van het begin, tot het stoppen...

r@r@

Wijs gebruiker
Lieve Yoro,

weet precies hoe je je voelt; helemaal "Remi" (Alleen op de wereld).

Met mij precies hetzelfde vanavond. Ik heb ook erg veel zin in intimiteit, maar manlief was moe van het omhakken van de boom in de tuin.

Eerst heb ik heel erg emo allerlei huilliedjes op Youtube (afspeellijsten) zitten afdraaien: Don't Cry (Guns 'n'' Roses), Drive (REM), Hijo de la Luna (Mecano) en niet te vergeten: Runaway Train (als je nog niet weg wilde rennen, vluchten van alles, dan zorgt dit lied er zeker voor!).

HEERLIJK: lekker zwelgen in mijn verdriet, de KUTdingen die ik allemaal voor die KUTzooi in mijn KUTleven heb gedaan. Als ik net clean ben huil ik van die dikke tranen en voel ik het verdiet écht van diep van binnen komen, is best mooi eigenlijk vind ik... Wat Cruijff al zei: "Elk nadeel heb zn voordeel :wink: . En dan nog even een kaskraker van Michael Jackson, zoals "Man in the mirror", helmaal toepasselijk: wat een KUTwereld...

Maar eerlijk is eerlijk: tussen het huilen door moet ik ook wel erg om mezelf lachen, gaat het door mn hoofd "Maar ik ben wel mooi helemaal CLEAN: Yes!" en ben ik zelfs al weer een beetje alle drama aan het afsluiten door te denken aan de wasmand die uitpuilt en de vaatwasser die nog moet worden geleegd, ja, door mij nu Eend! :grin: )

Ik besloot dan maar uit te gaan (voor wie het nog niet weet, ben bi, vindt man ok, dus helemaal toppie voor mij :grin: ).

En precies als je écht een leuke meid wil "scoren", lukt het dus gewoon niet. Yoro, ik wou dat ik op zn minst in een café was geweest. Ik heb wel 6 vrienden/vriendinnen gebeld en sms-jes gestuurd; niemand kon of wilde.

Van mijn bi-vriendinnetjes zat er één met manlief op de bank en moest de andere morgen om 6 uur op ("So what", dacht ik...). Verder moest 1 vriend thuis blijven van zijn vriendin, reageerde een andere vriendin niet op mijn bericht en was vriend 2 boos op mij omdat ik vorige week zaterdag onze afspraak was vergeten. Hij reageerde dus ook niet...

En ik zit dit allemaal wel zo relaxed te schrijven, maar wat ik eigenlijk wil zeggen: Ik voelde me écht verdomd alleen vanavond (net als Ciske de Rat, maar dan erger).

Helemaal gefrusteerd heb ik dus een glas wijn gepakt en liep ik de trap op. Ik was van plan lekker even met mijn man te gaan vozen, maar ja, het kan nog erger: hij sliep al...

Dus Yoro, als je in de Randstad woont, kunnen wij misschien uitgaan volgende week; samen eenzaam is in elk geval niet alleen! :wink:

Hoi! :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Yoro, hoe gaat het met je? Deze week ga je weer afbouwen, schreef je.

Wil graag weten of alles ok is met je...

Lieve groet! :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Hoi R@R@ :)

Ik ben inderdaad gisteren weer begonnen met de meet verder af te bouwen.
Deze week sta ik op 22,5mg/dag.
Gaat niet helemaal zonder pijn of moeite, maar langzaam maar zeker kom ik er wel :wink:

Ik woon in Noord-Brabant, net tegen de Belgische grens aan.
Niet echt regio randstad zeg maar :wink:
Ik ben trouwens toch het stappen aan het afremmen.

Afgelopen weekend bij het stappen toch weer een paar pilletjes op :(
Ik merk dat ik gewoon nog niet bekwaam ben om te gaan stappen.
Voorlopig zal ik dus toch het stappen even links laten liggen.
Ik voel me toch al niet lekker, en dat zal de komende 2 - 3 maanden steeds slechter gaan.
Op zo'n avond ziekjes op stap te gaan word steeds moeilijker.
Dan ga ik toch weer lijntjes snuiven of pilletjes slikken om de avond door te komen.
Dat is niet de bedoeling natuurlijk, dus voorlopig voor mij even geen wilde zaterdagavonden.

Eerst maar eens goed uitzieken tot ik weer op eigen krachten een avondje stappen aan kan...

Sarori

Bewuste gebruiker
Mooi dat je het nog steeds allemaal volhoudt Yoro!
Stappen is nu nog voor jou een valkuil, maar dat zie je zelf gelukkig heel goed.
Eerder in dit topic schreef je er ook al eens over hoe lastig je dat vond.

Bedenk maar dat als alles achter de rug is, je weer kunt stappen en genieten tot je er dood bij neervalt...nou ja, niet helemaal natuurlijk :wink:
Opletten moeten we allemaal en afhankelijk van je voorgeschiedenis moet je dat een beetje meer of minder. Dat beseffen is het belangrijkste en zo te lezen doe je dat goed.

Je bent goed bezig vind ik en je motivatie staat nog steeds als een huis, ook als het eens wat minder gaat. Just continue the happy story.

Ik zal voor je duimen.
:wave: Sarori

Yoro

Bewuste gebruiker
Sarori zei:
Je bent goed bezig vind ik en je motivatie staat nog steeds als een huis, ook als het eens wat minder gaat. Just continue the happy story.
Ik zal voor je duimen.
:wave: Sarori

Thanks Sarori :)

Ik vind het zelf ook niet slecht gaan.
Het is nu bijna 3 maanden geleden dat ik mijn laatste bruine druppeltje over de folie liet rollen.
Ik heb gelukkig nog steeds weinig tot geen moeite om dat zo te houden.
Vooral het lichamelijk ziek voelen vind ik eigenlijk het zwaarst.
Maar dat is dan ook weer een stok achter de deur om juist niet terug te vallen. :wink:

En bij het stappen heb ik het er duidelijk moeilijk mee om overal af te blijven.
Sinds ik bruin ben gaan gebruiken ben ik een beetje minachtend over die andere drugs gaan denken. Zo van pff, dat is niet lichamelijk verslavend dus stelt dat geen fuck voor. Zolang het maar geen bruin is. Maar dat is nutuurlijk BullShit.
Die drugs kunnen zeker zo vernietigend zijn, dat heb ik zelf ervaren.
Zowel lichamelijk als geestelijk als voor de portomonee.
De enige manier waarop ik toendertijd daarmee heb kunnen stoppen was door een betere vervangende drugs te gaan gebruiken. Ik heb dus echt geen zin om weer terug te vallen op pilletjes en wit, met alle gevolgen van dien. Ik wou te veel tegelijk en wou te snel gaan.
Ik stel mijn avondjes stappen en mijn zoektocht naar vrouwelijk gezelschap dus uit tot na de zomervakantie. Dan maken die paar maanden ook niet meer uit.
Ik weet zeker dat ik dan sterker ben om ook van die andere drugs af te blijven.
Dat vrouwelijk gezelschap komt dan ook vanzelf wel :grin:

Trouwens nog maar zo´n 9 weken tot ik op nul sta met alles... :)

Yoro

Bewuste gebruiker
r@r@77 zei:
Hoe gaat het met jou Yoro? Al last van afkick? Of valt het mee?

