langzaam vooruitgang in zit hoor.
ik slaap nog steeds super slecht en weinig, maar wel wat meer als een paar dagen terug.
gisteren heb ik met tussenpozen van wakker worden zelfs 6 uur geslapen :)
vannacht was het weer een heel stuk minder, vast vanwege de reis en shit.
Ik lag er om 2 uur vannacht in, en werd om 5 uur wakker.
Naar de wc geweest, peukje gerookt en terug gaan liggen.
Toch terug in slaap gevallen, maar werd om 7 uur weer klaarwakker, deze keer badend in het zweet. benden maar een bakje koffie met een half pilletje clonidine, en een peuk gedaan.
ff voor de tv gezeten, stukje naar de franse smurfen gekeken :grin: en weer terug naar bed.
Deze keer zat terug in slaap vallen er niet in, dus heb ik de laptop maar op schoot genomen.

Zoals Mars zegt, het valt ook allemaal wel te relativeren.
Maar op het moment dat je zo ziek bent heb je daar helaas bar weinig aan.
Het vooruitzicht dat het beter gaat lijkt dan nog hééél ver weg.
Maar het is er wel. Daar moet ik je gelijk in geven Mars.

En Ra, lieve Ra, je slaat de spijker weer op z'n koppie hoor.
Ik moet idd oppassen dat ik wanneer ik straks terugkom en me (hopelijk) weer beter voel geen domme dingen ga doen. van zo: ik ben clean, dus nou zal ik eens welverdiend de beest uit gaan hangen. die terugval heb ik al gehad, dus ik houd het in de gaten hoor Ra.
Nu dat ik me er bewuster van ben heb ik er wel vertrouwen in.

Ik hoop écht over een paar dagen te kunnen zeggen: ik voel me een heel stuk beter..
Ik laat de komende dagen nog wel weten hoe het gaat.

Groeten en bisous uit la France! :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Hé lieve Yoro,

Zoals beloofd weer even een berichtje van mij.

Shit zeg, dat je niet zoveel medicatie hebt, maar gelukkig kan je terug als het echt niet gaat. Ik denk dat dat sowieso geestelijk al wat verschil maakt en automatisch ook wat minder pijn/onrust geeft.

Hoop wel dat je eindelijk wat kan slapen!

Nou, ik ga slapen nu. Heb net Harry Potter gezien in bios, was wel leuk (alleen boeken zijn zoveel beter dat het nu toch wat tegenviel).

Truste!

Knuffel,

Yoro

Bewuste gebruiker
Hoi Ra,

Helaas nog steeds weinig vooruitgang.
Zo'n 2 uur slaap per nacht, en de afgelopen nacht zelfs nog geen seconde kunnen slapen.
En ik had nog wel zo m'n best gedaan.
3 flinke glazen wodka en een dikke joint.
(ja ik durf het wel aan nu ik 500km van de dealer zit, want waar ik nu in Frankrijk ben is het
moeilijk te krijgen, plus dat zou betekenen dat ik het m'n neef moet vertellen...)
Echt niet om van de kaart te raken, maar puur en alleen om te kunnen slapen.
Helaas dus totaal geen succes, geen oog dicht gedaan.

Héél onrustig in m'n hele lijf, maar vooral de benen.
Ik kan ze nog steeds niet stilhouden, overdag niet en 's nachts niet.
Ook nog flink aan de diarree.
Vooral doordat ik nu zo'n 2 weken maar zo weinig geslapen heb ben ik echt een wandelend wrak.
Elke, zelfs de kleinste beweging kost zo veel moeite.
Die temazepam inslapers van 20mg doen helemaal niets.
Oxazepam is ook zo goed als op, en deed voor m'n gevoel ook maar weinig.
Clonidine heeft me wel geholpen, maar daar word ik volgens mij ook zo moe van.
Is ook eigenlijk bedoeld om je bloeddruk naar beneden te krijgen, maar als die al normale waarde heeft zakt ie natuurlijk onder waar het zijn moet.
ook zit ik nog steeds aan de diarree.

Ik eet wel gewoon goed, ik drink veel water, eet zoute dingen, chocolade, warme douche, etc.
Nog maar ff uitzingen maar...
Echt het ziek zijn in de ochtend zoals van de methadon heb ik iig niet meer.
Niet meer die rillingen over m'n rug, niet meer zo koud van binnen.
Wel gloei ik al een paar dagen, ik weet niet of ik koorts heb, maar ik voel wel heel warm aan.
Maar voornamelijk ben ik gewoon erg onrustig en moe.

ik heb nog 3 pillen oxazepam, 3 clonidine en 2 temazepam.
Voor m'n gevoel moet dat genoeg zijn, ik wil toch zsm van de pillen.
Ik ga nu al minderen met de doseringen en de tussentijden.
Ik moet m'n tante nog strikken om ze me te geven, maar zij leidt aan insomnia en heeft al jaren de sterkste pillen die er zijn (zegt ze), ik had de naam nog niet gehoord, en ben 'em nu ook even kwijt.
Als ik nou wat beter zou slapen zou ik me al een heel stuk beter voelen.
Ik zie ze pas morgen weer, dus vanavond helaas nog niet.

sfeer hier is verder redelijk, kan beter, maar kan ook veel slechter.
Uiteraard zijn er al weer wat discussies geweest, en een flinke ruzie tussen m'n zus en m'n moeder, maar verder alles ok.

