Unexpected Results - Massive LSD Dose with Autism

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vond deze video zo bijzonder dat ik het echt het delen waard vind. De video gaat over een man met Autisme die een gigantische dosering, 700ug LSD-25!, inneemt en zijn trip is gedocumenteerd.
Zou erg mooi zijn als hier meer wetenschappelijk onderzoek naar wordt gedaan. :)

Enjoy!

[youtube]/watch?v=ZCU8wxCdKIE[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=ZCU8wxCdKIE

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb dit even naar het LSD subforum verplaatst. Interessant om te zien, hij lijkt er toch wel anders op te reageren dan iemand zonder autisme.

mariocart

Experimenterende gebruiker
Ik heb een vorm van autisme (en ADHD). En had veel getript op LSD en paddo's. Totdat ik zeer slecht ging op Ayahuasca. Sindsdien nooit meer getript. Op cannabis ga ik altijd slecht. Het heeft iets met overgave te maken. Ik kan mij soms moeilijk aan het middel overgeven. En soms krijg ik psychotische klachten; achtervolgingswaanzin, angst, sociale angst, achterdocht, complottheorieën, rare ideeën, onrust. Toch had ik op LSD en paddo's mooie trips gehad. Kreeg veel inzichten over mijzelf en anderen. Iets wat ik nooit eerder had gehad. Na een LSD trip kreeg ik ook vaak zin om te gaan lezen, om nieuwe dingen te leren. En ik had het idee dat ik mij beter kon verplaatsen in andere mensen. Iets wat mensen met autisme vaak moeilijk vinden. Ja, ik heb veel mooie trips beleefd. LSD had op mij ook een anti-depressieve werking. Al duurde dat maar een paar maanden. LSD maakte mij empathisch, leergierig, vrolijker, rustiger, toleranter en minder angstig. Jammer dat ik sinds die ayahuasca trip niet meer kan trippen, anders deed ik nog elke maand LSD.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
mariocart zei:
Ik heb een vorm van autisme (en ADHD). En had veel getript op LSD en paddo's. Totdat ik zeer slecht ging op Ayahuasca. Sindsdien nooit meer getript. Op cannabis ga ik altijd slecht. Het heeft iets met overgave te maken. Ik kan mij soms moeilijk aan het middel overgeven. En soms krijg ik psychotische klachten; achtervolgingswaanzin, angst, sociale angst, achterdocht, complottheorieën, rare ideeën, onrust. Toch had ik op LSD en paddo's mooie trips gehad. Kreeg veel inzichten over mijzelf en anderen. Iets wat ik nooit eerder had gehad. Na een LSD trip kreeg ik ook vaak zin om te gaan lezen, om nieuwe dingen te leren. En ik had het idee dat ik mij beter kon verplaatsen in andere mensen. Iets wat mensen met autisme vaak moeilijk vinden. Ja, ik heb veel mooie trips beleefd. LSD had op mij ook een anti-depressieve werking. Al duurde dat maar een paar maanden. LSD maakte mij empathisch, leergierig, vrolijker, rustiger, toleranter en minder angstig. Jammer dat ik sinds die ayahuasca trip niet meer kan trippen, anders deed ik nog elke maand LSD.
Een tijd terug had ik ook dat probleem van me niet kunnen overgeven aan de (psychedelische) ervaring. Hoewel het op dat moment dan echt zo lijkt dat dat de grens voor jezelf is en dat je daar dus écht niet voorbij kunt, geloof ik daar niet meer in. Het draait imo allemaal om dergelijke innerlijke grenzen te verleggen, door identificatie met allerlei gedachten/aannames op te lossen.

Ik denk zelfs dat bepaalde 'afwijkingen' zoals autisme ontstaan doordat we uit zelfbescherming onszelf vastzetten in onze geloven. Maar dat is puur mijn mening en dus wil ik daarmee niet zeggen dat ik dat weet als een feit. Maar wat ik zelf heb gemerkt dat ondanks dat ik geen autisme heb (ik heb tenminste nooit dat stempel op me gedrukt gekregen), ik soms weleens wat trekjes vertoon die misschien licht die kant op wijzen: me niet zo prettig voelen in grote gezelschappen, meestal niet in het middelpunt van de aandacht willen staan. Wat ik heb gemerkt, is door die grenzen toch op te zoeken en soms gewoon totaal tegen "mijn natuur" in dergelijke dingen toch te doen, ik soms een compleet ander persoon wordt die wel helemaal oké is in grote gezelschappen en het ook leuk vindt om onder de aandacht te zijn. Hetgeen wat dan veranderd is, is mijn zelfbeeld en imo kunnen we werken aan ons zelfbeeld.

