valium + alcohol = dodelijk?

supahgrass

Belezen gebruiker
hallo

ik heb al van wat dokters gehoord dat ik nooit valium met alcohol mag mengen, want een te hoge dosis kan lijden tot hartfalen.

zou dit een brooodje aaap zijn, om me duidelijk te maken dat ik niet meer mag drinken, of is dit een feit?

en als dat bij valium is moet dat toch bij de andere benzo''s ook zo zijn?

ikzelf neem benzo's altijd icm alcohol voor het extra effect, vooral xanax en wat bier zijn leuk!

weet iemaand hier meer van?

grtz

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Onzin.
Wat wel zo is met deze combinatie : het versterkt elkaar. Nadeel is dat je korter slaapt door de alcohol.
Medicijnen zijn er niet om lol mee te hebben, daarom is het aangedikt door je arts.

Barbiraturen en alcohol is wel meer risicovol.

Raad je af het te combineren, omdat je zo verslaafd bent als je op deze manier medicijnen misbruikt.

Be safe

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik slik al een tijde valium in verband met afkicken van benzo's, en drink er regelmatig bij. Nog nooit ergens last van gehad, dus het verhaal lijkt mij inderdaad wat aangedikt. Neemt niet weg dat de combinatie een topper is, medicijnen en alcohol gaan nooit echt samen. :wave:

supahgrass

Belezen gebruiker
idd, daarom hebben ze benzo's uitgevonden denk ik, omdat er te gemakkelijk doden vielen met barbituraten...

wordt dit gemaakt of voorgeschreven? en wat is het nut hiervan dan als benzo's even goed zijn en zo goed als risicoloos?

ik weet wel dat met in bepaalde deeath row's in amerikaanse jails een van de middelen om de doodstraf uiit te voeren o.a. ook het injecteren van een bepaald barbituraart

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
supahgrass zei:
idd, daarom hebben ze benzo's uitgevonden denk ik, omdat er te gemakkelijk doden vielen met barbituraten...

wordt dit gemaakt of voorgeschreven? en wat is het nut hiervan dan als benzo's even goed zijn en zo goed als risicoloos?

Voorgeschreven, krijg het bezorgd door apotheek die vlakbij zit.

Een immense tolerantie voor benzo's wat niet echt weg lijkt te gaan (door barbs??) is waardoor ik overschakelde op de ouderwetse middelen.
Zelfde verhaal met hooikoorts waar ik Promethazine voor krijg.

Als je medicatietrouw bent, arts is op hoogte van slapeloosheid zo ging het.

Je bedoelt trouwens Pentobarbital (nembutal) vind die juist niet zo briljant.
Veel nodig voor effect (Pentobarbital) , op 150mg seconal bijvoorbeeld slaap ik als een rots.

Bijna geen arts schrijft het voor denk ik. Heb open kaart gespeeld tijd terug , ze geeft best mogelijke zorg en begrip :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
supahgrass zei:
en wat is het nut hiervan dan als benzo's even goed zijn en zo goed als risicoloos?
Kleine kanttekening, benzo's zijn niet risicoloos. Het risico op een gevaarlijke overdosering is bij benzo's veel lager dan bij barbs, maar risico's blijven er altijd. En ja, door benzo's met alcohol te combineren verhoog je dit risico wel. Nou kun je best een biertje drinken naast de benzo's, maar ga er niet flink bij zuipen. Ik heb ooit een studie genoot gehad die aan de benzo's zat en als we uit gingen eindigde het altijd in dat hij ergens out op straat lag. Niet heel leuk als dat elke keer is...

straatmadelief

Belezen gebruiker
Nou, benzo's op zichzelf hebben een heel kleine kans op overdosering. Maar als je benzo's mengt met alcohol heb je een risico op ademhalingsstilstand, ik heb zelf nooit gehoord van hartfalen. Het is een heerlijke combinatie maar je moet er wel mee uitkijken. Je hoeft niet eens heel veel te drinken en te slikken en je bent volledig van de kaart, kunt moeilijk op je benen staan en de volgende dag weet je vaak niks meer van de avond ervoor. En dan bedoel ik niet zoals met alcohol waarbij je herinneringen wazig worden, maar echt serieus geheugenverlies. Het maakt je pilletje wel een stuk waardevoller als je het recreatief neemt want van 1 pil en een paar drankjes ben je echt helemaal van de kaart.

Misschien handig om je huisarts eens te vragen of hij dit zegt omdat het op jou persooonlijk van toepassing is?

Ik heb bv nierproblemen en kan daardoor bepaalde medicijnen niet innemen. Doch, dat wil niet zeggen dat diezelfde medicijnen voor iedereen schadelijk zouden zijn.

Eveneens neem ik al 2 verschillende medicijnen in en alles wat daarbij komt, moet gewikt en gewogen worden.
Zo kan ik bv niet lange tijd (lang= enkele dagen na elkaar) een paracetamol (1g) innemen, omdat dit mijn maag en lever simpelweg veel te hard zou belasten.

Kan het zijn dat jij, met je eigen lichaam, een rede hebt om alcohol te mijden tijdens je valium gebruik?

Ik kan met het gebruik van alprazolam nog wel iets drinken, maar het moeten toch ook geen enkele flessen wijn zijn, dan ben ik buiten westen hoor en dan zou ik best wel enkele dagen slapen als ik mijn volledige dosis medicatie daarop inneem.

Elke persoon is weer anders, alsook je voor geschreven medicatie en je algemene leefwereld, hoe jij eet en drinkt.
Het is niet omdat algemeen aangenomen wordt dat je geen hartstilstand zal krijgen van een valium met wat alcohol, dat het ook voor jou geldt.
Vraag het gewoon simpelweg!

Is het antwoord van je huisarts dat het standaard een waarschuwing is deze medicatie niet met alcohol te mengen, dan weet je dat als je gezond verstand gebruikt, je gerust een glaasje kan drinken met je normale dosis en als je meer wil drinken, je ook je medicatie zal moeten verlagen, of het risico loopt ernstige bijwerkingen te krijgen.

Bovenaan