Ik laat nog wel weten hoe het allemaal afloopt deze week, wanneer ik weer even een momentje energie bij elkaar verzameld heb om de laptop erbij te pakken.

Gr, Yoro

speeseend

Wijs gebruiker
Die onrust is echt een 'killer'. Ik weet precies wat je bedoelt. Af en toe dacht ik last te hebben van restless legs syndrome. Nu gaat alles wel okay op dat gebied. Wanneer ik een avondje flink heb gezopen, kan ik datzelfde kutgevoel krijgen. Idem dito met de Benzo's. De link heb ik voorheen waarschijnlijk verkeerd gelegd.

Veel succes, Yorrie-boy :wink:

Qocaïne

Badass junkie
Yoro, ik volg nu al een tijdje je berchtjes, en heb je topic even vluchtig doorgelezen.
Enorm veel respect voor alles wat je tot nu toe hebt bereikt... toegeven is de makkelijkste optie, maar uiteindelijk.. uiteindelijk.. zal je je zonder die troep beter voelen dan ooit!

Heel veel sterkte nog daar in Frankrijk, en vooral ook als je terug bent in nederland!

Yoro

Bewuste gebruiker
thx Eend en Q

morgenmiddag zit m'n eerste volledig opiaatvrije week erop.
Toch denk ik dat de afkick nog steeds voornamelijk van de methadon is.
Bupe heb ik maar 9 dagen afbouwend geslikt.
Maar die 5 jaar flinke dagelijkse dosis meet hakt er wel in.
het is 15 dagen geleden dat ik m'n laatste meet innam.
Hoe lang duurt het eigenlijk ongeveer voordat methadon helemaal ontgift is?

anyway, ik heb nog een volle week vakantie voor de boeg dus we zien wel.

zo emo als ik trouwens de laatste maanden al was, zo ben ik het de afgelopen week in het kwadraat. emo jojo yoro :wink:
Het is me dan ook eindelijk gelukt om al 3 keer lekker een potje te janken, heerlijk.
in bed één keer met, en één keer zonder muziek, en een keer onder de douche.
heeft toch ietwat opgelucht.

Slapen doe ik nog steeds niet.
Ik heb met hééél veel moeite gisterenavond één slaappil van m'n tante gekregen.
Ze was (niet wetende van gebruik) bang dat ik in coma zou raken of weet ik het allemaal nog meer. Ik zeg, geef nou gvd die pil maar.
blijkt het een zopiclone 7.5mg pil te zijn.
Ze zegt nog sterker te hebben maar had al moeite om me deze te geven, zucht.
Zie de bijsluiter die ik opgezocht heb http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h21434.pdf
Ik moet eerlijk zeggen dat het me wel heel goed gekalmeerd heeft in het begin van de nacht.
Zeg maar geen onrustige benen meer. Maar slapen heb ik er helaas niet van gedaan.
Dit is nu de tweede nacht zonder ook maar een seconde slaap.

Ik denk dat het niet kunnen slapen een combi is van fysieke ontwenning, maar vooral ook mentaal. mijn gedachten maken zwaar overuren.
Die maken echt een inhaalslag van de afgelopen 10 jaar drugsgebruik.
Er komt echt vanalles boven uit het verleden, en zelfs de dagelijkse dingen blijven heel de nacht maar doorratelen tussen m'n oren. Da's voor mij weer helemaal nieuw.
Al doe ik nog zo m'n best om aan iets anders, iets leuks, of helemaal nergens aan te denken... helaas pindakaas. maar dat zal er misschien wel bij horen.

nu vanmorgen iig erg onrustig, draai niet kunnen vinden, benen niet stil kunnen houden.
gaat vast wel weer over na het ontbijt. en een halve clonidine.
Hopelijk komende nacht meer succes!

r@r@

Wijs gebruiker
Hé lieve Yoro,

Hoe gaat het?
Slaap je al wat beter?
En heb je nog genoeg medicatie om deze vakantie een beetje rustig door te komen?

Meet is na 7-10 dagen uit je urine, maar de afkickduur varieert nogal per individu.
De één is er na een week tot 10 dagen al vanaf, ik deed er 3 weken over, maar er zijn ook mensen die pas na 4 maanden er vanaf zijn (overdag dan niet meer zo ziek, maar wel elke ochtend ziek wakker, koud, diarree etc.).

Zal je dus moeten afw8en.

Eén ding weet je echter zeker: het kan alleen maar minder erg worden en dat biedt hoop, toch? :wink:

Groetjes, R@ :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
daar ben ik dan weer!

over een paar uurtjes ben ik 9 dagen opiaatvrij :)
en 18 dagen op nul met de methadon.

da's voor nu nog even de laatste smiley...