Wat trippen voor zelf-exploratie imo doet is met hoge intensiteit dat zelfbeeld onder de loep nemen en valse aannames detecteren en dan loslaten. Gaat het zelfbeeld echter (in de vorm van een gedachte) tegenstribbelen, dan kun je als je dat gelooft die hele rij aan nare dingen die jij opnoemt beleven. Ik zie dat echter niet als het bewijs dat je niet meer kan trippen, maar simpelweg dat dat is wat er gebeurd als er geen volledige overgave is. Dan is er een klein stukje van je zelfbeeld dat je heeft weten te overtuigen dat jij als persoon simpelweg dergelijke angsten en limitaties hebt, inherent aan jezelf. Juist daarom moet je een stap terugnemen en je dis-identificeren van dergelijke gedachten, om te kunnen zien dat dat niet waar is. Het mag dan op dit moment waar zijn, maar als je beter kijkt, zie je dat het steeds heeft te maken met gedachten die jou weten te overtuigen van hun waarheid. We kunnen ervoor kiezen om boven onze gedachten te staan, in plaats van dat onze gedachten boven ons staan.

mariocart

Het zal voor iedereen anders liggen; bij mij is de kans nu eenmaal heel groot dat ik in paniek raak en uit de trip wil. Als je het echt wilt begrijpen en een interessant rapport wilt lezen moet je dit eens lezen: viewtopic.php?f=21&t=19880 (mindgamer ayahuasca 17 oktober) dan begrijp je ook waarom ik nu ontzettend bang ben geworden voor de meeste drugssoorten.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
mariocart zei:
Het zal voor iedereen anders liggen; bij mij is de kans nu eenmaal heel groot dat ik in paniek raak en uit de trip wil. Als je het echt wilt begrijpen en een interessant rapport wilt lezen moet je dit eens lezen: viewtopic.php?f=21&t=19880 (mindgamer ayahuasca 17 oktober) dan begrijp je ook waarom ik nu ontzettend bang ben geworden voor de meeste drugssoorten.
Jij bent dus mindgamer?

Ik heb het gelezen en het klinkt allemaal best heftig ja. Maar wat ook zo is, is dat trips geïntegreerd moeten worden. Aan de ene kant heb je het transcendentale proces waarbij je dichter bij je ware/hogere zelf komt en waar er overzicht is over je leven en acties als ego. Aan de andere kant dus het integratie proces, waarbij je die opgedane inzichten integreert in het dagelijks leven. Ik begrijp goed dat je nu wat angst hebt gekregen voor drugs(ervaringen) en misschien is het voor jou eerst wel zaak om meer met dat integratieproces bezig te gaan. Het gauw in paniek raken is voor mij wel een teken dat er nog een soort stabiliteit moet worden gevonden in jezelf. En ik zeg het hier zo vaak, maar meditatie kan echt wonderen verrichten op dat gebied.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Mindless zei:
Maar wat ik zelf heb gemerkt dat ondanks dat ik geen autisme heb (ik heb tenminste nooit dat stempel op me gedrukt gekregen), ik soms weleens wat trekjes vertoon die misschien licht die kant op wijzen: me niet zo prettig voelen in grote gezelschappen, meestal niet in het middelpunt van de aandacht willen staan.
Iedereen is een beetje autistisch, zeg ik altijd maar (en nee dat meen ik serieus).

OT: Deze is al eens hier gepost, maar goed, wel een vet interessant filmpje inderdaad!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
OT: Deze is al eens hier gepost, maar goed, wel een vet interessant filmpje inderdaad!
Volgens mij was dat gewoon dit topic, maar komt deze nu weer naar boven. Of ik heb die ander nooit gezien.

ZERO- zei:
Iedereen is een beetje autistisch, zeg ik altijd maar (en nee dat meen ik serieus).
Ja inderdaad, iedereen heeft wel wat autische trekken maar dat is toch wel echt iets anders als daadwerkelijk de diagnose autisme krijgen. Vind het ook wel ver gaan van Mindless om dan te zeggen dat dit slechts een geloof is. Ik geloof ook dat een hoop dingen deels een geloof zijn en dat meditatie je erin kan helpen om die vastgeroeste geloven eruit te krijgen. Maar autisme op die manier oplossen vind ik nogal een gewaagde statement en eigenlijk ook het label autisme niet serieus nemen. Dat gezegd hebbende ben ik er van overtuigd dat ook iemand met autisme veel aan meditatie zou kunnen hebben natuurlijk.

mariocart

Ik was Mindgamer inderdaad..