Hoi rara,

Gaat best redelijk. Ik heb nu een paar dagen een half pilletje meet afgebouwd.
Ik moet zeggen dat ik het wel voel, maar niet onhoudbaar.
Een paar weken geleden toen ik iedere week met 5 mg/dag zakte had ik het er moeilijker mee.
Ik mag zover dus in mijn handjes klappen :)
Ik verwacht dat begin volgende week, wanneer ik afbouw naar 20 mg/dag, het feest pas echt gaat beginnen. Maar misschien dat het ook wel meevalt.
Ik laat het wel over me heen komen.
Tot nu toe is me deze week tenminste nog meegevallen.

En hoe gaat ie nu met jou, nog afkickveschijnselen of bijwerkingen van je implantaat?
Gelukkig een korte werkweek, Is toch weer een last minder!

Gr, Yoro :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi Yoro,

Goed om positief te blijven, als je niet teveel beren op de weg ziet (en al helemaal geen BRUINe beren :wink: ) is dat mooi.

Maar je kan je wél alvast voorbereiden: wat maakt jou blij als je afkickt, of beter gezegd: minder wanhopig? Een goed begin is het halve werk!

Suc6! :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
r@r@77 zei:
wat maakt jou blij als je afkickt

hmmm.. zelfs na lang nadenken krijg ik niets verzonnen.
Ik kan wel e.e.a verzinnen voor ná de afkick.
Tot die tijd lekker negatief en overal tegenaan schoppen :grin:
Weinig behoefte om nu blij te zijn, dat komt na de afkick vanzelf zodra ik me weer een beetje mens begin te voelen :wink:

Yoro

Bewuste gebruiker
UPDATE AFKICKSCHEMA

In de bijlage m'n bijgewerkt afkickschema. :wave:
p.s. weer ff aanklikken om leesbaar te maken.

Bijlagen

• yoro.gif
    yoro.gif
    160,7 KB · Weergaven: 276

r@r@

Wijs gebruiker
Yo Ro!

HOE VOEL JE JE NU?

Ik heb even mijn agenda erbij gepakt om te kijken welke week we nu zitten. En a.s. dinsdag zit je op 20 mg., toch?

Volgens mij schreef jij dat 20 mg. bij jou het moeilijke punt is. Bij mij was dat altijd 10, maar aangezien ik nooit hoger dan 40 heb gezeten, kan dat verhoudingsgewijs wel klopppen. Kennelijk zijn er niet zo heel veel individuele verschillen wat dat betreft.

Overal lekker tegenaan schoppen, "be my guest!" Ook zoiets als emo :wink: , Go ahead; leef je uit!

Alles wat helpt om niet weer je dosis op te voeren of erger: weer aan de bruin te gaan is toegestaan!!!

Ik heb ook zo'n instelling van: ok, ik heb geaccepteerd dat ik zo ben tijdens afkick, het helpt me om het zo door te komen, dus neem me maar even zoals ik ben (maar dan natuurlijk de zorg voor en aanwezigheid van de kinderen een paar dagen minimaliseren).

Je weet waar je het voor doet! Je kan een lijstje maken waarop je alle redenen zet waarom JIJ clean wilt worden. Dat helpt als je het écht moeilijk krijgt.

Houd ons op de hoogte! Tegen mij mag je aanschoppen zoveel als je wilt! :wink:

Suc6! :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Ik moet zeggen dat de afgelopen week soepeltjes verlopen is. :)
Komende dinsdag sta ik inderdaad op 20mg Rara.
Ik denk niet dat komende week het zwaarst word, maar ik denk wel dat het dan pas echt gaat beginnen... Zo laag heb ik, sinds ik jaren geleden begonnen ben, nog nooit gestaan.
Ook heb ik nog nooit zo lang achtereen geen bruin gebruikt.
Alle persoonlijk records maximaal overtroffen dus!
De komende laatste loodjes zullen waarschijnlijk nog het zwaarst worden.
Al eerder heb ik voorproefjes gehad van wat me te wachten staat.
Ik heb nog steeds hoop dat het misschien meevalt, maar verwacht toch het ergst.
Dan kan het ook alleen maar meevallen :wink:
Gelukkig dat ik het overdag veel te druk heb met mijn werk om mezelf kut te voelen.
Dan heb ik alleen de avond nog maar om chagrijnig mezelf rot te voelen.
Dat ik de nachten haast slapeloos doorkom begint bijna te wennen.
De ene nacht is beter dan de andere, maar zo gaat het al zeker een week of 10 sinds ik ben begonnen met afbouwen.
Als ik dat zo dag voor dag doe is het nog wel te overzien.
Iedere dag die ik doorkom streep ik af en dan weer op naar de volgende.
Tot nu toe werkt dit voor mij en kom ik langzaam maar zeker waar ik zijn wil.
Kwestie van volhouden, wat er ook gebeurt!

En hoe is nou met jou Rara??
Morgen weer voor de klas zeker... suc6 en jij ook volhouden ey!

:wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Hé Yoro,

Gaat prima zo, toch? Ga maar uit van: "Ik kwam, ik zag en overwon!"

Ik werk alleen dinsdag, donderdag en vrijdag, maar morgen weer een drukke dag met kinderen naar school brengen, ophalen, zwemles middelste zoon etc.

Ik heb het gelukkig ook overdag te druk om ziek en depri te zijn nu. De spierpijn is veel minder nu. Ik heb een heerlijke dag gehad: met mijn kinderen + vriendinnetje van oudste zoon lekker naar het buitenbad geweest, patat gegeten (had vandaag even geen zin om te kokenO), heel veel lol aan tafel gehad...

De grijze wolken lijken langzaam weg te drijven. Ik vind mezelf weer langzaam terug; kan weer intens genieten van alles om me heen, ja nog steeds emo, maar nu heel blij emo.

Ik gun jullie (Eend, Yoro, Needle) het ook allemaal zó: het is zó heerlijk om weer je eigen gevoel te hebben!!! Als je aan de opiaten bent merk je geen verschil, pas als je er op terug kijkt, zoals ik nu.

Ik voel me vrij. Nee, ik ben nu niet hyper. Ik voel me juist "rustig blij". Bij mijn vorige implantaat (ook een 6-weeks) zat ik echt soms af te tellen, maar nu heb ik helemaal geen trek. Ik ben ervan overtuigd dat dat niet door de Naltrexon komt, maar dat er iets in mij is veranderd.

Slechts één minpunt: ik zat tijdens afkick op 3-4 pillen Oxazepam per nacht (van 10 mg.) en nu zit ik nog steeds op 2 pillen per nacht. Soms neem ik een nacht niets, omdat ik niet verslaafd wil worden, maar dat is nu al 3 nachten geleden... Ik wil niet de ene verslaving voor de andere inruilen, dus ik bouw nu al af.

En dankzij jou Eend, weet ik nu: LANGZAAM...