Gaat nog steeds niet best, de afgelopen avonden stevig aan de wodka en de jointjes.
Na die twee nachten zonder één seconde te slapen ga je toch creatief worden...
Dan voel ik me de hele avond wel relaxed, en betreft de medicijnen... alles al op.
Was ook maar tot maandag voorgeschreven en t'is nu donderdag.
gelukkig heeft psycho tante altijd wel een flinke voorraad liggen met de keuze van een kleine apotheek. ik weet niet precies welke, maar het zijn wel benzo's. langwerpig staafje bestaande uit 4 pillen aan elkaar. één zo'n staaf samen met 2 pillen van die zopiclon net voor het slapen gaan, in combi met de wodka en een dikke toeter :stoned:
Dan val ik binnen 10 minuten in slaap (eerder comateuze toestand, maar goed)
Alles voor een paar uur slaap (behalve opiaten dan natuurlijk)
Alles wat ik thuis nog had liggen aan methadon heb ik toch al weggeflikkert.

hoe voel ik me?.....

wel een stukje minder moe en uitgeput, maar dat komt misschien dat ik de laatste 2 nachten 5 uur heb kunnen slapen. Of omdat ik al een tijdje gestopt ben die clonidine te slikken.
Die verlaagde mijn bloeddruk en maakte me ook moe.
onrust, nog steeds zowel de restless legs, maar zo ook tussen de oren.
m'n gedachten lijken wel een inhaalslag te maken van de afgelopen 10 jaar
diarree, maar dat kan natuurlijk ook van de drank enzo zijn...
spierpijn vooral in rug en benen.
en toch ook af en toe nog die befaamde rillingen. vooral net na het wakker worden.

ik vertrek morgen weer naar ons kikkerlandje.
nog even het laatste weekend van m'n vakantie optimaal benutten.
proberen op krachten te komen om maandag weer te gaan werken.....zucht
morgen is het weer afgelopen met de drank en jointjes roken.
ook de benzo's ga ik tot maandag al wat afbouwen.

We zien wel hoe het loopt.
Ik ben al zo ver gekomen, dan moet ik dit er ook maar bij nemen.
makkelijker gezegd dan gedaan, maar het moet maar.

Ik ga nu in een heet bad, goed eten, en ik drink nog steeds veel water.
Kwestie van tijd voordat het van binnen weer min of meer gereinigd is.
ik hoop maar dat het te doen is met het werken erbij.
als ik 3 weken werken vol kan houden, weer terug in het ritme kan komen, en dan ga ik lekker voor een week naar zuidfrankrijk op échte vakantie.

duimen maar dat m'n lichaam langzaam begint mee te werken.
zoals je zegt Ra, het kan alleen maar beter gaan.

En hoe gaat ie nou met jou Ra?
wanneer ik weer in eigen land ben zal ik weer meer op het df zijn.

Groeten Yoro

r@r@

Wijs gebruiker
Oh ja, maandag moet je alweer werken; kut zeg! Je bent nog zó moe, het zou fijn zijn als je nu van één lange, meer dan welverdiende vakantie zou kunnen genieten!

Ik hoop dat als je weer naar Frankrijk vertrekt, alles echt beter gaat.

Die Oxa kan je idd maar weer beter langzaam afbouwen, evenals het blowen. Dat je de ene verslaving niet voor de andere inruilt...

Maar dat weet je zelf natuurlijk ook :wink:

Slaap lekker, je houdt het nog steeds goed vol en hoe kut je je ook voelt; je weet 1 ding 100% zeker:
JE BENT NU 9 DAGEN CLEAN VAN OPIATEN! :rock:

Dikke zoen,

Yoro

Bewuste gebruiker
Ben weer trug in 't kikkerlandje hoor :)
Gisterennacht aangekomen.
Heftig weekje, but i'm back

Ik weet van gekkigheid niet meer hoe ik me voel :confused:
Zal ik de komende dagen vanzelf wel merken wanneer alle alcohol en cannabis uit m'n body is.
De hele week op die manier de afkick door kunnen komen.
Dat in combi met de nodige benzo's.
Nu ik weer terug ben ist afgelopen.
Vandaag de derde dag dat ik overdag de hele dag geen benzo's slik.
Vandaag wel de eerste dag zonder alcohol of jointjes roken.
weer ff terug met de voetjes op de grond.

Ik denk dat ik het heftigste wel gehad heb, hoop ik :wink:
Ik gloei alleen al een paar dagen, ik lijk wel vlam te vatten.
Heel mijn lichaam voelt heet, alles voelt klam, beetje irri.
diarree is ook nog steeds, maar dat zal wel over gaan nu ik er geen liters alcohol bij giet :grin:

donderdag weer terug naar de arts.
wat hij had voorgeschreven is al een tijdje op, was ook maar tot afgelopen maandag bedoeld.
Ik heb van m'n tante iig genoeg meegekregen tot dan.
Zopiclon inslapers, en bromazepammetjes.

