gritpit
Newbie
Hi allen,
Ik heb ongeveer een jaar geleden voor het eerst XTC gedaan (eerste keer ooit voor mij dat ik iets anders had dan een biertje
). Die pil zou 250mg moeten zijn, niet laten testen al had de vriend die mij deze gaf het idee dat het wel klopte (heel betrouwbaar natuurlijk!). Waar het vooraf al fout ging is dat ik niet goed wist wat ik moest verwachten en ervanuit ging dat ik, naast het love-gevoel, ook wel wat vaag zou worden (zoals ik met alcohol gewend ben). Toen ik na het eerste kwartje me wel wat gelukkiger voelde maar nog steeds 100% scherp was, had ik dus niet goed door dat dat al van de XTC kwam. Enfin, nog een kwartje genomen en weer een uur later, toen ik nog niet zo veel bijzonders voelde, nam ik mijn derde kwartje. Direct erna leek de tweede in te klappen en vermoed ik dat ik vooral een beetje in paniek raakte. De hele avond verder wat overprikkeld geweest dus rustig gezeten, kreeg een korte zee van negativiteit over me heen en daarna juist van positiviteit maar genieten van de muziek zat er niet meer in. Zeker geen bad trip maar gewoon overprikkeld. Een hele doos rakketjes gegeten en toen voelde ik me de uren erna compleet nuchter maar eigenlijk helemaal niet down, zelfs wel lekker. Ook de dagen erna voelde ik me bovengemiddeld goed terwijl vrienden best wel een humeur hadden. Al met al ging het natuurlijk op twee plekken mis, niet voorbereid zijn (wat ik nu een stuk beter ben!) was absoluut niet slim en ik denk dat ik daardoor de high niet echt kon accepteren (ik zat te wachten tot ik me vaag zou voelen of iets dergelijks). Daarnaast was de totale dosis van ~180mg op mijn destijds tengere lichaam van 75kg flink fors. Als ik terugkijk best bijzonder dat dat niet meer negatieve impact had misschien. Al ging ik dus al wel na de tweede dosis slecht. Vanzelfsprekend ga ik het van tevoren testen. Nu is het over een paar weken mijn volgende keer en heb ik hier een aantal vragen over.
Ten eerste wil ik vooral voorkomen dat anderen last van mij hebben; de laatste ~3 uur heeft een vriend door mij niet kunnen genieten (al was hij wel enorm supportive). Nog iets lastiger is dat ik de laatste artiest enorm vet vindt en diehoe dan ook niet wil missen - of ik die nou zie terwijl ik hard ga of (vrij) nuchter ben. Nu vraag ik me af wat men in dit geval aanraadt om te doen qua dosering. Ik ben hier zelf nogal mee aan het strugglen. Het duurt van 22.00-4.00. Neem ik maar 1 dosis en dan pas rond 1.30 zodat ik niet uitgepiekt ben voordat de artiest begint? Begin ik juist direct met bijvoorveeld ~50mg zodat ik een beetje kan aftasten? Wat ik me misschien nog wel meer afvraag; hebben mensen ervaring met een lage dosis waarin je niet verwacht heel hard te gaan, maar wel prima 4+ uur stabiel gaat?
Zoals misschen is te merken wil ik vooral zeker weten dat ik niet te hard ga (al snap ik dat het altijd kan gebeuren dat je even rust moet nemen). Ik wil vooral kunnen genieten van de artiest waar ik voor kom, ik zou niet zo veel probleme hebben als ik de dag erna denk dat ik meer had kunnen nemen. Wat is hierin wijsheid? Zijn er mensen die ervaring hebben met lage dosissen met als gevolg geen hele grote high maar wel een constant gevoel?
Ik ben enorm benieuwd, alle reacties zijn van harte welkom!
Bart
Ik heb ongeveer een jaar geleden voor het eerst XTC gedaan (eerste keer ooit voor mij dat ik iets anders had dan een biertje
Ten eerste wil ik vooral voorkomen dat anderen last van mij hebben; de laatste ~3 uur heeft een vriend door mij niet kunnen genieten (al was hij wel enorm supportive). Nog iets lastiger is dat ik de laatste artiest enorm vet vindt en diehoe dan ook niet wil missen - of ik die nou zie terwijl ik hard ga of (vrij) nuchter ben. Nu vraag ik me af wat men in dit geval aanraadt om te doen qua dosering. Ik ben hier zelf nogal mee aan het strugglen. Het duurt van 22.00-4.00. Neem ik maar 1 dosis en dan pas rond 1.30 zodat ik niet uitgepiekt ben voordat de artiest begint? Begin ik juist direct met bijvoorveeld ~50mg zodat ik een beetje kan aftasten? Wat ik me misschien nog wel meer afvraag; hebben mensen ervaring met een lage dosis waarin je niet verwacht heel hard te gaan, maar wel prima 4+ uur stabiel gaat?
Zoals misschen is te merken wil ik vooral zeker weten dat ik niet te hard ga (al snap ik dat het altijd kan gebeuren dat je even rust moet nemen). Ik wil vooral kunnen genieten van de artiest waar ik voor kom, ik zou niet zo veel probleme hebben als ik de dag erna denk dat ik meer had kunnen nemen. Wat is hierin wijsheid? Zijn er mensen die ervaring hebben met lage dosissen met als gevolg geen hele grote high maar wel een constant gevoel?
Ik ben enorm benieuwd, alle reacties zijn van harte welkom!
Bart