Yoro

Bewuste gebruiker
r@r@77 zei:
Yo! Hoe gaat het nu? :wave:

Brrrrrrrr.......
Ik heb al een waardeloos weekend achter de rug.
Ziekjes en slapeloos.
sinds dinsdag gezakt naar 20mg/dag meet...
Ik hoop maar dat het een piek is en zsm weer een "normale'' dag/nacht tussendoor krijg.
Na een kloteweekend nu ook nog eens een heftig begin van de week..
Me zo een dag, of 2 dagen voelen is kut maar nog wel vol te houden.
Maar nu haast een week achtereen, en met de dag erger.
Fuck wat zijn die laatste loodjes zwaar :angry:
Als ik 's ochtends m'n meet inneem begin ik rond 13 uur al weer de eerste afkickverschijnselen te krijgen. Nu begin ik mezelf dus op mijn werk ook al ziek te voelen.....zucht.
Ook nog eens stervensdruk op het werk....lange dagen, en veel werk mee naar huis zodat ik er in de avond ook nog tot laat mee bezig ben.

Misschien wat tips over de tijdstippen van inname?
Ik mag 4 pilletjes van 5 mg p/st op een dag innemen.

wanneer ik wakker word rond half 7 neem ik 10 mg (2 pilletjes).
Dan pas wanneer ik thuis ben van het werk neem ik rond 18 uur 5mg (1 pil)
Voordat ik naar bed ga neem ik dan tussen 23 en 24 uur de laatste 5 mg (1 pil)

10 mg om te gaan werken is voor mij echt bijzonder weinig.
toen ik nog op 125 mg p/dag stond nam ik 's ochtends 75 mg/dag om te werken.
Tot 3 maanden geleden heb ik dat af kunnen bouwen naar 35mg in de ochtend voor het werken.
Nu dus nog maar 10mg, en het werk brengt steeds meer verantwoordelijkheden en de daarbij behorende stress mee. Kan niet slechter uitkomen tijdens de afkick....

Ik wil dus eigenlijk mijn dosis in de ochtend weer verhogen, en dan gaat er verder in de dag natuurlijk automatisch een dosis af. Ik durf dit niet zo goed omdat ik bang ben dat ik dan helemaaaal niet meer kan slapen. Dan heb ik in de ochtend wel meer meet om "normaal" te kunnen werken, maja. Als daar slapeloze zieke nachten aan vooraf gaan heeft dat uiteindelijk ook weinig effect.

Ik heb ook al overwogen om nu al benzoos aan de arts te vragen.
Die zou ik pas helemaal aan het einde van het ritje, voor korte tijd krijgen omdat ik daar ook niet verslaafd aan wil raken. Maar als ik zo door moet gaan en volgende week op 17,5 mg /dag sta.....zucht. Ik zie het gewoon ff niet meer zitten.

Wat denken jullie? schuiven met tijdstip van inname, 1 of 2 dagen in de week een benzo, of gewoon doorbikkelen in de hoop dat het misschien weer draagzaam word?

AkA_1

Experimenterende gebruiker
sjah tis natuurlijk eigenlijk niet zo slim om met vaste schemas te gaan schuiven, maar voor mij heeft het gewerkt ooit ..

is het geen idee om sochtends een half pilletje meer te nemen, zodat je smiddags en savonds een kwart pilletje minder neemt? zelf had ik het sochtends ook altjid het slechtst, al kwam ik dan soms idd wel in de knoop met slapen ( misschien melatonine of een ander homeopatische rustgever met bv passiebloem of valeriaan extract erin( weinig werking ervan verwachten hoor)

persoonlijk zou ik dat eerder proberen dan af en toe een benzo erbij en pas naar benzoos gaan kijken als dat ook niet zou werken. eerlijk gezegd zou ikzelf eerder een jointje roken dan het met benzoos proberen, maar das natuurlijk net zo fout

Ik zou ook kijken naar wat de prijs van dat door bikkelen is .. als dat je je werk of werkplezier kost is dat misschien niet zo'n goede optie en is het uiteindelijk zinniger om dan toch een slaapmiddel te nemen AF en TOE ... daar kleven risicoos aan die je wel kent natuurlijk.

sjah en k ben zo'n zweefteef, maar je zou versteld staan van hoe goed sommige mensen slapen van een kristal als amethist onder hun kussen :wink: soms moet je het zoeken in gekke hoeken zegmaar :wink:

sterkte man!

r@r@

Wijs gebruiker
Hé Yoro, ik ben ziek thuis vandaag, dus kan nu antwoorden.

Ik sluit me aan bij wat Arie zegt: 's ochtends is het het ergst, heel herkenbaar. Het is fijn als je een goede start kan maken. Dus ik zou een half pilletje Symoron meer proberen.

Je zegt dat je rond het middaguur zieker wordt. Zou je kunnen schuiven met werktijden? Dus eerder beginnen en eerder klaar? Of als dat niet kan de Meet pas innemen als je op de werk bent? Of een half uur vóór je naar je werk gaat?

Kies een dagdeel waarbij het ziek zijn de minste consequenties heeft: overdag moet je werken en 's nachts moet je slapen, voldoende nachtrust maakt ook veel verschil!!, dus je zou het minst kunnen gebruiken in de avonden, denk ik zo.

Reken uit na hoe lang je van 1 pil ziek wordt. 's Nachts moet je minimaal 6 uur slapen, dus vanaf moment van opstaan 6 uur terugrekenen en dan op dat tijdstip Meet nemen. En dus voor je naar je werk gaat voor 6-8 uur Meet innemen. Kom je dan uit?

Jij bouwt langzaam af, dus aan pammetjes zou ik idd nog even niet beginnen. Je kan de klachten ook symptomatisch bestrijden misschien? Dus bij spierpijn bijv. aan huisarts Gabapentine vragen (hielp bij mij een beetje: 3 x 100-200 mg. per dag, elke 8 uur dus).

Verder veel water drinken, bij mij hielp veel vet en suiker ook, cup-a-soup en chocola!

Het is idd wat Arie ook zegt: je moet gewoon alles wat geen opiaat of pammetje is proberen, kijken wat bij jou helpt.

Helpt het om 's avonds op de bank te hangen en t.v. te kijken of juist om afleiding te zoeken? Uitgaan was geloof ik even geen optie voor je, toch?

Je hebt nog nooit zo laag gestaan, dat is dus al een mijlpaal op zich; het kan dus niet anders dan dat je hier last van hebt.

Probeer de pijn op het moment te zien, dus niet van: KUT, hoe kom ik de volgende weken door? Maar wat de leuke dingen betreft: kijk vooruit! Kan je niet alvast een vakantie boeken ofzo (een paar weken nadat je echt op nul staat, na een maand ofzo)?

Ja, ik weet het slap advies. Bij mij kwam het allemaal niet zo door de eerste weken. Maar ik weet nog wel dat ik het heel fijn vond om zoveel steun te krijgen van jullie, ik hoop dat het voor jou ook een beetje helpt.

Je voelt je kut, maar 1 ding is zeker: je bent goed bezig! Je kan trots zijn op jezelf, ik weet dat het heel kut is, werken en afkicken tegelijk.