Plan is om de hele dag vanaf het wakker worden tot het slapen gaan niets te slikken.
Enkel nog voor het slapen gaan afbouwend.
Ik ben daar al 3 dagen geleden mee begonnen. (alleen toen nog wel zuipen en blowen)
Gisteren stond ik dus enkel nog voor het slapen gaan op 2 pillen bromazepam van 6mg en 2 pillen zopiclon van 7,5mg. dat ga ik tot donderdag afbouwen naar nul met de pillen.

Ik ben vanmiddag 14 uur precies 11 volle dagen opiaatvrij :rock:
Nu nog van al de rest.
Zuipen en blowen is voor mij de bekende valkuil, dus dat is afgelopen nu ik weer terug ben.
Enkel nog zsm stoppen met de benzo's.
Zware week voor de boeg in combi met weer terug gaan werken maandag.
We shall see.
Ik ga het maandag gewoon proberen, tanden op elkaar.
En als het écht niet gaat meld ik me gewoon ziek.
fock it, er is nu maar 1 ding belangrijk voor mij, clean blijven van de opiaatjes, maar op dit moment vooral van benzo's af raken en mezelf langzaam toch weer mens gaan voelen.

Time will learn.

r@r@

Wijs gebruiker
Hé lieve Yoro,

Je bent weer thuis, fijn, dan heb je evt. benodigde medicatie toch dichterbij de hand. Ik kan me voorstellen dat dat ook wat rust geeft.

Had je geen last van extra afkick toen je de grens over ging/ thuis kwam?

Mooi dat je weer aan het afbouwen bent, het zou zonde zijn er nu een andere verslaving voor om te ruilen!

Hoe gaat het met de trek? Heb je er last van? Of zit je nog steeds in die niet te stuiten flow? :wink:

Groetjes,

Yoro

Bewuste gebruiker
qua trek sta ik nog sterk in m'n schoenen.
Uiteraard op momenten van hopeloosheid er wel aan moeten denken.
2 keer om precies te zijn.
Dat zachte bruine druppeltje rollend over de folie.
Hèt supermedicijn dat je binnen no-time weer goed laat voelen. al is het tijdelijk.
Maar ik heb het niet serieus overwogen.
Heel even herinner ik me dan dat heerlijk gevoel wat heroine kan geven.
Maar kort daarop geef ik mezelf die keiharde klap van de werkelijkheid.
Fock, if it wasn't for that, i wouldn't have felt like this in the first place!
5 mindere jaren gehad en dan ook nog eens 5 klotemaanden weggooien om weer van voor af aan te beginnen, i don't think so!
neenee, ik ben er helemaal klaar mee, nog steeds!!

Blowen laat ik met het grootste gemak liggen.
Is gewoon niet mijn ding meer, stoned van de wied is toch niet hetzelfde...

Drank kan ik ook met gemak achterwege laten. (even buiten de afgelopen week dan als afkickhulpmiddel)
Enkel wanneer ik op stap ga of i.d. moet ik daar mee oppassen.
Ik weet inmiddels dat ik dan gewoon helemaal niet moet drinken, want ik heb nou eenmaal na die eerste meteen die onweerstaanbare drang naar meer. meer drank, en uiteindelijk coke.
En dan kom ik heel snel weer terug waar ik juist vandaan wil gaan.
Stukje zelfkennis is aardig gegroeid, nu nog daar naar handelen.
Motivatie is er iig nog genoeg, ik zie het dan ook allemaal op de lange termijn wel positief in.
Vooral op de korte termijn heb ik het gewoon nog ff moeilijk.

Waar ik echt moeite mee heb is dat ik nog steeds niet lekker ben.
ik nies al weken aan een stuk en ik gloei helemaal.
Is allemaal houdbaar, maar die vermoeidheid breekt me vooral af.
Dat is dan ook het gene waar ik bang voor ben wanneer ik maandag weer moet werken.
Ik had alles tot in detail gepland met schema en weet ik het allemaal nog meer, in de veronderstelling (of eerder hoop) dat ik na de vakantie weer zou kunnen werken en verder gaan. tot nu toe loopt alles nog volgens schema, de 3 weken vakantie ben ik ziek geweest zoals gepland, maar ik had gehoopt me nu toch goed genoeg te voelen om te gaan werken. Maar ja, tis pas overmorgen, misschien gaat het dan weer wat beter.

