Uitkoken?

dutchguy

Newbie
Hey ik lees hier af en toe als het gaat over zuivere coke dat je het moet uitkoken wat word daar mee bedoeld? en hoe moet het? ik ben hier nieuw dus geen rare reacties aub. Ik lees ook dat er bijv mannitol word gebruikt voor het versnijden maar wat word er nog meer gebruikt om te versnijden? hebben die producten een extra werking of niet?

DutchGuy

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Met uitkoken wordt bedoeld dat er crack van gemaakt wordt. Er zijn allerlei middelen om mee te versnijden, als het maar oppeppend en/of verdovend werkt, manitol is er daar inderdaad 1 van.

dutchguy

Newbie
ExceptionalInsight zei:
Met uitkoken wordt bedoeld dat er crack van gemaakt wordt. Er zijn allerlei middelen om mee te versnijden, als het maar oppeppend en/of verdovend werkt, manitol is er daar inderdaad 1 van.

Crack is tog op rook baar? en maar hoe kan je dan weten of het zuiver is of niet?
en is het manitol of mannitol? en waar is het te vinden? want ik hoorde dat het een soort suiker achtig iets is.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
dutchguy zei:
Crack is tog op rook baar? en maar hoe kan je dan weten of het zuiver is of niet?
en is het manitol of mannitol? en waar is het te vinden? want ik hoorde dat het een soort suiker achtig iets is.
Crack is de rookbare variant van coke, ja. Volgens mij weet je dat het zuiver is omdat je de rest van de shit eruit kookt, maar daar moet je me maar niet op vastpinnen. Mannitol (2 n'en ja) is een zoetstof, geen idee hoe je daar aan komt. Extraheren uit zeewier ofzo :þ

Oom Klaas

Badass junkie
dutchguy zei:

Mannitol kan je kopen bij de smartshop of online bestellen of iets dergelijks,
is trouwens ook niet eens zo zoet...0,7 keer de zoetheid van suiker, dus nog minder zoet....('k zat op wikipedia, :P )

Sommige versnijmiddelen kunnen niet uitgekookt worden, weet zo niet welke het zijn, maar je weet dus nooit of je crack zuiver is totdat je 't naar de testservice brengt.

yugoslaaf

Experimenterende gebruiker
Uitkoken doen ze ook omdat het een ander effect geeft dan snuiven.
Je mengt het met iets omdat als je het kookt er minder over blijft
kijk wel uit als je het verkeerd uitkookt dan kan het ook mis gaan

Oom Klaas

Badass junkie
TrippleKX zei:
Oom Klaas zei:
dutchguy zei:
0,7 keer de zoetheid van suiker, dus nog minder zoet

Dit klopt niet. Maar ik snap wel wat je bedoeld.

Ik schreef het, niet dutchguy; you've just fucked up my quote!
Klopt het cijfer niet, of wat ik zeg?
Want als ik zeg ik het 1x jouw hoeveelheid knikkers, heb ik even veel.
Als ik 0,7 keer jouw hoeveelheid knikkers heb, dan heb ik maar 70% van jouw hoeveelheid knikkers

Wat klopt er dan niet...?

ouderen

Newbie
Uitkoken wordt meestal met ammoniak of maagzout gedaan. Dan krijg je base-coke/ Is nog niet hetzelfde als crack. In de grote steden vind je bijna alleen nog uitgekookte coke. Vooral in Rotterdam, waar ik woon, is het op elke straathoek te krijgen. Het is verslavend, heel verslavend omdat de flash heel kort is. :wave:

ouderen

Newbie
Crack is een soort afval van cocaine en wordt gemaakt met bakmeel. Zeer verslavend, brengt gebruikers snel in grote problemen. Vergroot de werking van cocaïne als het ware uit. Zeer heftige gevoelens van euforie, die enkele minuten duren. Dan overgevoelig voor geluid, beweging of andere impressies. Na deze flash een snelle val in wanhoop en depressie, vaak agressief, obsessief, gedesoriënteerd en paranoïde gedrag, soms hallucinaties.
Crackjunks zijn al snel psychische wrakken. Ervaren verslaafden matigen de werking van crack met heroïne.
Als je op internet kijk moet je maar eens rond kijken wat crack met je doet. Er vallen gewoon gaten in je huid. In Nederland is het nooit een succes geworden, al is het een stuk goedkoper dan cocaine. In Amerika zijn er hele volkstammen op stuk gelopen.
:wave:

TheKingOfCrack

Experimenterende gebruiker
Het bovenstaande is wel de grootste onzin die ik tot op heden hier op het drugsforum heb gelezen. "Crack is goedkoper dan coke", waar haal je het vandaan. Crack is gewoon uitgekookte coke, oftewel het kost evenveel als coke dacht ik dan zo. Verder is crack in Nederland ook razend populair maar de ouderwetse snuif wint denk ik toch. Ik denk dat jij je vergist met "Crystal Meth". Dat spul (amfetamine en nog wat leuke geintjes) maakt Amerika inderdaad helemaal stuk en is te maken van anti-hoest pillen en nog wat ingrediënten zoals accuzuur. Al met al geen pretje om aan te beginnen en dat verwoest echt mensenlevens. Dus crack is gewoon in ammoniak uitgekookte cocaïne.