Of andere optie: net als de Eend: nog lanzamer afbouwen? Hoeveel vakantiedagen heb je nog? Wat voor soort werk doe je, veel lichamelijk zwaar of geestelijk zwaar? En je pijn: is die met name geestelijk (depri, agressief o.i.d.) of vooral lichamelijk (pijn)? Misschien kan je je taken wat aanpassen?

Onwijs veel suc6!!!

Dikke zoen, R@r@ :wave:

paddosofty

Experimenterende gebruiker
Ik herken mezelf zoveel in jouw het verhaal hoe het begon is het zelfde gegaan alleen was ik om 16 jaar heroine verslaaft. ik ben al sins 16 sept 2006 clean alleen nog methadon ik was heel bang om daar mee te stoppen maar 5 mei had ik 3 weken vakantie genomen en ben gestopt was opzich te doen alleen het gevoel dat ik nergens voor leefde kwam sterk naar voren. en voelde me wel ziek maar het viel heel erg mee ben daarna lekker op vakantie gegaan en nu nog geen maand verder voel ik me perfect alsofik het nooit heb gebruikt er ligt nog een stapel als reserve maar ik taal er niet naar heerlijk gevoel., Ik hoop echt dat het je gaat lukken veel geluk. paddo

Yoro

Bewuste gebruiker
paddosofty zei:
... en nu nog geen maand verder voel ik me perfect alsofik het nooit heb gebruikt er ligt nog een stapel als reserve maar ik taal er niet naar heerlijk gevoel., Ik hoop echt dat het je gaat lukken veel geluk. paddo

Kijk, zo'n bericht uit het niets doet me toch ff goed Paddo :)
Geeft me weer een beetje hoop in deze voor mij pittige periode!
Het is niet onmogelijk, en de beloning is het uiteindelijk waard!

En AkA en Rara thanks voor jullie steun en de goeie tips :)
Ik voel me nog steeds lichamelijk rot, maar ik kruip wel uit mijn geestelijk putje :wink:

De laatste keren dat ik op een dinsdag steeds afbouwde voelde ik me pas in het weekend weer lichamelijk wat beter. Ik heb dus hoop dat het de komende dagen ook weer wat beter zal gaan.
Het zonnetje schijnt, lekker lang weekend, en dit weekend het vrijgezellefeest van mijn aanstaande schoonbroer. Jaja, mijn zus gaat trouwen.

Nog even over de tip van het veel water drinken...
Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat veel water drinken juist averechts werkt.
Ze noemen mij wel eens een kaktus... ik drink op een dag namelijk best weinig.
Behalve veel koffie dan :wink:
Mijn redenering was dat door veel water te drinken de afvalstoffen sneller afgevoerd worden.
Wat dus voor mij logischerwijs betekent dat die verlavende stoffen sneller het lichaam uit zijn. Met dus als conclusie dat de meet eerder uitwerkt, en ik me sneller ziek ga voelen.

Geen wetenschap hoor, maar puur mijn beredenering.
Als dit niet zo is hoor ik het natuurlijk heel graag!!
Anders dan wil ik dat zeer zeker gaan proberen!

Ik heb tot nog toe trouwens nog niets gewijzigd aan mijn vaste inname schema.
Pas wanneer het echt uit de klauwen loopt ga ik proberen zoals jullie al voorsteld e.e.a aan te passen. Wat jullie zeiden over een halve pil meer in de ochtend, en een halve pil meer voor het slapen gaan klinkt logisch. Dan verspreid ik mijn dosis niet meer in 3 keer, maar in 2 keer. bij het wakker worden, en voor het slapen gaan.
Dit zal ik waarschijnlijk gaan proberen als ik volgende week bij de volgende stap weer zo in de knoei kom.

Vast een prettig, zonnig en lang weekend allemaal :)

r@r@

Wijs gebruiker
Hoe gaat het nu in het weekend, Yoro? Wat is je schema en hoe bevalt het? Het weer helpt wel mee gelukkig, kan je alles lekker uitzweten!

Hoihoi :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Hoi Rara,

het gaat zozo... Al wel iets beter dan het begin van de week, overdag tenminste.
De nachten helaas nog niet. Ook vanacht maar 3 tot 4 uurtjes slaap gekregen.
De laatste keer dat ik vanacht op de klok keek voor ik eindelijk in slaap viel was rond kwart over 4. En om kwart over 7 werd ik badend in zweet wakker, brrr.
Zometeen word ik om 10 uur opgehaald om naar Pinkpop te gaan voor het vrijgezellenfeest van mijn schoonbroer. Op zich wel veel zin in, maar ik ben nu al gebroken.
Ik neem vanochtend toch maar een pilletje meer in, en ik neem ook maar een pilletje extra meet mee. In comi met een paar liter bier moet ik de dag wel vol kunnen houden hoop ik :wink:
Dan hopelijk morgenochtend eindelijk weer wat uit kunnen slapen!

Dat zal ik nodig hebben want dinsdag staat de volgende afbouwstap me te wachten.
Dan zal ik de dagen door moeten komen met 17,5 mg/dag.
Ik krijg nu toch echt signalen van mijn lichaam dat de afbouw nu sneller gaat dan het kan verwerken.
Maar er zit weinig rek meer in mijn schema.
Ik heb nu nog 5 weken om op 10 mg/dag te komen... dat een week lang, en dan eindelijk de overstap naar bupe.
Worden 6 helse weken... Ik begin toch steeds meer te neigen naar benzo's om die weken nog door te komen. Dan slik ik liever het weekend een keertje 20mg oxazepam dan dat ik net als vandaag een pilletje methadon te veel in moet nemen.
Dinsdag ga ik bij de methadonverstrekking hier dan ook om vragen.

Voor nu maar proberen te genieten van het vrijgezellenfeest en het lekker zonnig weertje :)

p.s. Ik weet zelf wel dat het beter zou zijn om het toch langzamer af te bouwen.
Die luxe heb ik jammergenoeg echt niet door mijn werk.
Ik werk op een kantoor bij een groot bedrijf.
Nu 5 jaar werkzaam daar, en op korte termijn mezelf bewezen en steeds hogerop gekomen.
Leuk voor het salaris, maar niet voor de groeiende verantwoordelijkheden en de bijbehorende stress... Je vroeg me eerder wat ik voor werk deed.
Nu ik eindelijk zo ver ben gekomen wil ik dit niet tussen mijn vingers laten slippen.
Buiten mijn mavo diploma heb ik geen opleidingen meer gedaan.
Ik ben met mijn 17 jaar gaan werken met mijn handen.
Als Electriciën in de bouw, taxichauffeur, pijpfitter, in de fabriek aan de lopende band, you name it.
Alles om de huur maar te kunnen betalen.
Nu heb ik me intern dik omhoog kunnen werken.
Echt een uitzonderlijke buitenkans die ik met beide handen aangegrepen heb, met suc6!
Ik ben projectleider binnendienst in de sector nieuwbouwwoningen. Met zo'n 20 lopende projecten op mijn naam. Ieder project varieert van zo'n 10 tot 50 woningen/appartementen.
Lichamelijk superrelaxed werk dus. Heel de dag achter de computer, airco, koffie, goede kantine, leuke collega's en een tevreden werkgever.
Mijn leidinggevende heeft me al vaker verteld dat ik mezelf niet meer hoef te bewijzen en dat ik dat allang gedaan heb. Toch zet ik me nog steeds iedere dag 200% in.
Het feit dat ik geen mbo/hbo diplimas heb, maakt me bewust dat ik het nu echt van mijn werkervaring moet hebben in de toekomst, wil ik dit soort werk kunnen blijven doen.
Ik ben de afgelopen 5 jaar in totaal maar een paar dagen in de ziektewet gegaan, heb een berg met overuren gemaakt, en heb een heleboel trainingen en cursussen gevolgd.
Ik begon bij het bedrijf als opruimhulpje en daarna administratief ondersteunend.
Na 1 jaar werd ik op de verkoopafdeling aangenomen bij de orderverwerking.
Daar heb ik heel veel geleerd en ben ik uiteindelijk gevraagd voor de functie die ik nu heb.
Hoe ik het op heb kunnen brengen mag joost weten.
Gedurende die 5 jaar gebruikte ik haast dagelijks nog bruin, en hield ik me met allerlij andere dingen bezig zoals een flinke hennepkwekerij bouwen en dagelijks onderhouden.
Desondanks is het me gelukt, zonder dat ze ook maar iets gemerkt hebben!!