De trots van het clean zijn begint langzaam ècht te voelen.
Tot nu toe heb ik erg tegenstrijdige gevoelens.
Ik ben beter bezig dan ooit tevoren, maar ik voel me lichamelijk slechter dan ooit.
Is vooral moeilijk t.o.v. familie.
Ik heb het ze nog steeds niet verteld, alhoewel ik het maar al te graag zou willen.
Zodat ze snappen dat ik nu juist goed bezig ben, ook al lijkt het voor hun dat het juist heel slecht met me gaat. Maar de waarheid vertellen is geen optie, niet in mijn familie.
Ik heb ze dus maar een vervormde waarheid verteld, zoals ik dat de afgelopen 10 jaar toch al dagelijks gedaan heb. Je wordt er vanzelf bedreven in...
Ik heb ze verteld dat ik bij de dokter ben geweest en gewoon ziek ben van de spanningen de laatste maanden, nieuwe functie op het werk, veel overuren, blablabla, en dat m'n auto ongeluk de druppel was. Dat de dokter me heeft gezegd dat ik gewoon veel rust moest nemen.

vandaag ben ik heel de dag al doorgekomen zonder benzo's what so ever, geen drank, geen wied, noppes. enkel veel water en veel eten (mc donalds, flinke bak bami, etc.)
Ik ben vandaag ook naar de kapper geweest. Zeiknat van het zweet, maar toch.
wanneer ik thuis kwam was ik echt helemaal op en kon amper nog op mijn benen staan.
Die voelen zo zwaar en spierpijn. uurtje of twee op bed gelegen en ik kwam weer wat terug op krachten. Er zit toch al wel vooruitgang in. De onrust die hiervoor zo erg had is nu een héél stuk minder gelukkig, want daar werd ik helemaal knettergek van.

Ik had afgelopen dinsdag eigenlijk al naar m'n arts gemoeten, maar ivm bezoekje Frankrijk is dat verzet naar de komende donderdag.

Zo nou stop ik weer ff met tiepen hoor, er komt bijna rook van m'n toetsenbord :grin:

r@r@

Wijs gebruiker
Ik weet precies wat je bedoelt, die vermoeidheid breekt je inderdaad op! Het kloterige is ook dat je sneller geëmotioneerd kan raken (op een verkeerde manier, dus dat je minder kan hebben). Het lijkt op een cirkel waar je met de beste wil van de wereld niet uit kan komen.

Je doet het nog steeds geweldig! Houd vol! Het wordt echt beter! Op het moment dat je minder ziek bent 's nachts, ga je automatisch meer slapen en dat is het begin van het kunnen, écht kunnen, genieten van je cleane leven!

Ik zou lekker serieus overwegen me ziek te melden; het is écht belangrijk dat je niet te uitgput raakt, want als dat gebeurt denk je minder helder na en kan je ook beslissingen gaan nemen waar je spijt van krijgt.

Ik wil niet doemdenken hoor, maar het zou fijn zijn risico's zo veel mogelijk te kunnen uitsluiten.

En als je je wel goed genoeg voelt; lekker gaan werken, dan heb je ook wat afleiding.

Als ik een beetje tot matig ziek was, was werken juist goed voor me (elke afleiding), maar als ik té ziek was, ging ik fouten maken (minder geduld bij leerlingen etc.) en dat was dan de grens voor mij, te ver al... :wink:

Truste!

Knuffel,

speeseend

Wijs gebruiker
Jezelf ziek melden omdat je mogelijk te snel hebt afgebouwd.. beetje laf hé?! Dan moet je ook doorzetten in de goede wil.

Maar ja, iedereen is anders, ik dus ook :)

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik ben toch al niet iemand van het ziekmelden.
afgelopen 5 jaar heb ik me 2 keer ziek gemeld voor een paar dagen omdat ik ook echt ziek was.
Ben nou eenmaal niet iemand die voor iedere loopneus thuis blijft.

Ik ga hoe dan ook morgen werken.
En dan moet ik me wel ècht hondsberoerd (zeg maar ter plaatse dood neervallen) voelen om de dag niet vol te maken.
Misschien valt het wel mee.
Stukje afleiding is er dan iig zeker!

Ik laat nog wel weten hoe het gegaan is.

:wave:

speeseend

Wijs gebruiker
Dan is het mijns inziens een ander verhaal.

Veel sterkte morgen. Ik ben overigens erg benieuwd naar je afspraak met de dok, a.s. donderdag. Voor mijn gevoel ben je wel een lange tijd beroerd. Misschien toch te snel naar nul met de Bupe?

Wat langer op de Bupe kan toch geen kwaad?

Yoro

Bewuste gebruiker
voor mijn gevoel ben ik ook te lang beroerd :grin:

ik weet niet of het te weinig, of te kort bupe is geweest..
of omdat ik nu een week andere benzo's en pillen heb genomen omdat ik in Frankrijk zat.
of omdat ik de afgelopen week iedere avond aan de wodka en jointjes zat.

misschien combi van die 3?

Of ik heb de mexicaanse griep :confused: :grin:

speeseend

Wijs gebruiker
Okay, maar het is jou wel bekend dat je drie dagen na je laatste dosis Bupe pas werkelijk beroerd zal worden? Ik zou die pillen dus ook op het laatst minimaal om de dag, twee dagen nemen. Je moet het vooral aanvoelen.

Overigens lijken Benzo's mij niet het juiste medicijn voor de klachten die je nu mag ervaren.

r@r@

Wijs gebruiker
Okay, maar het is jou wel bekend dat je drie dagen na je laatste dosis Bupe pas werkelijk beroerd zal worden? Ik zou die pillen dus ook op het laatst minimaal om de dag, twee dagen nemen. Je moet het vooral aanvoelen.

