EmmaH

Newbie
Hoi leden ik wil jullie ideeën graag horen over mijn "probleempje".
Ik gebruik nu al meer dan een jaar 3mmc op festivals en ben er nog steeds goed tevreden mee.
Alleen op die lange festivals heb ik altijd dat na een uurtje of 9/10 de 3mmc uitbegint te werken en het moeilijk is voor mij om het effect te blijfen voelen met bijnemen.
Ik snuif 3mmc en gebruik iets minder dan een gram op ee festival.
Ik ben ook aan het experimenteren met capsules.

Ik zat er aan te denken om er een andere drugs bij te doen.
Ik dacht aan Ecstasy of Mdma.
Hebben jullie nog tips of iedeeen.

2e vraag:
Het zelfde gerelateerd, maar op een weekend festival ga ik de eerste dag goed op 3mmc.
En de 2e dag doet het bijna niks meer voormij gevoel.
Zal ik de 2e dag iets anders nemen kwa drugs of. Ik hoor jullie tips graag.

giganerd

Belezen gebruiker
ik doe meestal xtc en 3m samen, halfje innemen wachten tot die inkickt en dan 2 flinke punte. erin en als een raket gaann
slecht “advies”, echt dom om iemand te vertellen dit te doen, het is gevaarlijker om 2 uppers te combineren

ps: het effect niet meer voelen na constant bijnemen is doodnormaal, je receptoren zijn gewoon uitgeput en het enige wat er voor zorgt dat je de drugs weer voelt is stoppen en een pauze nemen🙌

ost

Experimenterende gebruiker
Waarschijnlijk niet het antwoord wat je zocht, maar misschien is het ook gewoon een idee om niet zo lang te gaan. Dan maar iets later aankomen en meer genieten van de uren die je er wél bent. Als je na negen uur niet meer zoveel voelt, is je lichaam er onderhand ook wel klaar mee. Combineren zal vast het effect een beetje terug kunnen krijgen, maar vanuit harm reduction-standpunt is dat echt af te raden.

Nu spreek ik voor mezelf, maar eigenlijk heb ik het tegenwoordig wel gezien als het zo laat is dat de 3-MMC niet veel meer toevoegt. Die uren dat je dan nog door blijft pakken om er nog het laatste beetje energie uit te trekken, spendeer ik nu liever op een (rustige) after, of door gewoon naar bed te gaan.

Torchic

Badass junkie
Cravings is voor mij echt een probleem geworden.
Begon na een 3 daagse festival.
Ik moest elk weekend gebruiken en vind het nu ook chill om savonds een avondje liggend in m'n bed te gebruiken.

Ik moet nog een start maken met beginnen met stoppen.
Want dit is volgens mij al een verslaving en ik wil niet dat ik het straks tijdens werk ga doen.

Tips zijn altijd welkom.
Als ik je bericht in een ander topic lees lijkt het me beter voor je om te stoppen met 3-MMC. Je kunt hiervoor na de huisarts om een doorverwijzing te vragen voor verslavingszorg.

En gaan combineren met andere stimulanten is niet aan te raden want daar loop je extra gezondheidsrisico’s mee.

Ik wens je veel succes!💕

EmmaH

Newbie
Als ik je bericht in een ander topic lees lijkt het me beter voor je om te stoppen met 3-MMC. Je kunt hiervoor na de huisarts om een doorverwijzing te vragen voor verslavingszorg.

En gaan combineren met andere stimulanten is niet aan te raden want daar loop je extra gezondheidsrisico’s mee.

Ik wens je veel succes!💕
Mee eens.
Ik moet ook zeker stoppen. Drugs neemt zo je leven over.
Maar dit jaar maak ik af met een paar mooie festivals. En 2024 word drugs vrij.
Heb ook net een nieuwe relatie en hij is geen fan van de drugs. Dus mooie motivatie om te stoppen.

Tommmy

Newbie
Heb zelfde probleem.
20 jaar geleden voor het laatst gebruikt.
Vorige maand paar lijntjes 3 m geprobeerd en nu in 2 weken ongeveer 6 gram en 2 gram coke. Paar uurtjes slaap, heb eigen zaak, vrouw en kinderen die nog niks aan mij merken. Ik gebruik alleen wat ook domweg naar plafond turen inhoudt. Gaat toch ook nergens over. in de hoop je nog paar uurtjes pakt. Moet wel zeggen dat ik van alle
Drugs die ik heb getest deze de geiligheid overschrijdt. Echter na paar dagen gebruik wordt de werking gewoon minder maar net genoeg om opnieuw te nemen. Ben er van overtuigd dat ik weer stop, net als vroeger.
Denk als je jezelf een hoge druk oplegt( moet stoppen etc.) niet werkt. Naar mij idee moet je dat punt dat je besluit wat te gaan gebruiken overzien en je zinnen op wat anders zetten. Want 1x genomen is bij mij wel een lang eind.
Komt goed 😉