Je zult dus snappen dat voor mij dit werk echt ver boven in mijn prioriteitenlijst staat.
Dat is gewoon mijn ticket naar de toekomst die ik zo graag wil.
Zonder dat ik illegaal mijn geld moet verdienen. Gewoon wit een prima salaris verdienen was voor mij haast ondenkbaar, maar nu ik zover ben! En ze hebben naar eigen zeggen nog steeds plannen met me in de toekomst binnen het bedrijf.
Reden genoeg dus om mijn privéleven op orde te krijgen en van mijn verslavingen af te komen!

Je vroeg ook wat voor mij de afkick als pijn geeft.
Lichamelijk is het vooral die koude rillingen, futloos, moe, stijfjes maar niet echt spierpijn.
Zelden hoofdpijn maar wel vaak buikpijn, bijna 5 kilo afgevallen (en ik ben al niet zwaar).
Ik ben net geen 2 meter lang en weeg nu nog maar 72 kilo.... zucht.
Jaren geleden woog ik zo'n 80 kilo. Ik hoop dus na een tijdje clean te zijn weer terug op gewicht te komen!

Geestelijk is het vooral depri, chaggerijnig, en een emotionele jojo.
Zo veranderlijk als het weer (of als de gemiddelde vrouw) :grin:
Niet aggressief, maar wel is mijn lontje wat korter geworden.
Ik kan toch net iets minder hebben :wink:

Zo nu ga ik stoppen met typen en mezelf klaarmaken voor het vrijgezellefeest.
(Zoals je ziet... van de afkick krijg ik net als jou de typgriep als bijwerking rara) :grin:

Fijne dag allemaal :wave:

speeseend

Wijs gebruiker
He Yoro,

Dit is het boeiendste postscriptum dit ik op dit forum bent tegengekomen. Fijn dat je een ''normaal'' leven hebt behouden. Dat zal een belangrijke factor tot succes zijn, in dezen.

Is het niet mogelijk om de afbouw te verkleinen op de korte termijn? Je breekt die pillen in twee - of vier delen en bouwt daarmee dan om de twee dagen een stuk af. Hetzelfde principe wanneer je te weinig hebt genomen. Niet gelijk een hele pil maar ook met partjes werken.

De volgende overstap lijkt mij nu wat zwaarder geworden doordat je vandaag mogelijk meer gaat nuttigen dan je de dagen daarvoor hebt gedaan.

r@r@

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Fijn dat je een ''normaal'' leven hebt behouden. Dat zal een belangrijke factor tot succes zijn, in dezen.

Dat is een waarheid als een koe, Eend. Ik heb, ondanks al mijn fouten in het verleden, altijd ervoor gezorgd dat ik bleef werken/studeren (ook vóór ik moeder werd). Dat helpt omdat je regelmaat hebt, omdat je er elke dag aan wordt herinnerd waarvoor je het allemaal doet, dat je het dus wél kan en voor je zelfrespect.

Ik heb mij hier hier ongeveer 6 jaar geleden, één periode in mijn leven (gedurende 2 maanden) niet aan gehouden en ben toen echt heel snel in de goot beland, letterlijk...

Ben toen als een speer naar Parnassia gegaan, waarna ik van Detox (3x) via Emilie Hoeve bij Arta in Zeist ben beland. En toen was ik alweer 1 jaar verder.

Van die periode had ik kennelijk nog niet de motivatie gekregen om altijd clean te blijven, maar ik had hierdoor wel besloten, en mij eraan gehouden, altijd ervoor te zorgen dat ik werk houd.

Eend, blijven werken/regelmaat is niet alleen een belangrijke factor, het is de basis. Voor mij, althans... :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
He Yoro,

Dit is het boeiendste postscriptum dit ik op dit forum bent tegengekomen. Fijn dat je een ''normaal'' leven hebt behouden. Dat zal een belangrijke factor tot succes zijn, in dezen.

Is het niet mogelijk om de afbouw te verkleinen op de korte termijn? Je breekt die pillen in twee - of vier delen en bouwt daarmee dan om de twee dagen een stuk af. Hetzelfde principe wanneer je te weinig hebt genomen. Niet gelijk een hele pil maar ook met partjes werken.

De volgende overstap lijkt mij nu wat zwaarder geworden doordat je vandaag mogelijk meer gaat nuttigen dan je de dagen daarvoor hebt gedaan.

Thanks Eend :)

Eerst nog even over gisteren: het vrijgezellenfeest te PinkPop.
Was echt een meesterlijke dag! :rock:
Heerlijk weer en een supersfeer! :rockband:

Ik heb uiteindelijk maar 1 pilletje meet meer op dan normaal.
i.p.v 20 mg, dus 25 mg... valt mee toch!
En dat ene pilletje te veel, heb ik vanmorgen gecompenseerd door er vanmorgen eentje minder te slikken. Ik heb vanacht (dankzij de liters bier) :grin: als een blok geslapen...heerlijk!
Alles bij elkaar geeft het weer de energie om verder te gaan :)
Ik ben uit mijn dipje gesprongen hoor.
Over 6 weken staat mijn laatste inname methadon gepland en de overstap naar bupe :rock:
Nu ik steeds dichterbij kom haal ik daar ook juist de energie vandaan!

Betreft de afbouw in delen... als ik het zo lees en er eens goed over nadenk lijkt me dat een goed idee. Ga ik zeer zeker proberen. Stom dat ik daar zelf niet op was gekomen.
Zelfs wanneer je dus op relatief korte tijd moet afbouwen, kun je alsnog het langzame Ducksysteem toepassen :grin:

Ik kan niet anders dan me bij julie aan te sluiten, dat het werken, dingen doen, zeg maar het "normale" leven echt een basis is.
Een motivatie om clean te worden, en te blijven!