Ik zou het lekker afmaken nu, je bent al zó ver gekomen...

Overigens lijken Benzo's mij niet het juiste medicijn voor de klachten die je nu mag ervaren.

Hielp mij wel relatief goed hoor, bij afkick. Het maakt dat gevoel van "tegen de muren oplopen" iets minder.

Inderdaad: iedereen is anders :wink:

p.s.
@ Eend: morgen ben ik 3 maanden helemaal clean! Jij schreef iets aan iemand over "... eerst maar eens 3 maanden..." :wink:

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro zei:
voor mijn gevoel ben ik ook te lang beroerd :grin:

Ik deed er zelf 3 weken over, terwijl ik maar op 10 mg. Meet zat. Bij jou kan het nóg langer zijn (al verschilt dat natuurlijk per individu).

Het voelt natuurlijk te lang voor je, maar gemiddeld duurt het toch echt een paar weken voor je je overdag niet meer ziek voelt. En 's nachts en 's ochtends ziek zijn, kan nog langer duren.

Maar je moet maar kijken wat het beste bij jou past.

En natuurlijk bedoel ik niet dat je je bij het minste maar gelijk ziek moet melden.
Ik heb dat wel een 2x 2-3 dagen gedaan. Overdag lesgeven en 's avonds koken, 3 kinderen in bad en naar bed + huishouden, ja dat werd dan wel even te veel :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
Ra, die opmerking over drie maanden was voor een ander persoon, in een andere situatie bedoeld. Iemand die nog in de beginfase van een Hero-verslaving zit.

Niet dat jouw prestatie daarom minder is dan wanneer hij dat punt zou bereiken, jij hebt alleen al wat meer ''ervaring'' waardoor dit wat eenvoudiger zou moeten zijn.

Voor ons zal het een werkelijke TOP-prestatie zijn om nooit (meer) terug te vallen. Helaas weet je dat pas wanneer je laatste adem uitblaast.

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik kom natuurlijk van een flinke dosis meet, maar omdat dit de eerste échte serieuze stoppoging geweest is had ik de hoop dat het toch wat vlotter zou gaan.
Hoop is dan het goede woord.
Aan de andere kant, ik ben al wel opiaatclean en heb nog steeds de volle overtuiging dat te blijven!

Kwakemans, ik sta natuurlijk meer dan open voor suggesties betreft m'n kwaaltjes.
Als je voor hetgeen ik tot nu toe allemaal beschrijf andere maniertjes weet buiten de pammetjes ben ik één en al oor!
Het laatste wat ik wil is ook nog van de pammetjes af moeten kicken.

Ik heb mezelf vandaag trouwens net als gisteren een schop onder de kont gegeven om dingen te doen, zeg maar als voorbereiding op de reguliere werkweek.
Vandaag met de auto door de wasstraat, jaja de eerste 1300km staan er al op :grin:
bij een oude vriend langsgeweest voor een uurtje, een slof cigaretten gaan halen, en een broodje doner gaan halen. ik prop mezelf de laatste dagen helemaal vol met vatsig powerfood en ik drink water of m'n leven er vanaf hangt :grin:

Na al die inspanningen stond m'n energiepeil toch weer onder nul.
Ik lig nu weer ff te rusten op bed met laptop op schoot, ff bijkomen.
Thuis net wel weer een keer normaal naar de wc kunnen gaan sinds een lange tijd.
Diarree is iig weg nu, lag misschien toch aan het blowen/de wodka?
Hoe dan ook, net op tijd. weer een zorg minder wanneer ik morgen ga werken.
Ik heb een paar blikjes red bull ingeslagen voor de werkweek, ééntje in de ochtend kan me misschien de dag door helpen. wel slecht voor de slaap waarschijnlijk, maar ja... keuzes keuzes.

Straks m'n spullen en kleren klaarleggen voor morgen.
Dan hoef ik alleen uit bed rechtstreeks de douche in, aankleden, blikje red bull en gaan met die banaan!

vroeg naar bed vanaaf, hopende op wat nachtrust voor de eerste werkdag.

r@r@

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Niet dat jouw prestatie daarom minder is dan wanneer hij dat punt zou bereiken, jij hebt alleen al wat meer ''ervaring'' waardoor dit wat eenvoudiger zou moeten zijn.

Als ik zo op al die jaren verslaving terugkijk, was het de eerste keer/keren juist eenvoudiger en door de jaren heen werd het steeds moeilijker (zowel lichamelijk als geestelijk, maar ik geloof nu dat die twee juist NIET apart moeten worden gezien).
Daarom noemde ik het ook "afkickmoe".

Na elke keer terugvallen brokkelde ook elke keer weer een stukje hoop, een stukje zelfvertrouwen af.

Daarom vind ik het logboek van Yoro ook zo mooi; het vertrouwen, de flow en het enthousiasme.