Vigilante

Wijs gebruiker
Voor wat ik heb gehoord van iemand die vaak coke gerookt heeft en wat ik uit eigen onderzoek heb uitgevonden zijn er verschillende soorten uitgekookte coke.

Je kan coke uitkoken door met ammonia te werken en hierdoor zijn als het goed is alle afvalstoffen in de ammonia verdwenen en zitten dus niet meer in de coke.

Het kan ook gedaan worden met maagzout (rennies anyone?) en hier heb je ook nog 2 mogelijkheden.

Wordt er genoeg water en niet teveel maagzout gebruikt krijg je ook uitgekookte coke zonder afvalstoffen en dus pure uitgekookte coke. Indien er te weinig water / teveel maagzout wordt gebruikt dan eindigt er maagzout MET de afvalstoffen in je uitgekookte coke wat dus (voor wat ik weet) crack wordt genoemt.

Het schijnt dat dit ook een krakend (crack-end) geluid bij komt als je het rookt en dat t daarom zo heet.

Zelf alleen ammonia basecoke gerookt waar geen 'crack' geluid bij kwam kijken.

http://www.jellinek.nl/vraagenantwoord/ ... q=351&id=7

finariosa

Newbie
Het blijkt dat veel mensen het verschil tussen Base, Coke en Crack nog niet kennen.
Base-coke wordt niet verkocht in nederland en kun je niet maken door uit te koken omdat het het ingedroogde residu is van het chemische proces om coke uit de plant te krijgen. Deze vorm van Cocaine bevat zeer veel onreinheden en wordt voornamelijk in peru als een epidimie beschouwd.
Coke als poeder is het product van chemische reactie met sappen uit de coca-plant.
Crack is Cocaine die wordt uitgekookt met maagzout of ammonia.
Base en Crack zijn ongeveer gelijk in werking en verslavingsgraad maar Crack is altijd een schonere kwaliteit dan de echt Base. Natuurlijk verschilt de prijs ook enorm. In brazilie is 1 gram Base ongeveer 1 Real en 1 gram Coke of Crack 3 real. Hoe verder naar het noorden hoe hoger de prijs, maar de profit op Base vervalt als je het exporteerd omdat het een afvalproduct is.

Buiten de bekende 3 is er nu een nieuwe vorm genaamd Oxi wat gemaakt wordt met bakpoeder.
Een verschrikkelijke hoge verslavingsgraad en in tegenstelling tot de andere vormen ook zeer dodelijk in betrekkelijk korte tijd.
Veel is over deze stof nog niet bekend omdat de criminelen zoals altijd voorlopen op de laboratoria worden er nog volop proeven gedaan naar de exacte werking van Oxi.

Druppeltje

Bewuste gebruiker
..

Wat een onzin wordt er hier geschreven zeg.

Ik zou als ik jou maar es verder hier op het forum lezen, daar kom je achter het verschil,werking en hoe het gemaakt word.
Base en crack

Hallo,allemaal.

Ox is een coke afval (wat overblijft na de vervaardiging van crack) met bi-carbonaat,thinner en verfresten,en dan gerookt,zeer hoge verslavingsgraad en gegarandeerd sloopt het je longen binnen een jaar,het effect is heftiger dan crack of base,de drug is goedkoper,dan crack maar niet echt populiat hier in Brazilie.Omdat er veel gebruikers zeer snel aan sterven.......Nooit aan beginnen,het is een drug voor de echte junks,die zelfs geen poen meer hebben om crack te kopen

hallo allemaal,

Synthetische coke wordt vervaardigd,ook in Colombia en is eigenlijk gewoon levisamole een vijvereiniger,coke in poedervorm wordt er mee vermengd,daarna geperst in blokken,en na het uitkoken rook je dus puur gif,met de gedachte dat je superkwaliteit hebt.Omdat de reiniger gewoon 100 procent uithaalt.
Kopen bij de bron is nog geen garantie dat je 'top of the bill'hebt,je moet mazzel hebben.....

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Haha, wat een mooie verhalen hier zeg :)

crystal meth gemaakt van anti hoest pillen en accuzuur, 1000 verschillende vormen coke en spookverhalen.

Zonder er verder vestand van te hebben lijkt het me dat hoe het ook geëxtraheerd is, de werkzame stoffen blijven (enigsinds) hetzelfde.
Door iets uit te wassen met amoniak word de werkzame stof (cocaïne) niet ineens supermegaultra cocaïne.

Coke, snuif of whatever is de benaming voor snuifbare, kristallijne cocaïne in zoutvorm.
Base, crack, ox is de benaming voor rookbare, cocaïne in een free base vorm.

Dit nog gevonden, misschien wel informatief:

The net reaction when using sodium bicarbonate is
Coc-H+Cl− + NaHCO3 → Coc + H2O + CO2 + NaCl
With Ammonium bicarbonate:
Coc-H+Cl− + NH4HCO3 → Coc + NH4Cl + CO2 + H2O
With Ammonium carbonate:
2(Coc-H+Cl−) + (NH4)2CO3 → 2 Coc + 2 NH4Cl + CO2 + H2O

Bovenaan