Bijlagen

• PinkPop.jpg
    PinkPop.jpg
    62,6 KB · Weergaven: 226

r@r@

Wijs gebruiker
Hé Yoro,

Fijn dat je zoveel vertrouwen in jezelf en de komende periode hebt. Ja, de laatste loodjes zijn het zwaarst.

Houd dat goede gevoel vast, je bent onwijs goed bezig, dat weet je zelf al, maar ik wrijf het er nog eens goed in :grin: .

Kennelijk helpt afleiding bij jou ook goed, plan elk weekend iets leuks in, als beloning voor het zware werk dat je nu verricht. Afbouwen en afkicken is een heel erg eenzame bezigheid, dus zorg dat je niet te veel alleen bent.

Ik denk vaak aan je nu, omdat ik zó goed weet wat je doormaakt nu; het elke dag moeten werken, je afvragen of mensen het aan je merken, soms bang zijn voor wat gaat komen.

Maar jouw positieve houding zal z'n vruchten afwerpen, dat zul je zien.

Zet 'm op!

Dikke zoen,
R@r@ :wave:

speeseend

Wijs gebruiker
Pret maken doet een hoop nare gevoelens vergeten. Goed bezig Yoro.

The Ducksystem...i like it!

Nou, deze eend is inmiddels zes dagen verder sinds de laatste opname van Buprenorfine en Benzodiazepines. Kortom, ik gebruik niets meer wat mijn ''oude gewoonte'' moet tegengaan. Een pilsje gaat er nog net wel in, maar daar blijft het bij.

r@r@

Wijs gebruiker
speeseend zei:
Nou, deze eend is inmiddels zes dagen verder sinds de laatste opname van Buprenorfine en Benzodiazepines. Kortom, ik gebruik niets meer wat mijn ''oude gewoonte'' moet tegengaan.

Join the club! Goed bezig, Eend!!! En hoe voel je je? Nog last van ochtendziekte? En overdag? Hoe gaat het combineren met werk/relatie etc.?

Deze krijg je van mij: :beer: Ad fundum! :wink:

Yoro

Bewuste gebruiker
Knap hoor Eend, eindelijk voor elkaar :)
Is het toch bij dat laatste stuk pilletje gebleven!
6 dagen verder mag je het wel zeggen, mission acomplished :sunglasses:
slowley but fucking sureley, kwakend bewijs van the ducksystem :grin:

Pas maar op Rara, je wordt op de voet gevolgd door een schoon waggelende eend! -kwak-
Rara stuiterend en de Eend waggelend, maar beide over de totally clean finishlijn!!
En ik huppel er nog zo'n 7 tot 8 weken achteraan :wink:
Wait for me, I'll meet you there on the other side!

Vandaag trouwens volgens het ducksysteem niet meteen met een halve pil gezakt naar 17,5mg.
de eerste 3 dagen neem ik dus 3 en 3/4 pilletje.
De andere 4 dagen neem ik dan 3 en 1/2 pilletje.
Ik ben dus maar met een kwart pilletje minder begonnen.
Vanmorgen wel nog steeds 2 volle pillen ingenomen.
Redelijk zonder extreme bijwerkingen tot half 8 vanavond (want toen was ik pas thuis van het werk) volgehouden, en toen een half pilletje op.
Gaat tot nog toe redelijk.
D.w.z. dat ik voor het slapen gaan nog 1 en een kwart pilletje over heb :)
Zo ga ik het een paar dagen proberen om te zien of ik meer moet schuiven tussen de dagdelen of niet.

Pas toen ik vanavond de methadon op ging halen kwam trouwens het besef hoe dichtbij ik nu echt ben.
17,5 mg.... da's godver wel zo weinig :grin: grijns op mijn gezicht!
Nooit durven dromen toen ik hier aan begon dat ik zo ver zou komen.
Wel gehoopt natuurlijk, maar simpelweg écht niet verwacht!
Ik moet eerlijk bekennen dat het me echt heeft geholpen hier mijn ei kwijt te kunnen!
Al die vorige stoppogingen stond ik er altijd alleen voor.
Daar was ik gewoon niet sterk genoeg voor.
Maar nu is dat stomme gevoel van, ikke tegen de rest van de wereld een heel stuk minder.
Eindelijk na al die jaren kan ik er normaal met anderen over praten.
Al dat verstoppen, liegen, excuses verzinnen, nooit echt kunnen zeggen wat je voelt, denkt of meemaakt. Dan krijg je gewoon echt dat remi gevoel.

Het ergste vond ik altijd dat zolang ik lekker veel gebruikte iedereen om me heen me redelijk met rust liet, maar zodra ik een stoppoging deed zat iedereen me op mijn rug.
Mijn zus, mijn moeder, mijn familie, zelfs soms op mijn werk.
Iedereen zei van, eet je wel goed, slaap je wel genoeg, kom je wel genoeg buiten, wat zie je bleek, ben je afgevallen....... tot vervelens toe.
Het liefst zou ik dan uit willen schreeuwen: laat maat nou godverdomme eens met rust!!
Snap dan toch dat ik eindelijk godver goed bezig ben!
Jullie helpen zo niet maar maken het alleen maar erger.
En wanneer ik dan weer teruggevallen was en ik kreeg de opmerking van: ha, het gaat weer beter met je, je hebt weer wat kleur, of je bent weer wat aangekomen.....
Ben er godver maar blij mee, maar ik zit wel weer aan de heroine!!

Kortom, erg frustrerend wanneer je niemand de waarheid kunt vertellen!
Dat is voor mij dus echt een grote hulp geweest om hier wel herkenning, begrip, en steun te vinden die iemand gewoon goed kan gebruiken in zo'n moeilijke periode.
Echt een stok achter deur om door te gaan waar ik mee bezig ben.
Voor het eerst in 10 jaar heb ik echt het zelfvertrouwen dat het deze keer gaat lukken om helemaal clean te zijn van alles.
Nog maar enkele weken!

Ik ben nog wel in discussie met the man up there, G.
Het leek hem een goed idee om nu juist in deze moeilijke periode alles wat hij kan voor mijn voeten te gooien om het me zo moeilijk mogelijk te maken.
Pas geleden een hoop gedonder met mijn zus wiens bruiloft maar op het nippertje door gaat.
De laatste weken weer een berg gezeik tussen mijn labiele boarderline moeder die nog steeds manisch depressief is en haar (sinds een paar maanden ex-man) die alcoholist is en de afgelopen dagen al zijn vakantiegeld opmaakt aan bier en coke.
Enorme werkdruk op het werk met de bijbehorende stress (stelletje slavendrijvers) :wink:
Financieel een aantal tegenslagen gehad.
Bezoekje aan de tandarts die me doodleuk zei dat mijn gebit een grote teringbende was.
Mijn familie in Parijs ligt helemaal overhoop.
Een psychopatische suicidale tante die er daar een bende van maakt.
Mijn Frans nichtje wiens ouders als kind overleden is weggegaan naar haar halfzussen in zuid-Frankrijk na een hele rel waarbij ze mijn tante beschuldigd had van misbruik.
Mijn oma van 83 jaar die al heel ziek is en waarschijnlijk niet lang meer te gaan heeft is vorige week op haar gezicht gevallen. Neus gebroken, tand door haar lip, alles onder het bloed en haar pols gekneusd. Maar zo stronteigenwijs dat ze nog steeds geen hulp in huis wilt.
Mijn Franse neef die bij die oma op zolder woont zal moeten verkassen wanneer ze overlijd maar heeft geen dooie rotcent voor en is daar ook helemaal niet bekwaam voor.
1 van mijn overgebleven vrienden hier in nederland is ook depressief en stuurt me zo af en toe berichten die zijn laatste woorden lijken. slikt dan op een avond een berg met potten meet, een zooi met tramadol en oxazepam pillen om er een einde aan te maken, zonder succes.
Na een korte ziekenhuis opname loopt hij nog steeds rond, voor zolang het duurt.