De eerste (en de laatste) keer blijft voor mij de afkick waarbij ik het meest gemotiveerd was.
En bij Yoro hoop ik natuurlijk dat de eerste en de laatste keer dezelfde keer zijn... :wink:

Voor iedereen weer anders dus, Eend. :wink:

speeseend

Wijs gebruiker
r@r@ zei:
Na elke keer terugvallen brokkelde ook elke keer weer een stukje hoop, een stukje zelfvertrouwen af.

Mee eens! Alleen zal het voor mister X mogelijk een gesloten boek kunnen blijven na die drie maanden. Voor ons is dit een gesloten boek wat op elk moment in ons leven weer geopend kan worden, helaas. Kijk naar Arie, die was toch ook een hele tijd clean? Jij hebt zelf ook enige ervaring op dit gebied.

Voorlopig ben je bewonderenswaardig bezig. Dat hardlopen is een mooie volgende stap, Ra'tje. Keep up the good work.

Jaja Yorrie-boy, Kwakmans hier weer even!

Wat ik bedoel te zeggen is:

Mijn ervaring heeft geleerd dat het langzaam afbouwen van de Buprenorfine minder heftig bleek dan ineens afbouwen van tien mg. Oxazepam. Ook zal de Bupe beter werken tegen de klachten die je nu hebt. Zeker, je bent al ver gekomen. De afweging of dit zinvol is, moet je zeker maken. Eventueel met een deskundige op het gebied van Buprenorfine.

In Nederland is simpelweg te weinig kennis onder de Bupe-verstrekkende artsen. Ze zien die Bupe veelal als een middel om voor korte periode te gebruiken. Zoals het bij jou is voorgeschreven; na de Methadon, op weg naar een abstinent leven.

Voorlopig kan ik je vertellen dat ik nog steeds clean ben en geen enkele zucht heb ervaren. De gedachte aan Hero is dus niet triggerend, vooralsnog.

Yoro

Bewuste gebruiker
Helder Eend.

Ik zal kijken hoe het de komende week gaat en het indien nog nodig bespreken met de arts donderdag. Nu achteraf bekeken moet ik het met je eens zijn dat het zeer waarschijnlijk beter was geweest om de bupe langer dan die 9 dagen te nemen en langzamer af te bouwen.
Daar is het nu denk ik helaas een beetje laat voor, is toch weer 13 dagen geleden...
Ik zal donderdag wel kijken.

De eerste werkdag zit er iig op vandaag.
Na zo'n 5 uurtjes slaap (m.b.v. benzo's) werd ik vanmorgen rond 5 uur wakker.
Beetje te vroeg, maar was erg onrustig en ziekjes, het lukte niet te blijven liggen.
Ben er uit gegaan, bak koffie, peuk, douche, blikje red bull, blablabla.
Toen ik eenmaal om 8u30 vertrok ging het best redelijk.
Maar na het eerste uurtje werken begon het al vies tegen te vallen.
rillingen, kippenvel, gapen, snotneus en niezen.
Ik heb de minuten aardig af moeten tellen, maar het zij zo.
klokslag 17 uur had deze jongen alles afgesloten, klaar om te vertrekken.
Gelukkig zitten we hier nog 2 weken in de bouwvak, dus qua werk wel de tijd om het iets rustiger aan te doen, alhoewel er nog veel gedaan moet worden.
Viel niet mee me te concentreren, ook een paar keer naar de wc gemoeten omdat m'n buik enorm rommelde.

Kortom weer een aangename dag :wink:

Ik heb een paar keer kort overwogen om een pammetje te nemen, maar heb het gelukkig niet gedaan. Als ik zo de week uit kan zingen gaat het hopelijk vanzelf wel beter.

Overdag dus nu al zo'n 5 dagen niets geen benzo's, helemaal niets :) , enkel 's nachts net voor het slapen gaan nog wat benzo's die ik van tante mee had gekregen.
Probeer ik naar nul af te bouwen vóór het einde van de week, maar zal alles behalve makkelijk zijn. Ik heb nu ook al een week geen voorgeschreven oxazepam meer, enkel de bromazepam van tante.
De voorgeschreven clonidine en temazepam net zo goed, enkel nog de zopiclon van tante.

Allemaal maar noodgrepen, maar natuurlijk niet helemaal zoals het hoort.

Ik ga nu ff liggen, ben helemaal opgebrand. benen voelen zwaar en doen zeer.

Laterzzz :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Hé lieve Yoro,

Fijn dat het nu even wat rustiger is op je werk. En goed dat je niet meer naar de pammetjes grijpt!

Nog even en dan ben je een maand clean, dan zal het ergste wel voorbij zijn.

Nog even volhouden dus! :rock:

Het ergste heb je gehad. Merk je al dat het elke dag minder zwaar wordt nu?

Truste!