Momenteel verblijf ik in een kliniek, en krijg ik hulp voor mijn autisme. Zo doen ze hier ook aan mindfullness. Is ook meditatie. Is dus zeker aan te raden. Alleen ik kan het niet goed integreren in mijn leven. Na een week kap ik er al mee. Voor mij heeft meditatie geen zin. Ik deed eerst ook aan yoga voordat ik ging mediteren. Zo kon ik behoorlijk diep mediteren. Erg prachtig.

En autisme is echt een nare aandoening. Vind ik dan. Ik had het zeg maar veel liever niet gehad. Het is een stoornis. Het beïnvloed je hele denken, handelen en gedrag. (TBS) klinieken zitten vol met autistische mensen. Is echt geen leuke stoornis. Kom anders maar eens een keer kijken op het GGz-terrein in Assen (FPK). Dat je ergens bepaalde trekken van hebt wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk autistisch bent. Iedereen heeft wel ergens trekken van. De één is een beetje narcistisch, de ander een beetje borderline, de ander heeft weer wat trekken van een depressief iemand. Er gaat toch heel iets aan vooraf voordat je de label autisme krijgt. Zo zat ik als kind al in klinieken. School stuurde mij steeds weg en nog meer van die ongein.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Ja inderdaad, iedereen heeft wel wat autische trekken maar dat is toch wel echt iets anders als daadwerkelijk de diagnose autisme krijgen. Vind het ook wel ver gaan van Mindless om dan te zeggen dat dit slechts een geloof is. Ik geloof ook dat een hoop dingen deels een geloof zijn en dat meditatie je erin kan helpen om die vastgeroeste geloven eruit te krijgen. Maar autisme op die manier oplossen vind ik nogal een gewaagde statement en eigenlijk ook het label autisme niet serieus nemen. Dat gezegd hebbende ben ik er van overtuigd dat ook iemand met autisme veel aan meditatie zou kunnen hebben natuurlijk.
Nou ja, "slechts een geloof" laat het ook wel heel triviaal klinken. Het is uiteraard niet een oppervlakkig iets wat je even weg-mediteert en ik weet ook niet of dat iemand echt zal gaan lukken met heel veel meditatie. Maar aangezien mijn persoonlijke opvatting is dat we allemaal in de kern bewustzijn zijn en bewustzijn alleen (dat geen enkel geloof heeft), kan ik niet anders dan alle karaktereigenschappen zien als gedachten(-patronen) die geloofd worden. En ja, ik ben me ervan bewust dat dat paradoxaal is, aangezien mijn opvatting ook weer een mening is. :wink: Ik kan dus niet stellen dat het een feit is. En zelfs al heb ik gelijk, is het natuurlijk niet zo dat ik dan denk dat autisme niet zoveel voorstelt. Ik heb gezien dat de "ik-gedachte" vals is, maar toch geloof ik er elke dag weer in. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Nou ja, "slechts een geloof" laat het ook wel heel triviaal klinken.
Mindless zei:
Ik denk zelfs dat bepaalde 'afwijkingen' zoals autisme ontstaan doordat we uit zelfbescherming onszelf vastzetten in onze geloven.
In iets andere woorden staat er toch dat het slechts een geloof is?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Klopt, maar ik wou ook even zeggen dat ik niet bedoel dat het niets voorstelt.

MeejheM

Badass junkie
Stel ik claim autisme te hebben, en de meeste effecten regelmatig te ervaren,

Geloven jullie er dan in, of moet het echt in de directe omgeving of familie zijn?

Ik zweer dat het echt een herkenbaar probleem is, en ik er zelfs een diagnose voor heb, ondanks her ontbreken van Aspergers Syndroom in de laatste DSM.

Autisme is echt, en moeilijk per persoon vast te stellen...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MeejheM zei:
Ik zweer dat het echt een herkenbaar probleem is, en ik er zelfs een diagnose voor heb, ondanks her ontbreken van Aspergers Syndroom in de laatste DSM.

Het is niet zo dat het niet meer bestaat sinds de laatste DSM. Het is samen met PDD-NOS en Borderline enzo samengevoegd tot Autisme Spectrum Stoornis... Ik ben ooit getest op Asperger omdat ik ook een aantal klachten had maar ik had net te weinig raakvlakken voor een diagnose. Betekent niet dat alle klachten natuurlijk ineens weg zijn. Daarom noemen ze het een Spectrum stoornis. Er zijn allerlei verschillende klachten die allemaal onder hetzelfde noemertje vallen, maar de een heeft het een meer en de ander het ander. Iedereen valt ergens binnen het spectrum. Losse namen voor gedeelten daar van zijn dus niet echt nodig.

Bovenaan