EmmaH

Newbie
Heb zelfde probleem.
Vorige maand paar lijntjes 3 m geprobeerd en nu in 2 weken ongeveer 6 gram en 2 gram coke. Paar uurtjes slaap, heb eigen zaak, vrouw en kinderen die nog niks aan mij merken. Ik gebruik alleen wat ook domweg naar plafond turen inhoudt. Gaat toch ook nergens over. in de hoop je nog paar uurtjes pakt. Moet wel zeggen dat ik van alle
Drugs die ik heb getest deze de geiligheid overschrijdt. Echter na paar dagen gebruik wordt de werking gewoon minder maar net genoeg om opnieuw te nemen. Ben er van overtuigd dat ik weer stop, net als vroeger.
Denk als je jezelf een hoge druk oplegt( moet stoppen etc.) niet werkt. Naar mij idee moet je dat punt dat je besluit wat te gaan gebruiken overzien en je zinnen op wat anders zetten. Want 1x genomen is bij mij wel een lang eind.
Komt goed 😉
Zelfde hier. Halve gram in een avondje en alleen maar tiktok kijken en random dingen op het internet zoeken.
Toen ik probeerde te stoppen met roken kwam ik er achter dat streng zijn voor mezelf niet werkt. Dus ik ga rustig aan stoppen. Met vanaf het nieuwe jaar als mooi start doel. En voor de zomer als een mooi einde met alleen nog festivals. Again. Om niet te streng te zijn.

Heb zelfde probleem.
Komt goed 😉
Probeer een meeting of een dag behandeling.

Hoe sneller je erbij bent of stappen onder neemt
Deste eerder je jezelf en leven weer onder controllen krijgt.

klinkt alsof je veel te verliezen hebt.

OtherShore

Badass junkie
Denk als je jezelf een hoge druk oplegt( moet stoppen etc.) niet werkt.
Toen ik probeerde te stoppen met roken kwam ik er achter dat streng zijn voor mezelf niet werkt.
Puur op wilskracht stoppen is lastig —daarom leer je in de verslavingszorg hoe je beter om kunt gaan met verleiding — maar stoppen gaat niet vanzelf. Daar is inzet voor nodig.

Ulixes

Wijs gebruiker
Waarschijnlijk niet het antwoord wat je zocht, maar misschien is het ook gewoon een idee om niet zo lang te gaan. Dan maar iets later aankomen en meer genieten van de uren die je er wél bent. Als je na negen uur niet meer zoveel voelt, is je lichaam er onderhand ook wel klaar mee. Combineren zal vast het effect een beetje terug kunnen krijgen, maar vanuit harm reduction-standpunt is dat echt af te raden.

Nu spreek ik voor mezelf, maar eigenlijk heb ik het tegenwoordig wel gezien als het zo laat is dat de 3-MMC niet veel meer toevoegt. Die uren dat je dan nog door blijft pakken om er nog het laatste beetje energie uit te trekken, spendeer ik nu liever op een (rustige) after, of door gewoon naar bed te gaan.
Facts. Ik heb ook gemerkt dat wanneer ik nuchter wil gaan dat het gewoon beter is om later aan te komen. Kun je vaak wel tot het eind blijven zonder je ziel daar achter te laten. Dat wordt mijn plan voor volgende week 👍 Daarnaast, na negen uur moet je al gewoon niet meer op dat feest willen zijn. Bijnemen heeft dan ook echt geen zin meer, gun jezelf die rust dan denk ik zo.

_shikantaza

Badass junkie
Heb ook net een nieuwe relatie en hij is geen fan van de drugs. Dus mooie motivatie om te stoppen.
Stoppen met gebruiken voor een ander zal nooit stand houden. Je moet ‘t zelf met volle overtuiging willen en er aan werken. Zoek hulp. Er zijn wachtlijsten. Als je naar de huisarts gaat kun je de behandeling laten beginnen op 1 januari 2024, anders zit je misschien nog weken of maanden te kijken terwijl je eigenlijk van plan was om te stoppen.

Torchic

Badass junkie
Zelfde hier. Halve gram in een avondje en alleen maar tiktok kijken en random dingen op het internet zoeken.
Toen ik probeerde te stoppen met roken kwam ik er achter dat streng zijn voor mezelf niet werkt. Dus ik ga rustig aan stoppen. Met vanaf het nieuwe jaar als mooi start doel. En voor de zomer als een mooi einde met alleen nog festivals. Again. Om niet te streng te zijn.
Waarom het nog zo lang uitstellen? Het is typisch iets voor een verslaafde om doelen te maken die verder weg liggen zodat je nu nog niet hoeft te stoppen. Met 3-MMC kun je in een keer stoppen (en dat is ook het beste) en als je het steeds verder vooruitschuift zul je alleen maar dieper in de verslaving terecht komen. Je bent er nu nog hopelijk op tijd bij maar als je zo makkelijk bent voor jezelf qua doelen stellen kan het snel bergafwaarts gaan. En al helemaal met een ontzettend verslavend en gemeen middel zoals 3-MMC.

Tino73

Belezen gebruiker
Op 3mmc kan je inderdaad wel enkele uren bezig zijn. Maar wanneer je op een bepaald moment geen werking meer voelt, is het gewoon beter te stoppen, nog wat na te chillen en te gaan slapen.

Bovenaan