Yoro

Bewuste gebruiker
Jawel, ik houd het nog steeds vol, maar het kost me wel al mijn wilskracht vanuit het onderste van mijn kleine teen om er boven te blijven.
Ik merk gewoon aan m'n zieke lichaam dat deze nog volop aan het ontgiften is.
Ik gloei nog net zo veel, zweet nog als een otter, en nadat ik naar de wc ben gegaan is het pas na 4 uur weer veilig om in de buurt te komen.
veel kippevel, rillingen, geeuwen, wiebelbenen, etc blabla
Snotteren, niezen, het lijkt wel een combi van de griep en het afkickgevoel wat ik al kende.
Ik zou haast gaan denken aan de Mexicaanse het worden er nu wel steeds meer in NL en ik ben niet de enige op het werk die veel hoest en niest??

Ik kan helaas nog niet zeggen dat het met de dag minder zwaar wordt.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik steeds minder tot mij neem aan pilletjes, en redelijk stabiel ziek blijf.
Ik heb gisterenavond m'n laatste bromazepammetje ingenomen.
Enkel nog twee Zopiclon inslapers vannacht.
Morgen ééntje en dan donderdag op nul met alles, tenminste.. da's de planning.

Ik heb donderdagochtend 9u30 afspraak met de arts.
Die zal waarschijnlijk denken dat het heel goed gaat, óf dat ik al teruggevallen ben.
Ik heb hem sinds de vorige keer dat ik hem zag niet meer gesproken.
Enkel via de assistente de afspraak verzet.
Hij weet dus nog niet dat ik nadat zijn voorgeschreven pillen op waren ik verder ben gegaan met pillen van tante. Ga ik hem wel eerlijk vertellen.

Teruggaan op bupe zou na 2 weken een flinke stap terug zijn.
Ik weet ook niet of ik dáár nou zo ziek van ben.

Er gaan allemaal verschillende gemengde scenario's door mijn kop.

- (Mexicaanse) griep
- simpele verkoudheid door airco in-uit
- verkeerde reactie op de benzo's
- Of die van tante waren gewoon niet de juiste benzo's voor mijn kwalen
- of extra ontwenningsverschijnselen nu al van de benzo's
- of het hoort er allemaal bij en ik moet gewoon niet zeiken

Ik weet wèl dat m'n hersenpan overuren draait de laatste tijd.
Dat alleen al is erg wennen voor mij.
De afgelopen jaren (eigenlijk zolang ik me kan herinneren) heb ik altijd een diepe rust gehad.
Gewoon simpelweg daadwerkelijk nérgens aan denken, nu staat het geen seconde stil.
Ik denk constant wel aan iets, al zijn het kleine dagelijkse dingen, het houdt me wel bezig.
Erg vermoeiend om constant zo bewust te zijn.

moet stoppen, ga nu eten.

r@r@

Wijs gebruiker
Ik denk dat het wél heel goed van de Meet kan komen. Ik ben zelf 3 weken ziek gebleven (van 10 mg. Meet) en ik heb iemand gekend uit de Detox die in de gevangenis naar eigen zeggen vier maanden ziek bleef (na 80 mg. geloof ik)....

silverfish

Bewuste gebruiker
Het is volkomen normaal dat het lang duurt om af te kicken van de methadon. De halfwaardetijd is immers 24 tot 36 uur. Met andere woorden, stel je hebt jaren 100 mg per dag geslikt.. dat bouwt zich op naar 150, 225 en méér mg per dag.. En het duurt dus ook even voordat dat allemaal weer UIT je lichaam is..
Bovendien moet je lichaam wennen aan de nieuwe situatie zonder opiaten, je hebt veel te veel (nu lege..) pijnreceptoren dus voel je je erg klote. Je lichaam blijft simpelweg een tijd ontregeld.
Ikzelf voelde me (na 5 jaar heroinegebruik) na een maand of 2 weer goed (na de afkick van ook methadon bedoel ik) maar na een terugval én 15 jaar later ben ik opnieuw afgebouwd en bleef ik me helaas slecht voelen. Na 9 maanden kon ik nog steeds niet werken (maar ik deed het wel en bleef maar op mijn tandvlees lopen). Pijn aan spieren, buik, zweten, niet meer slapen.. ik was een uitgewoond en mager wrak geworden.
Mensen die nooit iets door hadden gehad terwijl ik al die jaren aan de bruin zat dachten toen opeens JUIST dat ik ziek was. Maar na uitvoerig onderzoek bleek er niets (zichtbaar) mis.
Uit wanhoop ben ik teruggestapt op methadon. Het was óf dat of mijn baan kwijt.
Ik heb het sindsdien meerdere keren geprobeerd, heb al 3 keer een jaar op 0 meet gestaan (en niet bijgebruikt) maar het is nooit meer goed gekomen. Niet met bupe, niet met therapie, niet met andere pijnmedicatie.. Volgens de Brijder passen sommige langdurige gebruikers zich niet aan aan een ''fysieke staat zonder methadon''. Ik weiger me daarbij neer te leggen maar soms vraag ik me af of ze niet gewoon een punt hebben..
Affijn, ik ben nu weer aan het afbouwen :wink:

In elk geval, in Yoro's case denk ik dat het echt wel goed gaat komen hoor. Maandenlange verschijnselen zijn echt normaal. Echt, het gaat snel beter, wait and see!!

Bovenaan