Jaja, G doet echt zijn uiterste best!
Maar ik heb hem wel door. Pas wanneer het me lukt onder deze omstandigheden clean te raken kan ik pas clean blijven. In het leven komen nou eenmaal tegenslagen, en die moet ik kunnen doorstaan zonder drugs. En als het me nu lukt zal ik pas met echt zelfvertrouwen clean kunnen blijven zonder verschrikkelijk bang te zijn om terug te vallen wanneer er zo'n tegenslag komt.
Want 1 ding is zeker, tegenslagen zullen er altijd blijven komen.

Ik neem het G nu niet in dank af, maar het wordt me duidelijk dat ik dat later wel zal zijn.
So bring it on G! give it your best shot!
I aint goin down this time!! :rock:

In de tussentijd probeer ik lekker toch nog leuke dingen te doen om het niet al te eenzijdig te houden. Zo af een toe een positieve boost doet wonderen om me uit die pessimistische sleur te trekken.

sorry voor de flinke lap tekst,
ik wou het kort houden maar mijn vingertjes bleven maar tikken :wink:

Yoro

Bewuste gebruiker
Alweer een dag afgestreept :grin:
Nog 5 weken en 4 dagen voor de overstap, en dan begint dus ook mijn zomervakantie!
Dan nog 9 dagen bupe verder, en dan eeeeeiiiindelijk totally clean :)

Ik voel me net een zware goederentrein die op hoge snelheid over het spoor raast.
Alles wat onderweg op het spoor zijn weg kruist walst hij plat of ramt hij gewoon opzij.
Hoe dan ook niet meer te stoppen.
Alles en iedereen die op het spoor staat, maak maar dat je wegkomt want ik kom er op topsnelheid aangedonderd!!

Alleen wel ff uitkijken dat de trein niet ontspoort natuurlijk :wink:
Maar die laatste kilometers spoor moet ik de trein op de rails kunnen houden!

Sarori

Bewuste gebruiker
@ Eend:

je mag trots op jezelf zijn dat je de lange weg hebt volbracht! Hardstikke mooi om te lezen, het maakt mij aan deze kant blij. Stug je eigen duck-system volhoudend heeft het geleid tot succes. De kracht van de volhouder die in zichzelf blijft geloven.
Groooooot applaus :rockband:

@ Yoro:

Het is allemaal geen kattepis wat je daar allemaal schrijft over de shit die zich in je leven voordoet. Petje af dat je stand houdt en gewoon doorgaat op de ingeslagen weg. Ook daarin lees ik veel kracht. Je klinkt zo overtuigend en gemotiveerd dat het wel heel gek moet lopen wil de trein niet veilig op het eindstation aankomen. Mijn virtuele steun heb je nog steeds en ik blijf je volgen tot het einde :)

Happy Sarori

Yoro

Bewuste gebruiker
Sarori zei:
Het is allemaal geen kattepis wat je daar allemaal schrijft over de shit die zich in je leven voordoet. Petje af dat je stand houdt en gewoon doorgaat op de ingeslagen weg. Ook daarin lees ik veel kracht. Je klinkt zo overtuigend en gemotiveerd dat het wel heel gek moet lopen wil de trein niet veilig op het eindstation aankomen. Mijn virtuele steun heb je nog steeds en ik blijf je volgen tot het einde :)

Happy Sarori

Hi Sarori :)

Is weer ff geleden, hoe is t nou met jou?
In wat rustiger vaarwater inmiddels hoop ik!

Met mij lichamelijk klote, maar maar steeds meer vastberaden om vol te houden.
Hoe meer ik afzie, des te meer wil ik dit uitzingen om dit nooooit meer te hoeven!

En shit in mij leven is er eigenlijk altijd wel geweest. het ene moment meer dan de ander, maar er waren altijd wel personen of gebeurtenissen die overduidelijk in de catagorie zwaar shit vallen. Wat ik net eerder gepost heb is enkel wat er nu nog speelt.
Daar is nog heel wat aan vooraf gegaan.
Als ik moet gaan typen wat er in het verleden allemáal gebeurd is kun je dit niet echt een forum meer noemen. Dan kan ik beter een boek schrijven. :wink:
Dat alles heeft natuurlijk ook wel te maken met het feit dat ik in de eerste instantie met drugs ben begonnen. En nu, jaren later is er nog steeds shit in het leven.
Dat blijkt er nu eenmaal bij te horen. Ik ga nu dus heel gewaagd proberen wat ik beter ruim 10 jaar geleden had moeten doen. Het leven trotseren zonder drugs.

Voor nu zet ik oogkleppen op, en denk maar aan 1 ding. Clean worden.
Maar als ik dan eindelijk zover ben zal ik de oogkleppen eraf moeten halen.
En dan zorgen dat ik niet terugval bij de eerste grote tegenslag.
Dat houdt me de laatste tijd ook wel bezig, Deze afkickhel wil ik nooit meer door hoeven gaan.
Ik heb dus ook nog werk wanneer ik eenmaal clean ben.
Ik weet nog niet goed hoe ik dat aan ga pakken, maar voorlopig concentreer ik op clean worden.

Thx 4 your digital support Sarori :)

Groeten, Yoro :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
Hey Eend, hoe is t nou eigenlijk met jou?
Inmiddels weer een paar daagjes verder.
Nog steeds geen bupe meer bijgeslikt?
En de craving ook nog onder controle?

r@r@

Wijs gebruiker
Van Stumper tot Ster!

Sluit me aan bij Yoro (en hoe gaat het met jou?): hoe gaat het Eend?

Enne: hoe gaat het met onze gevederde vriend Kanarie? Kan Arie of kan Arie niet? :grin:

speeseend

Wijs gebruiker
Ja hallo, Eend hier!

Nog steeds geen Bupe of Benzo genuttigd. Zo nu en dan heb ik nog wel het gevoel, van al die jaren regelmatig pillen innemen, om een piletje voor het slapen te nuttigen. Dat doe ik dan niet en voel me de volgende morgen dan niet zo druggie als anders.

Het gaat dus goed, totaal geen cravings gehad, niet eens heldere dromen. Ik heb totaal geen weet meer van hoe Hero ook alweer is. Indien ik onverhoopt toch trek in een Opiaat zou krijgen, zou ik eerder een Buprenorfine-tabletje pakken dan Hero. Zo voelt het voor nu tenminste.

Yoro

Bewuste gebruiker
Goed bezig kwakemans! :grin:

Zal inderdaad ff wennen zijn na zoveel jaar, en dan na een langzame afbouw ineens helemaal niets meer hoeven slikken. Maar moet toch ook wel een super gevoel geven!

En nog steeds geen cravings naar het bruine goedje, allright!! :rock:

Yoro

Bewuste gebruiker
r@r@77 zei:
En hoe gaat het met jou, Yoro? Hoe loopt je nieuwe schema?

I'm feeling fucked up!

Maar dat ligt niet aan het schema hoor, eerder aan het jarenlange drugsgebruik dat diep tot in ieder bloedvat, elke porie, alle zenuwen tot aan de laatste cellen in mijn lichaam getrokken is.
Dat zweet je er nou eenmaal niet in een nachtje uit.
Dus tja, echt vreemd is het niet!

Zoals ik ook eigenlijk wel verwacht had begint het nu pas echt vanaf de 20 mg.
Ik sta nu 4 dagen op 17,5mg/dag.
Ik sta al de hele week aan aan de schijt, ik pis gewoon langs m'n kontgat.
Flipper z'n spuitgat is er niets bij. :grin:
Heel de dag door de verder wel bekende symptomen, en de laatste week waren de rotste nachten tot nu toe. hooguit 3 uurtjes echt kunnen slapen.
De rest van het nacht totaal rusteloos in bed zwemmen.
De lakens en mijn boxershorts kan ik gewoon uitwringen in de ochtend.

Het slaapgebrek breekt me nog het meest op, dus morgen aan de Wodka.
1 keer per week in het weekend een goede nachtrust heb ik gewoon nodig.
Paar weekjes terug heb ik een goeie fles Poolse Wodka gekregen.
Die trek ik morgen open, en ik stop pas met drinken tot mijn ogen dichtvallen.
(zal waarschijnlijk niet lang duren hoor) :wink:

Dan nog zo'n 5 weken uitzingen tot de overstap op bupe.
Ik ga iig nog steeds volgens schema!
Dag voor dag kom ik steeds dichterbij, en hoe dichterbij ik kom, hoe meer ik overtuigd raak.
Dit nooit meer.
Als het me bij godswonder lukt om aan het einde van mijn zomervakantie te kunnen zeggen dat ik volledig clean ben, zal deze "ervaring" in mijn geheugen gegrift staan.
En mocht er dan ooit een geniepige craving om de hoek komen kijken, zal deze herinnering die craving met een rotgang weer terugschoppen naar waar het vandaan kwam!!

r@r@

Wijs gebruiker
Hé Yoro,

leuk zo'n PB'tje!

Thanxxx, ook voor de pr8ige avatar!

Misschien helpt het geen f*ck, maar ik weet precies wat je doormaakt. Ziek wakker worden en 's nachts niet kunnen slapen zijn het ergst.

Het is gewoon een heel slecht begin van de dag, maar idd koffie, een sigaret helpen goed. Bij mij hielp een heet bad altijd ook een beetje.

En werken in combinatie met nauwelijks slapen, maakt je soms ook wanhopig.

Blijf in die trein zitten en laat je meevoeren, dan maar op de automatische piloot. Veel erger zou het zijn als je terug zou vallen in opiaten en weer helemaal opnieuw zou moeten beginnen.

Ik mail ja later wat uitgebreider, mijn middelste zoon gaat om half 12 diplomazwemmen, spannend!

Dikke zoen,
R@r@ :wave:

Yoro

Bewuste gebruiker
You're very welcome R@! :)

En de wetenschap dat die ziekelijke ochtenden en nachten er nu eenmaal bij horen helpt me toch wel hoor!
Niet zozeer omdat ik het niet wist, maar omdat ik nu weet dat velen dit al eerder meegemaakt hebben, maar uiteindelijk toch hun einddoel bereikt hebben.
AkA bijvoorbeeld, en jij en de Eend zijn daar recent een heel goed voorbeeld van.
Het loont om die hel te doorstaan, en het is gewoon echt mogelijk.
Al lijkt het op sommige momenten onmenselijk en absoluut onmogelijk.... het kan dus wél!
Waarom zouden anderen het wel kunnen, en ik niet?
Als het dus mogelijk is, ligt aan een ieder zijn motivatie en wilskracht of het deze wel of niet lukt om clean te worden. En dan word ik dus kwaad op mezelf.
Je bent toch g*dver zeker geen mietje! Er zijn er genoeg die dit hebben doorstaan dus niet zeiken. Met alles wat je hebt meegemaakt zonder een kick te geven of een traan te laten ga je nu ineens liggen jammeren. Verman jezelf!
Dat helpt altijd wel wanneer ik me zielig ga voelen.
Want als ik ergens een hekel aan heb.... en als ik dat dan bij mezelf terug zie, en ik betrap mezelf erop vertel ik mezelf eens flink de waarheid.
Ik mag verdriet hebben, maar zelfmedelijden vind ik toch anders.
Ben heel mij leven al omringd door mensen die zichzelf heel zielig vinden en medelijden met zichzelf hebben. Misschien dat ik er daarom zo'n afkeer van heb gekregen.
Als ik me er dan op betrap dat ik daar op begin te lijken gaat bij mij de knop om.

Ik ga nog even wat boodschappen doen en dan trek ik eindelijk die fles wodka open vanavond.

Proost :grin:

En we horen het wel als je zoon zijn zwemdiploma gehaald heeft ey R@!

r@r@

Wijs gebruiker
By the way: coole avatar! :grin:

Enne... het is ook gewoon zwaar kut. Ik hoefde nu alleen maar van de Temgesic af te kicken, maar Meet is echt een killer! Het gaat in je botten zitten, is écht chemische troep.

Bij bruin was ik gewoon lichamelijk hondsberoerd en van Temgesic lichamelijk én wanhopig.

Maar Meet-afkick maakte mij echt gestoord... Voorbeelden: heb me in de Detox destijds echt schandalig gedragen (bij wijze van spreken elke lul die ik zag moest ik in me hebben), werd echt psychotisch en wantrouwde iedereen, ik werd ook agressief, wat dus helemaal niet bij mij past. Ze dachten daar zeker te weten dat ik zware Borderline had en geloofden dus ook niet dat ik docente was etc. En ik maar roepen: "Maar dat komt van de afkick van de Meet!" Maar dat geloofden ze dus niet! Ik moest dus naar de Emilie Hoeve...

Als ik daaraan terug denk is dat één van mijn ergste trauma's uit mijn verslavingsperiode. Ik werd er gewoon behandeld als een hoer en het ironische van alles is dat ik daar met niemand seks heb gehad, maar ja, als je eenmaal een naam hebt...

Wat ik ervan heb geleerd destijds? Ik schreef al dat ik na die periode ALTIJD ben blijven werken, cocaïne heb ik nooit meer aangeraakt en Meet ook niet. Want nog steeds ben ik ervan overtuigd dat die combi (afkicken van Meet en cocaïne) mij echt heeft doen doordraaien...

Ik ben ook weer aan het typmiepen, zeg. Er komt vanavond even gewoon veel naar boven, sorry, wie het verveelt, gewoon niet lezen...

Oh ja; mijn oudste zoons hebben nu allebei hun zwemdiploma! :rock:

Bovenaan